Hallo Ik had afgelopen donderdag enorm last van harde buiken en dat om de 3 minuten. Toen ik belde met mijn gyn moest ik gelijk komen en daar aan de ctg konden ze ook zien dat ik om de 3 minuten een harde buik kreeg.. ik moest daar blijven en als het niet weg zou zakken dan kreeg ik weeënremmers. Gelukkig is het wel weggezakt en heb er 1,5 cm ontsluiting aan overgehouden wat niet erg zou zijn volgens hun. Ik mocht zondag weer naar huis maar ze hadden wel erbij gezegd dat ik thuis moest plat liggen en moet rusten. Nu lig ik dus al sinds donderdag plat en sta enkel op om te douchen en toilletbezoek. Is dat niet erg? Moet een zwangere vrouw niet veel wandelen en bewegen? alvast vriendelijk bedankt
Hoi MamavanSamia, het is op zich niet erg om veel te liggen tijdens je zwangerschap, zeker niet als het op avies van de gyn is, maar het kan ook echt geen kwaad als je bv in de tuin op een ligbedje ligt en af en toe opstaat om een glas drinken te pakken. Rust nemen moet op zich wel strikt als men denkt dat het weeen zou kunnen opwekken, maar je hoeft niet als een plank te blijven liggen. Af en toe een loopje is beter voor je bekken bv en je weet niet hoe lang je nog moet tot de bevalling. Dus idd wel veel rusten, maar af en toe wel een loopje mag best. Groetjes Brigitte