zwanger na essure-sterillisatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door msiebers01, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Je hebt nogal wat te verwerken zeg! Ik zou helemaal gek worden in jouw plaats! :$

Precies dat. Ik kan me wel voorstellen dat je een abortus overweegt, je laat per slot van rekening niet voor niets Essure uitvoeren. Maar toch, de natuur heeft je nu voor het blok gezet en je leven is veranderd, welke beslissing je ook neemt. Zowel een abortus als het krijgen van een kind is een levensveranderende gebeurtenis. En ik denk dat het belangrijk is dat je de beslissing, samen met je partner, zorgvuldig overweegt.
    Hoe ver ben je? En is het nog mogelijk om even, al is het maar een paar dagen, de tijd te nemen om hier over na te denken en de zaken -emotioneel en praktisch- op een rijtje te zetten? Op die manier is de kans groter dat je een weloverwogen beslissing neemt en geen beslissing die is ingegeven door een emotionele bui.

Ik volg je topic vanaf het begin. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe met welke keuze je dan ook maakt. En wees niet bang om om professionele hulp te vragen indien nodig. Daar zijn die mensen voor!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gelukkig dat het in ieder geval geen inwendige bloeding was!

Ik vind het erg snel om nu al een beslissing te nemen, na de emotionele achtbaan van de afgelopen dagen. Ik snap dat je het geen weken voor je uit wil schuiven. Maar zou twee dagen wachten niet verstandig zijn? Ik denk dat -welke beslissing je dan ook neemt- je er achteraf met een beter gevoel op terug kunt kijken.

Heel veel sterkte gewenst!

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Jeetje wat heftig zeg. Moeilijke situatie. Heb je niet eerst wacht tijd van 5 dagen?

4. msiebers01

msiebers01 Niet meer actief

Klopt, ik ben heel onstabiel nu. Ik kan de hele tijd denken: we laten het weghalen, omdat het beter is. Een kind is niet makkelijk zoals even een huisdier nemen. Je krijgt er enorm veel verantwoordelijkheid bij.
    Maar dan kan ik ineens een emotionele opvlieging krijgen: ik kan het toch niet weglaten halen, dood laten gaan terwijl het zó afhankelijk is van mij? kan ik daar wel mee leven?

Misschien moet ik wel even wachten inderdaad....

xxx

Lies ik heb gekeken op Siriz, ik denk dat ik ze wel even mail of bel. Dank je voor het advies!

5. lies276

lies276 Niet meer actief

verstandige keus meid! zo kun je geen keuze maken waar je ook in de toekomst achter kan staan.
    toen ik nog in de paniekfase zat, heb ik twee keer met siriz gebeld.
    wij hebben toen een keuzegesprek gehad en dat was heel verhelderend. ze zetten alles objectief met je op een rijtje en pushen je niet om het kindje te laten komen.
    ook nadat wij hebben besloten de zwangerschap door te zetten, is de maatschappelijk werkster hier nog lang over de vloer geweest. ook om wat praktische zaken te regelen.
    het heeft ons super geholpen!! ik hoop jou ook!

6. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid, wat ga je door een achtbaan van emotie's zeg.
    Wat ontzettend moeilijk zeg!
    Als ik je stukjes zo lees denk ik dat je er goed aan doet om geen overhaaste beslissingen te nemen.
    Ik ben bang dat je anders spijt krijgt van je hesluit.
    Misschien is goed om hulp te zoeken bij maken van je beslissing.
    Heb je een Goedemorgen band met je huisarts, anders zou je daar een mee gaan praten.
    Het klinkt nu of je niet helemaal achter weghalen staat.
    Luister goed naar jezelf!
    Sterkte!

7. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ik heb net met een open mond het hele topic gelezen...
    Jeetje meid wat een achtbaan in zo'n korte tijd.

Ik en alle andere dames kunnen onmogelijk een keuze voor je maken en slechts onze goedbedoelde adviezen met je delen in de hoop je te helpen hiermee.

Ik zag dat jullie eerder de keuze hadden gemaakt het kindje wel te houden? Waarom is dat nu ineens verandert? (Ik hoef er geen antwoord op maar wellicht is het fijn daar nog even bij stil te staan).

Zelf zou ik onmogelijk een abortus kunnen doen, ik zou mezelf dan echt schuldig voelen en me inderdaad ieder jaar afvragen hoe het zou zijn geweest als. Maar dit is slechts mijn mening, ik respecteer alle anderen even goed maar hoop echt dat je goed nadenkt voor je deze keuze maakt voor je de rest van je leven spijt hebt en je dat soort dingen af gaat vragen.

Heel veel sterkte met het maken van de juiste beslissing. Bedenk je goed dat het echt jullie beslissing is en jullie leven ongeacht welke je neemt zal veranderen.

Heel veel sterkte en toch, gefeliciteerd met jullie wondertje :)

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik ben eerlijk gezegd opgelucht dat je die pil nog niet genomen hebt. En dat is heus niet omdat ik je zo nodig een baby wil aanpraten hoor!

Het is meer dat paniek over het algemeen niet zorgt voor het nemen van weloverwogen beslissingen. En dat je paniek hebt kan ik me goed voorstellen!
    Dat Siriz klinkt inderdaad wel als een goede mogelijkheid om hulp te ontvangen om alles een beetje op een rijtje te krijgen.

Wat vindt je man hier eigenlijk allemaal van? Kan me voorstellen dat het voor hem ook even een hele kluif is!

9. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Ik heb al di etijd meegelezen en viel van de ene verbazing in de andere... wat moet jij in een achtbaan van emoties zitten zeg! Hoe gaat het nu met je? heel veel sterkte en kracht tioegewenst.

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Pfff wat een keuzes...
    ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen....

Deel Deze Pagina