Zwanger na 'eerste' ronde clomid

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marittt, 24 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    kreeftje hoe gaat het meid?

dieseltje hoe gaat het met jou?
    wat is jouw eetschema. en hoe geef jij eten? voeren of zelf laten eten?

2. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @mj: Gaat goed met mij! Alweer 15 weken morgen. Gaat heel snel. Heb al echt een buik.

Mijn eetschema:

tussen 7 en 9: 250 cc halfvolle melk met 5 maatschepjes (van de nutrilon) bambix
    tussen 9 en 10.30: 1 portie fruit
    tussen 11.30 en 12.00: 1 boterham en 1 plak ontbijtkoek of klein krentebolletje of klein eierkoekje en 100 cc halfvolle melk
    Daarna gaat ze slapen (soms een dutje tussen 11 en 12, dan om 13.30 pas slapen)
    tussen 3 en 4: 200 cc halfvolle melk (gaat lang niet altijd op)
    Soms rond 5 uur nog wat fruit
    tussen 17.30 en 18.00: 250 gram prak (groente, vlees, aardappels) en 150 cc yoghurt (heel soms vla).
    tussen 18.30 en 19.30 lekker slapen tot de volgende morgen 7 a half 9

Daarnaast tussendoor wat water met een druppel roosvicee.

Katja eet meestal al haar vaste voedsel (fruit en brood etc) zelf, maar soms is het zo'n geklieder dat ik het even overneem ;) Haar flessen drinkt ze ook zelf, ze wil niet meer dat ik dat doe :D . Dus eigenlijk doet ze alles zelf

Hoe doe jij het?
    Gaat alles goed met de meiden?

@kreeftje: inderdaad, red jij het een beetje?

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    mijn schema is

6.30 pap. 210+ 6 bambix uit fles (eigen gemak)

9.30 fruit, ik voer ze nog echt. stukjes mandarijntje of druifjes tussendoor eten ze zelf. maar ze hebben geen tanden. dus fruitprak geef ik ze. een lepel is om te drummen en een boordje of schaaltje gata gelijk om de kop :(
    (in het weekend vaak croissantje en 's middags fruit.)

10.30 flesje opvolgmelk (3) 180+ 6 schepjes

13.00 brood, 1 sneetje. emani soms 1.5 en akeesh soms minder. ik geef stukjes aan en ze eten het zelf. ook hier gaat het bordje om.

15.30 fruit of cracker oid

18.00 warm eten, prak en ik voer. dan danoontje of yoghurt met diksap

18.30/1900 fles melk 180 + 6. die wil ik nu vervangen voor thee. omdat het cb vind dat ze teveel melk krijgen. emani heeft ook wel veel slijm

maar dus nog geen koemelk. wel al gegeven. lusten ze wel hoor. maar moet nog overstappen. kaas e.d. vinden ze heerlijk.

is het zo dat poedermelk nogsteeds vult of is het nu echt alleen drinken?

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hoe is het met jodi?

5. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @mj: Ziet er toch prima uit? Tja ze krijgen wat te veel melk, maar gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor! 's morgens krijgt katja ook pap uit de fles hoor (makkelijk he :oops: )

Sinds een tijdje drinkt katja wat anders dan melk, maar in het begin wilde ze gewoon niks anders. Daar zaten ze op het cb ook over te zeuren.... Wat wil je nou: genoeg vocht van melk, of te weinig vocht......

Ik geef geen opvolgmelk meer, hoeft niet vanaf 1 jaar, mag wel hoor. Het is net wat je zelf wil. Ik doe er alleen wel vitaminedruppels door, en die zitten al in de 3 voeding. Volgens mij is het bijna hetzelfde. Vind het moeilijk te zeggen of het nou eten (vulling) of drinken is......

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Jodi hebben we al een poos niet gezien.
    Ik weet dat ze hier niet meer terug komt alleen op het nieuwe forum.
    Maar is ze ook al poosje niet geweest

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Is bengel eigenlijk al bevallen?

gr vruchtje

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk niet zo leuk.....

We hadden eerst een heel hecht clubbie... En nu valt het een beetje uit elkaar :(

De een praat hier een beetje en de andere op het andere forum, maar eigenlijk word er nergens meer 'echt' gepraat.

@vruchtje... nee bengel is nog niet bevallen (heb even voor je gekeken op dr hyves)

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mooie buikfoto trouwens! Zo al 23 weken ver joh... Wat gaat de tijd hard he? Hoe was de 20-weken echo? Weten jullie al wat het wordt?

10. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Wen, vind ik eigenlijk ook wel, er word weinig meer geschreven. Hier niet, en op het andere forum niet.

Had je mijn sms nog gehad vanmiddag ?

X

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Huh? Ik heb geen sms van jou gehad vandaag!

12. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ik ben het met Esther en Wendy eens. We horen niet echt veel meer van elkaar. Weet niet of het komt dat we al zo lang meegaan op het forum of dat het door de 2 forums komt, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik 1 forum bij ''moet'' houden ik dat prettiger vind en dan ook sneller reageer, dan 2 forums :oops:

13. bengel

bengel Niet meer actief

daarom heb ik me niet aangesloten bij het andere forum.....kan dat allemaal niet bijhouden...dacht dan maar niet..
    Vruchtje: zoals je ziet, nog niet bevallen..
    gisteren avond wel flinke buikpijn, en 'opeens' was die ook weer weg.
    Als ik dinsdag ochtend niet bevallen ben moet ik afspraak maken met ziekenhuis voor die dinsdag. Daar aan ctg en echo maken, en kijken of ik de volle 42 weken zelf vol mag maken of dat ik ingeleid word. :cry: hoop dat ik daarvoor spontaan bevallen ben..

ik ben nog steeds erg fit gelukkig...fiets, wandel, stofzuig de auto, doe de hond in bad, doe alleen de boodschappen voor de hele week enz enz. sommigen hier in de buurt en familieleden (vooral schoonfamilie) kijken me aan alsof ik niet goed wies ben...(ben ik dan ook niet), maar van de vlosk mag ik alles doen als ik maar naar lichaam luister...en dat doe ik.

Ik hoop dat ik dit weekend beval, heeft tim mooi tot 2 jan kerstvakantie..errug lekker....

Wie is er in zhuis bevallen? En wat nam jij allemaal mee in je koffer? ik voel me onzeker of ik wel lles heb ingepakt...

gr daniella/bengel

ps bengel (mijn beagle) is zoooooooooooooooooooooo ontzettend lief...is ze alijd wel, maar nu helemaal.....echt superrrrr

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

@dieseltje...dat vind ik dus ook.... Heel lullig, maar ik ga toch denk ik voor dit forum. Ik hang hier altijd een beetje rond en lees andere topics enz. Dus ik ga hier maar schrijven denk ik.

@bengel.... ja las het op je hyves. Wel goed dat je nog zo fit bent. Zegt trouwens niets hoor, hihi, het gebeurt vaak als je het het minst verwacht hihi. ;)
    Ik ben ook (halsoverkop) in het ziekenhuis bevallen.

Wat ik meenam is:
    Voor jou: 2 pyama's, groot ondergoed, makkelijke kleding om aan te trekken als je naar huis gaat, FOTOTOESTEL! ponskaartje, eventueel voedingsbh, misschien je eigen shampoo.

En ik kan je adviseren, in je kraampakket zit megagroot maandverband. Dat hadden ze bij mij in het ziekenhuis niet, althans wel groot, maar niet zoooo groot. Ze plakte bij mij 2 van die dingen op elkaar. Kan je vertellen, dat werkt niet. Die grote is echt megahandig. En wat ik zou doen, is bij de apotheek nog van die net-onderbroekjes halen. Bij mij in het ziekenhuis kreeg ik er maar 2. Je loopt echt mega-leeg na een bevalling, dus bij mij waren die telkens helemaal rood van het bloed hihi. Die dingen kosten een drol en een scheet.

Voor de kleine: 2 setjes kleding, maatje 50 en 56. 2 mutsjes (1 voor na de geboorte, die wordt vies en 1 voor als hij/zij gewassen is) Luiers en evt flesvoeding hebben ze daar.

Wil ook even laten weten, dat ik er vanaf zondag niet meer ben op het forum. We krijgen natuurlijk maandag de sleutel en 17 dec worden we hier ook van internet afgesloten. 24 december hebben we weer internet in het nieuwe huis (als het goed is) Misschien dat ik af en toe wel even bij mijn ouders kijk.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Enne Wendyp spannend hoor jullie verhuizing komt nu erg dichtbij. Suc6 alvast.

Dankjewel. Ja de 20 weken echo was helemaal super en alles zag er goed uit :). We weten ook wat het wordt een jongetje. Voor iedereen houden we het geheim hoor ook voor ouders enzo maar hier ben ik toch anoniem dus kan ik het lekker zeggen. Maar de tijd vliegt wel hoor.

Bengel: hoop dat je bevalling snel en vanzelf opgang komt! Suc6 alvast.

