Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik ben ook een hoop kwijt hoor, maar die chocoladereep zit nog netjes in mijn tas.....

2. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    een hoop kwijt qua afvallen bedoel je?

3. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    nou,nou,ikkan me broek al niet meer dicht,zou t komen dat t de 4 zwangerschap is.moet ook continue plassen wordt er snachts zelfs wakker van.is dit normaal bij zo een vroege zwangerschap

4. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Zou heel goed kunnen Bartje, ze zeggen dat je eerder uitzet wanneer je al 1 of meerdere keren zwanger bent geweest! Volgens mij zijn er veel vrouwen die veel moeten plassen..

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    yep.... dus ik mag wel een keertje zondigen he....
    moet me eerlijk gezegd wel inhouden met die lekkere witte crisp chocolade reep in mijn tas

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    gelukkig heb ik daar overdag geen last van, sinds een paar dagen moet ik er ook 's nachts uit....das toch echt minder hoor

7. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    ik moet morgen weer werken maar heb besloten om nog niets tegen me collegas te zeggen totdat ik bij de verloskundige ben geweest,zodat ik t zeker weet.ben alleen bang dat ik me mond niet kan houden en ben ook al dikker geworden.

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Bartje, succes morgen met je mond dichthouden.
    Ik heb het ook gedaan totdat ik ongeveer 13 weken was, alleen mijn baas wist het ivm echo's en afspraken.
    Mij is het gek genoeg makkelijk afgegaan.

9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Daarom Liesje geniet er lekker van.. vanavond lekker de crisp reep :)

Bartje, succes met je mond dichthouden.. ik kon het helaas niet hahaha.. maar ach.. het maakt voor mij uiteindelijk allemaal niet zoveel uit.. Toen ik een mk had kon ik het achteraf vertellen nu vond ik het prettig om een keer leuk nieuws te vertellen en als het dan nog fout ging.. nou ja.. dat zagen we dan wel weer.. maar net waar je jezelf prettig bij voelt..

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Nee nee, dan moet ik hem delen met mijn ventje....en die is aan de lijn dus die wil ik het niet moeilijker maken dan het al is....
    straks in de auto op weg naar huis hihihihihi :oops: :oops:

11. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Lekker hoor Liesje!

Bartje, ik moest ook al echt vanaf het begin 's nachts 3x naar de wc, begint nu al wat minder te worden, kan het nu al met 2x ;)

Nou Luna nog een kwartiertje! Ben benieuwd!

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Luna, veel plezier zometeen met je echo!

Liesje, snoepkont! (maar wel lekker).

Bartje, ik kon ook al vrijwel meteen m'n gewone broeken niet meer dichtkrijgen. Ik draag nu al een aantal weken een positiebroek.

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dit is de eerste keer dat ik zo aan het snoepen geslagen ben....ik wil er ook geen gewoonte van maken....

spannend ben benieuwd hoe het bij luna is

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja Bruidje, schijnbaar ligt m'n baarmoeder hoog dat de vk het hartje al kon horen met 8wk3dg. En met 7wk2dg lukte de echo ook al uitwendig.
    Misschien dat laatste ook wel door de goede apparatuur in het ZH, ik heb ook nooit te horen gekregen dat ik met volle blaas moest komen.

Wat goed Mone, gefeliciteerd met je 12 weken!

Spannend vandaag Luna, als het goed is heb jij net je echo gehad. Ik ben benieuwd.

Jammer dat je misselijkheid nog niet over is Liesje, je focussed toch een beetje op die 12/13 weken hè.
    Smul maar lekker van al je snaaierijen, heb je wel verdiend :)

Over vernoemen : ik ben er op zich niet zo dol op maar ik zou nu graag (als het een meisje is) willen vernoemen naar mijn zus. Ze is 5 jaar ouder dan ik en kinderloos, vernoemen zou mij en haar veel doen.
    Heb al bedacht dat als het een jongen is ik heel makkelijk kan vernoemen met de naam Johannes. Zowel Chris heeft dat als 2de naam, als zijn vader en mijn vader. Ben ik ff snel klaar en geen scheve gezichten :)

Ik heb m'n 1ste positiebroek al gekocht, een spijkerbroek want die kon ik niet meer aan.
    Verder had ik een beetje een dubbele garderobe, deels 38 en deels 40. Maat 40 moest ik met riem dragen maar kan ik nu nog net aan dus daar kom ik nu deze weken gelukkig nog wel mee door.

Met mij gaat het verder prima, alleen zo vreselijk moe...... helemaal naar en scheel ervan. Ik functioneer echt niet 100% hoor, bij lange na niet! Gelukkig weten mijn collega's ervan en accepteren ze het ook graag, maar leuk is dit niet. De hele dag is gewoon een gevecht.

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Was nog vergeten te zeggen dat ik eindelijk m'n 2de echo heb kunnen inscannen, staat in m'n album.

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Mooie echo natas!

17. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, ma 8w in aug, uitgerekend 23 juni
    Willeke26 , 27 jaar, 1e kindje, 1 mk 14 feb 2003 4,5 jr op zw.schap gewacht, uitgerekend 6 juli
    Liesje, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk in jun, uitgerekend 11 juli
    Mone, 30 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 22 juli
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, 3 mk laatste in aug, uitgerekend 25 juli
    Inez, 38 jaar, 2e kindje, 5 mk laatste in sept, uitgerekend 28 juli
    Treintje, 30 jaar, 1e kindje, 3 MK laatste in sept, uitgerekend 3 augustus
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, 1 ma 8w+2d in aug, uitgerekend 4 augustus
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 4 augustus
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in sept, uitgerekend 4 augustus
    Rebbel, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 7 augustus
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, 3 mk laatste 17 juli, uitgerekend 12 augustus
    Muis80, 27? jaar, 1e kindje, 1 mk in nov '06, uitgerekend 23 augustus
    Annna, 39 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 6 september
    Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 8 september
    Bartje, 31 jaar, 2e kindje, 2 mk laatste in nov, uitgerekend 8 september
    wens3, 28 jaar, 3e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 15 september

afspraken:
    9 jan Luna echo
    9 jan Bruidje VK
    10 jan Treintje VK
    14 jan Mone, nekplooimeting
    15 jan Liesje VK
    16 jan Lindaa 1e echo (7wkn)
    17 jan Mone VK
    18 jan Anna 1e echo (7wkn)
    21 jan Bruidje Pretecho
    21 jan Anna intake VK
    22 jan Muis80 2e echo
    23 jan Croky nekplooimeting
    24 jan Rebbel VK
    29 jan Treintje Combitest
    30 jan Lindaa VK
    31 jan Bartje VK
    31 jan Natas VK
    31 jan Inez 3e echo
    11 feb Croky VK
    12 feb Inez gyn

18. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Even de lijst bijgewerkt, nekplooimeting toegevoegd.
    Wij hebben getwijfeld, maar toch besloten het te doen.
    De extra echo is fijn, maar ook het bericht te horen dat je kans heeeel klein is op Down.
    Mocht er slecht nieuws uit komen, zijn we in ieder geval op de hoogte en kunnen we voorbereidingen treffen.

Daarbij ben ik bijna 35 dus leeftijd begint mee te tellen...

En wat kletsen jullie veel! Bijna niet bij te houden meiden..!
    Overdag heb ik weinig tijd, ben dan druk bezig met m'n eigen zaak. 'sAvonds vaak moe en allerlei klusjes te doen.. maar ik probeer het bij te houden.
    Hebben jullie een truckje om te onthouden wat er 3 pags geleden is geschreven? Of ben ik de enige met een geheugen als een zeef... :rolleyes:

19. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Oh meiden wat was dat eng zeg! Opeens was ik doodsbang voor die echo. Stel je nou toch voor dat het dus niet goed was. (Ik ken het gevoel om dat met 11 weken te horen).
    Op weg er naar toe dacht ik ook allemaal rare pijntjes enzo in mijn buik te voelen. He bah wat naar was dat zeg.

Maar goed, de echo. Zij zet dat ding op mijn buik en wat zien we... niets! Oh ik ging echt dood. Dus zij gaat langzaam dat ding bewegen en toen zag ik wel een zwart 'gat' dus tja lege baarmoeder dacht ik.
    Maar pfieuw, ze bleek iets te hoog te zitten dus ze schuift hem langzaam naar beneden en daar zag ik meteen een hoofdje. Toen was ik eigenlijk al wel gerust gesteld. Snel een hartjes-check en jawel die zag ik ook knipperen.
    De vlk die de echo deed kent ons goed en kent ook al mijn miskramen verhalen (de meeste echo's zowel goed als fout heeft zij gemaakt). Zij doet het zo leuk. Ze is zo enthousiast met kijken. Totaal geen haast en helemaal verwonderd over alles wat ze zag. "Kijk zie je dat handje! Oh nou beweegt het! Zie het gaan!"
    Oh het was zo leuk als je iemand over jouw baby hoort praten. Niets geen routine klus maar ze maakt er echt even bijzonder moment van.
    We konden al heel veel zien. De armpjes de beentjes, opgetrokken beentjes, maagje, oogkassen, vingertjes, hartje. Oh het was echt leuk!
    Toen hij bewoog voelde ik ook wat gekriebel in mijn buik. Ik weet nou niet of het mijn eigen vlinders waren of de vlinders van de baby.
    Ik dacht laatst het ook al gevoeld te hebben maar dat waren denk ik meer mijn darmen, want dat was echt een schopje en dit gefladder herken ik van Ruben. Dat schoppen kwam later pas.

Dus ik ben BLIJ.
    De kids hebben we het nog niet verteld, want we waren zo laat thuis en zij waren zo moe dat het niet bepaald een gezellig familie moment was.

20. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    het is meer dan alleen een gunstig of een ongunstige uitslag hoor! Als jouw kansberekening ongunstig uitpakt dan moet je weten wat je daar mee wilt. Ga je dan nog 25 weken afwachten of je kindje idd down heeft of laat je een punctie doen? en dat laatste is weer niet risicoloos.
    Dan zou het dus zo kunnen zijn dat jij algv de punctie alsnog een miskraam krijgt terwijl later de uitslag goed blijkt.
    Wij wilden het dus vooral om die reden dus niet laten doen. Bovendien snap ik de ophef over down syndroom niet. Natuurlijk hoop je er niet op, maar het is net alsof het vreselijk is als je kind dat heeft. Terwijl het gewoon mensen zijn en soms ook nog eens verdraaid leuke en lieve mensen (en een tikkie eigenwijs haha).

Deel Deze Pagina