Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Het is wel jammer dat het zo moeilijk is om in te schatten wat de bijkomende kosten van zo'n kind zijn en hoeveel je er uiteindelijk op achteruit gaat. Maar misschien is dat ook maar goed ook anders zouden heel veel mensen er waarschijnlijk niet eens aan beginnen ;)

Mijn contract houdt op per 1 september, en we hebben besloten dat ik dan nog effetjes thuis blijf bij de kleine (ook een aderlating). Maar dan hoop ik dat ik snel ergens aangenomen wordt voor 4 dagen in de week.

Verder blijven die grenzen denk ik optrekken, hopelijk is er niets mis met de geboorte, uitkijken dat er niets gebeurd als het begint te rollen, als ze maar niet (ernstig) ziek worden...
    Kennis van mij kreeg in november een telefoontje van de politie, haar 17 jarige zoon was tijdens het stappen in elkaar geslagen en werd op dat moment naar het ziekenhuis gebracht...

Maar al met al heb ik er zo'n zin in om "al" die zorgen op me te nemen en een gezinnetje met m'n lieve vent te starten!

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik geloof niet in de chinese kalender, maar daar komen eind volgende maand hopelijk achter :)

3. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja ben ik met je eens Mone, het kost gewoon vaak meer geld dan je denkt. Anderzijds hoor ik veel dat mensen doordat ze anders gaan leven er minder op achteruit gaan dan ze vooraf dachten..

Ik geloof er ook niet in hoor Liesje, maar het schijnt gewoon best vaak te kloppen.. is gewoon grappig!

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ach ze zeggen ook wanneer je zoals ik van fulltime naar parttime gaat je in verhouding netto meer overhoudt als dat je fulltime blijft werken.
    Maar ik ga het eerste jaar eerst ouderschapsverlof opnemen voor 1 dag in de week, dan kunnen we eens zien wat dat scheelt en hoe we daarmee rond kunnen komen.
    Oppas hoeven we niet te betalen, want oma en oma willen heel graag oppassen.

verder moeten we minder wild boodschappen gaan doen en toch wat minder snaaierij in huis, dat scheelt al een hoop.

5. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja zo gaat iedereen er op zn eigen manier mee om.. Wij moeten dan wel de creche betalen maar kost geloof ik maar 120 euro per maand voor ons dus valt reuze mee.. Verder stukken minder naar de kroeg en uit eten... dan komen we vast een eind.. oh ja.. en shoppen.. (ikke dan pffff...)

Gaat jullie kleintje dan 4 dagen naar de opa's en oma's? Of is je man/ vriend ook nog een dag thuis?

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou mijn vriend kan het eerste jaar nog geen gebruik maken van ouderschapsverlof omdat je daarvoor een jaar bij je werkgever in dienst moet zijn en hij krijg begin volgende maand een vast contract daar.
    En hij vind kindjes pas echt leuk worden als ze beginnen te lopen (voor hem dan he)

Hij is ook net met een nieuwe functie begonnen en dan kan hij niet direct een dag in de week minder gaan werken. Dan pak ik het eerste jaar gewoon en hij misschien het jaar daarna.
    Dus in de eerste instantie gaat hij/zij 4 daagjes naar opa en oma

7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja logisch dat dat niet gaat lukken dan met je vriend.. Denk wel dat het pittig wordt voor jullie.. maar het scheelt al dat het naar familie gaat zit je in ieder geval niet met openingstijden van creches en dat soort dingen..

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hoe bedoel je precies pittig? het feit dat ze dan 4 dagen naar oma gaat?
    Ja dat zal wel moeilijk zijn maar ja ik kan niet stoppen met werken, zoveel verdienen we helaas niet :(

9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Meer dat je weinig tijd overhoudt om dingen te doen met je kindje doordeweeks en zo.. Joh meis, hartstikke fijn dat het naar oma kan toch nu nog geen zorgen over maken! Wij hebben ook geen gouden bergen.. maar we zien het wel..

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat is wel waar maar ja vriendlief gaat straks gelukkig meer verdienen in zijn huidige functie, misschien dat er dan nog een extra dagje afkan :)

Maar ik heb het bij mijn nichtjes gezien en oma is echt hartstikke lief en goed voor de kleintjes (soms iets te goed)
    daar heb ik geen problemen mee

11. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Daarom genoeg perspectief! Hahaha ja af en toe zullen ze wel lekker verwend worden.. maar ja daar zijn ze dan weer opa en oma voor

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat klopt en bij opa en oma mag dat
    maar oma wil mama nog wel eens negeren van ze zijn hier dan beslis ik.....

13. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Tja, wat dat financiele gedeelte betreft, ze zeggen altijd, een eerste kind kost zoveel % van je inkomen... wat dus wil zeggen, men geeft er zoveel geld aan uit als dat er beschikbaar is, als je meer hebt te besteden dan kun je er ook meer aan uitgeven.
    Je hebt altijd nog de kinderbijslag, en als je weinig verdient krijg je behoorlijk veel tegemoetkoming voor het kinderdagverblijf. Verder kun je natuurlijk heel veel dingen via marktplaats krijgen, en daar komt nog bij dat je je geld gewoon aan andere dingen uit gaat geven, het wordt gewoon anders verdeeld. Komt goed hoor meiden!

Hier net al even een blokje om geweest met de kinders, lekker even. Nu zo na de lunch heb ik wel een enorme dip maar helaas geen slaapje want de oudste is ook de hele dag wakker. Wat wel leuk was zonet, kwamen we de VK tegen die de bevalling van de jongste heeft gedaan, wel leuk dat ze zich dat nog kon herinneren.

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    wij waren ook eigenlijk van plan om de babykamer via marktplaats te kopen want ik vind het een beetje zonde om daar 150 euro aan uit te geven en een tweedehandkamertje kan ook wel 2 kindjes mee hoor en dan heb ik er eentje voor nog geen 200 euro.

15. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja Liesje, dat lijkt me lastig dat is de reden voor ons dat we het niet bij familie willen brengen. Ik zou het moeilijk vinden om mijn ouders (in dit geval) te zeggen dat ik het niet prettig vind dat ze het bv anders doen dat ik zou willen.. maar dat is ieders eigen keus..

Wens; wat leuk dat ze je nog herkende! Geloof ook idd wel dat dat zo werkt.. wat je hebt geef je uit en anders houdt het op..

16. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou ik wil graag bv geven totdat ik weer werken ga maar ik wilde sowieso overdag bv geven en 's avonds een fles zodat vriendlief ook wat te voeden heeft. Hij moet er ook een band mee opbouwen.
    en ik zie mij niet kolven op mijn werk.

17. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik wil ook beginnen met bv en als ik weer ga werken flesjesvoeding.. Zie dat ook niet zitten op mn werk..

18. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ben ik gelukkig niet enigste die daar zo over denkt

19. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Nope.. maar ik heb me bv ook voorgenomen dat ik het een week probeer die bv. je hoort af en toe van die horror verhalen met onstekingen etc.. dan is het voor mij toch echt einde verhaal.. het moet wel een beetje leuk blijven!

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat ben ik helemaal met je eens hoor.
    Ik ga niet koste wat het kost bv geven, als het niet wil dan houdt het op hoor!

Deel Deze Pagina