zwanger na een overleden kindje

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door cis1, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een vreselijk verhaal, ik heb er ook geen woorden voor... ik heb eerder eens zo'n verdrietig verhaal gelezen ergens en vanaf dat moment hing ik altijd de touwtjes van de lucaflex op mijn dochters kamers helmaal omhoog om de stok heen gebonden... ben er zoo van geschrokken dan daar zulke dingen van kunnen gebeuren... mijn god zeg!!! wil jullie heel veel sterkte wensen met het verwerken en accepteren van het verlies van jullie zoontje... en een hele fijne zwangerschap met veel liefde en gezondheid in jullie gezin!!!! liefs van mora
     
  2. cis1

    cis1 Actief lid

    27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    hoi hoi

    Afgelopen donderdag was zwaar maar ook hebben we veel steun gehad van familie en vrienden,zodat de dag wel goed verlopen is.
    Mijn man en ik hebben een groot bloemen hart gemaakt voor onze Mitchel en het op het grafje neergelegt ook hadden we een grote reuze gele bolgrisant neergezet voor hem en hij had natuurlijk veel bloemen gehad van de familie.
    Mijn zwager zei weet je hoe laat het nu is toen we bij zijn grafje kwamen wij zeiden nee en het was 11 over 11 zo bizar allemaal.

    Mora bedankt voor je reactie.
    Over het gordijn;wij hadden de koordjes omhoog hangen waar ze dus niet bij konden ze hebben uit het gordijn draadjes los gemaakt en naar beneden getrokken.
    Wij hangen alleen nog gewoone gordijnen op de slaapkamers en ook geen luxaflex daar kunnen ze ook tussen komen of zich eraan snijden
    nu ga je over alles nadenken soms vervelend maar oooo zo belangrijk.

    Gisteren hebben we een pret echo gehad dat was weer erg leuk,
    ons ventje duimde en staat ook op de film zo geweldig om te zien,
    Bij mijn andere twee kids was dat niet te zien zo geweldig weer wat nieuws.
    ik zei tegen mijn zoon van 3,5 kijk je broertje duimt al en hij zei net als ik.
    het blijft een wonder.


    Liefs cis
     
  3. Ka85

    Ka85 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Cis ik heb je topic gelezen en de tranen liepen over mijn wangen bij het lezen van je verhaal. Wat verschrikkelijk zeg... Ik vind het heel erg knap van je dat je zo goed gehandeld hebt!! Ik ben zelf verpleegkundige, maar ik zou niet weten of ik door alle paniek wel zou kunnen handelen.
    Heel erg mooi dat Peter het goed had in de reading. Bijzonder zeg! Lijkt me heel speciaal.
    Meid ik wil je heel erg veel sterkte wensen en geniet van deze zwangerschap!!
     
  4. cis1

    cis1 Actief lid

    27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    hoi hoi,

    Nog 11 weken te gaan,
    het word nu allemaal erg zwaar hier.
    Heel veel harde buiken en woensdag mag ik voor extra controle
    naar de gynacoloog.
    Dan zien we gelijk ons mannetje even ben ik wel blij mee.
    Ben bijna voor de 100% in ziektewet omdat mijn werk te zwaar werd(huishoudelijk)en mijn eigen huishouding genoeg is en de verzorging van Freek.

    De tijd van sinterklaas en kerst valt ook erg zwaar nu Mitchel er niet meer is,
    Freek heel blij met zijn cadeaus en je mist een lachend gezichtje van Mitchel.kon je de tijd maar terug draaien denk ik wel eens :(

    Zijn er nog mensen die hier wel eens lezen?

    Liefs cis
     
  5. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Cis: Doe het maar rustig aan en denk aan jezelf en je beebje. Je hebt idd je handen al vol aan Freek en je huissie enzo.

    Het lijkt me idd ook heel moeilijk en dubbel zo die feestdagen, Freek blij maar jullie missen ook jullie ventje Mitchel.
    Heel veel sterkte! Zeker voor de komende periode.

    Liefs C ;)
     
  6. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Cis,

    Als geen ander weet ik hoe je je in deze tijd voelt en ook ik probeer mezelf er zo goed en kwaad mogelijk door heen te slepen. Gelukkig heb ik Rick nog en nu dan Sven en als ik naar hun koppies kijk, dan probeer ik er toch zoveel mogelijk van te genieten.

    Probeer in ieder geval te genieten, doe het rustig aan de komende weken en ik wens je toch hele fijne dagen en een goed begin van het nieuwe jaar.

    Sandy
     
  7. lautjep

    lautjep Niet meer actief

    cis1 wat een verhaal ik heb zitten huilen tijdens het lezen.
    Ik heb heel veel bewonering voor jullie dat jullie deze stap hebben genomen.
    De feestdagen zijn zo lastig als je zo iets hebt mee moeten maken.
     