Wat is eigenlijk de reden dan dat jullie nu op dat andere forum schrijven? Hier schrijven of daar komt toch op het zelfde neer?

x vruchtje

16. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Vruchtje, wat leuk een jongen! ( is leuk hoor ;) )

De rede van dat andere forum was is dat we dan niet zo anoniem hoeven te blijven, want daar kan niemand meelezen.
    Het was daar ook leuk, omdat je iedereen ''kent'' bij welk onderwerp dan ook.
    Maarja, er is nu al een tijd niets geschreven.
    Al vind ik wel dat de uitnodiging van de bbq dan hierheen moet verhuizen ;)

Enneh... meenemen naar het ziekenhuis, labello en handcreme ( voor als je evt. moet blijven.) Ik werd gek van de droge lippen en handen.
    En vergeet je gsm lader niet hihi.

17. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hey,

hier is het veel gezelliger. Aan de andere kant is op het moment niet zo veel te beleven he?

@ Vruchtje; gaaf hoor, een zoon!

X Dtje

18. beepwens

beepwens Lid

28 nov 2008
    6
    0
    0
    hoi meiden heb veel met jullie in het begin mee gelezen maar wil nu ook graag mee schrijven
    ik ben ook na 1ste ronde met clomid zwanger geraakt en heb nu inmiddels een zoontje van 6 maanden, ik hoop met jullie mee te kunnen kletsen

bengel wat spannend zeg voor jouw !
    wat handig is in je vluchtkoffer hmm even denken wat ik meehad

2 nachthemden ,1tje tijdens de bevalling en 1tje die ik na het douchen lekker aan heb getrokken
    energiedrankje !
    kleertjes voor de baby
    kleren voor mezelf
    deo
    make up
    haarborstel en schampoo en verzachter
    oja libello! je lippen drogen zo uit tijdens het weg puffen van de weeen !
    camera
    haarelastiekjes
    tandpasta
    tandenborstel

ik had echt vanalles mee maar weinig gebruik was zo weer thuis na een bevalling van 7 uur
    nou meid zet hem op hopelijk lig je al te bevallen

19. bengel

bengel Niet meer actief

hoi beepwens, welkkom hier

ben nog steeds niet aan het bevallen..
    's avonds rommelt het wel in buik en soms hevige steken/krampen, maar net als ik denk is het begonnen, houdt t weer op...
    ik ben d'r bang om dat het inleiden zal worden....is mijn gevoel en die is wel vaak goed..ach heb tot dinsdag ochtend, die dag naar zhuis over hoe en wat..we zien t wel, hij/zij moet er toch een x uit he....

ik word alleen MAF van iedereen thuis die me belt, mailt, hyvt..(vooral schoonloeder)...we gaan dan ook liegen om de dag van inleiding als het zover komt...we zeggen dat het een dag later wordt dan dat t is....gemeen he...maar iedereen wordt zoooo nerveus en maken ons dan ook nerveus enz enz..plus hebben ze er niks aan om te weten dat ik aan het puffen ben. zodra gboren is worden ze heus wel meteen gebeld....

ik ga naar beneden..tim is volgens mij ontbijtje maken voor me

groetjes, en duim effe dat ik vannacht begin en morgen vroeg beval....

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

@beepwens...welkom hier en nog gefeliciteerd met jullie zoon.

@vruchtje... leuk een zoon! (althans denk ik hihi) Ja inderdaad labello is wel een goeie!

@bengel... ik duim ook voor je dat de bevalling zelf op gang komt. Dat het al een beetje aan het rommelen is, is wel een goed teken. Ik ga heel hard duimen. Ja dat bellen ken ik. Ik nam op een gegeven ogenblik de telefoon niet meer op, werd er kriegel van! Ik zou het inderdaad doen, als ik die verhalen van je schoonloeder hoor, dan zou ze zomaar ineens in het zh staan, naast je bed hihi.

@all.. ik zit al in Lelystad, ben weggevlucht thuis. Er stond vanochtend vroeg een man van de nuon voor de deur, of de stroom was uitgevallen. Nee bij ons werkte alles nog, alleen rondom ons was veel stroom uitgevallen. Dus ze begonnen precies bij ons voor de deur te graven. Dus we zaten zonder stroom :( Plus het rook er echt naar verbrand elektriciteit, verbrand plastic. Dus we werden ons huis uitvergast! Aangezien we toch morgenochtend vroeg moeten tekenen, blijven we maar slapen bij mijn ouders.

Deel Deze Pagina