moet wel zeggen dat ik door al die controles een drempel overheen ben.. ben zelf heel preuts.. is ook een reden dat ik echt geen schoonfamilie en ook niet mijn eigen familie bij de bevalling hoef te hebben.. zie het al voor me.. staan ze allemaal daar in je muts te kijken.. en wat jij zegt moon heb ik ook.. wil mijn kinderen vast niet meer loslaten.. zal wel moeten, maar toch
Inderdaad moon, als je moet poepen..... moet er niet aan denken (maar gebeurd heeeeeel vaak dus tja....). Ik wil ook alleen met mijn man bevallen... Geen moeders oid erbij. Vind het allemaal al genant genoeg... Zij hoeven echt niet te weten hoe mijn muts eruit ziet hoor..... (plus dat ik wil kunnen zeggen/roepen/schreeuwen wat ik wil , dat is met ouders erbij toch wat lastig)
Hier ook met z'n 2en horen. Ik schaam me niet voor m'n moeder maar vind het is iets van samen en hoeft niet de hele familie bij. Gisteren zat ik tv te kijken naar zo'n bevallings gedoe en dan zie je hele families er bij. Pff je zou toch gek worden!
Hoe staan jullie eigenlijk tegen over dat mensen aan je buik zitten? Ik vind het echt mega irri. Ik hou er niet van als jan en alle man m'n buik aanraakt. Hij is heel gevoelig en was altijd beetje over gevoelig door al het spuiten er in. En dan gaan ze er aan zitten voelen :x Dan zegt m'n ma dat ik niet spontaan ben maar het is toch mijn buik en ik wil het niet hebben. M'n ouders is iets anders maar niet ooms tantes enz. Van8 ook.. komt een collega.. die vrouw ken ik al vanaf ik klein ben. Gaat ze achter me staan en doet ze der handen op m'n buik. Ja dan durf ik niks te zeggen want kan moeilijk kattig gaan reageren terwijl ik haar baas ben. En m'n moeder is heel trots en zegt ze tegen iedereen kijk is zo dik als ze al is. Net of ik heel extreem dik ben maar vind ik reuze mee vallen. En zeggen mensen: valt toch mee .. kan die mensen helemaal niet schelen. Dus heb ik gezegd dat ze dat niet telkens moet zeggen omdat ik er niet van hou. Als ze iets van m'n buik vinden dan zullen ze dat zelf wel zeggen. En stond ze vanochtend met een boekje voor m'n buik en poosje: kijk ..... dit boekje heeft opa voor jou gekocht. Dus zeg ik: ja ze kan het nog niet zien. Ik ben heel nuchter.. ik praat zelf wel tegen de kleine maar ga toch niet met van alles voor m'n buik staan.
Ik vind het ook niet fijn als iedereen zomaar aan mijn buik zou zitten voelen. Ze moeten het eerst aan mij vragen of het wel mag. Indien andere mensen er toch aan zouden komen zonder vragen zou ik er toch iets van zeggen hoor. Het is nog altijd jou eigendom, jij raakt andere mensen toch ook niet zomaar aan waar ze dat niet willen. Voor de rest heb ik niet zoveel te melden, hier gaat alles nog goed. Buiten 's morgens last van misselijkheid en spugen als ik net wakker ben heb ik nergens last van. Knuf van zuurtje
Ik vind het ook heel irritant hoor als er mensen aan mijn buik zitten..... Maar ik vind het ook moeilijk om op te reageren. Gelukkig komt het niet zo vaak voor.... @moon: Haha, jij ook al zo nuchter? Vind dat ook niks hoor, we praten zelf ook wel tegen de kleine maar als anderen dat gaan doen.......
Hoi meisjes! Iedereen lekker weekend gehad? Ik had zaterdag, zoals verwacht, mijn vrijgezellenfeestje. We zijn met een groep meiden erotisch wezen dineren! Haha... Wel gelachen, hoor! Bij mij zit er eigenlijk niemand nog aan mijn buik (behalve de papa), terwijl ik toch al een aardig buikje heb. Ik vind het wel fijn, want ik hou ook niet zo van dat gepruts aan mijn lichaam... Daar word ik erg kriegelig van!
