Dat hoop ik ook voor je, want dat is toch wel een van de mooiste dingen van baby(s) in je buik hebben
Ik heb een aantal weken ook een bloeding gehad, waardoor ik me rot ben geschrokken en dacht dat het over was. in het ziekenhuis hadden ze wel een verklaring, misschien dat je hier iets aan hebt ? Tijdens je zwangerschap, als de baarmoeder steeds groter wordt, zal de placenta gaan verschuiven, want het is de bedoeling dat deze meegroeit naar boven toe, zodat je kindje straks goed kan indalen. Omdat het veel groeit en verschuift, kan het voorkomen, dat er "iets" onder spanning staat en en dan een bloeding geeft, maar meestal zijn dit geen grote bloedingen en mag het alleen maar helder bloed geven. Vaak gebeurt dit later in de nacht, vroeg op de ochtend en vaak stopt dit ook vrij snel en je kunt nog wel last van bruin bloed erna krijgen. Dit soort bloedingen kan helaas vaker voorkomen, dus wij moesten ons niet te veel zorgen maken als het gebeurde (ja nou, makkelijk gezegd he). Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar wilde je even een hart onder de riem steken. Mensen kunnen wel zeggen,"ja ik hoor het vaker dat het gebeurt" en "bij ECD gebeurt het vaker", feit is als het gebeurt, je in paniek raakt en niet weet of het "normaal" is of "fout" is. Luister naar je gevoel en je kunt altijd terecht bij je VK, dat is ook fijn om te weten, toch ? Heel veel suc6 ! Wij hebben ook pas de 20w echo gehad en beginnen nu pas te denken, het gaat nu echt gebeuren en proberen vanaf nu ook te genieten.
Hallo, Ik heb een vraag over eiceldonatie. Ik zit samen met mijn vriend al drie jaar in de MMM. Bij mij is geconstateerd dat ik waarschijnlijk vervroegd in de overgang zal raken (hoog FSH 15, laag amh 0,6 en laag antrale follikel-count: 8). We hebben vier IUI-pogingen gehad en 3x ICSI (1e 6 eicellen-3 bevruchtingen, 2e: 11 eicellen, 6 bevrucht, 3ex, 5 eicellen, 4 bevrucht 1 cryo). Steeds zijn er twee verse embryo's teruggeplaatst helaas zonder succes. We hebben nu nog 1 cryo. Wij hebben ook nagedacht over eiceldonatie. Mijn lieve nichtje (38 jaar, zelf ben ik 34 jaar) wil aan mij wel haar eicellen doneren. Zij heeft een voltooid gezin en is steeds zonder moeite zwanger geworden Nu hebben we ons verzoek (eiceldonatie door nichtje) aan de Isala kliniek in Zwolle voorgelegd en nu krijgen we het antwoord dat het waarschijnlijk zal worden afgewezen, omdat ik zelf nog te goed ben!! Op papier doe ik het namelijk niet zo slecht (laatste twee keer top-embryo's en zelfs een cryo). Ik vind dit zo oneerlijk we zijn al drie jaar aan het dokteren met tig-behandelingen en steeds zonder succes. De vergoede pogingen zijn ook op. Ik zou me nog voor kunnen stellen dat ze het afwijzen omdat mijn nichtje niet voldoet als donor, maar daar hebben ze helemaal nog niet eens naar gekeken! Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Weet iemand of ze wellicht bij het Isala strenger zijn dan in andere ziekenhuizen? alvast bedankt RPD
Beetje late reactie van mij, maar dank je wel voor je berichtje. Je hebt gelijk, het schijnt er bij te horen... Maar sodeju... Wat maakt dat het eng en wat voel ik me dan kwetsbaar. Wat ik bij mij draag is zo ontzettend kostbaar.. Je wapenen tegen het bloedverlies is zo iets lastigs!! Bij welk termijn heb jij het bloedverlies gehad? Brutale vraag trouwens... Ik vroeg het me ineens af... Zouden jullie ooit nog een keer naar Spanje gaan voor ECD? Ik heb wel eens gelezen dat je toen dacht het bij eentje te willen houden, maar ik vroeg me af of je misschien inmiddels een ander idee er over hebt gekregen.
