Zwanger na een miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door aaltjuh, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aaltjuh

aaltjuh Actief lid

22 okt 2007
    156
    0
    0
    Zorgcoordinator
    Gelderland
    Hallo,

Ik heb 31 jan. een mk gehad bij 6 weken. Nou heb ik 6 maart weer eens een test gedaan omdat ik wel weer wat verschijnselen had. Nou was deze gelijk positief. Ik dacht, dat zal het hcg hormoon nog wel zijn van mij vorige zwangerschap.
    Ik heb toen 10 maart een volgende test gedaan en die was nog positiever.
    Ik durf eigenlijk niet zo goed te geloven dat ik weer zwanger ben.
    Wat moet ik nou?

Ik ben wel steeds misselijk, pijnlijke borsten en ben doodmoe!
    Het lijkt er allemaal wel op, maar ik probeer mezelf er toch een beetje tegen te beschermen, denk ik. Ben veel te bang dat het weer mis gaat.

Zou ik misschien kunnen bloedprikken, of doen ze dat niet zo snel?

Ik zit steeds maar te twijfelen of ik me al zal aanmelden bij mijn verloskundige, maar wanneer kan je echt wat zien op een echo?

wat een vragen en onzekerheden allemaal he.
    In ieder geval bedankt dat jullie naar mijn vragen hebben gekeken.

gr Aline

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Aline,

ik begrijp je onzekerheid. Het lijkt er inderdaad op dat je weer opnieuw zwanger bent! Je kunt bij de HA vragen of deze een bloedtest wil laten doen, want dan is de waarde van het hCG natuurlijk goed te bepalen. En als je nu nog ene positieve test hebt,ben je echt gewoon opnieuw zwanger ne kun je de vk gaan bellen. Een echo kan trouwens het beste gemaakt worden vanaf 7 weken omdat je dan pas wat zinnigs kan zeggen over de zwangerschap. En als je een miskraam hebt gehad, willen ze dit vaak wel regelen zo´n vroege echo.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina