Stuitligging onverwachts en misschien klein scheurtje boven in de vlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Melkos, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal

    Gisteravond kreeg ik ineens veel weeën die al snel om de 5 minuten kwamen ik ging even naar de wc en stond op en liep een hele scheut doorzichtig vloeistof langs me benen op de grond ik snel wat opgevangen en de vk gebelt die is langs gekomen bakje laten zien en die zei dat het vruchtwater was ze ging gelijk ook even toucheren maar ze moest behoorlijk diep gaan en bmm zat nog potdicht maar toch belde ze naar het ziekenhuis en kon ik terecht ik nog gevraagt moet ik het vruchtwater meenemen zodat ze het kunnen controleren nee zei ze nou oke erheen gegaan ctg gekregen kleine deed het erg goed en waren duidelijk weeen activiteiten te zien toen weer getoucheerd en toen halve cm ontsluiting toen op me hand geblazen maar kwam niks uit dus vw test was negatief toen een echo gekregen en kwamen we erachter dat hij in een stuit lag terwijl hij altijd met zijn hoofdje beneden heeft gelegen ik schrok er zo van dat ineens de weeen langzaam afnamen erg vreemd. Omdat alles onduidelijk was mocht ik thuis afwachten heb ook niks meer verloren wat vruchtwater kon zijn wel afentoe weer weeen maar zette niet door. Nu moet ik maandag voor een echo komen bij de vk om te kijken of de kleine nog in stuit ligt zo ja dan volgt snel een gesprek bij de gyn nu is me vraag zijn er hier dames waarbij de baby nog zelfstandig gedraaid is met 37 weken of later? En zo niet zouden jullie een draaipoging overwegen of voor keizersnede kiezen?
     
  2. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Als het verantwoord is zou ik altijd een draaipoging overwegen. Maar dat moet dan in jou geval wel snel. Alleen met een scheur in je vlies zou ik me daar wel even extra over laten informeren.
    Afhankelijk van de kennis van de gynaecoloog kan je gewoon normaal bevallen met een kindje dat in de stuit ligt.
     
  3. JFelice

    JFelice Actief lid

    9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Hoi melkos,

    Wat een toeval! We zijn op dezelfde dag uitgerekend en mijn kindje lag ineens als sterrekijker gister hoewel ze vorige week bij de liggingsecho nog goed lag. Ze ontdekte t bij een echo omdat vk bang was voor hoge vliesscheur.
    Dit is natuurlijk geen stuit. Maar mijn kindje lag al vast. Ben dus ook heel benieuwd of ze nog gaat draaien. Blijkbaar kan ze dat nog...
    Want vorige week lag ze ook vast al (1e kindje)..
    Denk dat je kindje nog kan draaien omdat t miss nog niet vast ligt gezien t niet je eerste is. Zal voor je duimen!
     
  4. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    snap niet zo goed dat ze je al toucheren en zelfs twee x al. Bij gebroken vliezen moet je daar heel erg mee oppasen en doen ze het liever niet dan wel.
    Laat je heel goed informeren wbt de risico's bij n draaipoging. Hoor toch niet altijd goede verhalen. Ik zou voor een ks gaan denk ik. Succes!
     
  5. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier eerste een dag voor de bevalling gedraaid naar hoofdligging met 38 weken.

    Tweede in de nacht, volgende dag stond er een keizersnede gepland. Met 38, 4. Eerste keer naar hoofdligging meteen ingeleid en binnen drie uurtjes geboren.

    Volgens mij is de regel dat je met een vliesscheur geen versie krijgt (hier wel de regel in ieder geval in het ziekenhuis).

    Succes ik hoop dat je kindje nog gaat draaien
     
  6. souries

    souries Fanatiek lid

    5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    wat je nog kan proberen, tenminste, laat je even informeren of het nog nut heeft op deze termijn is Moxa therapie. vorige week bleek ons meisje in stuit te liggen, afgelopen vrijdag zijn we met moxa gestart en na 2,5 dag bleek ze maandag te zijn omgedraaid.
    het is een soort accupunctuur maar dan met een soort wierooksigaar met bijvoetkruid wat je kleine bekken in beweging zet ofzo. ik bwn van het baat het niet dan schaadt het nietmaar dit heeft zich al meerdere malen bewezen.
     
  7. Jolina

    Jolina Niet meer actief

    Ik ben bevallen met een kzsnede en stuitligging.

    Ik wilde geen risico lopen en heb dus vrij snel besloten om geen natuurlijke bevalling of draaipoging te willen doen.

    Vraag me überhaupt af of jij een draaipoging mag doen met die scheur in je vliezen.

    Lees je van te voren goed in over eventuele risico's...
     
