Zwanger na 'eerste' ronde clomid

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marittt, 24 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ Kreeftje

Hmz.. ik heb gewoon witte dekentjes 1 gehad van schoonzus en zelf gekocht.
    Vond dat beetje saai dus denk overtrekje er over en een lakentje voor leuk randje.
    Zie wel wat de kraamhulp er van zegt.

@ dieseltje

Die vrouw van Cesar zei tegen mij dat het helemaal niet nodig is en dat ie gewoon uit zichzelf er wel komt.
    Dus denk niet dat ik het ga gebruiken.

2. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @moon: Klopt ook wel hoor het is niet nodig maar ze zeggen dat als je het niet gebruikt je baarmoeder de eerste paar dagen heel los door je buik 'rolt' (en dat dat dus geen fijn gevoel is) en dat dat met een sluitlaken minder is, het zit meer opgesloten......
    Ben benieuwd, mijn moeder heeft er nog 2 liggen, hoef ze dus niet te kopen, wie weet vind ik het wel prettig of juist helemaal niks.....

3. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Mijn moeder heeft er ook nog 2 liggen, gewassen en geperst ongeveer!
    Ga het proberen

HOe kom ik van mijn hoofdpijn af!?

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    veel water drinken en slapen Shaar. heb er soms ook veel last van

5. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @moon

Ik heb een dekentje bij de prenatal toen gekocht was daar toen in de aanbieding...het is mooie lime groene dus past mooi bij de kamer, het alkentje zit er dus ondermet een leuk randje erin....lijkt heel mooi en schattig :D
    Mijn buuf die hier komt kramen heeft samen met mij de bedjes opgemaakt en heeft dit goedgekeurd, het werdt mij toen ook aangeraden in de winkel (maar ja iedereen zegt wat anders)

@shaar

Goed drinken meid en neem je rust! erg vervelend die hoofdpijn.

@mj

Welke kleur jasjes heb jij trouwens genomen?
    Ik heb nu ook wat pakjes in maatje 50 gekocht zal voor elke beeb nog 1 pakje halen maatje 44 en dan zijn de kleine maatjes eerst wel verzadigd ;)

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    M'n man vind het maar belachelijk al die regeltjes haha.
    M'n schoonzus had ook gewoon een dekbedovertrekje.
    Ik heb een mail gestuurd en zal wel kijken wat ze zeggen.

7. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Goede morgen allemaal ;)

Zo klein en dan al zo eigenwijs :) Hahaha
    De kleine lag met haar rug naar mijn buikwand en met haar gezicht naar mijn blaas. We hebben vanalles geprobeerd om haar om te draaien, maar ze vertikte het om haar toetje te laten zien. Helaas.... :p Het leuke is dat ik nu zaterdag nog eens terug mag komen. Proberen we het nog een keer :p Hopelijk wil ze dan wel op de foto... Ze heeft het trouwens niet van een vreemde. Mijn man en ik gaan beide ook niet graag op de foto ;) =D> We hebben wel lol gehad, maar nu dus nog niks om te laten zien.

@moon: Ons is verteld dat je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Die kraamhulp is er maar een paar dagen en daarna moet je het toch ook allemaal zelf uitvogelen.Ze kunnen wel zeggen wat op dit moment aangeraden wordt, maar het moet voor jou en je hubbie ook een lekker gevoel geven.

@Shaar: idd veel drinken en op tijd rusten...... Beterschap. 8)

@dieseltje: Ik denk niet dat ik er gebruik van ga maken. Heb in een buikband gezeten na een buikoperatie in duitsland. Maar je buikspieren worden er toch slapper van, en je voelt het toch wel rollen. Misschien wat minder, maar het gevoel is niet weg.

@Kreeftje: Dat is natuurlijk wel een 'nadeel' bij het zwanger zijn van 2 kids.... Alles zit veel eerder voor jezelf in de weg.

