Jeetje wat een verhaal...en dan ook nog een eug. Dat kan gevaarlijk zijn ook. Goed op jezelf passen en veel sterkte!
toch ook weer gek dat je emoties van de ene naar de andere kant geslingerd worden! begin je net een beetje te "wennen"aan het feit dat er nog een kindje komt en dan dit weer..... ik hoop voor je dat dit geen naar staartje gaat krijgen. wil je niet "bang" maken, maar bij mijn derde zwangerschap dacht de gyn ook aan een bbz, omdat mijn HCG laag was en er in de baarmoeder niks te zien was. ik heb een week op hete kolen gelopen en een week later zat er toch een mooi knipperlichtje in mijn baarmoeder. dit is nu een kerngezond, zesjarig jongetje!
oh, lies als dat nu nog gebeurd kunnen ze mij opvegen, haha. Dan weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Sinds vandaag ineens (om half 7 vanavond) erge pijn in de nek met uitstraling tussen schouderbladen en onderrugpijn. Soort spierpijn, lijkt het. wordt ook steeds warm en koud en voel me gewoon niet zo lekker. ik zie een beetje witje en ben erg moe. Ik weet niet goed of ik de pijn serieus moet nemen of moet afwachten. pff lastig, hoor. Ik moest wel bellen bij bloedverlies, maar dat heb ik nog niet. Verder blijft de onderbuik gevoelig en had ik even steken aan de linkerkant(waar de bbz zou zitten) Ik vraag me eigenlijk ook af waar het veertje is gebleven wat aan die kant hoort te zitten Hopelijk valt het allemaal mee en ben ik geen wandelende tijdbom.
bellen!! pijn tussen schouderbladen kan komen doordat bloed in de buikholte van een geknapte eileider je zenuw prikkelt. Echt bellen, NU!!!
Ik wil je nie laten schrikken, maar je moet inderdaad METEEN bellen! Ik hoop dat je dat al gedaan hebt. Het kan toeval zijn, maar een bbz en pijn tussen de schouderbladen is een ernstig signaal. Het kan een inwendige bloeding zijn. Wij kunnen het hier niet met zekerheid zeggen, maar het is echt heel belangrijk dat je zo snel mogelijk de hulp van een arts inroept om dit na te laten kijken. Ik hoop dat het meevalt. Succes!
oh, ik heb nog steeds niet gebeld, eigenlijk. Ik had wel mijn vriendin gesproken die ook een bbz heeft gehad. Ik vind het ook lastig om te bellen hoor, want misschien zit het ook wel tussen de oren. De pijn is wel afgezwakt. heb alleen erge last van mijn onderrug en ook een hele dikke buik, terwijl dat gisteren nog niet zo was. vanmiddag met lopen ineens steken in de zij, maar dat ging wel weer over. De buikpijn is nog steeds weeïg/ vaag. met pijn op verschillende punten.
Hoi, Ik heb twee keer een bbz gehad en ik raad je toch echt aan om t bellen, als jepijn blijft houden. De eerste keer heb ik geluk gehad zeiden ze in het zh. Ja goed en bij de tweede bbz wist ik waar ik op moet letten en gelukkigi bij mij alles oedgekomen onder een nkle keer te zijn geopereerd. Xx joyce sterkte
Ik hoop dat je inmiddels gebeld hebt. Anders adviseer ik je echt dringend het alsnog te doen. Maakt niet uit dat het zondag is. Het kan niks zijn en tussen je oren zitten. Het kan ook een levensbedreigende situatie zijn die niet tot maandag kan wachten. Wil jij die gok echt nemen? Gewoon bellen, er gaan wel mensen voor mindere dingen naar de huisartsenpost!
