mee eens iedereen verdient het..! Maar helaas is het niet altijd eerlijk verdeelt.. en krijgt de een een grotere portie ellende dan de ander..
hey dames, hoe is het hier? mijn baas vroeg me vanmorgen al hoe ik mijn uren zou willen indelen nadat ik bevallen ben. Nou dat weet ik nu nog niet hoor! Eerst volgende week maar een goede echo en dan ga ik daar over nadenken. Wat is verstandig, meteen terug in de uren of eerst ouderschapsverlof opnemen. ik heb daar helemaal nog niet over nagedacht.... pfffffff lastig hoor
He Liesje, alles prima hier en met jou? Ik blijf zelf contractueel nog een tijd 36 uur werken met ouderschapsverlof en daarna 24 uur.. dit eigenlijk om de reden dat je pensioen verder opgebouwd wordt tijdens je ouderschapsverlof. En ik maak zelf ook gebruik van de levensloopregeling wat inhoudt dat je dan voor ieder opgenomen uur via ouderschapsverlof een kleine bijdrage krijgt + een extra aftrekpost..
ik moet maar eens kijken wat mij dat in loon zal gaan schelen, is natuurlijk ook wel belangrijk. Ik moet maar daar maar eens in gaan verdiepen. Misschien is het inderdaad wel verstandig om eerst het ouderschapsverlof op te nemen.
alles gaat hier wel, nog steeds dagen vol met misselijkheid.... volgende week de echo dus nog een weekje wachten en dan hoop ik dat alles goed is en we het iedereen kunnen vertellen!
Gefeliciteerd Jendo en Treintje! \/ Liesje, ik werk al parttime dus ik heb dat vraagstuk niet, maar ik zou eerst ouderschapsverlof nemen denk ik. Ik was de spanning naar morgen toe natuurlijk al vreselijk aan het opbouwen...... heb ik sinds gisteravond bruinverlies erbij gekregen. Heel weinig, maar toch. Nou weet ik rationeel wel dat dit niets hoeft te betekenen. Maar ik loop al weken op m'n tenen, zo niet maanden, en probeer de hele tijd al zo min mogelijk op van alles te letten omdat het niets hoeft te zeggen. Maar dit kan ik er nu even moeilijk bij hebben.
Natas, het hoeft inderdaad helemaal niks te betekenen hoor meid! maar ik kan me voorstellen dat je hier helemaal niet blij mee bent en dit er helemaal niet bij kan gebruiken. Maar morgen krijg je je eerste echo en dan zal je een mooi kloppend hartje te zien krijgen!
ik werk ruim 40 uur per week en wil straks wel minder gaan werken, maar ik weet alleen nog niet hoeveel minder. Ik moet me volgende maand maar eens gaan verdiepen in het ouderschapsverlof
Liesje, ik hou je aan je uitspraak! Werkt je mannetje fulltime? Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar als de éen (meer dan) fulltime werkt vind ik voor de ander 3 dagen werken wel een maximum.
dat gaat helemaal goedkomen meid! ja mijn vent werkt ook fulltime, maar ik wil niet minder werken als 3 dagen, (zeg ik nu) maar hij krijgt per 1 jan een hogere functie en hopelijk ook flink meer loon en dan wordt de stap om minder te gaan werken toch makkelijker.
Mij bevalt 3 dagen werken heel goed, ook toen ik nog de zorg had over mijn stiefkinderen. Ik heb ook een korte periode 2 dagen gewerkt, dat is zakelijk gezien te weinig vind ik.
ik zou graag maar 3 dagen willen werken hoor, maar financieel moet het ook kunnen natuurlijk. maar hoe laat mag je morgen voor je echo?
Die mola zwangerschap is pas herkend als mola na de curretage deze was november 2006, dus ja. Ik heb weer tot mei aan de pil gezeten omdat ik dus echt niet zwanger mocht worden. Gelukkig was het een goedaardige tumor, dus daarom mocht ik naar 3/4 jaar weer van de pil af. Groetjes muis
Inez jendo en treintje wat een goed nieuws, wat zeg ik, geweldig nieuws om te horen zien en krijgen. Gefeliciteerd. Liefs Muis
nou dat gaat morgen helemaal goedkomen hoor! ik was ook bang en bij mij bleek het ook goed en bij jou heb ik ook een supergevoel!
Wat lekker zeg vakantie, zou ik ook wel willen zucht... maar helaas! Het is best lastig idd hoor hoeveel je moet gaan werken.. Ik sluit me bij Natas aan dat 2 dagen te weinig is (en ook financieel flinke aderlating) dus kies ik voor 3.. wat overigens ook een flinke hap scheelt.. maar ja ach.. ik zie het wel.. wat minder stappen/ uit eten etc.. dan komen we er vast wel.. Het komt vast helemaal goed Natas.. Beebje is zich gewoon lekker aan het nestelen bij je!
Hi liesje, Ik zou als ik jou wel eerst even uitzoeken hoe het allemaal precies zit. Vriendin van mij werkte 4 dagen en ging toen met ouderschapsverlof, 1 dag per week, dus hoefde nog maar drie dagen te werken, maar toen ze besloot na het ouderschapsverlof alsnog maar 3 dagen te werken moest ze het geld van de vierde dag terugbetalen. Dus zou eerst goed uitzoeken hoe dit soort regelingen bij jullie werkt. Zij wist dit al hoor, dus had er wel rekening mee gehouden.