@moon.. .zegguh... meid.. hadden we niet afgesproken dat je rustig aan zou doen maar doe je rustig aan? @kreeftje.. nee ik weet het niet... ik kon bijna naar je zwaaien net... waren in wierum, bij mijn schoonmama. We hebben het haar verteld met 2 bekers, 1 voor haar en 1 voor haar man. voor de liefste opa en oma. uitpakken. Moest ze huilen, echt zo schattig... Pffff ik word niet goed van de pijn in mn borsten, was vanochtend serieus van plan om met bh aan te gaan douchen, haha. Voor de rest gaat het goed in huize piels.
Nou even een update over gister. Was zooo grappig. Meneer lag te slapen en was niet van plan om wakker te worden. 50 en 20 minuten verder, na springen en wat heen en weer schudden, was ie nog steeds niet wakker. Ik duwen in mijn buik, zag hem heen en weer gaan, ineens een hand, met stopteken naar voren en een schop naar achter! Niet normaal meer! Hij was het er dus niet mee eens. Het geslacht konden we goed zien, duidelijk een jongetje...hihhhii, en op de valreep heeft ie zich even laten zien, en goed ook, die mevrouw vond ons een beetje zielig dat we niets hadden gezien, dus heeft ze een stukje 3D gedaan, waardoor we nu hele leuke foto's hebben. toen kwam de laatste gaap en een uitrekpoging en dat was het weer.....slapen is alles wat ie doet. De schat. Heb dus gezien dat de placenta voor ligt, met een uitstulpsel aan de onder/achterkant, waardoor hij dus in een kommetje ligt. Hierdoor ligt ie op zijn buik, knieen omhoog, kont omhoog, met zijn hoofd naar boven/achter en schopt ie lekker tegen mijn blaas. De placenta is behoorlijk dik en hij ligt dus omgedraaid waardoor ik denk ik nog lang moet wachten tot ik hem ga voelen, helaas. Maar ik plas des te meer, dus hij laat zeker van zich horen. Wat moest ik huilen zeg, een jongetje. Had het zo voor me gezien, eigenlijk al heel lang geleden. Zie mezelf gewoon met een zoon en een dochter. Gister dus maar meteen wat gekocht, een pakje en een vestje en een broekje. Mijn moeder is ook weer los gegaan. Ik werd vastgehouden bij mijn oma, kwam ze aan met kado's. Ook zus had een overhemdje gekocht voor "neef" zoals die nu heet. Ben zo gelukkig meiden, verder zag alles er wel goed uit. Al zeggen ze bij die commerciele instellingen niet zo veel natuurlijk. Maar de hartslag was super regelmatig, de ruggegraat mooi compleet, hersentjes en fontenel, schedeldak, volle maag en blaas, en een gaaf gezichtje volgens mij. Al met al een hele ervaring, nog 4 weken wachten voor de 20 weken echo, maar ben zo blij dat ik nog even heb mogen kijken. Plaats morgen de foto's, scanner is ermee gekapt. Dus moet er even voor gaan zitten. Nou fijne avond en werkse voor morgen. x Shaartje
@wendy Je had bijna een bakkie kunnen halen Oow wacht eens even waren jullie dat dus die hier langs raceten? hahahaha...... Leuk dat jullie het verteld hebben en wat een leuk idee met die bekers, als jke strax met de eerste echo komt heb je weer iest leuks om te showen @Shaartje Meid het is toch super dat je je zooo gelukkig voelt! GEWELDIG is het dat er gewoon leven in je buik groeit ik vindt dat zo speciaal...wordt er soms zelf ookw el eens emo van dan zie ik mijn buik zo bewegen dan kan mijn dag niet meer stuk Nog even 4 weekejs wachtenen dan heb je de 20 weken echo dat zal vast ook weer mooie plaatjes opleveren meid GENIET er lekker van het is jullie kleine knul Hier gaan de beebs maar druk te keer wordt flink tegen me aan getrapt van binnen En mijn buik komt me dan toch een eind omhoog..hahaha...is zo mooi.
@shaar... ow hoe jij dat beschrijft *snik snik* Echt top! Een jongen... Hebben de meiden hierzo wat uit te kiezen. Gefeliciteerd met je mannetje! @kreeftje.. leuk man! denk dat het bij mij nog wel een tijdje gaat duren voordat mijn buik heen en weer en op en neer gaat hihi. @all. ben vanochtend gebeld door moeders voor moeders, donderdagavond komt ze langs, gaat ze weer een test doen.. Kijken of ik nog steeds zwanger ben hihi.Denk dat ik daarvoor nog even een test ga doen... You never know... brrr...
@wendy Voor dat ik hetgeloofde heb ik ookw el 6 testen gedaan geloof ik Maar het streepje bleef tcoh echt staan...hihihi...... Je bent gewoon OP EN TOP zwanger meid!
