Wat een mooie buik diesel! Krijg er helemaal de kriebels van! Wat is het toch bijzonder he zo'n buik!
23 weken alweer! WOW gaat t snel zeg... idd essie blijft speciaal zo'n buik, als ik hem zie kriebelt het ook al weer... k zit er best wel mee in mijn maag, dat ik snel no een x wil....voel me schuldig naar finn,als of hij niet goed genoeg is... tegelijkertijd doe ik het OOK voor finn, een broertje of zusje, want nichtjes of neefjes zitten er voorlopig niet in voor hem, mijn zus en tims broers willen of zijn nog niet toe aan kids... vandaag komt een vriendin van 10 jaar terug op bezoek, kraamvisite..ben benieuwd of het nog klikt, is toch altijd effe spannend he...zij kreeg 10 jaar terug haar dochtertje (per ongeluk zwanger) en toen is het verwaterd...waren wel echte dikke maatjes.. verder niet veel op het programma fijne dag! daniella
wat een rust hier. es wat goed. wat zijn die kinderen toch sterk he. gelukkig maar. bengel, nee niet lullig voor Finn hoor. je geniet zoveel van hem dat je er nog meer wilt.... en broertje of zusje is toch leuk..
vraagje: ik ben in dec naar ha geweest over anticonceptie...ik kreeg ha in opleiding, en die wist niets te vertellen over de pil en pco.. wat zouden jullie doen? pil slikken.. in achterhoofd houdend dat ik vlot een 2e wil.... en wat anders doen? ik heb zh gebeld, maar krijg geen telefonisch consult omdat ik daar niet meer in behandeling ben....moet via ha. ik weet t effe niet, pil geeft me eigenlijk geen goed gevoel, maar wil nu ook niet zwanger worden... aan de 2 zwangeren: wat hebben jullie in tussentijd gebruikt?/gedaan? gr bengel
@bengel: Het is onhandig maar condooms zijn toch echt de beste optie. Ik heb in de tussenliggende periode niets gebruikt, maar dat kwam omdat we snel een 2e wilden en we de gok hebben genomen. Ik had intussen alweer een cyclus van 50+, vandaar de ''gok''.
@ Es; wat een supernieuws dat hij helemaal schoon is! Als je zulke verhalen hoort/leest, besef je weer even wat echt belangrijk is. Liefs, Daan
Voor mij hetzelfde. Eerst condooms en daarna de gok genomen omdat mijn cyclus alweer 100+ was. Ben daarom nog steeds verbaasd dat ik spontaan zwanger ben geraakt! Echt a lucky shot! Gisteren bij de vk geweest. Kreeg de schrik van mijn leven toen ze het hartje niet konden vinden... Kreeg meteen een echo en gelukkig... het hartje klopte! Baby had zich ver onder mijn schaambeen verstopt... Van de stress en hormonen liepen de tranen over mijn wangen. Moest daarna ook nog meteen werken . @ Es: wat een fijn nieuws!
Dankje meiden voor de lieve reacties! Pfff Simba, dan schrik je je echt een ongeluk zeg, gelukkig was alles goed. Bengel, hier ook condooms, ik ga echt niet meer aan de pil tot mijn kinderwensen vervuld zijn hihi. Mijn cyclus is ook weer DRAMA... dus zie de bui ook al weer hangen voor de volgende. En wat je zegt, lullig voor Finn... ik zie dat niet zo hoor. Het is gewoon zo leuk, en bijzonder, dat je het nog een keer wil.
@bengel.. wij gebruiken ook condooms. Maar meer omdat ik gewoon geen hormonenbende in mijn lichaam wil. @simba.. jezus schrikken zeg! Goed dat je meteen een echo hebt gekregen. (dat is dan wel weer leuk) En gelukkig is alles goed met jullie kleine muppet. @dieseltje... mooie buikfoto! Merk je nu dat je buik bij deze friemel groter is dan bij Katja op hetzelfde tijdstip?
@simba: Fijn dat alles goed was! Inderdaad even schrikken.... @wendy: Tja ik kan niet zoveel van m'n buik zeggen. Ik was met Katja ruim 20 kg zwaarder he, dus ja moeilijk om dat te beoordelen. Wel vind ik dat ik een aardige buik heb. M'n collega is 28 weken zwanger en heeft nog niet de helft aan buik dan ik
Gisteravond hebben Jaap en ik het geboortekaartje uitgezocht, de naam hadden we al besloten. Ook de tekst is al helemaal klaar....... Hoezo ik heb er zin in?
