Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik laat me de kaas niet van het brood eten en al helemaal niet door zo;n eentje...bah!

2. Dora2003

Dora2003 Lid

13 feb 2008
    64
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik had zelf al een nieuw onderwerp aangemaakt maar ik zie dat jullie al een tijdje aan het "kletsen" zijn.

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Ik ben het afgelopen half jaar 2 miskramen gehad (1e keer hartje met 7 weken en daarna gestopt met ongeveer 9 weken en 2e keer vanzelf aan vloeien in de 6e week).

Ik ben nu dus wel blij maar heel voorzichtig! Ik heb de gyn. gebeld en mag nu 22/04 voor mijn eerste echo. Ik ben dan 6 weken dus het is nog de vraag of wij een hartje zien maar dan weet ik in ieder geval dat het in mijn baarmoeder zit (was bij de 2e keer twijfel over).

Zijn er hier meer meiden die rond de 6 weken een echo hebben gekregen en was er toen al een hartje zichtbaar.

Als ik alles zo globaal even doorlees zijn jullie nu al een tijdje "onderweg" in de zwangerschap. Gelukkig gaat het bij jullie goed en genieten jullie ervan.

Natuurlijk is 2 weken normaal gesproken niet lang maar als je moet wachten ineens wel (maar ja, jullie begrijpen waarschijnlijk precies wat ik bedoel).

Groetjes, Dora

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    welkom Dora,

in he begin is het altijd griezelig maar je moet toch proberen om vertrouwen te hebben in je lichaam.
    kijk maar naar ons...het kan ook goed gaan!

Ikzelf heb met 7 weken een echo gehad omdat ze bang waren dat het buiten de baarmoeder zat...toen was er wel een hartje.
    Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er met 6 weken al een hartje is te zien maar het is niet onmogelijk natuurlijk.

4. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten kindjes
    Valkenswaard
    Heyy meiden,
    Daar ben ik weer na lange tijd....
    Ik ben lang (voor mijn gevoel althans) niet online geweest...
    Er is hier veel gebeurd waardoor het even niet mogelijk was!
    Met de kleine uk gaat het allemaal goed!
    Is hier nog veel gebeurd? ? ?
    Wie kan en wil me up-date'en? ? ?

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey jill,

ik miste je al!

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dora, welkom hier! Inmiddels zijn wij al wat verder, maar die angsten en onzekerheden zijn hier erg herkenbaar hoor! Er zijn ook een aantal minder lange zwangeren bij, maar die zijn hier dan ook vaak nog wat minder.. Maar dat moet iedereen voor zich weten.. Komt ook door werk etc..
    Zelf heb ik m'n eerste echo met bijna 9 weken gehad. Dus geen 6 weken. Wel de vorige x met 7 weken , maar dat was dus al niet goed .

Zooo.. nou die zijn heerlijk uitgerend en gezwommen :D ! Kwam m'n vader nog tegen, was even een rondje lopen! Zal ik nu de papieren eens even op gaan ruimen.. :D Tsjong.. ik kom ook in actie :p

7. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Welkom en Gefeliciteerd Dora, ik hoop dat je snel kunt gaan genieten en dat alles goed gaat.

Hey Jill dat is inderdaad even geleden.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hoi Dora, welkom hier en ook hier van harte gefeliciteerd. Zelf heb ik een echo met 6w4dg gehad en we hebben toen ook een kloppend hartje gezien. Het is een beetje verschillend van uk tot uk of er al dan geen hartactiviteit is, maar zoals je zegt is het in ieder geval prettig te weten of het vruchtje op de juiste plek ziet en aan de grootte van het vruchtje kunnen ze in ieder geval zien of het klopt met de duur van de zwangerschap.

Die eerste weken kunnen heel onzeker zijn. Ik heb zelf diverse testen en een paar echo's nodig gehad voor ik echt kon geloven dat het nog steeds goed zat en zie m'n banner, inmiddels ben ik al weer 24 weken zwanger.

En ja, wanneer je erop moet wachten duren 2 weken echt heel lang. Daar kunnen we hier allemaal over meepraten.

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HEE Jill..
    Ik zou je net pb sturen! Dacht even horen hoe het met jou en de beeb is! :D

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hey Jill, daar ben je weer. Fijn dat alles goed met je gaat.

Liesje, weer teruggetransformeerd. Wat een bal van een vervanger zeg. Zorg maar dat het voor hem lange maanden worden en dat het voor jou voorbijvliegt!

Sam, ook al zo'n transformatie ondergaan!

11. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten kindjes
    Valkenswaard
    Oh lief dat jullie me wel een beetje gemist hebben........