@ shaar Aah wat schattig en lekker eigenwijs zeg! Lekker genieten he! @ wen Ja doe rustig lieverd. Beloof het Vanochtend bij de gyn geweest. M'n baarmoeder was te groot voor de duur van m'n zwangerschap dus hij wilde wel echo maken. Me oma was mee dus die vond dat wel heeeel leuk. Blijkt dat ik te veel vruchtwater heb en dat komt door de diabetes. De kleine meid lag nog wel op schema dus dat is dan wel weer mooi. Gevraagd wat hij dacht over de bevalling. Zal gewoon op de normale manier gaan want hij is tegen keizersnee of het moet echt nodig zijn. Maar hij vind BI en een keizersnee niet super samen gaan want dan zit je dubbel op. En de kleine word ongeveer rond de 37 weken gehaald.
spannend moon, dat gaat snel he.. komt steeds dichter bij. krreftje voel ze hier ook behoorlijk.. gister avond moest ik wel lachen. eerst op mijn linkerzij liggen, ging me de linke toch trappen, toen maar op mijn rechterzij liggen, ging de andere mij trappen.. ja he, kan niet iedereen tevreden houden.. kapsones meiden worden het.. vanochtend suiker laten prikken, moet 2 uur bellen. Ga de weken aftellen tot mijn verlof.. nog 6 weken
@mj Ja het is hier ook eendrukte van belang daar binnen @moon Het komt dan wel dichtbij he? spanennd allemaal....... Wij mogen vrijdag weer naar de gyn, moest vandaag een brief bij de HA weghalen wat betreft de uitslag van mijn urine. Ik heb een bacterie in mijn urine de septokokken bacterie ook wel GHB genoemd.....nou ik ben er niet blij mee want heb eens hier en daar wat gelzen maar vindt het best wel eng allemaal Ach even het hoofd koel houden en ik zal gewooon vrijdag mijn gyn gaan vragen. (ik lees ook weleens te veel hoor ) De HA had al overleg gehad en er was nog niets om ongerust voor te zijn dus hoop dat het mee valt allemaal. Wat ik wel zou kunnen krijgen is een infuus met antibiotica tijdens de bevalling. Heeft er iemand eens van gehoord? nou dat maakt me niks uit als de kindjes het maar goed blijven doen!
ghb, is dat niet die rape drugs, wat ze altijd bij meisjes in drankjes doen niets tressen he kreeftje, als de HA niet strest moet jij het ook niet doen.. bij mij test terug gekregen, suiker was goed, ijzer ietsje pietsie te laag, dus vanavond broccoli eten..
Hier staat een duidelijke beschrijving. http://www.nvog.nl/files/groep-b-strept ... rschap.pdf Nogmaals ik ben verder (nog) niet ongerust hoor, voor nu kan het voor de beebs geen kwaad er zal bij de bevalling echter wel goede maatregelen genomen moeten worden zoals dus een antibiotica via een infuus. De bacterie is nu op tijd ontdekt dus kan er goed toezicht op gehouden worden dmv kweekjes. Ik zal vrijdag alles navragen bij de gyn want heb het afgelopen vrijdag even met de HA telefonisch besproken en zei zag geen reden voor ongerustheid zei had ook al overleg gehad met de gyn hierover. Ik weet nu dat het om deze bacterie gaat omdat ik de brief vandaag heb opgehaald en natuurlijk even gelezen heb
doen ze altijd eigenlijk urine test? fgelukkig hebben ze het gezien kreeftje.. komt vast allemaal goed
Bij mij is de urine test gedaan vanweeg een blaasontsteking, en hier bij de HA hebben ze het op de kweek laten zetten daar kwam dit dus uit. Ben verder niet ongerust hoor...maar goed heb er het een en ander over gelezen en ook de ''ergere'' zaken wat betreft die bacterie dat is dan even weer minder. Gelukkig zijn we er op tijd bij zal wel goedkomen allemaal..dan maar een infuus tijdens de bevalling dat maakt me geen worst uit. VRijdag toch gelukkig naar de gyn
@kreeftje: Inderdaad vervelend, maar als de huisarts zich geen zorgen maakt... Probeer het ook niet te doen... Ik ben vandaag voor een GTT-test (bloedsuiker) geweest. Waarden waren niet helemaal ok..... 5,1 nuchter, toen een ongelooflijk smerig zoet drankje, na 1/2 uur 8,3, na 1 uur 9,7, na 1 1/2 uur 6,0 en na 2 1/2 uur 3,7. Verloskundige belt me vandaag nog terug.... denk dat ze me wil doorsturen naar de gyn.... Op zich vind ik naar de gyn gaan niet zo erg, maar dat zou wel betekenen dat ik een thuisbevalling op mijn buik kan schrijven
vervelend dieseltje, bij mij deden ze alleen een prik een uur na dat vieze zoete drankje.. lijkt wel of we met zijn alle in het ziekenhuis gaan bevallen
De verloskundige heeft me net teruggebeld.... Niks aan de hand vinden ze (gelukkig!). Hij steeg wel (maar dat is logisch) maar hij daalde ook weer mooi terug... Allemaal zoals het hoort. Mijn Hb was 8,4 en mijn ijzervoorraad 50 (moet tussen de 9 en de 80 zijn), dus alles in orde! Zo dat lucht op