hoi tupp, maar ik heb nu eigenlijk de hele dag al geen klachten gehad op de rugpijn na dan. dus wel raar als ik nu zou bellen, toch? morgen om 8uur ga ik bloedprikken en ik heb om 13:10 een afspraak staan. Getsie Joyce, wat vervelend voor je! gelukkig heb je toch twee gezonde kinderen gekregen. Ik hou het in de gaten als ik pijn krijg in mijn buik bel ik meteen, ook als de andere klachten in de nek/schouderstreek weer toe gaan nemen of als ik weer steken in de zij krijg. ik hou jullie op de hoogte xxx
Ik ben blij dat de pijn gezakt is. En ik hoop natuurlijk van harte dat er niks ernstigs aan de hand is! De dikke buik die je noemde was voor mij een alarmsignaal. Dit kan wijzen op een inwendige bloeding. (net als de pijn die je eerder had tussen de schouderbladen) Ik ben natuurlijk geen arts, maar met twee signalen die op een inwendige bloeding kunnen wijzen (hoeft natuurlijk niet echt zo te zijn) zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Voelt je buik hard aan? Als je er op duwt, doet het dan pijn? Of heb je juist last van loslaatpijn? Bel dan alsnog, want ook dit zijn alarmsignalen. Nogmaals: ook met al die tekens kan het meevallen. En omgekeerd kun je ook een inwendige bloeding hebben waarbij je niet al deze signalen krijgt. Maar bij één of meerdere signalen (zeker als je weet dat je een bbz hebt) zou ik persoonlijk toch altijd even bellen. Ik ben geen arts en juist daarom zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Alleen een arts die jou ziet kan dit echt goed beoordelen. Weet je al hoe het straks verder gaat? Of hoor je dat morgen pas? Veel succes / sterkte in ieder geval.
Oei klinkt niet goed... Ik heb zelf ook essure laten doen maar zaadcellen zijn natuurlijk heel klein dus op het oog kan het dicht lijken en kan een eicel er niet door maar een zaadcel misschien nog wel. Ik hoop dat je nu een behandeling ondergaat want wat je beschrijft klinkt echt niet goed
hoi allemaal, HCG was gestegen en wat blijkt: ik ben toch gewoon zwanger. Nu mag iedereen me opvegen, ben nu helemaal kapot. Ik heb een afspraak gemaakt voor curretage en moet vanavond met de abortuspil beginnen. Ik nog steeds wat ik nu moet doen, maar het verstandigste lijkt om het weg te laten halen, hoe moeilijk het ook is. Het is erg dubbel, maar ik wil echt niet meer zwanger zijn met alle risico's die daarbij horen. Voel me niet lekker en zit er emotioneel doorheen
Jee meid, wat een heen en weer geslinger. kan me voorstellen dat je in een emotionele achtbaan zit..... Hoop dat je juist doordat je zo vol emotie bent wel goed nadenkt over wat je wilt/doet. Je had toch eerder geschreven dat jullie het wilde houden? Ik vel geen oordeel, hoop alleen voor jou/jullie dat het een weloverwogen besluit is en geen overhaaste beslissing waar je mogelijk spijt van gaat krijgen. Heel veel sterkte gewenst Lieve groetjes
Kan me best voorstellen hoe je je voelt. Deze was ook niet gepland en heb toevallig net de folders mee gekregen Essure. Sterkte, ik hoop dat je het op den duur een plekje kan geven!
Jeetje wat een beslissing!!! Hoever ben je dan? Laat je geen echo doen zodat je ziet wat in je groeit!?!? Sorry,weet niet goed hoe ik moet reageren omdat ik normaal alleen maar leuke en blije reacties lees bij de bevestiging van een zwangerschap! Heel veel sterkte met deze keuze en ik hoop voor jou dat je er geen spijt van gaat krijgen!
Meid, ik snap dat je emoties alle kanten opvliegen met zoveel gebeurtenissen in zo'n korte tijd. Ik hoop alleen dat je zeker weet dat je geen spijt krijgt. Je lijkt nogal (en dit is niet lullig bedoelt) een beetje onstabiel (wat ook begrijpelijk is vanwege je hormonen en de gebeurtenissen). Eerst las ik namelijk dat je hoopte dat het een bbz zou zijn zodat je niet hoefde te kiezen. Hierna las ik dat als het gezond zou zijn jullie het wilden houden. Toen was het toch een bbz en was de keuze gemaakt maar nu het toch om een goede zwangerschap gaat, willen jullie nu toch een abortus?? Denk alsjeblieft goed na en doe niets overhaast! In ieder geval veel sterkte met het maken van een keuze!
Stertke!! Ga desnoods met iemand praten zodat je zeker weet wat de juiste beslissing is voor jullie en nu niet handelt uit vermoeidheid of angst. Gun jezelf en je man dat. Zou zo zonde zijn als je spijt krijgt van welke beslissing je ook maakt.
o help! ik was er al bang voor! net als bij mij dus! zoals hierboven ook al gezegd is: maak nu geen overhaaste beslissing! geef jezelf even de tijd om dit te laten bezinken en vraag evt. hulp (Siriz?) bij het maken van een weloverwogen keus. volgens mij heb je ook nog even de tijd, toch?