vergroot linker niertje op 20w echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vickymorgaine, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vickymorgaine

3 feb 2011
    13
    0
    0
    den helder
    er moet natuurlijk weer eens iets niet kloppen ook he. eerst een placenta previa totalis en nu bleek op de 20 weken echo dat het linker niertje iets buiten de norm valt. ik hoef me geen zorgen te maken en doe dat ook niet echt maar ben wel benieuwd of er hier dames zijn die hier bekend mee zijn.
    ik krijg nu met 28 weken weer een echo bij de gyn en als het dan nog zo is krijgt pukkie na de geboorte direct een echo om te kijken of het dan nog zo is. het ergste dat kan gebeuren is dat pukkie bij geboorte een blaasontsteking heeft en dat schijnt prima te behandelen te zijn.....het zal ook eens normaal gaan zeg....pfffff

nou ben benieuwd of er meer zijn die hier ervaring mee hebben.

groetjes

2. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    ja heb het ook gehad bij mij dochtertje.
    rond de 30 weken weer een echo gehad en toen was alles in orde.
    verder niks meer van gemerkt.

3. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn 20 weken echo werd dit ook geconstateerd, naast bovenbeentjes die iets te kort waren. Met twee softmarkers werd ik doorgestuurd voor een GUO , uitgebreide echo. En met 32 weken waren de niertjes volkomen normaal.

4. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Heb het bij middelste zoon ook meegemaakt (nu anderhalf), heb met 28 weken ook extra echo gehad en met 36 weken. Bleef buiten de norm. We moesten hem de eerste drie maanden antibiotica geven ivm grote(re) kans op urineweginfectie/blaasontsteking, met 1 weekje oud weer echo gehad en onderzoek (weet niet meer hoe het heette maar was erg akelig om te zien) Artsen waren bang dat zijn urether kleppen niet goed sluiten, waardoor er weer urine terug liep naar de nieren. Gelukkig bleek dit niet het geval na weer verscheidene echo's konden ze niks vreemd vinden. Met 1 jaar moesten we weer terug komen wel met advies dat als hij onverklaarbare koorts zou krijgen of pijn bij plassen gelijk moesten melden bij arts. Met 1 jaar weer echo, alles was nog steeds hetzelfde toch nog verwijde nier, met 2 jaar moeten we nu weer komen. Het is een heel vrolijk en lief mannetje heeft geen onverklaarbare koorts gehad, geen pijn bij plassen(voor zover wij dat kunnen beoordelen). Zelf denken we gewoon dat dit iets is wat bij hem hoort.

Deel Deze Pagina