  8. Pien95

    Pien95 Actief lid

    1 dec 2012
    212
    1
    0
    Met 36 weken heb ik een draaipoging gehad. Is mijn eerste kindje en ben redelijk smal zwanger. Om een draaipoging te laten slagen moet je best nog veel ruimte over hebben. Ik had dit niet en ze is dus ook net zo hard weer terug gedraaid met het koppie boven. Bij mij was de baby toen nog niet ingedaald, dus dat maakte het wel wat makkelijker. In jou geval zou het zomaar zo kunnen zijn dat de kleine wel is ingedaald en dus erg moeilijk vanuit stuit te veranderen.
    Ik zou je wel even goed laten informeren... Als de baby erg weinig ruimte en vruchtwater nog heeft zou ik het risico niet nemen. De kans op slagen is dan echt wel weinig.. daarbij doet het erg zeer. Een evt stuitbevalling valt te overwegen maar ook daar moet je je goed over inlezen. Ik wens je heel veel succes en sterkte...
     
  9. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Het is niet 100% zeker of er een klein scheurtje bovenin zit..op de echo was in iedergeval veel vruchtwater te zien en heeft het kind nog best wat plek om te draaien vandaar wachten ze het af voor maandag ben vanochtend wel een stuk slijmprop verloren maar dat zegt denk ik niet zoveel toch?
     
  10. Jolina

    Jolina Niet meer actief

    Kan een begin zijn van de bevalling .... ;)
    Ik persoonlijk zou nu wel even goed bespreken met je man wat je mij wilt doen. Natuurlijk bevallen of een kzsnede. Want stel je voor het gaat beginnen dan weet je wel van te voren wat je wilt...
     
  11. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Stel het gaat nu beginnen dan zou ik kiezen voor een keizersnede het idee al eerst de benen dan de kont en dan pas het hoofdje geeft me een heel eng gevoel en las ook in de papieren die ik mee heb gekregen van de vk dat stuitbevallen meer risico voor het kind heeft dan een keizersnede ,wil niet graag het risico nemen dat er iets met de baby gebeurd.. Heb nog hoop dat hij uit zichzelf weer terug draait maar durf ook niet te veel te hopen heb ook eventueel nagedacht om te draaien maar ik ben niet de dunste dus lijk me erg lastig en een kennis van ons had het ook gedaan en daar reageerde de kleine erg slecht op waardoor zijn hartje zwak begon te kloppen voor een paar min wel met het hoofdje beneden was gedraait maar toen de arts losliet draaide de baby gewoon gelijk weer terug en het blijkt ook nog best zeer te doen brrr moeilijke keuzes
     
  12. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Bedenk voor jezelf of je en ks ziet zitten of dat wil voorkomen.
    Stuitbevalling is voor een baby iets meer risico en een ks voor jou.

    Ik zou ook niet weten wat ik zou kiezen hoor. Denk een geplande ks.
     
  13. Jolina

    Jolina Niet meer actief

    Als je gevoel dit zegt zeker doen ;) vaak wordt er maar gehamerd dat een stuitbevalling kan. Zeker het kan maar ook zoveel risico's voor je kindje als er iets fout gaat. En ja dan komen er weer dames die zeggen een kzsnede is ook niet niks, ja dat klopt. Maar als je kan kiezen liever een risico voor jezelf dan je kindje. Althans dat is mijn gevoel geweest.

    Een bepaalde rust die je dan krijgt als je voor jezelf eenmaal duidelijk hebt wat je wilt is ook veel waard.

    Mij is de kzsnede meegevallen. En het komt allemaal vast wel goed ;)

    Ik wens je iig een superbevalling en nog even maar en je hebt je wondertje in je armen :)

    Nog even een aanvulling... Ik dacht altijd dat het beslist niet voor niks was dat ons mannetje zo lag;) in stuit dus....
     
  14. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    @AnnaCF zelf neem ik liever een risico dan dat ik de kleine in een risico breng dat zou ik mezelf nooit vergeven als er wat gebeurd

    @Jolina precies zoals jij het zegt liever ik een risico dan onze baby... Ben wel zenuwachtig voor eventueel een keizersnede bij me eerste kindje ben ik ingeleid en is gewoon vaginaal geboren met kopje beneden had nu echt gehoopt op bevallen vaginaal zonder inleiden helaas lijkt die 'droom' uiteen te spatten het is ook onze laatste kindje hierna word mijn man geholpen omdat we 2 genoeg vinden en ik zwanger raakte van dit kindje terwijl ik de pil slikte maar was wel te laat begonnen met de pil maar toch nooit verwacht haha. Persoonlijke vraag hoor als je niet wil beantwoorden hoor ik het graag je zei dat jou keizersnede was mee gevallen had je toen een normaal gewicht? Ik heb namelijk nogal rollen en vraag me af of dat niet erg pijn doet als het hangt over de wond heen enzo
     
  15. Jolina

    Jolina Niet meer actief

    Nou ik ben ook niet de smalste. Je stopt er dan gewoon een gaas tussen ;) ik had niet perse meer pijn denk ik door het overgewicht.

