Mirena, steeds minder ongesteld of ineens niet meer

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door yaro, 11 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Een vraag voor diegene die met een mirena niet meer ongesteld werden.
    Was dat zo ineens dat je niet meer ongesteld werd? Of had je duidelijke cyclussen en werd de menstruatie steeds minder? Of had je heel onregelmatige bloedingen totdat het ineens stopte?

Mijn 1e spiraal had ik alleen een week of 6 onregelmatig licht bloedverlies en toen was het ineens over.

Mijn 2e spiraal heb ik 6 maanden veel gebloed en daarna is hij spontaan naar buiten gekomen..

Nu mijn 3e spiraal en heb heel duidelijk mijn cyclussen gehad. Zowel eisprong als menstruatie waren duidelijk en volgens mijn normale cyclussen (tussen 30 en max 36 dagen).
    Zondag stapte ik uit bed en verkrampte mijn gehele baarmoeder. Had 30 minuten echt veel pijn en daarna zakte het af. Dit herkende ik niet, maar kon maar 1 ding betekenen.. ik moest wel ongesteld worden. Dag 33 dus niet vreemd.
    Maar nu dag 39 en nog geen menstruatie te bekennen.
    Normaal eerst 2 dagen spotting voordat het doorzet, maar helemaal niks geen tekenen van menstruatie.

3 totaal verschillende verlopen dus. Het is wel normaal om zo ineens niet meer ongesteld te worden toch?

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Nadat bij mij de Mirena geplaatst was heb ik 3 dagen een beetje bloed verlies gehad. Daarna zes en een half jaar geen bloedverlies gehad. :D

Bij de Mirena gebeurd het nog wel eens dat door de hormonen de eiersprong later is dan normaal. Je ei groeit dan langer door, het kan dus zijn dat op het moment jij die pijn hebt gevoelt je ei gesprongen is en moeilijker door je eileider kwam. Dat heb ik namelijk ook een keer gehad ( ben toen in het ziekenhuis terecht gekomen, vandaar dat ik dat nu weet :p )

3. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    1e keer mirena: 1 dag licht bloedverlies en daarna niet meer ongesteld.

2e keer mirena: 1 of helemaal geen bloedverlies (oude eruit en nieuwe erin) en daarna ook niet meer ongesteld.

4. Fawny

Fawny Actief lid

14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    Ik heb nu 3 keer een Mirena gehad. Alle keren had ik na het plaatsen een paar dagen wat bloedverlies, maar daarna ben ik niet meer ongesteld geworden. Alleen bij nummer 3 had ik heel af en toe echt een druppeltje bloed maar dat was in 3 jaar echt op één hand te tellen.

5. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier bij de eerste Mirena een paar maanden op en af licht bloedverlies/spottingen gehad, om daarna de rest van de resterende twee jaar die hij erin gezeten heeft geen bloedverlies meer te hebben. Na het plaatsen van de tweede Mirena ongeveer hetzelfde begin als bij de eerste, alleen ging het hierna over op maandelijkse lichte spottingen; wat bijna 5 jaar zo gebleven is.

6. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    1e meer mirena 2.5 jaar helemaal niks geen menstruatie heerlijk
    2e keer elke maand
    3e keer Is het alleen maar ellende al 3 jaar lang😓

7. yaro

yaro Niet meer actief

Zoveel verschillende verhalen dus. Hier nog steeds niet ongesteld en niks wat lijkt op een naderende menstruatie. Had vorige week voor de zekerheid een test gedaan en die was negatief dus ik denk dat ik op het punt beland ben dat ik niet meer ongesteld ga worden.

Deel Deze Pagina