Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Wel fijn dat je morgen al je echo gepland had Natas! Komt toch mooi uit!

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Hoi hier ben ik weer eens. ik kan al steeds beter een paar uurtjes uit bed zijn, dus ik geniet echt weer in die schaarse uurtjes.
    De misselijkheid lijkt het probleem niet meer zo, eerder de energie die door 3 weken plat liggen helemaal weg is. Dus ik ben snel moe en heel duizelig. Dus even iets doen wordt ook wel weer meteen afgestraft.

Ik wil ook wel weer proberen een beetje mee te kletsen.
    Ik ben na de geboorte van de oudste 50% gaan werken. Ik werk onregelmatig dus door de weeks hadden we niet veel opvang nodig. Het afgelopen jaar ben ik weer 60% gaan werken omdat ik zoveel inval uren maakte dat ik wel opgeplust wilde worden. Inmiddels heeft mijn man 1 dag in de week ouderschapsverlof. Dat heeft hij al een jaar en loopt nog door tot juni. Daarna vragen we dat weer aan (van kind 2) en daarna van kind 3, dus voorlopig (zolang de regeling er is) zal dat wel zo blijven.
    Na mijn verlof ga ik w.s. als coordinator werken en ben ik in dubio of ik nog een paar % erbij wil. Zou voor de functie eigenlijk wel wenselijk zijn maar ik vind het nu zo lekker gaan.
    Ik mag graag thuis zijn bij de jongens dus nog meer werken zou echt ten koste gaan van mijn gezin. Dus ik weet het nog niet.

3. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi dames,

Ben mijn mk periode voorbij!

Ik werkte eerst ongeveer 32 uur, maar toen ik wist dat ik zwanger wilde worden en kans had op een contract heb ik dat maar aangepast aan het aantal uur wat ik na zwangerschap wilde werken. Bij mij is dat 20 uur geworden. 2,5 dag dus. Daarbij werk ik voor mijn man ook nog een uur of 4 thuis, waardoor ik aan de 3dg kom. Dat vind ik netjes. Het lastige is alleen dat ik vrij flexibel moet zijn in mijn werk, en dat kost denk ik straks een hoop kinderopvang. Bij iemand anders onderbrengen is helaas geen optie, want mijn schoonouders wonen te ver weg en mijn ouders werken nog gewoon. Wordt dus gewoon kinderopvang en dan vind ik 3 dg meer dan genoeg! Wil mijn kindje bij me hebben :)

Luna, wat fijn dat het nu nog steeds beter gaat. Gezellig dat je gaat proberen mee te kletsen :)

Natas, dat bruinverlies is idd heel vervelend, maar ik hoop dat je morgen na een mooie echo je een stuk beter gaat voelen !

Muis, wat fijn dat die tijd voorbij is en je er weer voor mocht gaan... En dan nu zwanger...Toppie :)

4. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Ik had het er gisteren ok over met mijn vriend. Hoeveel dagen wil ik gaan werken. Tja het lijkt zo'n ver van mijn bed show..... Maar ik denk 3 dagen. In het onderwijs betekent dit dus ma, di, en wo tot 15u Dus dat lijkt me wel wat.
    Terwijl mijn kids ( uit de klas) koekeloere keken heb ik in het cAO boekje ook opgezocht hoe het nu precies zit met ouderschapsverlof. Het kwam er idd op neer dat wanneer je binnen 6 maanden van werktijdsfactor verandert, wordt je ouderschapsverlof hierop met terugwerkende kracht berekent, dus dan moet je het teveel terug betalen. Eigenlijk wel logisch...
    Wel jammer :)

Liefs muis

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ik kan me voorstellen dat je het nu even extra moeilijk hebt vanwege het bruinverlies. Ik hoop echt voor je dat het niks te betekenen heeft en dat je morgen een geweldige echo gaat krijgen.

Ik werk al vanaf m'n zwangerschapsverlof van m'n eerste zwangerschap niet meer buitenshuis. Maar aangezien wat meer inkomen toch echt wel wenselijk zo niet noodzakelijk is, ben ik 1 1/2 jaar geleden aan het kijken gegaan of ik voor mezelf zou kunnen beginnen. Zo ben ik aan een webwinkel voor baby- en kinderkleding begonnen eerder dit jaar. Erg leuk om te doen. Vooral fijn dat ik m'n eigen tijd in kan delen. Aangezien ik chronisch moe ben is het voor mij moeilijk om voor een baas te gaan werken, omdat het daar bijna niet mogelijk is, zo niet onmogelijk, om je eigen tijd in te delen.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Merci voor jullie lieve berichtjes!
    Ik ga straks met mijn hoofd in een filmpie duiken en morgen veel afleiding zoeken, en dan gaan we het meemaken. Komt idd goed uit dat deze echo nu gepland staat.

