Dank je. Ik denk dat ik maar eens een hapje ga proberen te eten en op aanraden van vk een dutje ga doen Ben er straks wel weer. xxx Wendy
Hi Dames, ik weet dat een mk klote is, maar ik persoonlijk ben nog wel blij dat het bestaat, stel je voor dat je 9 maanden een kindje draag, en het dan helemaal niet goed is dat lijkt me heel veel vervelender... Een miskraam is er niet voor niks, alleen beetje jammer dat het op die manier voor ons wat moeilijker is om te genieten van de zwangerschap, maar afschaffen ben ik op tegen. Heb trouwens ook wel gemerkt dat ik het nu veel meer zie als een kadootje en dat het niet zo vanzelfsprekend is als je soms wel niet denkt....
@wendy: hey meid, gewoon bellen dat je eerder wil hoor, ik heb met 5 weken een echo gehad, toen konden ze me al vertellen dat het vruchtzakje mooi rond was en daarna met 6 weken een echo met een kloppend hartje,en nu krijg ik met 7 weken weer een echo! ik zou als ik jou was echt niet wachten tot 4 januari als je zo onzeker bent, het is vast niks, maar gewoon eerder gaan voor je eigen geruststelling! liefs rebbel
Een miskraam is heel triest, maar wel een goed mechanisme van de natuur. Wen, ik heb zelf geen ervaring met krampen dus kan je daarmee niet helpen. Maar ga maar zeuren om een eerdere echo hoor, rond 6 1/2 week kunnen ze genoeg zien. Sterkte! Anoul (en anderen), zoals bekend herken ik die onzekerheid ook maar al te goed. De echo kan mij niet snel genoeg komen en aan de andere kant raak ik van dat idee in paniek. Maar, wel of geen symptomen wil echt níets zeggen over hoe de zwangerschap zal gaan verlopen. Echt niet hoor! (zeg ik ook nog een keer tegen mezelf ) Luna, wat een práchtig koffieboontje! Ik heb weinig nieuws te melden, groetjes aan iedereen!
Ow Rebbel, ik hoop dat mijn vk ook zo makkelijk gaat zijn.... En Mone, tuurlijk bedoelen wij dan dat gewoon alle kindjes die geboren worden gewoon gezond zijn. Je begrijpt vast wel wat we bedoelden.
die van mij was ook niet zo makkelijk! de afspraak met 7 weken had ik al staan, dit ivm de vorige miskraam en die van 6 weken heeft de vk gepland toen ik belde over de bruine afscheiding. ze konden op dat moment niks voor me doe zei ze, maar toen ik meer bloed verloor heb ik die avond zelf naar het ziekenhuis gebeld, ik had dat nummer de vorige keer van hun gekregen... ik vind dat ze in het ziekenhuis meer de instelling hebben van als jij er niet gerust op bent mag je komen! en ik ik heb zoiets van het is mijn lichaam! het is ook zo dat ze met 5 weken nog weinig kunnen zien, maar dat het vruchtzakje mooi rond was, was voor mij al een geruststelling omdat dat de vorige keer niet zo was bij de miskraam! succes! liefs rebbel
Ok. Dat wist ik niet. Vorige keer dat ik mk had heb ik alleen vk via tel. gesproken, en verder niets. Heb vk nog nooit gezien. (Ik was helaas ook weekendje weg toen ik mk kreeg)
Hoewel een miskraam zeker niet iets is wat ik nog vaker mee wil maken, ben ik toch ook wel van mening dat een miskraam meemaken heel triest is, maar tevens dat het ook een heel goed mechanisme van de natuur is. Het lijkt me nog erger om in een later stadium van de zwangerschap of zelfs aan het einde of na de geboorte pas erachter te moeten komen, dat het alsnog niet goed zit met het kindje. Wendy, wat vervelend dat je nu zo onzeker bent vanwege de krampen. Ik sluit me helemaal aan bij m'n voorgangsters, vraag gewoon om een vroegere echo meid. Lukt het niet via je vlk, misschien kun je anders iets regelen via je huisarts. Bespreek je angsten met ze en lukt het jou niet, vraag dan inderdaad aan je mannetje of hij wil bellen. Gewoon doen meid. Gedurende de eerste weken van m'n eerste zwangerschap heb ik ook veel krampen gehad. Ze leken inderdaad wat op gewone menstruatieklachten, maar het bleek bandenpijn te zijn. Aangezien ik er zelfs niet van kon slapen heb ik toen ook het advies gehad om wat paracetamolletjes te slikken. Natas, nog een klein weekje en dan heb jij je eigen koffieboontje kunnen zien.
Hoi hoi, Vandaag gaat het een stuk beter, ik kan nu in ieder geval weer gewoon rechtop staan. En hoef ook geen paracetamol meer in te nemen. En ik heb ook nog geen druppel gevloeid. Oftewel: ik kan er wel weer in geloven. (en hopen dat het niet te vaak terug gaat komen ) Ik ga nog met Peter overleggen wat ik met vk ga doen. En ik denk dat dat een beetje afhangt van hoe ik me vandaag en morgen voel. Misschien bel ik wel rond het spreekuur vanaaf (19-20) met de vraag of het eerder zou kunnen omdat ik me toch best zorgen maak. En dan eens kijken hoe zij erop reageerd, want degene met wie ik de afspraak heb gemaakt weet helemaal niets van mij en volgens mij is het ook niet doorgedrongen dat ik al mk heb gehad. Dus ga ik het via vk spelen.
Ik heb zelf niet in dezelfde situatie gezeten maar weet wel hoe langzaam die eerste weken gingen. Vond het ook heel vervelend dat iedereen in mijn omgeving zoiets had van ' eerst maar afwachten of alles goed gaat' terwijl ik zelf positief probeerde te blijven. Vond het heel eng die eerste weken x x x[/quote]
Ik weet nog wat het eerste was wat mijn moeder zei toen ik zei dat ik zwanger wilde worden:"kijk eerst maar eens of het wel lukt." Nou, ook lekker positief hoor! Maar goed, ik snap haar ook wel. Zij heeft eerst een mk en daarna doodgeboren kindje gehad, dus zij weet hoe moeilijk het kan zijn. Maar eigenlijk vind ik niet dat je zoiets moet zeggen tegen iemand die zwanger wil worden....
Mijn ouders durfden me niet eens te feliciteren toen ik vertelde dat ik weer zwanger was... dat vond ik wel erg jammer, zelf probeer je juist positief te blijven. Aan de andere kan snap ik het wel een beetje, het is ook een stukje bescherming voor 'als het weer mis gaat'. Alsof het verdriet dan minder is... Gelukkig weet ik dat m'n ouders alleen maar het beste voor ons willen en ons alle geluk op de wereld gunnen, het komt er soms alleen zo lullig uit (hè Wendy)....
Wendy, bel vanavond idd maar naar je vk en leg je ongerustheid en miskraamverleden uit. Als ze je dan niet een vroege echo rond 6 1/2 of 7 weken geeft is ze een *piep*. Hahaha Inez, ik zal mijn koffieboontje waarschuwen voor donderdag alvast op zijn/haar kerstbest te gaan dobberen in mijn buik. Over feliciteren van anderen : ja, het is ontzettend jammer dat dat niet (meer) onbevangen gebeurd. Echter, de enkeling die dat bij mij nog wel doet die rem ík af. Ik gooi onmiddelijk in het gesprek dat het allemaal nog zo zeker niet is, ik wil nu helemaal nog geen jubelende mensen om m'n nek.
Haha Natas, misschien kun je hem een minikerstmutsje opzetten, dan staat hij er helemaal op z'n kerstbest op. Wendy, heb je nog gebeld? Groot gelijk dat je het via de vlk gaat doen meid. Bij ons weten alleen m'n broertje en schoonzusje dat ik weer zwanger ben. Heb daar zelf ook de boot nog een beetje afgehouden voor felicitaties, want ik heb het ze verteld toen ik het nog maar net zelf wist. Met kerst gaan we het de rest van de familie vertellen. Ben wel benieuwd hoe zij zullen gaan reageren. We willen onze dochter met kerst in bijzijn van de familie een boekje geven over een mama met een baby in de buik. Ben benieuwd hoe snel het kwartje gaat vallen.
Hoi dames, Ik heb nog niet gebeld Maar ga ik vanavond doen. Ik heb nl al bedacht wat ik ga zeggen: Goede reden om mij eerder een echo te geven (liefst 24 dec)... 1)Heb de vorige keer een mk gehad en rond deze periode, dus wil graag weten of het goed zit. 2)Heb een onregelmatige cyclus en vorige keer na mk was heel lang, waardoor ik nu dus niet weet wanneer ik zwanger ben geworden, dus ook niet hoe ver ik ben. (Zij hoeft niet te weten dat ik ovutest heb gebruikt en mij ei gevoeld heb ) 3)Ma 24 dec is enige dag in die week dat ik vrij heb en dan kan ik het mijn ouders enzo met kerst gaan vertellen dat het goed zit. Aangezien we het pas willen vertellen nadat we weten dat het hartje klopt/het goed zit. hihi ben best trots op mezelf. Nu maar hopen dat het er vanaaf ook zo uit komt Gelukkig is de buikpijn ook vandaag weer wat minder. Wel zeurend, maar niet meer belemmerend. Ik ga ook wel meteen vragen of dat nog vaker voor kan komen of langer, want ik ben dus vr ziek naar huis gegaan omdat het echt niet ging. (Zelf niet met paracetamol) Nou ja, als het goed gaat heb ik dat er allemaal wel voor over
Succes met het telefoontje vanavond Wendy! Hahaha Inez, ik zal es gaan shoppen voor zo'n mooi koffieboonkerstmutsje Vannacht zijn mijn borsten nog meer zeer gaan doen, werd er met omdraaien telkens wakker van. Dan dacht ik "mooi, da's een goed teken!" terwijl tegelijkertijd een stemmetje elke keer zegt "vorige keer deden je borsten ook zeer". Nou ja, nog 4 dagen wachten, het is niet anders Ik ga vanmiddag naar een voorstelling met mijn mamsel + zussie (amerikaans gospel, nee ik ben niet gelovig maar dat is swingen!) en daarna uit eten. Gezellig met de meiden onder elkaar, verboden voor mannen
Goedemorgen dames, hoe gaat het hier? Ik heb vanmorgen voor het eerst echt overgegeven, hoop dat ik daar niet al te vaak last van heb, maar zo'n eerste keer is wel gaaf (hoe stom dat ook klinkt)....