Zwanger na 'eerste' ronde clomid

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marittt, 24 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Hey Girls,
    Hier alles goed, babe is goed gegroeid en hartje weer gehoord, heb hem nu als ringtone (opgenomen!)
    Anyway, kan niet te lang kletsen.
    kom vanavond terug.

MJ, als je zwanger bent heb je elke dag recht op 1/8 van je werkdag aan extra vrije tijd, vergoed, ook voor je werkgever. Wettelijk geregeld. Je hoeft er geen gebruik van te maken, maar ze hoeft je dus ook niet ziek te melden.

x
    Shaartje

2. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @Shaartje wat goed dat alles ok is! En wat gaaf het hartje als ringtone...
    8)

Dames heb weer een nieuwe buikfoto gemaakt... Het begint er nu al wel op te lijken hoor... :) ;)

3. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @shaartje: Fijn dat alles goed is!
    Is dat echt wettelijk gregeld dat als je zwanger bent je recht hebt op 1/8 deel vrije tijd? zal het in m'n achterhoofd houden. Ik heb het nog nergens kunnen vinden. Staat in ieder geval niet in mijn CAO

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ jody

Mooi buikje!

Haha sja wil toch wel graag weten 8) maar ga er niet speciaal een echo voor doen.
    Of met 20 weken mazzel zo niet ja jammer dan.
    Dan zullen we nog 18 weken moeten wachten :rolleyes:

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wat ben je lekker nuchter moon, geen 3d echo?

ik ga het ook wel aanpakken denk ik. ik weet niet hoe het precies zit met die 1/8, is het niet zo dat je die in blokken van 15 min mag opnemen ofzo?

dieseltje waar heb jij je banner vandaan.. vind hem wel leuk eigenlijk

jody, kan niet wachten op wat meer energie.. maar moet er ook wat meer aan toegeven.. wil altijd graag stoerdoen, maar is niet slim denk ik

6. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
  7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ mj

Zouden eerst wel pretecho doen... maar toen toch maar niet.
    En nou hadden we echt van als we het dan niet zien dan gewoon wachten.
    Vinden het zonde om pretecho te laten maken als we al zoveel echo's hebben/hebben gehad.

8. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Arbeid en zwangerschap
    Artikel 4:5 (ATW)
    1. De arbeid van een zwangere werknemer wordt zodanig ingericht, dat rekening wordt gehouden met haar specifieke omstandig heden. De werkgever voldoet, met inachtneming van het tweede tot en met vijfde lid, aan de voor hem uit de eerste volzin voort vloeiende verplichting binnen een redelijke termijn nadat een verzoek daartoe door de zwangere werknemer is gedaan. Bij dit verzoek wordt desgevraagd een schriftelijke verklaring overgelegd van een geneeskundige of een verloskundige waaruit blijkt, dat de betrokken werknemer zwanger is.
    2. De zwangere werknemer heeft het recht de arbeid af te wisselen met één of meer pauzes buiten die bedoeld in artikel 5: 10 of de bij of krachtens artikel 5:12 voorgeschreven pauzes. Deze extra pauze onderscheidenlijk pauzes bedragen tezamen ten hoogste één achtste deel van de voor haar geldende arbeidstijd per dienst. De in de vorige volzin bedoelde pauzes gelden voor de toepassing van deze wet en de daarop berustende bepalingen als arbeidstijd.
    3. De zwangere werknemer heeft het recht arbeid te verrichten in een bestendig en regelmatig arbeids- en rusttijden patroon.
    4. De zwangere werknemer kan niet verplicht worden arbeid te verrichten anders dan op grond van de artikelen 5:6 en 5:7 of de bij of krachtens artikel 5;l2 in afwijking of ter uitvoering hiervan gestelde regels ten aanzien van de arbeidstijd is toegestaan.
    5. De zwangere werknemer kan niet verplicht worden arbeid te verrichten in nachtdienst, tenzij de werkgever aannemelijk maakt dat dit redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd.
    6. De werkgever stelt de zwangere werknemer in de gelegenheid de noodzakelijke zwangerschapsonderzoeken te ondergaan. Zij behoudt haar aanspraak op het naar tijdruimte vastgesteld loon, indien zij door het zwangerschapsonderzoek verhinderd is geweest haar arbeid te verrichten.
    7. Elk beding waarbij ten nadele van de zwangere werknemer wordt afgeweken van het eerste tot en met zesde lid, is nietig.

9. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @shaartje: bedankt! Ik draai nu per dag 6 1/2 uur spreekuur, dit ga ik dus verkorten.... vind het zwaar

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wat voor werk doe je dieseltje?

11. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @mj: ik ben dietist bij de thuiszorg... Ik zie veel mensen met diabetes, nierziekten, kanker, maar ook cholesterol, overgewicht etc (hele dag over eten praten.... pfff, helaas vind ik mijn vak niet (meer) zo leuk.

12. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    straks maar lekker 2 dagen werke, scheelt al
    heleboel toch?
    tijd vliegt echt vandaag.

13. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    ja zeker, scheelt heel veel... Ben heel blij dat het kan, die 2 dagen...
    Ja inderdaad, de tijd vliegt, ik ben vandaag in de babykamer bezig geweest, beetje schuren en grondverven...

14. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hallootjes,

Pfff wat heb ik last van de warmte vandaag hoofdpijn en last van mijn voeten :(

Wat betreft de energie die is bij mij ook ver te zoeken hoop dat het wel gauw trug gaat komen, maar geniet wel lekker van de zwangerschap HEERLIJK!

Ik heb met mijn baas nu geregeld dat ik 18 uur werk waarvan 12 uur met de clienten en 6 uur kantoorwerk etc.....ik denk toch niet dat ik dit ga trekkene ndat ik na de vakantie misschien zelfs wel helemaal kantoor werk ga doen maar dat is nog even afwachten gelukkig bijna vakantie donderdag laaste werkdag :D :D :D

@moon

mooie buik heb je hoor! dat gaat ook snel zeg.
    Fijn dat je een mooi echo hebt gehad :D

@shaartje

Leuk een ringtone van je eigen beeb ;)

@jody

Jouw buik ziet er ook mooi uit hoor! kun je echt niet meer omheen..hahaha..

DEze week gaan we de boxen en de maxicosi's halen, we hebben een goed feest gehad waarbij we mooi de centjes naar de grotere uitgaven kunnen doen ideaal is dat :D :D

Verder heb ik vandaag nog een kledingsetje gekocht een broek en een shirt en zo koop ik elke keer eens wat het is allemaal ook zo duur :confused:

Fijn dat het allemaal goed gaat meiden! heerlijk al die zwangeren
    miepen :thumup:

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ kreeftje

Gelijk heb je hoor.
    Ik koop ook elke x wat.
    Heb nu leuke nieuwe kleertjes op ebay gekocht.

16. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hee meiden,

Jullie hebben lekker doorgekletst! Weet niet meer precies wie wat heeft gezegd maar mooie buiken, weer een paar goede echo's. Super!

@Shaar, hoe is het nou met je gezondheid? Die dia moet niet te lang aanhouden he?

Mamalicous vind ik ook een heel erg leuk merk en nog enigzins te betalen. Ik heb ook 1 broek van noppies. Die zit erg lekker en draag ik meestal naar mijn werk.

Wat is het toch spannend allemaal he? Ik zit vandaag precies op 17 weken. Nog een paar weekjes en dan hebben we de 20w echo. We zijn er nog steeds niet uit of we willen weten of het een baby girl of baby boy is ;)
    Ik wil het eigenlijk niet weten en mijn man juist wel. Hij zegt, dan vertellen ze het toch alleen aan mij... maar dat vind ik ook weer niet leuk. Het is juist leuk om het samen te weten of om samen te fantaseren. Moeilijk........

17. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hallo Dames,

Mag je trouwens wel cassis en 7-up drinken?
    Lijkt me wel omdat er geen caffeine in zit.

Is prik schadelijk?

Hier weer lekker misselijk geweest, nu gaat het weer.

Groetjes Cindy

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Je kan het ook op een papiertje laten schrijven door de gyn en in envlop en kan je altijd kiezen wat te doen.

19. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Het lijkt wel of mijn tepels aan het vervellen zijn, hahaha.

Hadden jullie dat ook?

Groetjes Cindy

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    heb mijn lies verrekt.. wat een rot gevoel..

Deel Deze Pagina