@diesel... owja dat is natuurlijk zo. Wel lekker. Ik ben benieuwd wat voor jongensnaam jullie hebben uitgekozen! (wil het niet weten hoor, pas over 17 weken) Is er eigenlijk kans dat jullie jongetje ook vroeger geboren wordt? @es.. vandaag weer babyzwemmen gedaan? Wij vandaag ook. Het was druk! Ik denk wel 14 baby's. Er waren 4 nieuwe voor een proefles. Ook 2 meiden die ik toevallig ken. 1 van hun is een leerling van mij geweest en 1 heeft bij mij in hetzelfde jaar gezeten op de middelbare school. Toevallig. Ze zijn bijna allemaal rond de 8 a 9 maanden. Vorige week was ik geschrokken. Ik kwam het zwembad uit, liep naar de douches, keek de kantine in, keek ik zo recht in de ogen van mijn ex. Ik was bang! Brrrrr. Terwijl het al zolang geleden is. Later ging ik Sasha aankleden, zat hij daarzo met zn broertje en een stel vrienden. Leek net alsof ie ze had opgetrommeld ofzo. Was niet zo hoor, maar mijn hart zat in mijn keel. Gister ook een kutdag. Mijn oorlel was ontstoken, we hebben gigantische lekkage thuis en tot overmaat van ramp, ging ik gister boodschappen doen, loop ik naar de auto toe, ik wist dat ik 5 minuten te laat was, zie ik net een stel parkeerwachters weg lopen. Bekeuring dacht ik, maar gelukkig niet eens. Pffff..... Voor de rest gaat het supergoed hier met Sasha. Niets is veilig meer. Als ik aan het stofzuigen ben, gaat ze er met haar loopkarretje achteraan. Trekt telkens de stootdingen van de tafelhoekjes af (heeft dus veel nut haha) dvdspeler en xbox zijn favoriet, net zoals de telefoon. Ze kan geen 2 tellen in de box zitten alleen en dan staat ze. Maar ze heeft nog niet zo door, dat als ze zich loslaat, dat dat dan pijn gaat doen haha. Doos. Wanneer zijn jullie eigenlijk gaan fietsen met die kleintjes? Ze zit nu dik een maand goed. Kan zo ook een uur blijven zitten spelen. Heb nog geen stoeltje hoor, die krijg ik als het goed is, dit weekend van mijn tante. Wil dan een kwartiertje ofzo met dr gaan fietsen (als het weer het toelaat, haha)
Ach nu ik toch bezig ben... Hadden jullie kindjes het ook? Op een gegeven moment een tijd dat ze echt niet willen slapen? Het is nu al een week dat Sasha pas om 10-11, soms wel tegen 12en aan dat ze slaapt. En dan denk je, misschien moet je haar dan wat langer wakker houden, dan is ze moe. Ja dan is ze al vanaf 2 a 3 uur wakker smiddags. Smiddags slaapt ze trouwens wel vaak 2 a 2,5 uur. (al is ze nu ook al wakker vanaf half 10 en ze vertikt het om te slapen)
@wendy: Je kunt denk ik gerust een stukje met haar gaan fietsen straks hoor! Katja was geloof ik ook rond 8 maanden toen ik voor het eerst even ging. De naam krijgen jullie ook pas te horen na de geboorte Hij word in ieder geval helemaal vernoemd naar mijn vader, hij zal beretrots zijn op z'n 1e kleinzoon. Katja heeft nooit moeite gehad met slapen, eerder met langer dan 3 uur wakker blijven Nu nog steeds heeft ze 2 slaapjes nodig. Soms wel eens heel onhandig Er is wel een kans dat deze baby ook te vroeg word geboren, maar echt nuttige informatie (in b.v %) kunnen ze niet aangeven. Het is gewoon afwachten. Bij Katja begonnen de lichamelijke problemen bij mij met 26 weken, dus ik wacht het ff af, maar ik voel me in deze zwangerschap 1000 x beter, dus ik heb goede hoop op 37+ weken. @all: Heb nog een nieuwtje wat ik toch ff kwijt moet. Mijn vader heeft een nieuwe vriendin! We zijn helemaal blij met haar, het is een schat van een mens. Geeft me erg veel rust dat hij nu niet meer ELKE avond alleen zit e.d. Ze wonen nog lang niet bij elkaar ofzo hoor, maar zien elkaar wel bijna elke dag. Ik vind het echt helemaal geweldig, en ik heb er totaal geen moeite mee. De vlag gaat hier uit! Hij heeft er nu gelijk 4 kinderen en 5 kleinkinderen bij. De jongste is 2 weken geleden geboren (een jongetje), dus hij word dit jaar 2x opa
Dieseltje, wat leuk om te horen voor je vader. En wat goed dat je er zo enthousiast mee om kan gaan. Tuurlijk ben je blij dat je vader niet meer alleen is, maar je zou ze de kost moeten geven die niet zo zouden reageren. Opa krijgt het druk hihi! Tijn slaapt dan overdag niet zo lang, maar hij kan ook geen uren achter elkaar wakker blijven. Wij zitten vaak echt te puzzelen met zijn avondeten, omdat hij rond 19.00 uur echt instort....