  8. cis1

    cis1 Actief lid

    27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Hoi meiden,

    Bedankt voor jullie steundende woorden doet me even goed.
    Vrijdag kwam mijn man thuis en ik had gevraagt of hij geboortekaartjes boeken kon ophalen,
    nou hij kwam weer thuis met die 10 tassen en ik dacht ooowwww nee zoveel was het ja.
    We hebben vrij snel een kaartje gevonden en dan moet je gaan kijken wat je er op gaat zetten,
    ik ben op internet gaan zoeken en heb een mooi versje gevonden want we wilden er een op zetten namens mitchel is tenslotten ook zijn broertje en hij heeft ons verblijd met dit nieuws dus hij moet er op.
    is toch niet raar of zo? krijg ineens gevoel of het wel goed is.
    We hebben namens freek er ook wat op gezet dus van allebei de broers iets.zulkde dingen blijven moeilijk maar ja het moet toch gebeuren.
    Ik had hier iemand leren kennen waar ik nu wekelijks mee mail en dat is een schat we hebben zoveel aan mekaar doet mij super goed.
    Ben eigenlijk weer blij als ik een mailtje krijg van haar en haar weer bijna een a4 terug kan sturen.
    Wat ik nu best moeilijk vind en bijna niet kan begrijpen is hoe kun je oud worden ik kan me niet meer voorstellen dat ik 80 word want je kunt het zo kwijt zijn en ben best bang dat er wat met freek of de kleine uk gebeurd ik wil zelfs een camera op gaan hangen nu zodat ik beneden de kleine kan zien en horen is dat gek?
    Mijn gevoel zegt van niet want we willen er alles aan doen om ze niet uit het oog te verliezen en kijken wat voor een rare fratsen ze uit kunnen halen vooral freek nu die probeert alles uit.
    Ook weet ik dat ik mezelf niet gek zal laten maken door 24 voor die camera te gaan zitten kijken want dan heb je ook geen leven meer.

    Woensdag gaan we naar de gynacoloog en daar ben ik heel blij mee even weer de kleine zien en we kunnen ook nog eventueel hulp krijgen van een psygoloog en een kinderarts want die zijn er dan ook bij, de verloskundige heeft mij gevraagt of ik dat wilden en ik zei dat is prima die weten toch weer wat meer als wij.ik doe dit eigenlijk ook een omdat mijn man het allemaal wat dubbel is gaan zien met de tijd wat het voor mij weer moeilijker maakt en er soms veel stress is hier en daar heb ik nu geen zin in en had het verteld aan de verloskundige die heeft dit nu kunnen regelen voor ons.
    ben benieuwd hoe dat gaat lopen allemaal.
    ik laat nog wel even een berichtje achter hier na woensdag.

    liefs cis
     
  9. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Cis,

    Het gevoel dat je de kleine 24/7 in de gaten wilt houden, ken ik als geen ander.

    Wij hebben nu in het bedje van Sven een Nanny-care liggen. Dat is een matje wat de ademhaling in de gaten houdt en afgaat wanneer Sven meer dan een x-aantal (geloof 10) seconden zijn adem inhoudt. Hij is 1x afgegaan en dat was (gelukkig) vals alarm, maar je schrikt toch.

    Toch proberen we ze niet al teveel te beschermen, als je begrijpt wat ik bedoel, je moet niet te beschermend worden...... makkelijker gezegd dan gedaan hoor!! We hebben er nog steeds moeite mee en ik heb met enig regelmaat contact met de psygoloog hierover.

    Sandy
     
  10. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Oh meid toch, wat een afschuwelijk ongeluk is jullie zoon toch overkomen! Ik herinner me nog goed dat ik het in de krant las en me rot schrok, wat een afschuwelijk verdriet. Ik wens je heel veel licht en liefde en hoop dat dit kindje gezond en wel ter wereld mag komen en er nog heeeel lang mag blijven. Sterkte meid.
     
  11. cis1

    cis1 Actief lid

    27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Hoi allemaal,

    Dinsdag ben ik bij de verloskundige geweest en daar kregen we te horen dat het kindje flink groeide en dat het een flinkerd zou worden,ook het hartje klonk goed.

    Woensdag bij de gyna geweest en het was allemaal prima we hoeven geen zorg te hebben het groeide idd goed.
    We hoeven ook niet terug te komen bij hem.