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hij is aangenomen om mij te vervangen (tijdelijk) en de vakantiedrukte op te vangen en hij geeft zonder blikken of blozen aan dat hij midden in de periode ook ff 3 weken vakantie wil nemen....grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :evil: :evil: :evil: :evil:

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Liesje.. Even tot tien tellen meid, anders is die bloeddruk straks te hoog ;)

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik ga zo inderdaad een keertje weg...kwart over 3 ben ik pleites!

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Goedzo.. Geniet van het bezoekje meid :D

16. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    he Dora, welkom hier! Ik heb zelf de 1e zwangerschap met 6 weken een echo gehad maar deze was toen niet goed. Nu de 2e keer heb ik zelf gewacht tot 8 weken omdat ik wilde voorkomen dat ik een "randgeval" was.. heb vertrouwen in je lichaam.. we weten hier allemaal wat je doorstaat dus ik hoop dat we je een beetje kunnen helpen!

He Jill, leuk dat je er weer bent..

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Nee je hoeft niet thuis te blijven! Alleen als je op een ander adres gaat verblijven, bijv uitzieken bij je moeder) dan moet je dat doorgeven.
    Ik ben deze zwangerschap van 4 dec t/m 16 maart in de ziektewet geweest. Je dacht toch niet dat ik al die tijd binnen bleef! Nee dat hoeft dus echt niet. Mocht je wel controle krijgen en je bent er niet dan moet j e(dacht ik) binnen 24 uur contact met hun opnemen. Zij snappen ook wel dat de boodschappen gewoon gedaan moeten worden.

Probeer je niet schuldig te voelen. Als ze achter je rug om gaan kletsen dan is het gewoon dikke pech. Ze hebben het bij mij ook wel gedaan hoor. De dochter van mijn collega is onze oppas dus mijn collega had al gezegd " jaja wel avondjes uit en niet werken" maar zij weten niet dat ik voor zo'n avond weg eerst 2 dagen heel rustig moet doen, dan die middag nog extra ga slapen (van 17-19) en dat ik met een spuugzak in mijn hand een keer in de schouwburg zat.
    Nu hoor ik verhalen van " ik was ook wel misselijk maar heb gewoon gewerkt" Nou die mensen hebben het echt niet gesnapt. Was ik maar gewoon wat misselijk ipv compleet van de wereld. Maar goed, de bedrijfsarts zegt niet voor niets dat je thuis moet blijven, dus dat zei ik dan ook tegen de collega's. Sterker nog, als het aan de arts lag was ik niet eens meer aan het werk gegaan. Gelukkig gaat dat nu wel goed !

Sterkte ermee!

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Trouwens mijn controles van het UWV waren gewoon telefonisch. En dan ook nog op afspraak, dus ik wist dan dat ik die ochtend tussen 10-11 uur gebeld ging worden. Ik heb zo snel mogelijk mijn 06 gegeven zodat ik niet thuis hoefde te blijven. Als je op die tijd de telefoon niet zou beantwoorden dan kunnen ze je ziekteuitkering intrekken.

De bedrijfsarts ben ik 1x geweest en daarna ook elke keer telefonisch omdat langs komen weinig toe te voegen had, mij waarschijnlijk teveel energie zou kosten en het ook net zo makkelijk via de telefoon kon. Meestal zat er elke keer een week of 3 tussen. Het UWV vraagt dan of je nog bij de arts geweest bent. En dan zei ik wanneer ik weer contact zou hebben met hem en dan belde zij me meestal een dag later om te horen wat er was afgesproken.
    Het UWV doet alleen maar de controles te beoordeling of je wel recht hebt op een ziekteuitkering alsgevolg van je zwangerschap. Als je nu bijv ene gebroken been hebt krijg je geen uitkering via het uwv.
    Overigens merk jij daar niets van hoor, alleen je werkgever. Ziek als gevolg van zwangerschap krijgen zij dus via het uwv geld voor en alle overige ziek-zijn kost hun zelf geld.

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zo is dat Luna. Mensen hebben hun zegje altijd gauw klaar, terwijl ze niet weten wat eraan de hand is!

20. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    jill fijn dat je er weer bent. Met de ukkepuk gaat alles goed begrijp ik. Hopelijk gaat het verder ook goed met je.

Dora welkom. Van harte met je zwangerschap. Spannend is dat he zo na de miskramen. maar zie, bij vele van ons gaat het nu goed! Dus hoop doet leven.
    Een hartje gaat gemiddeld met 6w+4d kloppen dus tja het kán wel dat je het hartje met 6w al ziet maar de kans is groter dat je het hartje dan nog niet ziet.

Deel Deze Pagina