Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Wat leuk om hier een paar bekenden tegen te komen uit minder leuke tijden (ik had in aug en sept een mk).
    Ik ben net terug van vakantie en daar getest.. en jippie ik ben weer zwanger! Inez, we zijn bijna even ver zie ik!
    Ik ga ma de vk bellen om te vragen om een echo.
    Tot schrijfs hier meiden!
    X Croky

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hoi Croky, welkom hier en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. We schelen inderdaad weinig met elkaar. Grappig.

Succes met maandag de VK bellen. Hoop dat je snel terecht mag voor een echo.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb super K geslapen vannacht. M'n neus zo potdicht dat ik als een vis op het droge naar adem lag te happen, man wat vermoeiend en ik was al helemaal afgepeigerd. Midden in de nacht toch maar neusdruppels ingenomen, daarna viel ik bijna meteen in slaap.
    Heeft (lieve) Chris me laten liggen vanmorgen en werd ik pas om 12.00 wakker! Nu een beetje duf, maar ik heb nu wel wat bijgeslapen. Nu lijk ik weer op die vis op het droge.

@ Wens : balen dat je nog steeds geen zekerheid hebt :(

@ Croky : welkom hier, en gefeliciteerd!

4. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik kom hier ook af en toe een kijkje nemen en met jullie meekletsen.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gezellig Anoul, super je hier ook te zien! :D

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hey croky!

gefeliciteerd meid! :D

liefs rebbel

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    dank je wel.
    het gaat nogsteeds zwaar kut. Ik doe mijn best om een opname te voorkomen, maar mén wat is dit loodzwaar! Soms wens ik mezelf toe dat het allemaal over is (miskraam dus). dan ben ik niet meer ziek en kan ik weer mee draaien in de maatschappij. Maar het idee dat er dan geen derde ukkie komt maakt me weer verdrietig> Want hoe dan ook ook. Dit is de laatste zwangerschap, of het nou goed gaat of niet.
    Bij Ruben was ik ook zo ziek, oke een tikkie minder, maar dat heb ik ook overleefd.
    Het homeopatische middel slaat soms aan. Maar ik hang nog zeker 5x per dag boven de bak. En het is zo zonde als ik moet spugen met dat weinige wat ik al eet en drink. Voordeel is wel dat ik me na het spugen vaak een hal fuurtje goed voel. Dus dan werk ik maar meteen een beschuit naar binnen. Ben nu in 1 week tijd al 3 kilo afgevallen. Dit gaat dus veel te rap.

8. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik wil jullie wat vragen, zit een beetje teveel na te denken. Bij mijn eerste zwangerschap had ik echt enorme last van mijn borsten en ze groeide ook enorm snel. Na de eisprong heb ik wel een paar dagen pijnlijke borsten gehad en werden mijn tepels wat groter. Ze zijn nog steeds wel groter maar ze zijn niet echt pijnlijk, wel gevoelige tepels. Mijn vriend zegt dat ik er niet vanuit moet gaan dat alles weer precies hetzelfde voelt als de vorige keer. Maar dat is moeilijk. Maken jullie je ook wel eens zorgen als je dingen niet voelt, die je tijdens een eerdere zwangerschap wel voelde?

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi Dames,

Ik mag me ook hier op het forum aanmelden!
    Haha, zelf wist ik het al, maar had gister toch een negatieve test. Ik was zo overtuigd dat ik zwanger was dat ik er gister 1 bij kruidvat heb gehaald en vanmorgen toch heb getest. En ja hoor....Positief !
    Zoals jullie kunnen zien ben ik 4wk en 4dg vandaag. En ik hoop zo dat die eerste 6 straks voorbij zijn. (vorige keer mk)

Groetjes, Wendy

10. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik ga later nog even bijlezen. Eerst even nog een slaapje doen.
    Doei

11. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Ikzelf heb vanochtend met CB getest, en er staat een heeeeeeeeel vaag verticaal lijntje in de plus, weet echt niet wat ik hier mee moet...