@es: Ja dat is inderdaad zo. Ik kijk er maar zo tegenaan: Niemand heeft ervoor gekozen dat het zo is gelopen zoals het is gelopen. Alleen is ook maar alleen. En dat is niks voor m'n pa. Dan word hij zeker niet oud... Ik ben heel blij voor hem en ik vind het een geweldig lieve vrouw. Als dat anders was geweest was ik er misschien ook wel minder blij om geweest, maar ik kan het heel goed met haar vinden. Haar man is 3 jaar geleden overleden, dus ze weet waar ze het over heeft en ze weet ook hoe ze er met ons mee om moet gaan. Het is echt een supervrouw! Hart op de goede plaats en ze kan heel goed luisteren en is altijd erg geinteresseerd in je. Wat wil je nog meer?
hoi dieseltje wat leuk voor je vader dat hij opnieuw geluk gevonden heeft... ik wist trouwens niet meer dat je van katja te vroeg was bevallen..hopen voor je dat je het lang genoeg volhoudt.. ik heb besloten alweer na 1 maand te stoppen met pil. net goed gesprek gehad met tim, en we hadden zoiets van binnen een jaar willen we proberen voor een 2e, en nu kan ik mijn lichaam zijn gang laten gaan, en niet kunstmatig beinvloeden, dus..1 maandje pil gehad en nu weer stoppen..k vind het wel een gedoe met condooms maar is niet anders.... verder geeft Finn vandaag de hele dag aan iedereen die hij ziet lachjes..hij is erg gul. mijn peettante vond hem een grote knul, hij is dus al 62 cm! best wel lang dus....voor 7 weken...ook vond ze hem sterk en wijs...ik natuurlijk beretrots wendy: leuk joh als je gaat fietsen, lijkt me straks ook kei lachuh met Finn...nu wandel ik veel, naar mijn moeder toe is 30 min lopen, maar dan neem ik bengel ook mee. die loopt zo mooi naast de wagen, voor een beagle doet ze t perfect.... hier merk ik dat finn minder snel in slaap valt (oke hij is de jongste van al onze kindjes) maar eerst was het eten en binnen een uur slapen, en nu is het 1,5 a 2 uur voordat hij gaat slapen. ik vind t wel leuk, vooral s avonds voor tim , heeft hij er ook nog iets aan... en de avondslaap gaat sinds bakeren PERFECT. alleen s nachts bakeren we hem niet in omdat hij dat van begin af aan gedaan heeft, heb slechts 2 nachtjes met hem wakker gelegen, maar toen lag hij met benen achter zijn oren van de krampjes....cinababy en alle nachten slaapt ie van half 11 s avonds tot half 7 a 7 uur s ochtends...wat een luxe he..
@bengel: Super dat dat inbakeren zo goed heeft geholpen! Hij slaapt al erg goed door hoor voor n knul van 7 weken. Top! Katja is 5 weken te vroeg geboren. Kan me goed indenken dat je dat niet meer weet hoor. Goed dat jullie samen hebben besloten hoe of wat met de pil. Het allerbelangrijkst is dat jullie het eens zijn. Inderdaad even een gedoe met condoom, maar ja, zal niet voor lang zijn dan he? Leuk he als kindjes naar iedereen lachen.... Katja is (tot nu toe) nooit eenkennnig geweest en ik moet zeggen dat ik dat errug fijn vind. Het is leuk als mensen leuke opmerkingen maken over je kindje. En je mag ook trots zijn! Katja heeft sinds haar geboorte een aardbeienvlek op haar been en achter haar linker oor. Ik en m'n moeder hadden ook allebei zo'n vlek ergens toen we werden geboren. Ik vond het minder leuk dat mensen dat zeggen: Wat is dat nou voor ding?. Ze bedoelen het vast goed, maar het komt op me over als: ''jakkie, wat is dat voor vies ding''.