Zwanger van een 4e (of meer) kindje in 2021

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Motherofdragons, 14 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Motherofdragons

    Motherofdragons Actief lid

    22 jun 2020
    260
    221
    43
    Vrouw
    Hallo dames!

    Geen idee of er hier veel moeders zijn in deze categorie, maar:
    Even benieuwd of er hier animo is voor een groepje waarvan de mama's zwanger zijn van een 4e kindje, of alle aantallen daarboven :). Ikzelf ben nu pril zwanger van de vierde, en ik merk dat ik wel de behoefte voel om ook ervaringen te delen met andere mama's met een groot gezin.

    Leuk als jullie mee komen kletsen!
     
    LaVitaBella vindt dit leuk.
  2. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Ik wil misschien wel meeschrijven, het voelt namelijk nog erg pril en ik vind het erg spannend of het goed blijft gaan. Ik ben op dit moment zwanger van ons derde én vierde kindje.

    Vier is nooit de bedoeling geweest dus ik vind het erg spannend.

    Hoe oud zijn jouw andere kinderen?
     
  3. Motherofdragons

    Motherofdragons Actief lid

    22 jun 2020
    260
    221
    43
    Vrouw
    Leuk dat je reageert :)
    Dat gevoel herken ik, dat het nog erg pril en spannend is nu. Hoe ver ben je?
    Mijn kinderen zijn 8, 6 en 2. Hoe oud zijn jouw kinderen?
    Dat moet inderdaad even een enorme omschakeling zijn geweest, ontdekken dat er ineens 2 kleintjes in je buik groeien. Kan me voorstellen dat dat best overweldigend is.
     
  4. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ongeveer acht en een halve week. Afgelopen dinsdag had ik de eerste echo. Nu heb ik op 25 januari een afspraak in het ziekenhuis.

    Ik zie dat jij ruim 4 weken bent, heb je je al aangemeld bij een verloskundige?

    Het was een enorme verrassing. Nu ik een beetje gewend ben vind ik het wel heel leuk. En heel spannend, het lijkt me heel druk 4 kinderen. Ook heel gezellig, onze hele eettafel vol :) Maar kijk ook erg op tegen de eerste weken, het slaapgebrek

    Onze kinderen zijn 5 en 3. Het zijn echte boefjes, we hebben onze handen vol, vooral nu tijdens de lockdown omdat we ook beiden gewoon moeten werken.
     
  5. Motherofdragons

    Motherofdragons Actief lid

    22 jun 2020
    260
    221
    43
    Vrouw
    Wat fijn, inmiddels de eerste echo achter de rug dus.
    Ik heb gisteren contact gehad en een vroege echo ingepland :)

    Wel bijzonder hoor, een tweeling! Het lijkt me inderdaad druk, maar ook wel heel leuk!

    Haha :rolleyes: Hier ook een stel boeven hoor! De lockdown speelt zeker mee in bepaald gedrag ook hier. Vooral de oudste twee vliegen elkaar vaker in de haren doordat ze continu op elkaars lip zitten. Dan ook nog samen thuisonderwijs aan de keukentafel (groep 5 en groep 3) en een peuterpuber erbij. Dus ik herken het 'handen vol hebben' gedeelte :rolleyes: Best pittig he, nu in deze tijd en dan ook nog zwanger zijn!
     
  6. Marleen86

    Marleen86 Actief lid

    5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Hoi hoi,

    Ik meld me ook even aan haha, ik ben nu bijna 19 weken zwanger van nummertje 4 :D
    Uit mijn eerder huwelijk 3 mooie kids. Een meid van 11 (mei 2009) een jongen van 9 (april 2011) en een jongen van net 8 (januari 2013)

    Ze krijgen er begin juni een broertje bij :D.
    Mijn man heeft zelf nog geen kids maar is een echte vader voor de andere drie.

    Ik vind het ook wel spannend. Dit vooral omdat het natuurlijk echt wel een nakomertje is haha. Als we met de jongste nu de basisschool afsluiten, begint het hele verhaal weer overnieuw.

    Daarnaast is het medische ook nog wel even een ding, maar de gyn heeft er alle vertrouwen in. (bij de eerste Hellp, 2de en 3de zwangerschapsvergiftiging, 5 jaar geleden een buikwandcorrectie en een verzakte blaas :D )

    Hoe gaat het met jullie verder? eerste echo's gehad?
     