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Luna, wat vervelend om te horen dat je je zo ontzettend ziek voelt. Lijkt me erg zwaar. Lieverd, ik hoop voor je dat het snel weer afzakt en dat die kleine uk gewoon lekker in je buik blijft zitten.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anoul en Wendy, meiden, van harte gefeliciteerd en gezellig dat jullie hier komen meeschrijven.

Anoul, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt omdat je nu dingen niet voelt die je je vorige zwangerschap wel voelde, maar meid, geen zwangerschap is hetzelfde. Sommigen hebben wel iedere zwangerschap dezelfde kwaaltjes, maar anderen weer niet.

Bij mij voelt het deze keer ook heel anders aan dan hiervoor, maar ik ben toch echt zwanger. Geen twijfel mogelijk. Ik heb mezelf in eerste instantie ook in het hoofd zitten praten dat het wel weer eens niet goed zou kunnen zitten omdat het anders voelde. Ik was er dan ook zo van overtuigd dat ik vrijdag met de echo niks zou zien, maar gelukkig was daar een kleine uk die mooi op schema loopt en ... met een kloppend hartje.
    Evengoed blijft de twijfel. Hoewel ik naar mijn idee de MK's wel heb verwerkt, blijf je er toch steeds mee in je achterhoofd zitten. Het is al zo vaak niet goed gegaan, waarom nu dan wel. Het is niet altijd even makkelijk om te geloven dat het nu wel goed zal blijven gaan, maar ik ben op de goede weg en dat komt bij jou ook, heus.

Wens, wat vervelend voor je meid, dat die testen zo vaag blijven.

14. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Dank je Inez, voor jouw antwoord. Ik probeer zelf ook te relativeren , wacht nou maar een week of twee, dan zal het wel anders zijn. Inmiddels weet ik dat de tijd alles uitwijst en wil ik niet zorgelijk door de zwangerschap gaan.

Ook hier Wendy! Nogmaals gefeliciteerd!

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Nogmaals dank je Anoul en dank je Wens en Inez!

Kon helaas geen antwoord geven op je vraag Anoul, ik had de vorige keer alleen wat last van gevoelige borsten, dat was het enige waaraan ik wist dat ik zwanger was. Ik verloor al bijna meteen nadat ik het wist al wat bloed en heb dus niet echt op mijn kwaaltjes gelet. Maar ik hou wel inderdaad mijn borsten in de gaten. Zo gauw als ik die niet meer voel dan ga ik weer stressen denk ik. Ik merk wel dat ik nu veel meer verschijnselen heb: misselijk, erg moe, slecht slapen (onrustig), flink onrust in mijn buik, lucht ook en nu ook al zooooo snel aan het huilen te brengen :)

16. Niet meer actief

goedemorgen meiden

ook ik ben weer zwanger na mijn miskraam op 1 nov ze zeggen 3x scheepsrecht toch dus daar gaan we dan maar vanuit hahah

heb weinig klachten soms even misselijk en wat krampjes van mijn darmen maar dat komt ook omdat ik vrijdag in valkenburg iets verkeerds heb gegeten was zwaar aan de diaree en overgeven
    zaterdag nog wat gevoelige maag heb dus ook niet veel gegeten meer door angst .....