    Wel krijgen we nog een afspraak met een psygiater via het ziekenhuis waar we ons verhaal aan kwijt kunnen,we zitten er zelf niet zo op te wachten maar hij of zij besluit dan of we hulp moeten krijgen via een psygoloog of zo want we hadden aan gegeven niet met een psygiater in zee te willen gaan.
    Ook zei de gyna dat ik na de bevalling ter opservatie misschien een paar dagen langer kan blijven maar ook dat wilden ik niet, lekker thuis en bij mijn man en freek zijn en genieten van de kraam week dat wil ik dus nu kunnen ze van het ziekenhuis iemand laten komen die op huisbezoek komt.Ik ben best emotioneel nu maar mede ook door feestdagen plus die extra hormonen die nu vrij komen waardoor mensen denken dat je het niet meer aan kan daar word ik zo moe van.ook mag ik niks meer doen en dat valt ook zwaar want ik wil zo graag wat doen maar door de harde buiken mag ik het niet en ik wil niet straks verplicht plat gaan liggen.En ja als ik dat zeg tegen iemand word ik er emotioneel van is toch niet raar?

    Vlinder84: bedankt voor je reactie maar geloof niet alles wat er in de krant staat hoor want ons verhaal klopte al niet.

    Sandy01: nee als we een camera aanschaffen is het meer dat je zo nu en dan even erop kan kijken wat er aan de hand is en dat je niet steeds naar boven rent we gaan ook niet 24 uur er boven op zitten we zetten nu al soms de babyfoon uit die nog bij freek staat en dan denk ik smorgens wel eens waarom hoor ik hem nog niet en dan heb ik wel een soort paniek en ga ik met bonzend hard kijken en dan zegt hij; he mama ben je wakker en dan is het weer goed.
    Ik heb er meer moeite mee om freek uit handen te geven en dat ik hem niet kan zien als hij bv bij mijn ouders is terwijl ik weet dat ze goed oppassen hoor maar toch als de foon hier gaat als hij weg is dan schrik ik toch even.

    Van de week heb ik een crematie want een client van mij is overleden.waar ik werkte.
    die is op eerste kerstdag overleden en was nog vrij jong in de 50
    vind het vreselijk voor haar familie maar het is beter zo ze vertelde me dat ze op Mitchel zou passen dus ik hoop dat ze hem gevonden heeft.

    Ben heel blij met jullie en dat ik hier mijn verhaal kwijt kan,
    dank julie wel lieverds.
     
  12. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Wat vervelend dat je zo rustig aan moet doen, terwijl je nog zoveel wil en moet voor je gevoel, he? Misschien is het gesprek met de psycholoog wel heel fijn, ik heb er zelf heel veel aan gehad. Je moet net maar een fijne treffen natuurlijk :) En ik heb alleen een kort stukje in de krant gelezen over het ongeluk hoor, ik ga geen sensatieverhalen lezen noch geloven. Ik weet hoe het nieuwswereldje in elkaar zit en om van een vreselijk ongeluk als deze verhalen te gaan verzinnen vind ik echt erg :(
     
  13. butterfly1984

    butterfly1984 Niet meer actief

    Heb je hele verhaal nu pas gelezen, ben er echt stil van.
    Wat zal jullie harten gebroken zijn.
    Dit is de grootste nachtmerrie.

    En idd, mensen die zeggen dat het jouw fout wel was, laat die lekker in de stront zakken.
    Je kan ze niet 24/7 in de gaten houden, dat gaat helaas niet.

    Heb een levendige fantasie om het zomaar te zeggen en zie het echt helemaal voor me, dat doet me echt verdriet!

    Verdriet dat slijt, maar vergeten doe je nooit!
     
  14. afrola

    afrola Fanatiek lid

    7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Vandaag kom ik je ongelofelijk verdrietige verhaal tegen. Meis wat zul jij het moeilijk hebben. Veel sterkte, maar ook vast veel plezier met je 3e zoontje. Wat ontzettend fijn dat Mitchell jullie regelmatig komt bezoeken en een boodschap bij jullie bracht via een paragnost.

    Nogmaals veel sterkte de komende tijd.
     
  15. FinleyenMilan

    FinleyenMilan Actief lid

    11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach jee, ben ook helemaal in tranen nu.
    Ik ben meteen even langs mijn bedjes gegaan, zoiets gaat je toch niet in je koude kleren zitten.

    Ik denk dat het wel heel fijn is dat je weet dat Mitchel achter jullie beslissing staat om een derde broer te laten komen. Dat zal ook heel fijn zijn voor Freek!

    Gecondoleerd met het verlies en natuurlijk proficiat met de zwangerschap!
     
