Tot hoeveel weken zwangerschap op vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CestMoi, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eind augustus uitgerekend. Nu wilden wij begin juli 3 weekjes met de auto op vakantie. Manlief moet eind juli weer werken, als we terug zijn ben ik bijna 36 weken zwanger.

We hebben een zoontje van dan 1,5 jaar, dus we gaan sowieso rustig rijden en elke 3 uur stoppen. De passagiersstoel kan in totale ligstand en ik was nu niet van plan op vakantie iets te gaan doen :D

Zelf kijk ik er wel positief tegen aan. Natuurlijk zoeken we van tevoren wel ziekenhuizen op die op onze route liggen, mocht de baby eerder komen of iets dergelijks.

Ik vroeg me af, zouden meer van jullie zo ver in de zwangerschap nog met vakantie gaan? En tot hoeveel weken is voor jullie de max?

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ik zou het zo ver niet meer aandurven, maar ik werd de vorige keer dan ook met 34 weken al opgenomen metzwangerschapsvergiftiging.
    Wij gaan ook nog wel op vakantie, van 22-25 weken.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zelf niet omdat ik bij de eerste twee met 36 weken bevallen was en de derde met 37 weken

Ik heb vanaf 28 weken waarschijnlijk net als de andere cholestase dus ik zou om die reden zelf zo laat in de zwangerschap niet meer op vakantie gaan, maar als jij je nog goed voelt en er zelf positief tegen aan kijkt ...waarom niet ?

Ik ga met 24 weken 2 weken naar Frankrijk maar er zijn er genoeg die hoogzwanger op vakantie gaan ;)

4. Moli

Moli Niet meer actief

Ja hoor, al ligt het er wel aan naar welk land.
    Ik vind tot 37 weken denk ik wel de max voor iig buitenland, binnen land misschien nog iets langer.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ja, ik zou absoluut gaan. Wel lijken stukken van 3 uur achtereen erg lang als reis, hoever zou je gaan?

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou het absoluut niet doen. Ik beviel net na de 36 weken en daarvoor was het al weken spannend. Ook al was dat van tevoren niet verwacht.
    Ik ben nu op vakantie en dat bevalt prima. Veel later zou ik het niet meer aandurven. In Nederland wel maar in het buitenland niet.

7. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is met 39 weken en 5 dagen geboren, en ook bij hem heb ik tot laat in de zwangerschap veel gereisd. Met 25 weken Azie, met 28 weken Noord-Afrika en met 33 weken Duitsland. Dit waren ook nog erg actieve vakanties, dat ben ik nu niet meer van plan.

Het voordeel van een autovakantie is dat we tot op het laatste moment kunnen besluiten het niet te doen. We hoeven geen reserveringen of iets dergelijks te annuleren, daar we op vakantie bij familie verblijven.

Leuk om te zien dat de meningen zo verdeeld zijn. Het ligt er inderdaad maar net aan hoe je je voelt. Misschien denk ik er over 10 weken wel heel anders over haha.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tot zeventien weken.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    in nl zou ik het gewoon doen..
    buitenland zou ik persoonlijk niet aan durven

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je naar familie gaaat vind ik het anders, zij wonen daar dus als er wat gebeurt weten zij vast waar je terecht kan. Check even bij je zorgverzekering of kosten wel vergoed worden. Bij mijn MA zou de verzekering niet vergoeden als we medische hulp nodig zouden hebben, ondanks dat de kans erg klein was dat het vanzelf zou komen. Ik moest een doktersverklaring hebben voordat ik kon reizen maar de arts wilde niet verklaren dat er niets zou gebeuren dus konden we niet gaan...

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik lees even mee... ga zelf met 20 weken 2 weken naar de VS en wil eigenlijk nog een weekje vrij nemen half eind/ augustus. Idee is dan om last minute te besluiten of we gaan en waarheen dus ben benieuwd naar ervaringen :)

12. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik zou tot max. 35 weken gaan.

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    wij gaan met 27 weken naar spanje, heen vlieg ik met een 2 jarige, (mijn man rijd dan alleen die kant op, costa brava) en terug rijden we met zn allen met de auto, met nog een week in frankrijk om de reis te breken. dan ben ik weer terug met 30 weken. veel later zou ik ook niet willen gaan, misschien tot week 32. maar dat is meer omdat ik nogal last krijg van mijn banden, en waarschijnlijk weer giga buik! Dus met 36 weken zou ik zelf niet meer gaan. maar je geeft al aan dat je niets boekt, dus dan moet je gewoon bekijken of het goed voelt, en tja bevallen kun je ook in duitsland, oostenrijk, frankrijk of waar dan ook, als t moet! ;)

14. Venus1982

Venus1982 Lid

17 apr 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de oudste was ik 22 weken op kampeervakantie gegaan. Ging goed.
    Deze zomer zal ik rond 28 weken zijn. Spannend. Maar we hadden al gepland voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was.

Ik zal niet na 30 weken durven, omdat ik bij de oudste met nog geen 35 weken plotseling ben bevallen. Maar dat is eerder psychisch.

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ga (als alles goed gaat) met 34 a 35 weken nog een week naar Duitsland samen met mijn moeder.
    Mijn vriend ziet er wel erg tegenop dat ik met zoveel weken nog weggaat, maar ik maak me geen zorgen.
    Als ik het niet vertrouw blijf ik gewoon thuis.

16. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja ik ga het ook doen. Als we terug komen ben ik 34 weken zwanger, dat is wel een beetje de max voor mij denk ik. Maar we boeken nu niks en gaan echt last minute, is mijn eerste zwangerschap dus geen idee hoe het allemaal verloopt.

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik ga zaterdag, zondag ben ik 29 weken. Als we terugkomen ben ik 31 weken, en dat is voor mij de max. Nu heb ik lichte bekkenklachten maar verder gaat het prima, dus we gaan nog even genieten met zijn 3tjes.
    Wel doen we rustig aan qua rijden, en op vakantie hoef ik lekker niets te doen. (De autoreis is 15 uur, en dat is ook de max wat mij betreft, mocht er iets zijn ben ik binnen een dag terug)

18. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Waar ga je heen! Ligt er wel aan hoe de medische zorg in dat land is... en hoever rijden
    Scheelt wel dat het bij familie is, kunnen zij helpen met je andere kind enz.
    Ik had het hier al bij 14 weken niet meer gekund. Vorige zwangerschap ook, maar toen mijn ik juist vanaf 35 meer

19. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik zou het persoonlijk niet doen..
    Ik vindt zelf tot max. een week of 30 leuk om op vakantie te gaan..

20. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    persoonlijk zou ik tot week 24 op vakantie gaan, daarna niet meer...

Deel Deze Pagina