Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Allemaal een heel gelukkig en gezond 2008 gewenst. Op een geweldig jaar waarin we hopelijk allemaal onze kleine in ons leven mogen begroeten!

2. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Gelukkig nieuw jaar allemaal.
    Wij hebben het gevierd met vrienden. Ik denk alleen dat zij wel doorhebben dat ik weer zwanger ben. Gelukkig vragen ze er niet naar. Mijn gegroeide buik begint echt op te vallen... en daarnaast eet ik ook echt heel weinig terwijl ik normaal zelfs de restjes opkan. Nog een paar weken en dan kunnen we het hopelijk bekend maken.

Julie ook een leuke jaarwisseling gehad?

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Is niet helemaal waar. Zolang de consument het blijft kopen zal de fabrikant het ook wel blijven aanleveren. en soms weet men niet of iets schadelijk is. net als veel echo's bijv. Daarvan weten ze domweg niet of het schadelijk is.

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Nou meiden, 2008, het jaar waarin we ons kindje hopelijk allemaal mogen gaan begroeten. Ik hoop dat jullie een leuke avond hebben gehad!
    Hier viel het niet mee om wakker te blijven tot 12 uur, maar het is gelukt!

5. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Meiden, allemaal de beste wensen voor 2008!
    Dit wordt hoe dan ook een heeeeel bijzonder jaar voor ons...

De hormonen zorgden voor een paar traantjes van geluk, gelukkig wisten alle aanwezigen waarom ;)

Tot 4 uur volgehouden maar nu wel helemaal moe en dus een beetje spijt...

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ja, wat valt iedereen hier anders te wensen voor 2008, dan een goede zwangerschap en bevalling en een gezond kindje. Bij deze dus!

Hadden andere zwangeren nog emotionele momenten? Bij ons het nog ons grote kleine geheimpje, dus we wisselden alleen een blik uit.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve allemaal, ik wens jullie een heel fijn, goed, warm, gezellig, gezond en kinderrijk 2008! :)

Gisteren was mijn eerste jaarwisseling die ik sinds járen rookvrij en nuchter heb gevierd. Een hele ervaring :D
    De kinderchampie was best lekker hoor, maar toch vreemd een ander aangeschoten te zien raken als je er zelf met je nuchtere hoofd al gapend naast zit, hihi.

Wij hadden best wel wat emotionele momenten met z'n tweetjes ja.
    Niet alleen over de vooruitblik naar 2008, maar ook terugkijkend op 2007. Best een heftig jaar geweest, ik ben gestopt met roken wat ik erg moeilijk vond, daarna een grote ingrijpende gebitsoperatie wat een nachtmerrie was, toen zwanger geraakt, dan de hel van de miskraam, daarna werd Chris opa en als laatste weer zwanger geraakt.
    We hebben maar besloten dat we de mooie laatste happening vasthouden 2008 in! ;)

Hoe ik volgende week weer aan de bak moet, met ook minder hulp van Chris hier want die is dan ook weer terug werken, daar heb ik even geen idee van.
    Met ook nog een dag voor dag en dauw ergens naar toe, hele dag vergaderen en een feest daarna tot 24.00, dan pas weer naar huis. Slik!

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hallo allemaal!

een heel gelukkig en gezond 2008 allemaal!

mijn oudejaarsavond kreeg even een domper! ik heb van de ass. van mijn dokter te horen gekregen dat ik rhesus negatief ben, maar ze kon me verder niet uit leggen hoe het zat, dat wist ze niet!
    ik ben toen zelf gaan speuren op internet, wat ik achteraf beter niet had kunnen doen, want ik moet zeggen dat ik van die informatie nogal in paniek ben geschoten! :( maar vandaag van de vk hier te horen gekregen dat het allemaal wel mee valt en er ook hier op het forum wat meer over gelezen, morgen eens naar de ha en vk bellen zodat die het me eens goed kunnen uitleggen, want ik vind het erg vreemd dat ik over zoiets opgebeld word zonder dat ze me meer info kunnen geven!

ook kwam er uit dat ik geen antistoffen tegen rode hond heb aangemaakt terwijl ik wel 2x ben ingeënt vroeger, erg vreemd allemaal! nu komt rode hond bijna niet meer voor, maar moet nu scholen etc. even vermijden.

liefs rebbel

9. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    hallo allemaal,

ik ben ook weer zwanger na een mk, heb er 3 rondes over gedaan na mn mk! hoop at alles goed blijft gaan maar ben wel bang hoor vooral snachts als ik buikpijn heb want mijn mk kwam ook snachts met hevige buikpijn.

10. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Rebbel: wat heftig! Ik ga even opzoeken wat het precies inhoudt. Sterkte meid...

Denise: van harte en welkom! Die buikpijn is normaal hoor, maar ik begrijp dat je je zorgen maakt. Daarom is het fijn hier je hart af en toe te luchten, we maken allemaal 't zelfde mee..

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    nou het schijnbaar zo dat als mijn bloed dan in contact komt met het bloed van de baby, ik antistoffen ga aanmaken tegen het bloed van de baby en dat als het ware op ga eten... maar tijdens de zwangerschap komt dat bijna niet voor, soms na 30 weken, dus krijg je dan uit voorzorg een injectie die het maken van die antistoffen tegen gaat... bij de bevalling heb je wel bloedcontact en krijg ik dan nog eens een injectie omdat ik anders alsnog die antistoffen aan ga maken en het problemen geeft bij een volgende zwangerschap. zo heb i het hier begrepen, maar op internet stonden zulke enge verhalen dat het zelfs de dood van het kindje tot gevolg kon hebben, dus dat was niet fijn om te lezen.

ik ben ook niet blij met de ass. en dat ga ik morgen ook wel aangeven! ik kon ze nu met deze daen niet meer bereiken natuurlijk, en wat ook erg vreemd is... ze heeft me verteld dat mijn bloedgroep AB positief is! en op internet lees ik nu dat de rhesusfactor aangegeven wordt achter je bloedgroep, dus in dat geval zou ik helemaal niet rhesus negatief kunnen zijn! ik snap er niks meer van iig! morgen maar eens bellen!

liefs rebbel

12. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    nou het schijnbaar zo dat als mijn bloed dan in contact komt met het bloed van de baby, ik antistoffen ga aanmaken tegen het bloed van de baby en dat als het ware op ga eten... maar tijdens de zwangerschap komt dat bijna niet voor, soms na 30 weken, dus krijg je dan uit voorzorg een injectie die het maken van die antistoffen tegen gaat... bij de bevalling heb je wel bloedcontact en krijg ik dan nog eens een injectie omdat ik anders alsnog die antistoffen aan ga maken en het problemen geeft bij een volgende zwangerschap. zo heb ik het hier begrepen, maar op internet stonden zulke enge verhalen dat het zelfs de dood van het kindje tot gevolg kon hebben, dus dat was niet fijn om te lezen.

ik ben ook niet blij met de ass. en dat ga ik morgen ook wel aangeven! ik kon ze nu met deze dagen niet meer bereiken natuurlijk, en wat ook erg vreemd is... ze heeft me verteld dat mijn bloedgroep AB positief is! en op internet lees ik nu dat de rhesusfactor aangegeven wordt achter je bloedgroep, dus in dat geval zou ik helemaal niet rhesus negatief kunnen zijn! ik snap er niks meer van iig! morgen maar eens bellen!

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb afgelopen mei een mk gehad en ik moet zeggen dat ik blij was toen de eerste 12weken voorbij waren. ik maak me nu af en toe ook nog wel zorgen maar niet meer zo erg als in het begin. wat bij mij heel erg hielp was het besef dat mn gevoel het toen (jammer genoeg) goed had en dat zolang ik er een goed gevoel over heb het ook wel goed zit. misschien is jullie gevoel net zo sterk als dat van mij en hebben jullie er wat aan. heel veel geluk en geniet ervan. geloof me na die 12weken kan je echt genieten en helemaal als je de kleine dan gaat voelen.
    liefs doris

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi Rebbel,
    Wat een assistent zeg.....
    Als je AB+ ben, dan ben je Rhesus-positief, en klopt er dus niets van het verhaal. Voor de rest klopt het bovenste verhaal, je moet wat beter in de gaten gehouden worden en de eerste zwangerschap is meestal geen enkel probleem, die ontstaan meestal pas bij de 2de zwangerschap. Daar zijn die injecties dan idd voor. Daarbij komt, dat je dan ook graag wil weten of je vent positief is, is hij negatief, zullen ze hetzelfde doen, maar zal het kindje waarschijnlijk ook gewoon negatief zijn en is er dus helemaal geen probleem...