    Kzsnede is ook wel eng....je moet het allemaal maar over je heen laten komen, het is niet anders.

    De dag erna is behoorlijk pittig want je moet gaan staan....doet behoorlijk pijn. Maar als je daar eenmaal doorheen bent gaat het al snel beter... Er zijn vrouwen die het als heftig ervaren. Maar ook genoeg vrouwen die een vaginale bevalling als heftig ervaren dus ja...

    Ik snap je teleurstelling ... Het is natuurlijk noóit hetzelfde als een vaginale bevalling. Maar ik denk da je het anders moet zien. Hij ligt niet voor niks zo. Het moest gewoon zo zijn, er is vast een reden voor ;)

    Hier 2 heftige bevallingen gehad met kinderen die verkeerd lagen. Mijn zoon was meer dan 4 kilo en die had ik er helemaal nooit uitgekregen op de normale manier. Dus hier was het zeker ergens goed voor ;)
     
  16. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Ja het lijkt me ook heel erg eng klinkt gek maar ik ben iemand die wil graag zien wat er gebeurd maar dat kan natuurlijk niet en dat vind ik juist erg eng dat ze zeg maar gaan snijden en ik zie en weet niet wanneer dat gebeurd brrr het idee al maar ik vind het wel de beste keuze voor de baby als die maandag nog in een stuit ligt hoop stilletjes dat ik maandag goed nieuws krijg en hij alsnog koppie beneden is gedraait daarna blijft dan de vraag blijf die dan koppie onder maar lijkt me dan dat ze dat nog in de gaten blijven houden met echo's

    Ik was ingeleid bij de 1ste heb toen 1 dag erover gedaan om eindelijk eens van pot dicht naar 1cm ontsluiting te hebben werd gedaan met pillen toen ik eenmaal 1cm had duurde het nog zeker 2 uur voordat ik echt weeen kreeg toen ik eenmaal 4cm had zat ik al in een weeenstorm toen ruggenprik gekregen en die werkte maar 5 minuten en kreeg alweer pijn en voelde druk beneden ik werd toen onrustig en wou dat de vk terug kwam om eens te kijken omdat ik zeker was dat het hoofdje er al uut kwam erg genoeg geloofde die mensen mij niet en werd ik best onaardig omdat ik het voelde en niet gek ben haha uiteindelijk naar tijdje zeuren kwam ze en was ze erg verbaast want het hoofdje was er dus al bijna uit daarna moest ik nog proberen om een half uur de ruggenprik helemaal te laten uitwerken voordat ik kon persen dat was erg moeilijk maar wel nog gelukt toen ik eenmaal mocht was ze binnen 2 persweeen al geboren ik vond de bevalling niet zo heel heftig want vanaf weeen tot bevalling duurde niet erg lang langste was het verweken van de bmm mijn dochter was ook maar 2645 gram
     
  17. Jolina

    Jolina Niet meer actief

    Ruggeprik heb je iig al eens gehad dus dat weet je dan al hoe dat gaat...

    Je bent best vol van adrenaline dus je merkt echt totaal niks als ze bezig zijn. Alleen kwa, meneer er moeilijk uit dus moest er even getrokken en geduwd worden...al met al ging het wel snel. Maar ik kreeg hem na de geboorte al vrij snel bij me en hij heeft zelfs bij mij gedronken terwijl ze aan het hechten waren, dus dan gaat die tijd van het hechten ook wel weer snel...
     
  18. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Ja maar als ik me niet vergis is voor een keizersnede de vloeistof van de ruggenprik anders dan bij een vaginale bevalling maar dat weet ik niet zeker hoor...

    Oh dat is wel fijn als je de kleine snel bij je hebt dan vergeet je ook een beetje dat ze nog je buik moeten hechten lijkt me.. Word erg spannend maandag dagen gaan nu zo langzaam voorbij
     
  19. Jolina

    Jolina Niet meer actief

    Ja oké maar het zetten van de ruggeprik is toch hetzelfde meen ik?
     
  20. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Geen idee lijkt me wel maar is wel een verschil tussen ruggenprik voor een keizersnede dan een ruggenprik krijgen in een weeenstorm haha normaal ben ik best bang voor naalden maar toen niet omdat ik die weeenstorm totaal niet meer kon handelen toen kon me die ruggenprik echt niks schelen hij viel ook reuze mee had alleen van die rare elektrische schokken vond ik wel gek gevoel
     

Deel Deze Pagina