Nee, ben niet echt zenuwachtig. We houden het ook redelijk klein. Om 13.00 uur trouwen en daarna rijden we met onze families naar Belgie om het daar te vieren het weekend!
@Simba: Lijkt me idd lachen met een aantal meiden zo gaan eten! Leuk hoor, en nou op naar de bruiloft. @Moon: Ik vind het helemaal niet erg meer als ze aan mijn buik zitten. In het begin vond ik het wel vervelend. Maar als iemand zijn hand op mijn buik legt is de kleine spontaan stil. Dat is wel ff prettig. Af en toe gaat het trappen zo te keer dat ik het niet leuk meer vind. Je ziet dan ook heel mijn buik golven. @Marjo: Leuk dat je ook de bugaboo cameleon hebt uitgekozen.... Welke kleuren ga je voor? @Zuurtje: Fijn dat alles goed gaat.... En de ochtend misselijkheid kun je minder maken door ff wat te eten voor je opstaat. Bijv. een droge cracker of een speculaasje. (heb ik gehoord) De bevalling maak ik me nog niet echt druk over. We zijn wel gewoon lekker met z'n tweeën. Ik hoef ook niet de familie over de vloer. Nou dames, werk ze! (of rust ze, kreeftje )
he meiden, deze week alleen nog vandaag werken, heeeeeeeeeeerlijk.. ben ook wel toe aan een paar vrije dagen. morgen 20 weken echo.. spannend.. ben wel nerveus hoor.. ik vind het niet erg als familie of vrienden aan mijn buik zitten.. collega's dat hoeft van mij niet.. gebeurd ook gelukkig niet. 1x meer, toen schok ik wel even. leuk vrijgezellenfeest.. geniet van je bruiloft he.. leuk.. ben volgens mij de enige die niet gaat trouwen. hmmm zuurtje, idd gelijk wat eten.. helpt echt zitten jullie eigenlijk ook zoveel aan je eigen buik? wil er de hele dag mijn hand op leggen
@ jody Volgens mij bevalt het grootste deel van ons in het ziekenhuis. Het lijkt me wel heel apart om zo te bevallen. @ mj Nog 1 dag meis dan weet je zkr of alles goed is. Ja ik zit heel vaak aan m'n buik. Maar ze is op het moment rustiger dan normaal. Dus dan even plagen om te zien of er nog leven in zit Ze zal wel gewoon met der dikke kontje omhoog liggen.
Goedemorgen meiden, @simba Aftellen naar je bruiloft meid Helemaal SUPERRRR @mj ik zit ook constant aan mijn buik hoor....ik voel me nu wat onzeker omdat ik denk de beebs niet zo vaak te voelen maar ach dat zullen de onzekere moeder gevoelens wel zijn De beebs zullen zich wel vermaken en gewoon lekker languit liggen.... Vrijdag weer naar de gyn dus moet het nog maar even uitzingen @moon Ik ken je gevoel hoor mijn beebs zijn momenteel ook minder druk (athans dat idee heb ik) @jody DAt rusten zal ik toch wat meer moeten doen, ik ben soms nog zo druk met van alles en nog wat moet echt meer van me afzetten maar dat is zooooo moeilijk voor mij Ben dus geen goed voorbeeld voor jullie..hahahah.... Vanavond hebben mannetje en ik de 1ste avond van de cursus borstvoeding ben erg benieuwd we zullen er vast veel van op gaan steken...
@ kreeftje Doen ze bij ons in het ziekenhuis ook maar manlief wil niet naar dat soort dingen. @ mj Hihi straks schoppen ze je nog een kneuzing heb opa er op uitgestuurd om lotion doekjes te gaan kopen haha. Ben benieuwd of ie het vinden kan. Ben al beetje aan het inslaan. Luiers doe ik niet want als ze erg zwaar is heb ik al niks aan new born.. ja misschien 1 pakje. En jullie?
je kan dichte pakken volgens mij altijd wel terug brengen.. maar 1 pak is zat hoor.. ga morgen even bij hema online wat dingen bestellen.. ik ga alleen naar bv les.. weet niet wat mijn vriend daar moet. vind het wel handig. is bij ons ziekenhuis af en toe op zaterdag.. ga over paar weekjes wel.