Ik heb 14 januari een afspraak voor een uitwendige echo, en bij het maken van de afspraak werd me vermeld dat ik wel met een volle blaas moest komen, dat wil zeggen minimaal 2 uur van te voren voor het laatst naar de wc en daarna nog minimaal 3 glazen drinken. Uitgebreid uitgelegd, dus zal me eraan houden
Ik heb bij geen enkel onderzoek instructies gekregen.. Bij mij werd in- en uitwendig gekeken. Inwendig is het vooral in het begin duidelijker te zien allemaal, maar sommige vrouwen vinden het minder prettig. Mij maakte het niet uit, het enige dat ik wilde was ons kindje zien met een kloppend hartje, al zou ik voor 10 vk met de benen wijd moeten
Ik kom nog terug op een eerder onderwerp. Ik voel mij enorm uitverkoren dat ik zwanger ben. Het voelt alsof ik het meest kostbare schat van de wereld bij mij mag dragen. Ik heb wel het gevoel dat ik er goed voor moet zorgen! Bij mijn vorge echo uitwendig, zie de VK dat het goed was dat ik nog niet naar het toilet was geweest, hierdoor heb je meer kans het te zien. Toen ik voor inwendig moest, moest ik eerst even plassen. helaas kregen we toen geen goed nieuws. Deze echo wel uitwendig gelukt + goed nieuws. Wij hebben ook geen instructies gekregen maar toch was ik bewust niet gaan plassen voor de echo.
Hoi meiden! Ik heb even niet helemaal bijgelezen.. het zijn van die rare dagen allemaal.. Vanochtend werken en nu vanmiddag weer vrij.. Ik zag wel wat over de angelsound staan.. ik raad m zeker aan.. het is echt geweldig om je beebje te horen! Ik heb m vanaf 12 weken kunnen gebruiken, sindsdien is het telkens makkelijker geworden om het hartje te vinden.. nu heb ik het binnen een paar seconden.. fantastisch! Ik wens jullie een hele leuke avond en een zeeeeer gelukkig 2008 met een heleboel mooie kindjes!
dat is dus ook de reden dat ik twijfel! ik heb in mijn omgeving een paar mensen mee gemaakt die pas laat in de zwangerschap problemen kregen, dat pas laat in de zwangerschap het hartje stopte met kloppen, mijn vriend is nu bang dat ik het op de verkeerde manier ga gebruiken en in de stress schiet als ik het niet meteen kan vinden. liefs rebbel oja... ik moest ook een volle blaas hebben bij een uitwendige echo en juist een lege blaas bij een inwendige echo.
Kan ik me best voorstellen Rebbel.. ik vind het daarentegen juist een geruststelling na de mk om het te horen.. Wat Mone ook al zei niet elke dag 5x dat apparaat erop (sowieso in principe pas bij de 12 weken gebruiken) gewoon 1 of 2 keer per week.. vind je het een x niet probeer je het de volgende dag.. en wat ik dan zelf ervaar is hoe langer ik zwanger ben des te makkelijker het te vinden is.. Je weet ook waar het ongeveer ligt dan..
Ik snap jullie beredenering over de angelsound. Zelf ben ik ook bang dat het me nog meer onzeker zou maken. En je kunt jezelf zo gek maken, als je hier lal eest over wel of niet voelen van alle voortekenen, de vele testen... Volgens mij moet je zelf wel een vrouw zijn die graag zwanger wil worden om daar in alle redelijkheid begrip voor te hebben. Maar na een vervelende ervaring voel je ook zoveel onzekerheid. Het is goed die weg te kunnen nemen. Maar die moet juist niet erdoor komen. Ik heb bij ong 11 weken eerst een uitwendige echo gekregen. Ik was net daarvoor naar de wc geweest en wist ook niets van de wens voor een volle blaas. Toen ik daar lag zei ze 'ik zie niets alleen maar een hele volle blaas'. Net 15 minuten daarvoor was ik geweest. Later is me ook wel gezegd dat mijn baarmoeder een beetje gekanteld is. Het zou daar dus mee te maken kunnen hebben. Verder alleen 3 inwendige echo's gehad. Ik reken er dan ook niet op dat mijn eerste echo uitwendig zal kunnen. Ik hoop met 6 weken 5 dagen terecht te kunnen, dat zou 16 januari zijn. En hopelijk heb ik dan al kans op het zien van een mooi kloppend hartje.