vandaag gaat het weer goed op wat trekkerig gevoel in mn liezen na en heb het steeds ontzettend koud misschien toch een klein griepje erbij

ik wacht nog tot eind volgende week en dan ga ik UMCG bellen voor afspraak voor echo dan ben ik 7 wk de week erop

liefs kaley

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    vandaag contact gehad met de vlk omdat ik me zo kut voel en we ons afvragen hoelang het nog verantwoord is. Gisteren werd ik zo duizelig dat ik soms het idee had weg te vallen.
    Volgens de vlk is er nog geen reden voor paniek omdat ik nog wel dingen binnen houdt. Wel wil ze me zien deze week om eventueel nog met de ha te overleggen. Mogelijk is de bloeddruk te laag.
    Verder wil ze deze week een echo maken, zodat we zeker weten dat we het niet voor niets doorstaan allemaal.
    Dat zou fijn zijn!
    Morgenvroeg moeten we weer even terug bellen.
    Ik heb vandaag tot nu toe althans, een goede dag. Dat betekent dat ik 2 thee en 2 beschuiten op heb zonder te spugen. Ook ben ik net heel even buiten geweest maar ik ben zo vreselijk duizelig dat ik meteen weer terug gegaan ben.

Nieuwe meiden welkom en van harte.
    Ik reageer even niet omdat ik extreem misselijk de hele dag op bed lig.

18. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @wendy: ook hier nog een keer gefeliciteerd! :D

@luna: heel veel beterschap meid! dikke knuffel!

hier is het nog steeds spannend allemaal, nog 2 dagen tot de echo...

liefs rebbel

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Kayley, gefeliciteerd en gezellig dat je hier komt meekletsen.

Anoul, het heeft gewoon tijd nodig voor je het echt kunt geloven en ook echt kunt gaan genieten van je zwangerschap. En je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat je dat nu nog niet kunt.
    Ik weet niet of je al contact hebt gehad met een vlk om eventueel vast een eerste afspraak te maken. Wanneer je zo rond 6 1/2 en 7 week een inwendige echo zou kunnen laten maken, is de kans groot, dat er hartactiviteit zichtbaar is. Het zegt nog niet alles in zo'n pril stadium van je zwangerschap, maar het zou je wel kunnen helpen om je wat rustiger te voelen en misschien zelfs wel een beetje vertrouwen te krijgen.

Rebbel, ook voor jou nog maar 2 dagen en dan heb je je echo. Spannend hoor!

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Luna : ik was er al bang voor dat je je nog zo rot voelt :(
    Wat naar toch voor je! Wel fijn dat de vk je al een echo geeft, dan weet je daarna helemaal waar je het voor doet. En ook prima dat je bloeddruk e.d. wat meer in de gaten wordt gehouden. Mag ik je vragen waarom dit sowieso de laatste zwangerschap is?
    Heel veel sterkte!

@ Kaley : ook hallo hier! :D

@ Rebbel : spannend hoor, 2 daagjes wachten voor je 2de echo.
    Ik had je al geantwoord in je eigen topic, maar ik zou bij 6 weken nog niet rekenen op een kloppend hartje hoor. Wel kunnen ze zien of de ontwikkeling volgens plan gaat.

@ wwjc19 : leuk je hier ook te zien, en gefeliciteerd! :D

@ Wens : als het vage streepje binnen de 10 minuten verscheen, dat lijkt me dat je zwanger bent.....

@ Anoul : erg herkenbaar!
    De vorige keer had ik ook meer last van mijn borsten dan nu, toen waren ze in week 5 ook al behoorlijk gegroeid en nu nog niet. Ik let er ook vreselijk op, maar dat terwijl ik heus wel weet dat wel of geen symptomen helemaal niets over de zwangerschap hoeft te zeggen (goed voorbeeld is mijn vorige keer, met brandende borsten ging het fout). En geen zwangerschap is hetzelfde, kan bij dezelfde vrouw 2x helemaal anders zijn.

Het is moeilijk om dit soort dingen los te laten, we zoeken nou eenmaal enorm naar een bevestiging van de zwangerschap en een geruststelling voor onze angst miskraam.
    We kunnen niet meer doen dan afwachten hè. Je zou inderdaad een vroege echo kunnen aanvragen, ik krijg er eentje met 7wk3dg. Dan nog ben ik niet uit de gevarenzone maar weet ik in ieder geval of het tot daar toe goed is gegaan.

Deel Deze Pagina