@ Luna : fijn dat je je ietsje beter voelt, nu weer op krachten zien te komen.

@ Wendy : lekker dat je je mk-mijlpaaltje nu hebt gehad!

@ Inez : veel plezier morgen!

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Luna, goed om weer van je te horen en fijn dat je weer aan de beterende hand bent. Houden zo meid!

Natas dank je en jij ook veel succes. Wat komt het nu goed uit dat je uitgerekend morgen al de echo hebt.

8. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Meiden wat veel goed nieuws zeg!
    En wat is er veel gekletst... wauw.. niet bij te houden.

Alle nieuwe meiden gefeliciteerd en welkom!

@Natas: succes morgen met je echo! Fijn om duidelijkheid te krijgen..

@Luna: neem je tijd om aan te sterken, en gezellig dat we je weer wat vaker hier zullen 'zien'.

@Rebbel: alleen zelfgemaakte mayo mag niet, in 'fabrieksmayo' zitten geen rauwe eieren, die is gepasteuriseerd.

Ik ben ook eigen baas, geen verlof dus en andere voordelen :(. Ik wil wel minder gaan werken maar of dat lukt... gelukkig kan ik een groot deel van mijn werk ook vanuit huis doen en ben ik erg flexibel in het indelen van mijn tijd. Mijn man werkt parttime en heeft daarnaast ook een eigen zaak.
    Ik denk dat het in het begin even puzzelen en wennen is, maar dat we daarna onze draai wel vinden.

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @jendo en treintje: gefeliciteerd met jullie mooie echo's! :D

@natas: heel veel succes morgen, zit vast wel goed meid! ;)

@croky: bedankt voor je antwoord!

@luna: fijn dat het beter gaat meid! :D

ik had vanavond een dikke vette 2e streep bij moeders voor moeders! :D

liefs rebbel

10. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Goedemorgen!

Natas: nog even volhouden, bijna duidelijkheid.

Lekker he Rebbel, had ik gistermiddag ook!

Mijn MK-grens ligt op 10 wkn dus nog even te gaan. Omdat het vruchtje op de echo de grootte had van 6 wkn is voor ons een goede echo met 7 wkn al een behoorlijke mijlpaal.

Wat werken betreft; ik mag niet minder dan 24 uur werken in deze functie. Mijn vriend solliciteert op dit moment naar een leidinggevende functie waar hij waarschijnlijk ook wel voor wordt aangenomen dus financieel zou ik dan minder kunnen werken. Maar ik vind werken ook enorm leuk. Mijn schoonmoeder gaat 1-12-08 met de OBU dus dat biedt mogelijkheden. Maar eigenlijk willen wij kinderopvang (zonder de kosten te hebben bekeken).

11. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Natas, veel suc6 vandaag!

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Rebbel en Anoul, fijn gevoel he? Zo'n vet positieve test bij MvM. Had ik ook. Ben inmiddels nu al weer 3 weken ermee bezig. Was er erg vroeg mee en mocht meteen beginnen vanwege die vet positieve test.
    Ik vind het alleen erg jammer dat het hier niet aan huis wordt afgehaald. Moet het wegbrengen en daar heb ik eigenlijk niet altijd de energie voor, maar het is vor een goed doel zullen we maar zeggen, dus ik probeer het wel vol te houden.

Zwangerschapsverlof voor zelfstandige ondernemers gaat vanaf juli volgend jaar komen. Alleen zal dat voor de meesten van ons te laat komen, omdat we dan al of bevallen zijn of op het punt staan om te bevallen.

13. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    hi Inez,
    jij hebt vandaag ook weer een echo! Wat gaaf!
    hoe laat heb je je afspraak?

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey dametjes!

hoe is het vandaag?

natas veel succes vanmiddag met je echo!

hier gaat het vandaag redelijk.....ben nog wel misselijk maar gelukkig alleen vandaag nog werken en dan ben ik lekker vrij tot 2 jan.

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    owwww ik wil ook vandaag een echo...
    nog een weekje wachten....

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik heb hem om 3 uur vanmiddag. Spannend he?

Liesje, lekker idee hoor, dat je bijna vakantie hebt. Nog even volhouden en met een beetje mazzel heb je na je vakantie minder last van de misselijkheid!

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat hoop ik wel ja dat ik na mijn 12w grens er minder last van krijg....pfffff wordt er wel een beetje zat van hoor

18. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ja wordt een leuk jaar 2008! Minder last van symptomen en allemaal een leuk kindje!

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    jaaaaaaaaaaaaaaaa dat lijkt een prima idee!
    eerst maar eens zien dat we de kerstdagen doorkomen
    vorig jaar is 2e kerstdag mijn schoonvader overleden dus dat wordt volgende week wel moeilijk

20. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Spannend Inez!

Deel Deze Pagina