ik drink nog wel te weinig, eten gaat redelijk maar houdt nog niet echt over.... heb niet veel zin in eten...en al helemaal geen vet eten terwijl ik normaal echt een patatbeest ben.... nog 2,5 week tot mijn 2e echo, ik kan niet wachten ik heb vannacht gedroomd dat we een echo kregen en we zagen een mooi kloppend hartje en zagen het kindje gapen....leuk he
morgen onze echo! zo spannend! ik ga maar eens proberen te slapen! slaap lekker allemaal! liefs rebbel
Ik mag morgen ook voor een eerste echo! Dus Luna en Rebbel: we zitten in hetzelfde schuitje.. vinden jullie het ook zo eng en leuk tegelijk? Pas als ik morgen het hartje zie kan ik het denk ik echt geloven, en als alles er goed uit ziet ben ik misschien minder onzeker. Ik moet alle berichtjes nog even lezen, durf nog niet volop mee te schrijven, maar na de echo morgen hopelijk wel. Liefs voor jullie allemaal, en Luna en Rebbel: ik steek een kaarsje aan voor jullie. Het wordt vast goed nieuws voor ons!
Natas: moeilijk is dat, Het klinkt alsof ze erg bang is haar plekje bij haar vader te verliezen. Wat doen jullie om het beter te laten gaan?
Hoi allemaal, Wat fijn dat er een topic is waar meer mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt kunnen reageren. Inez bedankt voor de tip! Ik ben na 3 miskramen ook weer zwanger. Nu ongeveer 5 weken. Ik ben al voor een echo geweest maar daar was alleen een vruchtzakje te zien. Het was allemaal nog veel te vroeg. Nu mag ik 18 december weer en dan hoop ik eindelijk eens goed nieuws te krijgen. Ik ben ook al onderzocht, maar op een iets verhoogde factor 8 na was alles goed gelukkig. Ik duim voor ons allemaal Liefs van Treintje MK apr 07, Jul 07, Sep 07
Hallo Treintje, gezellig dat je hier komt meekletsen. Welkom en ook hier van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Een echo bij 5 weken is inderdaad wat vroeg, dan kunnen ze nog weinig anders zien dan eventueel een vruchtzakje. Wel fijn dat je volgende week al weer terugmag voor een nieuwe echo. Hoop voor je dat er dan al een beginnend hartje te zien is. Wat houdt een iets verhoogde factor 8 in? Luna, Rebbel en Croky, meiden, veel plezier en succes met de echo vandaag. Ik denk aan jullie en zal voor jullie duimen voor een mooi kloppend hartje.
goedemorgen Heb UMCG gebeld en kan donderdag al komen voor echo dus kijk er nu al naar uit zeer spannend liefs kaley
hoi iedereen Gisteren naar de gynecoloog geweest. Alles is goed, kindje is mooi gegroeid en de kleine uk is flink aan het dansen in me buik. Het sloeg met handjes en voetjes heen en weer. Mooi om te zien! Ik mag terug naar mijn huisarts dus voorlopig geen ziekenhuis bezoekjes meer. gr Willeke
@Inez, Factor 8 is een stollingsfactor. Als je daar heel veel van zou hebben dan kan je stolsels in je placenta krijgen waardoor het vruchtje afsterft. Het wordt nog niet zo heel erg lang getest. Dr gynecoloog zegt dat hij te weinig verhoogd is om kwaad te kunnen. Ook gaat hij tijdens je zwangerschap omhoog en ik had net een miskraam achter de rug toen het getest werd. @Kaley, Fijn dat je al zo snel voor een echo mag. Veel succes Alle anderen ook veel succes met hun echo's ik ben erg benieuwd liefs van Treintje
Dames, alledrie succes met de echo's vandaag ! Pff, ik heb het me hier toch moeilijk Ik wil het nog geheim houden tot ik eerste echo heb gehad en dat alles goed is. (wil mijn hubbie ook) Van de andere kant is het moeilijk om er alleen hier op het forum over te praten. Pas als je het geheim moet houden kom je erachter hoe vaak je jezelf kunt verspreken Het duurt nog zo lang lijkt het voor die 6 weken grens van mij voorbij is. En van de ene kant ben ik zo bang, van de andere kant zo blij. Ik bekijk het echt per dag. Elke dag dat ik geen bloed verlies is goed. En ik weet dat de kans dat het nu blijft zitten nog steeds groter is dan de kans om het te verliezen, maar toch..... Ik heb nu trouwens wel veel meer verschijnselen dan de vorige keer: beetje misselijk, pijnlijke (.)(.), volgens mij nu al last van stemmingswisselingen/gevoeligheid, steeds koud, tranende ogen, krampen in mijn buik en zo ontzettend moe. Helaas zeggen al die kwaaltjes ook niets. Pffff. En ik ben 2 dagen vrij, waarin ik niet veel te doen heb, dat maakt het er ook niet makkelijker op. Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.