Ja Anna, dat zou een mooi tijdstip zijn voor een 1ste echo! Ik ga de Angelsound denk ik wel kopen. Maar nu heel bewust nog niet, ik hou me in want anders weet ik zeker dat ik het meteen uit zou willen proberen en dat is te vroeg. Al heeft de VK het hartje met 8 weken 3 dagen al kunnen horen, dat is denk ik wel een goed teken voor het zelf ook kunnen vinden. Maar ik denk dat ik wel in de stress zou schieten als ik het hartje een paar keer achter elkaar niet zou kunnen vinden. Ik mis Inez een beetje, hoop dat ze allemaal leuke dingen aan het doen is en dat er niets aan de hand is.
Ik lees al die verhalen over de angelsound maar zijn jullie niet bang dat dat schadelijk is voor het kindje? Ik weet dat veel gebruik maken van de doptone bij de vlk afgeraden werd. Zeker in de eerste weken. Ik had gevraagd of ik met 12w hartje mocht komen luisteren maar dat wilden ze dus niet omdat dat afgeraden werd. Daarom hoef ik dus ook geen angelsound.
Ja Luna, Ik heb er nog geen ervaring mee, maar de verloskundige hier heeft op de website staan dat ze met 12 weken nog niet naar het hartje zullen luisteren, omdat onderzoek heeft aangetoont dat het schadelijk is. Zij doen het pas vanaf 14 weken. Natas, ik hoop ook dat Inez gewoon lekker druk is met oliebollen bakken/eten. heb net zelf glutenvrije oliebollen en appelflappen gebakken. En ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over het resultaat.
Hier ben ik weer. Eerst was dochterlief ziek en daarna hebben manlief en ik dat nog eens even samen nageaapt. (misselijk, spugen, duizelig). Inmiddels zijn we gelukkig weer allemaal opgeknapt. Maar echt gezellig was het hier niet de afgelopen dagen. Met echo's heb ik zowel met inwendige als met uitwendige al een paar keer gehad dat ik toch eerst maar even tussendoor naar de wc moest, omdat m'n blaas in de weg zat. Wij hebben ook een soort van Angelsound, dit ding heet First Sounds en is van HapƩ. Ik maak me er niet zo'n zorgen om of het al dan niet goed zal zijn voor de kleine. Ik zit er echt niet de hele dag naar te luisteren. We hebben er met m'n eerste zwangerschap veel profijt van gehad. Ik voelde onze dochter niet elke dag en toen was het wel een geruststelling dat we haar in ieder geval wel konden horen. Ook nu zullen we er zeker weer gebruik van gaan maken. Nee, ik ben niet bang dat ik me teveel ga focussen op de hartslag. Bij onze dochter hebben we die met dit apparaat nooit kunnen horen, maar wel al haar bewegingen. Het stelde me eerder gerust dan dat ik me zorgen maakte als ik het eventueel een keertje niet hoorde.
Ja Luna, mijn vk vertelde idd ook dat ze het hartje luisteren met de doptone pas na 15 wk doen, omdat het anders schadelijk zou kunnen zijn. Is de Angelsound niet net zoiets dan?
ik denk dat de werking wel hetzelfde is ja, maar zeker weten doe ik dat niet. Nee ik waag me er niet aan!
Hoi hoi, de meningen van vk's zijn nogal verdeeld volgens mij.. En zover ik begrepen heb is de Angelsound niet schadelijk omdat het op batterijen werkt..
mijn volgende afspraak bij dev k is met 12 weken, ze zou dan naar het hartje luisteren, ze heeft er niets over gezegd dat het schadelijk zou kunnen zijn, toch maar eens aan haar vragen! liefs rebbel
hi, De angelsound werkt hetzelfde als de doptone bij de vk, maar hij is niet zo sterk als die apparatuur. Vandaar dat er wordt gedacht dat het veilig is. groetjes simone
Als het bekend was dat het echt schadelijk zou zijn zou het ook wel niet meer verkocht worden denk ik. Iedereen een super oud en NIEUW
nou ik ben benieuwd vanavond, ik kom net mn bed uit, niet echt kunnen slapen met al dat geknal, maar wat proberen te rusten... ik ben echt zo extreem moe steeds, ik ben benieuwd hoelang ik het vol ga houden vanavond! fijne jaarwisseling allemaal! liefs rebbel
Dames, Allemaal een mooi en bruisend 2008, met een lief beebje en/of een geweldige zwangerschap! Simone