Annedore, jij hebt nu ook bijna de 12 weken behaald, jippie!! En dan maandag ook de intake in het AMC en dus een echo. Fijn!! Fijn!! Wie had dat nou 10 week terug gedacht Hoe voel je je inmiddels? En ben je inmiddels meer overtuigd dat je jouw baby hebt gevoeld? Over het testen gesproken: wauw! Met 3.2 week dus al positief getest, hihi! Ik wist niet dat dat kon! Nu heb ik in het verleden wel eens, naïef dat ik was in gewone cyclussen, zo vroeg getest maar met de echte kansen bij IVF heb ik nooit zo vroeg getest. Met mijn dochter voor het eerst getest met 4.2 week en nu met 3.6 week Inmiddels stiekem alweer wat geshopt? Ik heb ondertussen wel weer geshopt, haha: twee shirtjes en een haarkamsetje. Toen met mijn dochter had ik een knalroze setje gekocht, zodat ik dat echt voor haar had gekocht: roze dus voor haar haar en niet neutraal zodat het geen verdrietig souvenir zou kunnen worden, alsof het ook nog voor een ander kindje gebruikt had moeten worden. Maar nu dus een heerlijk wit setje gekocht, zo schattig!!! Ondertussen ben ik ook online behang aan het uitzoeken voor het nieuwe kamertje voor onze dochter. Zodra die kamer klaar is mag ik voor de babykamer aan de slag!! 20 weken echo staat sinds deze week trouwens geplannend. Vandaag over precies 5 weken! Best heel erg spannend!! Nu we van de week weer een goede echo hebben gehad met 14.2 week ben ik niet meer zo heel hysterisch angstig: het eerste trimester zit er nu echt op!! Op naar hysterische volgende angsten voor andere beren die ik uiteraard ook wel weer op de weg zal weten te vinden En dan nog iets waar ik trots op ben: ik sta nu ziekgemeld zodat ik lichtere vervangende werkzaamheden mag gaan uitvoeren en dat lekker minder uren per week dan normaal, yes!! Later reageer (ook op de ecd vraag ) ik op de rest, ik ga ff met manlief nog een aflevering van een leuke serie kijken
Lijkt me vreselijk die bloedingen! Gelukkig dat alles goed was en is Willen jullie dit keer wel weten wat het wordt Maartje? Op zich met 2 wel erg praktisch Ik ben benieuwd! Fijn dat je op je werk lichtere werkzaamheden mag doen! Las toevallig je onderschrift. Op het geboortjekaartje van de boys hadden wij ook staan: 'Soms komen dromen uit'. Echt zo bijzonder na zoveel moeite, jarenlang verdriet/ellende... straks 3 prachtige kindjes... Hier 4.. nog steeds een bizarre gedachte... Annedore fijn maandag intake en echo!
Je hebt het dus besproken op je werk. Heel goed!! En fijn dat het zo kan. Lekker geshopt Ik ook! Op snuffelhoek van fb En superlieve sokjes bij de Hema. Ook neutraal, maar ik kan niet wachten tot ik het geslacht weet! Als het een meisje is MOET ik wel enorm gaan shoppen Over 5 weken de 20 weken echo, dat is al HEUL snel!!! Ik ben ook benieuwd, gaan jullie de geslachten nou wel of niet weten? Voelen van kindje: ik denk af en toe echt iets te voelen. Maar ben zo bang dat ik maandag de echo krijg en dat het blijkt dat het kindje niet meer leeft en ik het me dus verbeeld heb of zo Lekkere irreële angst, of eigenlijk ook wel reëel, maar gewoon stom Als ik nou maandag die echo maar gehad heb, prachtig kindje weer heb zien spartelen en hartje heb horen kloppen, dan kan ik weer een poosje rustig ademhalen Herkenbaar zeker? Misselijkheid is zo goed als weg, alleen ik ben nog steeds erg moe. Soms ga ik om 20:00 al slapen Maar ja, als dat alles is Hoe voel jij je? Je buik zal zeker alweer gegroeid zijn? Ik vond hem al behoorlijk aanwezig op je fb foto!!