hoi wwjc19 Ik begrijp precies hoe je je voelt hoor meid. Je wilt het van de daken schreeuwen want je bent zo blij en van de andere kant ben je doodsbang dat het weer mis gaat. Krijg je binnenkort een echo? Probeer het zoveel mogelijk over je heen te laten komen en we duimen allemaal met je mee Liefs van Treintje
Hoi Treintje, dank je! Ik weet dat anderen het ook meegemaakt hebben, daarom ben ik ook zo blij dat dit forum er is. Ik heb dus de vk nog niet gebeld en ook nog geen idee wanneer ik mijn eerste echo krijg. Ik ben ook een beetje bang om te bellen, dat ze straks zeggend dat ik bv pas bij 10 wk eerste echo krijg.
We kunnen weinig doen...... ze woont al een paar jaar niet bij ons, wil mij niet meer zien en negeert me, bekt haar vader al lange tijd vaak af, trekt zich terug, ze is 18 dus geen klein kind meer waar je wat meer vat op hebt, etc. Hopelijk went ze met de tijd wat aan het idee, al begrijpen wij niet goed waarom ze er nu nog moeite mee heeft. @ Wen : ik begrijp je angsten maar al te goed, ga er zelf ook doorheen. Meer dan afwachten kunnen we niet doen, en proberen positief te denken. Bij mij weet iedereen het al wel, men wist toch al dat we bezig waren en ik kreeg elke dag wel een vraag hoe het met me ging. Dus ik kan m'n ei wel kwijt, en dat is lekker. Wat een spannende echo-dag vandaag, 3 stuks! Ik duim Zal morgen wel de uitslagen lezen, vandaag een hele drukke dag en vanavond een vergadering.
Toevoeging voor Wen : ik heb een vroege echo aangevraagd, wegens mijn leeftijd maar ook wegens miskraamverleden. En ik heb meteen de dag na posi test gebeld, afspraak gevraagd en direct gekregen. Als ik jou was zou ik wel al bellen, het uitleggen van je miskraam en vragen naar de mogelijkheden. De meeste krijgen dan wel een eerdere echo hoor!
Hoi wwjc19 Ik kan me voorstellen dat je nog twijfelt om de VK te bellen. Heb je eerder al contact met ze gehad bij je eerdere zwangerschap? Ik had nl hele aardige mensen en ik heb mijn zorgen direct uitgesproken. Ik mocht toe rond 8 weken voor een echo. Eerder kon niet omdat ze enkel uitwendige echo's kunnen doen en eerder nog niets zien. Misschien heeft jouw VK de mogelijkheid om een inwendige echo te doen? Dan kan je al iets eerder wat zien. Liefs van Treintje
Ha meiden, Ik heb leuk nieuws van Luna: Ze is vanmorgen voor de echo geweest en alles was goed! Het hartje klopt \/ ! Ze is nu 7 weken en 4 dagen zwanger! Ze is uitgerekend op 25 juli! Omdat ze heel misselijk is hebben we telefonisch contact en ze had gevraagd aan mij of ik het jullie wil vertellen! Ze duikt nu weer lekker haar bed in! Veel liefs van Luna en Tatty Teddy
Hey Natas, ik weet het, maar mijn man wil het ook liever niet dat ik het tegen iedereen vertel. Tot we zelf weten dat het goed zit. Van de andere kant heb ik ook zoiets dat mocht het fout gaan, het juist wel fijn is dat er mensen zijn aan wie ik het kwijt kan. Ik bedoel, als ik nog een mk krijg, kan ik dat toch niet voor me houden. Dan maken die mensen alleen mijn verdriet mee en niet de vreugde dat ik weer zwanger was.