  7. Lexie81

    Lexie81 Lid

    8 feb 2021
    5
    1
    3
    Vrouw
    Hoi iedereen

    ik zou ook graag met jullie mee willen schrijven. Ik ben heel pril zwanger van nummer 5 ben ik vandaag achter gekomen. Het was niet volledig gepland maar zeker wel welkom. Wij hebben al 4 kids tussen de 4 en 11 jaar. Heb eerder voor en tussen deze zwangerschappen miskramen gekregen dus ik wacht het even rustig af allemaal. Ik ben ook de jongste niet meer dus ik probeer er nog nuchter onder te blijven dat de kans bestaat dat dit nu weer zal gebeuren. Maar ik vind het leuk om met jullie te kletsen :)
     
  8. Lexie81

    Lexie81 Lid

    8 feb 2021
    5
    1
    3
    Vrouw
    Hmm. De blijdschap was van korte duur. Ik denk dat ik jullie ook direct weer ga verlaten.. Hier is inmiddels licht bloedverlies begonnen.. vrees dat het niet goed zit :(
     
  9. Miracles

    Miracles Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Goedemorgen!!

    Nooit gedacht dat ik me hier weer aan zou melden... Maar als het allemaal goed gaat ben ik in oktober mama van 4 :eek:

    Mijn man is drie dagen voor ee bevalling van mijn laatste dame gesteriliseerd, na drie maand gecheckt. Maar nu 4 jaar later... Heb ik ineens een positieve test.

    3 dagen voor nod... Shocked!!
    Ik zweef.... Ik vind het geweldig.

    Eng maar helemaal geweldig!!!
     
  10. Miracles

    Miracles Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.832
    16
    38

    Sterkte... Wat ontzettend verdrietig.
     
  11. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat verdrietig Lexie, heel veel sterkte gewenst!
     
  12. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat leuk zeg mama’s (in spe) van grote gezinnen. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap :) Ik ben zelf in oktober bevallen van mijn 4e kindje, de oudste zijn 11, 9 en 2.5 jaar en mijn dochtertje is nu net 4 maanden.

    Ik vind het echt geweldig en geniet nog veel meer nu dan met de andere moet ik eerlijk bekennen. Alle ervaring geeft veel rust. Dus ik kan me helemaal niet herkennen in mensen die er bv niet aan zouden moeten denken haha. Wat een rijkdom!

    Ps sorry ik hoor hier helemaal niet thuis natuurlijk maar wilde even delen hoe fijn het is :)
     
    Esila vindt dit leuk.
  13. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ook ik ben zwanger van de 4e. De andere kids zijn 7, 4 en 1. Over de weinige maanden tussen nr. 3 en 4 kan ik me wel eens druk maken(18 maanden); aan de andere denk ik dat ze het ook heel gezellig samen kunnen hebben, ze hebben iig echt een speelmaatje in huis.
     
    isk03 vindt dit leuk.
  14. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi!!
    Ook ik kom beetje meekletsen!
    Hier word in mei nmr 4 verwacht!<3

    De anderen zijn 4,5 / 3 en 1,5 jaar!
    Het is knijterdruk, pittig en zo onwijs gezellig!!!
    We alle 3 de kids kijken enorm uit naar de baby! Net als wij!
     
    isk03 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  15. Logan2013

    Logan2013 Fanatiek lid

    3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Hallo,

    Hier nog niet helemaal overtuigd gezien verleden, dus pas overtuigd bij eerste echo.

    Maar voor nu zwanger van nr 4:D

    Net 1 maand voor we weer zouden beginnen iui of ivf
     

    Bijgevoegde bestanden:

    roever en Isabella2020 vinden dit leuk.
  16. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hier ook geheel ongeverwachts en opgeland zwanger. Ben inmiddels van de schrik bekomen maar het blijft even wennen.
    Mijn kinderen zijn 14, 12 en 10.. en nu komt er dus een behoorlijk nakomelingetje :D
     
    roever en isk03 vinden dit leuk.
  17. Flopje

    Flopje Actief lid

    30 mrt 2021
    111
    69
    28
    Vrouw
    Ik was even aan het meelezen omdat ik ook zwanger ben van de vierde en ik las jouw berichtje. En ben te nieuwsgierig.. hoe kan t dat je nog zwanger kan worden na een sterilisatie van je man?
     
  18. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Hoi,

    ik kom ook even mee praten. Wij zijn ook onverwacht zwanger van de 4e. Wij hadden eigenlijk besloten niet meer zwanger te worden en eventueel te kijken naar adoptie in de toekomst. Maar nu toch dit cadeautje. Het is idd nog pril, vandaag of morgen 5 weken waarschijnlijk. Maar we zijn heel blij! Mijn kinderen zijn 8,6 en 2. In ons hart is er dus wel ruimte geweest voor een vierde maar niet voor een zwangerschap :)
     
    roever vindt dit leuk.
  19. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Oh dat is idd heel druk! Gaat de oudste wel al naar school?
     
  20. roever

    roever Niet meer actief

    behoorlijk druk, en momenteel ook echt even niet leuk meer gezien ik snap goed als niets meer kan. Ze hebben t allemaal dondersgoed in de gaten dus echt super gezellig is t momenteel niet :(

    Naja nog even aftellen en hopen op een vlot herstel !

    Oudste was begonnen zomer 2020
     

Deel Deze Pagina