  16. daisyholt

    daisyholt Lid

    19 sep 2008
    27
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik wil tog nog even reageren, ik heb al eerder je verhaal gelzen maar ik had niet gelezen wat der gebeurd was nu wel , met tranen in me ogen heb ik jou verhaal gelezen, ik hoop dat alles echt goed is gekomen met jullie en dat je lieve zoontje nu boven in de hemel rust, en samen met mijn dochter boven aan spelen is, en alle engelen vrienden , ik vind het vrezelijk geen woorden voor, mijn vriend en ik willen ook graag een kleine , en net toen ik jullie verhaal las zij ik ook direkt tegen mijn vriend ik wil gordijnen, ik heb der geen worden voor ik vind hetzoo erg voor jullie dat jullie dit mee hebben gemaakt, en dat de tv der komt isook aso, In 2003 is mijn tante vermoord en mijn 2 neefjes op 13 december in schiedam, ook hier stond direkt de pers bij echt aso , mijn neefje danny die het overleefd heb en alles heb zien gebeuren dit vergeet ik nooit de begrafenis was der, en het stond vol met politcie en mensen van rodenkruis, en in de bosjes stonden mensen met cameras echt heel erg aso. zo zijn ze eenmaal.


    ik hoop dat alles goed met je gaat en met je kleine zoon in je buik en met freek


    groetjs daisy
     
  17. cis1

    cis1 Actief lid

    27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Hoi daisyholt,

    Wauw jij hebt toen ook wat te verduren gehad dan met je tante en neefjes,hebben ze de dader gepakt?vreselijke dingen gebeuren er toch.

    Het gaat met ons wel aardig goed maar toch is er ook angst om weer een kindje te verliezen.
    Van de week had ik ook een raar gevoel over freek want hij was er toen bij toen het met mitchel gebeurden en zei tegen mijn man als de kleine er is dan moeten we freek goed in de gaten houden,
    achteraf denken we namelijkk dat mitchel dit niet alleen gedaan kan hebben en wat freek gedaan heeft weten we niet we weten wel dat hij het niet bewust gedaan heeft of met kwade bedoelingen als hij er wat mee te maken heeft.
    Ben ook bang voor als hij ouder is of hij zich dan wat gaat herrineren en zich schuldig gaat voelen want dat zouden wij niet willen hij was toen 2.
    Voor ons niks anders meer dan gordijnen in elke kamer door het hele huis.we hebben nu een slot op de slaapkamer deur gemaakt van freek zijn kamer en alleen aan de kant van de gang als wij naar bed zijn gaat hij op slot want ik wil niet dat hij snachts zijn bed uit gaat en op de badkamer gaat snuffelen want daar staan genoeg chemische middelen om op te drinken dus of het goed is of niet snachts is zijn deur op slot.

    De bevalling komt nu heel dicht bij en we kijken er naar uit om ons kleine mannetje te zien alles staat ook klaar,zelfs het lampje die na mijn 17 week zwangerschap niet meer uit zichzelf ging branden doet het sinds 2 weken wel weer dus we zijn echt niet alleen en mitchel is bij ons,wij hebben hier wel een goed gevoel bij.

    Ik hou jullie op de hoogte van de bevalling enzo.

    liefs cis
     
  18. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Oh wat erg, het idee dat Freek per ongeluk iets gedaan heeft. Hij was nog maar twee dus dan hebben ze geen idee natuurlijk. Ik hoop dat het niet zo is, want dat lijkt me heel (extra) zwaar voor jullie en voor hem :(
     
  19. daisyholt

    daisyholt Lid

    19 sep 2008
    27
    0
    0
    Spijkenisse
    hey hey

    Ja de dader is de zelfde dag nog opgepakt hij heb zich zelf toen aangegeven, het is toen ok nog op het nieuws geweest , parkweg moord van vrouw en 2 kinderen, mijn neefje danny heb alles gezien hij was het 3e kind van mijn tanten, en daarom heb de dader zich zelf aangegeven

    ik vind het fijn om te lezen dat alles goed gaat met je ventje in je buik.

    Jou zoontje en mijn dochter spelen samen nu in de hemel en zijn een sterretje aan de hemel.

    en dat je een slot op zijn kamer deurtje heb gezet , is tog nie erg het is een veilig heid, je weet nooit wat een kind in de nacht doet als je slaapt. dus k vindhet een hele goede oplossing zo.

    ik wens jou de laaste weken nog heeeel veel genieten va je zwangerschap.

    dikke kus daisy Mama van *DOMINIQUE
     
  20. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi Cis.

    Hoe gaat het met je? Nog een paar weken en dan komt jullie 3e kindje.
    Ik kan me je angst indenken hoor, wel fijn dat Mitchel nu bij jullie is.
    Ik denk dat hij er alles aan doet om goed over zijn broertjes te waken.
    Succes met de laatste loodjes.

    Liefs Caruli ;)
     

Deel Deze Pagina