zwanger na een overleden kindje

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door cis1, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    #21 silsa, 6 aug 2010
    Laatst bewerkt: 6 aug 2010
    Heej Cis,

Jeetje wat een verhaal. Ik heb tranen in m'n ogen. Wat verschrikkelijk dat jullie dit moest overkomen. Tuurlijk is je zoontje niet vervangbaar. Maar snap heel goed dat jullie nu nog een kindje willen. Wat fijn dat je alweer zwanger bent. Heel erg mooi dat je zoontje gezegd heeft dat z'n broertje in z'n bedje mag slapen.
    Eigenlijk ben ik niet zo van dat paranormale. Toch weet ik zeker dat mijn opa na zijn overlijden iets tegen me gezegd heeft. (was toen 12) Kon ik niet zelf verzinnen. We hadden een heel speciale band (wegens familieomstandigheden) Wel iets anders, maar toch.
    Dus ook al houd ik me hier totaal niet mee bezig. Ik geloof zeker dat hij dit heeft willen zeggen aan jullie en dat gedaan heeft. Wat lief van hem!
    Heel veel sterkte en geniet van je zwangerschap en zometeen 3 e kindje.

Liefs

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat erg dat jullie dit is overkomen... vreselijk, vreselijk voor jullie.... heel, heel erg, ik heb even geen goede woorden, maar ik leef met jullie mee... Heel veel sterkte met dit grote verlies....

3. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Lieve Cis, ik krijg kippenvel nu ik je hele verhaal lees.... Wat een horror-tijd moet jij doorgemaakt hebben zeg.... Vreselijk!!! Je gaf eerder aan dat je bang was voor negatieve reacties van mensen, maar ik lees uit jouw verhaal alleen maar dat je gehandeld hebt zoals iedere moeder zou hebben gedaan toen je merkte wat er gebeurde.... Vreselijk dat mensen (ver)oordelen zonder dat ze het verhaal echt kennen!!

En voor wat betreft je stukje over de begrafenis, ook kippevel! Wij hebben ook the circle of life (althans de NL-versie) gedraaid tijdens het afscheid van Luuk. Bijzonder mooi !!!

Zijn jullie nu nog bezig met de fabrikant van dat gordijn? Of loopt dat niet via jullie ?

Liefs!!!

4. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Bedankt voor jullie reactie's,ben blij dat ik de stap gezet heb om dit te schrijven.schaam me alleen voor de schrijf fouten maar heb er ook flink bij zitten janken.
    we kregen een week na het ongeluk visite van de politei en die zijn er mee bezig gegaan,we kunnen nu wel info op vragen naar het gordijn maar ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten want ik krijg mitchel er toch niet meer mee terug,ik heb liever dat mensen mijn verhaal nu lezen en dan nooit z/n gordijn kopen.
    maar mochten we nog een gesprek willen of hebben we vragen mochten we altijd even bellen met die twee meiden van de politie.
    Vaak word er gescholden op de politie deden wij ook wel eens maar we hebben nu een andere kant gezien en we zijn blij dat ze er ook echt voor je kunnen zijn.

we hoorde achteraf ook dat er agenten en van het ziekenhuis personeel gewoon in therapie gingen omdat ze dit niet konden verwerken en erg mee leefde met ons,ze praten maanden later er nog over,dat voelt wel speciaal aan de ene kant want dat was mitchel ook.

Sommige van de dames hier weten niet zo goed wat ze met een medium moeten en wat je er van geloven kan.
    ik was net zo ik moest eerst zien dan geloven,als iemand er over wil praten mag je altijd even mailen.

liefs cis

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    jeetje, wat een verhaal zeg!

ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vond om je verhaal hier uit de doeken te doen, maar wat een ongelovelijk respect heb ik voor je dat je dit toch gedaan hebt!

wat kan ik boos worden op mensen die een oordeel vellen over jouw verhaal, je kunt niet 24 uur per dag bij je kindjes zijn en zoiets kan echt iedereen overkomen!

super dat je weer zwanger bent! dit kindje vervangt jullie mitchel niet, maar zal wel een verrijking in jullie leven zijn!

ik geloof heel erg in een hiernamaals en heb zelf ook ooit een reading gehad waardoor ik dit ben gaan geloven! ik hoop dat die reading met peter jullie veel kracht geeft!

ik wil je een hele fijne zwangerschap wensen en een dikke knuf!

6. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Lieve cis,
    Wat vreselijk om zo je kind te verliezen, ik vind t erg knap dat je hier je verhaal doet en dat je door wilt gaan met leven, respect hoor.
    Wat leuk dat je weer zwanger bent en wat fijn dat je zo n mooie reading hebt gehad.
    Ik ben mijn eerste kindje verloren een week na zn geboorte, hij leek gezond maar kreeg plots koorts en ze konden niks vinden, ik weet nog wel dat een verpleegster zei toen hij net opgenomen was "hij wordt wel groot hoor" omdat ik zo moest huilen dat vergeet ik echt nooit meer.
    Helaas moest hij na 3 dagen toch met spoed naar utrecht en daar is hij in de loop van de nacht overleden, dit is nu 2,5 jaar geleden.
    Ook ik heb dingen gezien waar ik eerst niet in heb geloofd het heeft me zo geholpen door die vreselijk moeilijke tijd geholpen ik wist zelfs wanneer ik weer zwanger zou zijn!
    T ene kind kan t andere nooit vervangen maar je hebt zoveel liefde te geven!!
    Ik ben nu weer zwanger t is wel pril nog maar oh zo gewenst, ik hoop voor je dat je net zo van kan genieten als ik met af ne toe een moment van verdriet maar dat blijdschap de boventoon voert!

liefs violet

7. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    hoi violet en cherryl,

bedankt voor jullie lieve berichtjes.
    Het van me afschrijven heeft ook heel goed geholpen,
    ook al blijf je de herrinering van het ongeluk door je hoofd spelen,
    het word wel minder gelukkig.wij zijn super blij dat we weer zwanger zijn en genieten er zeker van het is voor ons zeker geen vervanging wat dat kan helemaal niet.
    het is voor ons een derde kindje wat echt uit liefde komt en met een toekomst voor freekje mijn andere zoon en zelfs die geniet er nu al van op zijn manier(kusjes geven op de buik en zo).

Violet ik vind het voor jullie ook vreselijk je kindje te verliezen na een weekje het is zo oneerlijk allemaal en ik weet wat jullie voelen en ik weet ook dat het verlies weer anders is als wat wij hebben maar toch blijft het erg.ik ben heel blij dat je zwanger bent en lekker rustig aan doen,doe ik ook want wij zijn ook pas 9 weken zwanger.

we hebben ook heel veel geluk gehad met het personeel waar mitchel opgebaard lag want die was een zoon van 6 verloren en weet ook wat wij doormaken,we hebben samen met die man nog voet en hand afdrukjes kunnen maken want die hadden wij niet en zijn vingerafdruk hebben we laten maken dat kon allemaal nog op het laatste moment,die man heeft zelfs nog spul gehaald in de winkel voor ons dat was echt top.

de geen die met ons samen het grafje heeft gemaakt die was ook een zoon verloren maar net een week voor de geboorte weer een andere gevoel maar toch waren ze er allemaal voor ons.

We hebben heel veel steun gehad en nu nog als het moet,maar we zijn best nuchter allebei en snappen heel goed dat we door moeten en dat gaat ons heel goed af we voelen ons echt wel gelukkig weer want mitchel is niet weg hij is bij ons.

Van de week was het lampje twee dagen uit en ik vond dat best raar want die brand normaal vaker en ik kom met een wiegje binnen die ik gekocht heb en hij gaat spontaan aan dat is voor ons echt een teken van mitchel.

Sommige die dit lezen zullen wel denken die is gek,
    dat dacht ik eerst ook dat ik gek aan het worden ben maar zo als ik al zei we zijn heel nuchter met dit soort dingen en toch gebeurd het.

de reading was voor ons super om mee te maken en met de tijd gaan we een prive reading laten doen maar eerst misschien even wachten daarmee en genieten van onze kleine in de buik,ik wil niet te veel stress en alles rustig doen.

een vriendin van me is ook zwanger die is een weekje verder dan ik en ik had haar gezegt we worden samen zwanger en dat klopte ook nog dat vinden we nu toch wel zo appart en gaan nu samen genieten en samen op gym wat ik niet eerder gedaan heb,dus ik geniet er nu zeker ook heel anders van.
    Ze is zwanger van haar eerste en maakte zich er druk tot de eerste echo en zei tegen mij heb jij dat dan niet ik zei nee want er komt toch een broertje waarom zou ik me dan druk maken hahahah echt gek maar nu ben ik toch wel zenuwachtig aan het worden voor donderdag de eerste echo ik zal hem jullie allemaal showen.

Liefs knuffel cis

8. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Nog even wat,

ik snap mensen wel die graag willen reageren op een kranten berichtje,
    maar de krant maakt het allemaal wat spannender als wat er werkelijk gebeurd is.
    er stond bv in dat het kindje overleden is aan het gordijn,wat niet zo is ik heb mijn lieverd in leven kunnen houden tot iedereen er was dat was voor mij heel wat dat ik hem niet dood heb laten gaan.
    dat ik alles geprobeerd heb.
    en dat freek 3 was en mitchel 1 dan had ik ze niet meer samen gezet want dan had ik freek te oud gevonden om met z/n klein ventje te laten spelen,freek was 2 ze scheelde net een jaartje samen freek was zelf nog een ukkie.
    dat weten de mensen dus niet en dan heb ik zoiets van reageer dan niet gelijk zo hard en gemeen.

Liefs cis

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    kranten maken dingen altijd erger/spannender/anders dan dat het werkelijk is en dat zouden mensen toch moeten weten?
    ik vind zowiezo dat mensen het echte verhaal eerst moeten weten voordat ze een oordeel vellen! maar goed, helaas is niet iedereen zo en houden mensen in het algemeen veel van sensatie.
    een jaar geleden is het 4 jaar oude zoontje van kennissen van ons overleden door een ongeluk en ook daar kwamen al snel negatieve reacties op...
    ik hoop dan alleen maar dat mensen nooit in zo een zelfde situatie terecht zullen komen...

wat mooi dat het lampje weer ging branden toen je met het wiegje binnen kwam! ik geloof erg in dat soort tekens en geloof dan ook meteen dat mitchel dit doet om zijn goedkeuring te geven ;)
    bij ons is er zelfs een keer een lamp gaan branden terwijl die lamp al bijna een half jaar stuk was!! toen de lamp weer uit was heeft ie het nooit meer gedaan.

ben blij voor je dat het van je afschrijven geholpen heeft en dat je lekker kan genieten van je zwangerschap! en helemaal super dat je vriendin ook zwanger is, kunnen jullie samen delen ;)

liefs cherryl

10. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    wat een verhaal en wat een klote tijd hebben jullie meegemaakt.
    Wat goed dat jij en je man er zo goed samen uitgekomen zijn.

Ik snap heel goed dat je weer een kindje wilt. Het is een enorm gemis en het overschaduwt jullie leven. Een zonnetje erbij en er schijnt weer een hoop meer licht.

Dit zijn voor mij de grootste angsten Ik heb ook een jongen van 2 en 1 van 3 maanden. Je kunt nooit ze 24 uur per dag in de gaten houden en zo zie je maar ..een ongeluk zit in een klein hoekje.

Wij wonen aan de weg, aan het water en alles kun je bij ons beklimmen...mijn hart slaat over.

\ik wens je al het geluk met je nieuwe zwangerschap.

Wil je weten wat voor geslacht het is?

Ik voel op de een of andere manier heel sterk dat het een meisje is en geen jongen.

11. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Het is zo makkelijk iemand te veroordelen, totdat je zelf 1 seconde niet hebt omgekeken.

12. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wat een verschrikkelijk verhaal! En dat mensen je dan veroordelen vanwege zo'n vreselijk ongeluk, ongelooflijk...
    Ik las laatst een artikel in een tijdschrift over een soortgelijk ongeluk met een kindje. Daar had de spreker tijdens de begrafenis gezegd dat het geen wonder is geweest dat het hen was overkomen; het is een wonder dat het niet veel meer mensen overkomt... (komt misschien niet goed over, maar ik vond het heel mooi en troostend)
    Veel sterkte en geluk met je zwangerschap!

13. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Hallo irisje en natuurlijk de andere meiden ook,

Ja ik wil heel graag weten of het een jongen word maaar word het een meisje zijn we net zo blij.
    ik fantaseer soms best over jurkjes en majootjes hahaha.het gaat me meer om wat peter van de hurk me verteld heeft of het klopt.
    zo gauw ik het weet vertel ik het jullie hier ook.

Ik heb ook best een angst er aan over gehouden hoor dat met freek of deze baby wat gaat gebeuren maar dat moet denk ik slijten.
    Je kunt alles veilig maken hadden wij ook gedaan maar toch je weet het nooit kinderen zoeken soms rare dingen op.dat zie je hier wel.

het lampje wat wij hebben is gekocht na de dood van mitchel,eerst branden hij alleen smorgens als ik de kamer in kwam nu brand hij regelmatig,we hebben nog 2 van zulk soort lampen gekocht en die doen het ook ,alleen om te zien of het lampje wel goed was,ze doen het ook alleen maar aan de kant van de woonkamer waar mitchel is overleden zet ik ze aan de andere kant van de woonkamer dan blijven ze normaal aan of uit.

Morgen gaan we voor de eerste echo en ik ben heel benieuwd mijn buik is al behoorlijk.
    vrijdag gaan we lekker drie weken op vakantie even lekker weg.

Morgen laat ik nog even weten hoe het was bij de verloskundige.

Liefs cis.

14. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    728
    306
    63
    Hoi Cis,

Ten eerste nog gecondoleerd met het verlies van je zoontje en gefeliciteerd met deze zwangerschap.

Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt. Wij zijn 2 jaar geleden onze dochter van bijna 11 maanden verloren en inmiddels zijn we de trotse ouders van (wederom) een zoon geworden.

Dit nieuwe kindje is geen vervanging van de tweede en het is heel begrijpelijk dat je nog een broertje of zusje voor je oudste wilt. Dat wilden wij ook en wij hebben voor deze 3e het IVF-traject doorlopen, omdat ik na de geboorte van Maaike gesteriliseerd ben (via Essure / geen hersteloperatie mogelijk).

Het is allemaal heel dubbel en persoonlijk zal ik blij zijn als Sven zijn 1e verjaardag heeft gevierd. En wij hebben laatst tegen elkaar gezegd, dat we blij zijn dat het een jongen is en geen meisje, want dan zouden we het heel erg gaan vergelijken. Maar dat is onze persoonlijke mening.

Wel blijft het moeilijk, omdat Sven ook heel erg op zijn zus lijkt, qua uiterlijk, maar ook in andere opzichten.

Ik hoop dat je toch kunt genieten van deze zwangerschap, probeer het in ieder geval (heb ik ook geprobeerd).

Sandy

15. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Hallo Sandy,

Bedankt voor je berichtje,
    Ik vind het heel erg dat jullie ook zoiets moesten overkomen.
    ik vind het fijn om te horen dat jullie een zoon hebben.
    Mijn man was ook gesteriliseerd,gelukkig konden ze dat nog herstellen en binnen anderhalve maand was ik weer zwanger wij voelen dat nu nog als geluk hoor dat het allemaal kan want ik was best bang dat het heel lang kon gaan duren voor ik weer zwanger zou zijn.
    Het maakt onds echt niks uit wat het word want toen mitchel een jongen bleek te zijn was ik heel bedroefd want ik wilden graag een meid erbij maar ja dat was heel snel over want ik was met allebei even gek en hield van allebei net zo veel.nu denk ik wel eens als het een jongen mag zijn zou hij misschien op mitchel lijken nou dat weten we dus niet en mocht dat zo zijn dan zou ik het eerder fijn vinden dan erg want ook al lijkt hij op mitchel het is hem niet maar wel familie dus dat zou mogelijk kunnen zijn.mitchel was echt het even beeld van mijn man en freek van mij dus ik zou het ook weer fijn vinden als dit kindje op mijn man lijkt.we wachten het rustig af.
    Ik denk dat ik het ook moeilijk zal vinden wanneer de 16 maanden in de buurd komen maar ook dat zien we tegen die tijd wel,want ik kan best een stres kip zijn dus ik moet maar proberen om er even niet aan te denken en idd te genieten nu van dit kleine wondertje.

Liefs cis

16. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    hoi hoi,

Bij de verloskundige ging het goed,
    ik ben waarschijnlijk een weekje verder al maar over 3 weken nog een echo en dan weten ze het zeker.
    we hebben een mooie foto en een hartje zien kloppen.
    we zijn helemaal blij.
    tot tot over 3 weken allemaal.

Liefs cis.

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Super meid dat alles goed is, fijne vakantie en tot over 3 weken.
    Dan weer een mooie echo he ;)

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gefeliciteerd met de goede echo! :)

19. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Jeetje meid net je verhaal gelezen met tranen in mn ogen - wat een nachtmerrie zeg! Een hele dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat je zwangerschap goed gaat verlopen. Natuurlijk zal dit kindje Mitchell nooit vervangen, Mitchell was een heel eigen persoontje en dat zal dit kindje ook zijn. Wat heerlijk dat je een goede echo had!

20. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    wat fijn dat de echo goed was, is toch altijd even fijn om te weten!
    meid geniet van jullie vakantie!

liefs cherryl

Deel Deze Pagina