Wat het gewicht betreft: de eerste 24 wkn ben ik 10 kilo aangekomen, maar sta nu al 2 wkn op hetzelfde gewicht. Mijn vk vertelde me dat veel vrouwen in het begin veel aankomen, en dat anderen dat juist pas hebben aan het einde van de zwsch. Ik eet tussen de middag 3 of 4 boterhammen. Ligt er veel aan of ik tussendoor nog iets heb kunnen eten of niet. :baby: geeft wel aan of ik moet eten hahahaa
    Nou meiden weer een dagje genieten van de beebs.......En weer bijna weekend (gelukkig) En dan hoef ik nog maar 8 weken te werken, het einde komt in zicht :)

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    jaaaaaaaaah morgen alweer 20 weken.
    maar begin wel vanalles te voelen..mijn voeten doen pijn.. hou volgens mij best wat vochtvast.. maar klaag niet hoor ;)

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ jody

Hihi ook al zo'n klein krengetje ;)

Had net email van kraamzorg terug en die raden het ook af.

* Dekbedden zijn tot de leeftijd van 2 jaar af te raden:
    een dekbed is dan af te raden omdat het de ademhaling kan belemmeren als de baby er met zijn gezicht voorover op terecht komt of wanneer het kind zich onder of in het dekbed wikkelt (warmtestuwing).
    Ook dekens in een dekbedovertrek l zijn af te raden, omdat zich tussen dekens en hoes stilstaande lucht bevindt, wat warmtestuwing kan geven;

eerste keus voor toedekken van een baby moet zijn:bovenlaken en 2 dunne dekens, bij voorkeur 1 wollen en evt. daar bovenop een katoenen deken, of 2 katoenen dekens evt. fleece (de isolerende waarde van fleece is alweer groter dan van katoen en wol); "kort" opmaken d.w.z. dekens tot aan de schouders terwijl het kind met de voeten tegen het voeteinde ligt.
    * Dekens.een wollen deken ( ventileert goed) en evt. daar bovenop een katoenen deken, of 2 katoenen dekens.

@ mj

Nog 1 :)
    Nog

10. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Nou je moet het maar allemaal weten hé!
    Was vanmorgen even sleutels bij mijn schoonouders halen, en op de terugweg heb ik op straat overgegeven. :oops:

Was me nog niet gebeurd!

Hoe is het met iedereen?

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ cindy

Ik doe gewoon dekbedovertrekje.
    We hebben al een speciaal en mega duur matras dat warmte stuwing tegen gaat.

http://www.pretura.nl purflo matras.

Hihi kan toch gebeuren.
    Heb ook vaak de bosjes opgezocht omdat ik het niet hield en m'n moeder die lag helemaal in een deuk 8)

Hier verder alles goed.
    Verveel me wel een beetje met niks mogen doen maja.
    Heb een nieuw scrapbook gehaald dus nog even foto's bestellen en kan ik dat gaan doen.
    Heb ik nu alle tijd voor.

En met jou>>?

12. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Ja, hier is alles goed.
    Ga al naar de 11 weken, gaat lekker zo.

Ben zo benieuwd naar de 12 weken echo.
    Wat kunnen 4 weken lang duren hé.

Heb nog 1 1/2 week vakantie.

Ga eens de klerenkast uitmesten.

Groetjes Cindy

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Straks als je de 12weken over bent dan schrik je hoe hard het gaat ;)

Suc6!

14. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    klopt wat Moon zegt dan schik je echt hoor. maar de dagen naar de 20 weken duren wel super lang

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    klopt wat Moon zegt dan schik je echt hoor. maar de dagen naar de 20 weken duren wel super lang

16. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    ja ik sluit me bij jullie aan meiden, ik vindt het nu wel snel gaan...nog 4 maandjes :) :)

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja nog maar 4 maandjes :)
    Ben echt heel benieuwd hoe ze er uit ziet.

18. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ja ik ben ook heel erg benieuwd heb er echt zin in...strax een gezinnetje te zijn (zal zijnw e dat nu al een beetje ;) )

:idea: Heb nog even wat echo foto's in mijn album geplaatst....

19. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Mooie foto's Kreeftje! ;)

Echt bijzonder zo'n 2ling in de buik!

Geniet er van. ;)

20. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wat mooi!
    Zo schattig :)
    Ik hoop zo dat onze kleine meid haar gezichtje nu is gaat laten zien dinsdag.

Maar ik ga koken..

Doeidoei

Deel Deze Pagina