Dorisn, m'n gevoel was deze keer ook idd heel anders dan de vorige keer. En dat was wel erg fijn! Kan verder niet wachten tot ik de baby kan voelen, alhoewel ik dan misschien wel denk, goh had het nog maar even uitgesteld ;)

15. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Denise85, gefeliciteerd meid! Wat een fijn begin van 2008!

16. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Ik wens jullie een fantastisch nieuwjaar met een hele mooie gezonde baby!

Rebbel wat balen zeg... maar ben toch benieuwd hoe het nu "echt" zit... de assistente snapt het zelf niet helemaal geloof ik :)

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    goedemorgen iedereen!

ik wil iedereen een gezond en kinderrijk 2008 toewensen!

hier gaat het allemaal nog wel, vandaag weer begonnen met werken na anderhalve week vrij te zijn geweest..pfffff valt niet mee hoor...
    ik ben nog steeds misselijk, maar gelukkig niet zo erg meer als een 2 weken geleden.
    jammer genoeg begin ik nu ook last te krijgen van spataderen op mijn rechterbeen.
    Ik had er altijd al een beginnende maar vanmorgen zag ik dat deze nu begint uit te puilen, nou ja 3 stuks ook nog....misschien maar even in de gaten houden en 15 jan maar eens aan de vk vragen en dan misschien aan die sexy steunkousen bleeeeehhhhh

alles verder goed hier?

18. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He Liesje gezellig dat je er weer bent! Balen zeg.. spataderen.. ach ja.. volgens mij als je ons over een maand of 3 bekijkt is er sowieso niets meer sexy.. Fijn dat je misselijkheid (eindelijk) minder wordt..

Hier alles goed, volgende week weer naar de vk en de 21e de pretecho.. dus daar ben ik erg nieuwsgierig naar!

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, ma 8w in aug, uitgerekend 23 juni
    Willeke26 , 27 jaar, 1e kindje, 1 mk 14 feb 2003 4,5 jr op zw.schap gewacht, uitgerekend 6 juli
    Liesje, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk in jun, uitgerekend 11 juli
    Mone, 30 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 22 juli
    Luna, 33 jaar, 3e kindje, 3 mk laatste in aug, uitgerekend 25 juli
    Inez, 38 jaar, 2e kindje, 5 mk laatste in sept, uitgerekend 29 juli
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in sept, uitgerekend 29 juli
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, 1 ma 8w+2d in aug, uitgerekend 4 augustus
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 4 augustus
    Rebbel, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 7 augustus
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, 3 mk laatste 17 juli, uitgerekend 12 augustus
    Muis80, 27? jaar, 1e kindje, 1 mk in nov '06, uitgerekend 21 augustus
    Annna, 39 jaar, 1e kindje, 1 mk in , uitgerekend

afspraken:
    24 dec Croky 2e echo
    27 dec Rebbel vk
    27 dec Natas VK
    27 dec Latoya 1e echo bij gyn
    27 dec Liesje 2e echo
    2 jan Natas 2de echo in ZH
    3 jan Muis80 1e echo
    4 jan Inez 4de echo
    9 jan Bruidje VK
    15 jan Liesje VK
    24 jan Rebbel VK
    31 jan Natas VK

even de lijst omhoog halen!

20. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, ma 8w in aug, uitgerekend 23 juni
    Willeke26 , 27 jaar, 1e kindje, 1 mk 14 feb 2003 4,5 jr op zw.schap gewacht, uitgerekend 6 juli
    Liesje, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk in jun, uitgerekend 11 juli
    Mone, 30 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 22 juli
    Luna, 33 jaar, 3e kindje, 3 mk laatste in aug, uitgerekend 25 juli
    Inez, 38 jaar, 2e kindje, 5 mk laatste in sept, uitgerekend 29 juli
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in sept, uitgerekend 29 juli
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, 1 ma 8w+2d in aug, uitgerekend 4 augustus
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 4 augustus
    Rebbel, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 7 augustus
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, 3 mk laatste 17 juli, uitgerekend 12 augustus
    Muis80, 27? jaar, 1e kindje, 1 mk in nov '06, uitgerekend 21 augustus
    Annna, 39 jaar, 1e kindje, 1 mk in , uitgerekend

afspraken: