Pooltje, welkom hier en gefeliciteerd. Meid, ik kan me je twijfels en angsten zo ontzettend goed voorstellen. Vraag gewoon om een vervroegde echo, anders blijf je nog een paar weekjes in echo en dat is toch ook geen doen? Natas, ik heb vorige week al weer een van m'n positiebroeken tevoorschijn gehaald omdat m'n gewone kleren al bijna meteen niet meer lekker zaten. Wat was het heerlijk om deze broek aan te hebben in vergelijking met al m'n inmiddels te strakke spijkerbroeken. En ja, ook hier is er al een buikje gesignaleerd, maar dat schijnt met de tweede ook sneller te komen dan met de eerste.
Hoi meiden, goedemorgen! Ben even lekker ziek geweest blehh... nu weer aan het werk.. helaas niet vrij! Leuk buikie al hoor Natas, ik had ook dat mijn maag meer naar voren kwam.. heel raar allemaal.. nu eigenlijk vanaf vorige week alleen maar positiebroeken... Wendy wat ontzettend erg van je, heel veel kracht en sterkte toegewenst! Pooltje van harte, heb vertrouwen.. En voor iedereen: Heeeeele fijne kerstdagen toegewenst!
bibber bibber.. Nog een paar uurtjes.... Pooltje we zijn even ver en ik heb staks mijn 2e echo. Ik begrijp je onzekerheid en het is helemaal niet raar om te vragen of je eerder mag komen voor een 2e echo. Helemaal omdat je twijfels hebt over die buikpijn. Gewoon vasthoudend zijn hoor, het gaat om jullie kleintje! Gelukkig heb ik een hele lieve/goede vk-praktijk, en begrijpen ze onze onzekerheid na 2 mk. Toch m'n hart in m'n keel, klamme handjes en bibbers in m'n benen... Ik laat jullie vandaag nog weten hoe het ging. Alvast een hele fijne kerst voor jullie allemaal en de kleine wondertjes die in onze buik groeien... Hoe zouden we volgend jaar kerst vieren?
@natas: duidelijk verschil te zien meid!, hier nog niet echt volgens mij, maar moet ook eens beginnen met foto's te maken! @croky: heel veel succes meid! liefs rebbel
je verhaal en twijfel is heel herkenbaar. Ik heb met ruim 7w een goede echo gehad en momenteel ben ik 1 brok twijfel en onzekerheid. Ik heb pas 8 jan weer een echo en dat duurt nog zolang! Vandaag nog wel een pretecho bureau gebeld maar daar kon ik ook niet meer tussen komen. Dus we moeten gewoon afwachten.
Hier begin ik het ook al te zien. Anderen nog niet hoor en positiebroeken heb ik nog niet nodig omdat ik eigenlijk alleen wijde trainingsbroeken en pyamabroeken draag.
Nou ik vond het erg snel dat buikje dat ik aan mezelf begon te twijfelen Dan zal die baarmoeder al wel heel erg aan het werk zijn om de darmen omhoog te duwen, ondanks dat rijstkorrel nog maar 1 centimeter is. Luna, ah gatsie jij moet best lang wachten tussen de 2 echo's. Croky, ik duim!
Ik had het ook hoor natas, buikje begon al met 6/7 weken.. een week of 2 geleden was het opeens allemaal weer weg.. zo raar.. en nu zit het er weer!
Mooi beginnend buikje! Natas! Nog even en we horen hoe het met Croky is afgelopen tijdens de echo! Ik voel me wel naar maar ben er enorm blij om! Ik vind de echo van aanstaande donderdag ook spannend maar toch lukt het nu aardig om positief te zijn, komt denk ik door de symptomen die ik voel. Voelen jullie je baarmoeder ook als jullie druk zijn geweest? Wanneer ik bijv. heb gestofzuigd en ik ga zitten, denk ik echt dat ik mijn baarmoeder voel. Is niet pijnlijk maar ook niet prettig.
Leuk dat jullie al buikjes zien. Ik heb niets gezien nog, maar ik ben ook al 2 kilo afgevallen door de misselijkheid. Dat van de baarmoeder voelen heb ik ook. Als ik druk geweest ben of aan het einde van de dag dan krijg ik daar een raar wee gevoel heel laag in mijn buik. Hetzelfde gevoel als je in je maag krijgt als je heel ziek bent geweest. Allemaal hele fijne dagen toegewenst en hopelijk toch nog lekker eten ondanks de misselijkheid. Liefs van Treintje ps. Wendy wat een rotnieuws. Ik ben blij dat ze de eileider hebben kunnen sparen, maar wat een verdriet zal je hierom hebben. Heel veel sterkte meid...
Hi meiden, Hier gaat alles buiten gewoon goed. Zo goed zelfs dat ik ervan ga twijfelen. Dit heb ik sinds een paar dagen. Ik weet het echt niet meer. Had ik maar iets van zekerheid. Ik wil dit gewoonweg zo graag da ik er tegelijkertijd zo bang voor ben geworden. Ik zal het moeten uitzingen tot de 3de....... Ik hoop da door de drukke dagen de tijd voorbijvliegt. Groetjes muis
Hallo allemaal, Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik las dit forum al een tijdje, maar de onzekerheid hield me tegen om mee te schrijven. Maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en jullie kennen de twijfels, dus ik snap niet waarom ik zolang gewacht heb! Vandaag voel ik me gelukkig weer een stuk beter. Ik heb gisteren weer het gevoel gehad dat ik zwanger ben, al laat dat gevoel zich niet beschrijven. Ik mag me gelukkig prijzen want ik heb geen kwaaltjes (al zou dat voor mij wel een stukje meer bevestiging zijn), maar toch voel ik nu wel weer af en toe dat er iets zit in mijn baarmoeder. Ook vandaag besloten het nieuws nog niet in de grote familie te vertellen, mijn oma is vandaag 92 geworden en dat was dus een familiefeestje. Wel gaan we het morgen onze broers en zussen vertellen, maar verder houden we het voor ons tot na de 2e echo. Dat voelt toch beter. Donderdag hebben we de 1e afspraak bij de VK en ik ga kijken of ik via de VK niet op korte(re) termijn nog een echo kan krijgen dan pas 10 januari in het ziekenhuis. En als dat niet lukt dan moeten we maar 2 weken wachten... Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen O ! Liefs, Pooltje
@ Natas: mooi buikje hoor ! Ik zal mijn vriend ook eens vragen een foto te maken van mijn buik nu, al is daar volgens mijn nog niets aan veranderd. En met de kerstdagen en oud & nieuw in het vooruitzicht vrees ik dat een beginnend buikje bij mijn ook goed van het vele eten zal komen. Mijn borsten zijn wel al best gegroeid tot genoegen van vriendlief, al zijn ze af en toe een 'niet aanraak zone' [-X geworden...
Muis, gek he? Dat je zo in ene zo kunt twijfelen of je nog wel of niet zwanger bent. Dat gebeurt hier ook nog wel regelmatig hoor. Het vertrouwen in je zwangerschap groeien en daar gaat helaas tijd overheen. Ik kan me voorstellen dat je hoopt dat door de drukke dagen de tijd vliegt. Balen Treintje, dat je steeds zo misselijk bent. Sterkte ermee! Anoul, spannend joh, donderdag al je echo. Ik voel het ook wel trekken onderin wanneer ik druk ben geweest. Luna, hoe is het nu met jou? Ik hoop voor je, dat je wens om gezellig samen met je mannen te kunnen eten met de kerstdagen uit kan komen, omdat je je toch weer wat beter voelt. Pooltje, fijn dat je je weer beter voelt. Ook hier slaat de onzekerheid met regelmaat toe hoor. Vorige week donderdag had ik een prachtige echo en daarna zat ik gigantisch op een roze wolk. Maar al 's avonds sloeg die wolk om in een donderwolk. Het is gewoon moeilijk om vertrouwen te houden in de zwangerschap. Sinds zaterdag voel ik me gelukkig ook weer stukken beter hoor en is het vertrouwen er weer. Ik kan er ook gewoon niet meer om heen. M'n eigen kleding past allang niet meer en ook met wijde truien is m'n buikje gewoon niet meer te verbergen. Knap hoor, wat zo'n kleine uk van nog geen 3 cm voor elkaar krijgt. Meiden, allemaal hele fijne kerstdagen!
Meiden, snel even over m'n 2e echo: alles is goed! Onze kerst kan niet meer stuk, een klein mensje van 1,6 cm met kloppend hartje in mijn buik.... En een datum! 4 augustus, iets later dan ik zelf dacht. Banner moet dan ook op precies 8 weken staan. Ik ben zooooo blij en opgelucht....! Fijne kerst!
Croky gefeliciteerd met je goede echo. Fijn om te horen. En meiden bedankt voor jullie reacties. Ik weet het wel, ik moet gewoon geduld heben ( en vertrouwen. Dus dat gaan we proberen. Geen andere keuze. Inez heb jij het al aan mensen in je omgeving verteld? Anders met zo'n beginnend buikje wordt dat wel moeilijk. Voor alle misselijke dames, hopelijk kunnen jullie toch nog een beetje lekker mee-eten met de familie.... Fijne kerstdagen. Liefs muis