Zwanger na herhaalde miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trees, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    dag meiden,

de meeste van jullie ken ik nog van minder vrolijke topics (over miskramen, onderzoeken en vooral grote wensen), maar ik mag me nu hier melden.

Vanochtend positief getest, het is nog heel onwerkelijk en we weten natuurlijk dat het nog mis kan gaan, maar zijn toch ook heel blij. Dit is de eerste stap!

Dinsdag gyn bellen ivm eerste afspraak (rond 6/7 weken) en bloedwaardes ivm trage schildklier...Voor ons is het ook eerst zien dan geloven. Spannend allemaal!

liefs

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @L78: HEY MEİD WAT GAAAAAFFFFF!!!!!!!!
    ben zooo blij voor jullie dat het jullie zo gegund is dat weet je ;)
    wat spannendddddd blijf je ons op de hoogte te houden?!?!?!?

3. Trees

Trees Niet meer actief

L78 wat super en nu gaan we voor een zwangerschap van 9 maanden! Erg spannend, maar ik zal voor je duimen.

Heb heel lang hier niet gekeken :), maar aangezien ik sinds deze week officieel met verlof ben heb ik tijd over om weer eens te reageren.

Later meer!

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hey meid, lekker met verlof!!!!
    ik ben al een tijdje met verlof sinds mei zo ongeveer haha (werkloos:D) ik bedoel eigenbaas;)8)
    ga straks bij mn kindje kijken
    kijken of die een piemeltje heeft (schijn je eerder te zien;) ) of niet natuurlijk :D nog een paar uurtjes kan niet wachtennnnnnn;)

5. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Nisa@ oeeeww wat spannend.....
    wat zegt je gevoel?

L78@ nogmaals gefeliciteerd :p

trees@ praat mij eens bij wat is er allemaal gebeurd dat je verlof hebt.
    las iets over bloed verlies?

hier 20 weken echo gehad alles was goed
    ondanks dat we 3 x moesten terug komen omdat hij zijn rug niet wou showen.

dacht ook wel een piemie te zien op de echo
    want we moesten weg kijken maar dat deden we niet
    mijn vent dacht het toch niet te zien
    was ook zo maar ik zal wel wat.. dacht ik
    of was het toch iets anders
    maargoed we weten het nu toch niet

we zijn denk wel uit de namen
    als we niet gaan twijfelen weer .. jongen wordt weer fries en een meid lijkt er een beetje op ...

heb zelfs al geboorte kaartjes gekeken.. ben echt zo snel

wil alles geregeld hebben met mijn verlof

heb echt last van mijn opruim hormonen.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Okey toch even snel bijkletsen. Ik moet me eigenlijk douchen en aankleden. Jah ik weet dat het al bijna 4 uur is :).

Lieni wat fijn dat je een goede 20-wekenecho hebt gehad! Hier was echt geen piepie te bekennen, dus wie weet heb je gelijk. Ben je al begonnen met het kamertje?

Nisa wat spannend de geslachtsbepaling. Hier was met 15+4 al duidelijk dat het een meisje werd. Grote kans dat je het al kan zien! Moet het wel er goed voorliggen, want met 17 weken hield hier de kleine de beentjes stevig bij elkaar :D.

Ik heb inderdaad een bloeding gehad. Ik heb een voorliggende placenta, wat inhoudt dat de placenta voor de baarmoedermond ligt. Doordat de baarmoeder groeit komt er meer spanning op te staan, waardoor deze wat kan scheuren. Gevolg is bloedverlies. Ik ben zaterdagnacht direct opgenomen en mocht een paar dagen alweer naar huis. Ik verlies alleen nog maar oud bloed, maar moet er wel rekening mee houden dat ik meer bloedingen ga krijgen. Door het bloedverlies kun je wee-en krijgen, vandaar dat ik extra goed in de gaten wordt gehouden en niet meer mag werken. Met de kleine gaat het gelukkig erg goed en ze weegt al 1100 gram :$. Een klein zwaargewichtje hier!

Nu ga ik toch douchen ;)....

7. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    wat ik wil???heb geen voorkeur maar mn gevoel zegt dat het een jongetje is dus gaan op zoek naar een piemeltje op de echo haha
    mn man denkt ook dat het een jongetje is al weken lang!! en toch komt ie met een roze fotolijst :D (zie album voor mn verjaardag) dus;) maargoed hopelijk horen we het straks!!!

waarom moesten jullie wegkijken :( dat begrijp ik even niet???
    nou hebben jullie wel mooi 3keer een echo gehad :D

en trees: heb ik iets gemist??? iets met bloedverlies???

8. Trees

Trees Niet meer actief

Zie hierboven ;). Waarschijnlijk teveel littekenweefsel in de beebbroedplaats als gevolg van de miskramen en curretages. Hierdoor is ons ukje en dus de placenta op de verkeerde plek ingenesteld.

Oh ja ik zou gaan douchen :D

9. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Jeetje Trees! En hoe sta je er tegenover om nu al met verlof te gaan? Heb je het op werk wel beetje goed kunnen afsluiten?

Nisa: hoe laat mag je dan? Is het al gestopt met regenen?

Lieni, wat leuk de echo?! En alles was goed dus? Altijd weer spannend he?

@hier: heb vanochtend bloed geprikt om toch alvast mijn schildklierwaardes te laten bepalen. Heb wel sinds de test mijn medicijnen verdubbeld, maar wil het zekere voor het onzekere nemen. Dinsdag word ik teruggebeld door internist.

Verder gaat ook de VK me terugbellen om een afspraak te maken voor een vroege echo (met 7 wkn)...doe het nu al in mijn broek van de zenuwen. Weet alle keren nog zo goed dat ik een echo heb gehad, paar keer leuk maar vaker niet leuk :( Krijg het er nu heel koud van, BEH! Ik hoop zo dat dit ukkie zich vasthoudt. Mijn signalen zijn in ieder geval: ben heerlijk misselijk en pijn/gespannenheid in borsten, dus dat is goed! Maar ik zou toch willen dan deze 3 weken snel voorbij gaan!

10. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @trees: oh vervelend maar gelukkig is alles goed met je ukkie :D
    hoeveel curr. heb je gehad dan zoveel?? of heeft dat er niet mee te maken? + mk zeg je ...
    nou ben blij dat het nu goed gaat
    + je heb lekker vrij nu :D

nou vorige keer met iets meer als 12wkn stond ie met benen wijd echt bijna in ons gezicht maar de gyn. zei niks ook omdat ik met mn grote mond zei ishet nog te vroeg gr... ik altijd weer met mn grote mond gr...
    hoop dat ie weer met benen wijd naar ons zal draaien :D
    ben toch zo nieuwsgierig haha

nou ik ga ook maar moet me nog klaarmaken zit ook nog in pyama/thuispak haha ssssttt....:D

11. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    gelukkig vandaag geen regen
    over 1uur en 46 min. dus ik moet opschieten ga nog eerst naar mn mans werk en dan gaan we saampjes naar de gyn.tje :D

tot later damesssss

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    Dames we krİjgen een:

zoon8)8)8)8)8)8)

13. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Gefeliciteerd Nisa, een zoon is geweldig!

14. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    jaaa dankjewel
    ik had geen voorkeur maar wel een voorgevoel dat het een jongen was schijnbaar voelt een moeder het idd. aan (dat zeggen ze toch altijd:D)
    we zijn er hartstikke blij mee!!!
    (al jaaaren wilde ik eerst een jongen en dan een dochter, jeweetwel een grote broer die zn zusje beschermt :) )
    nou voor een deel is het uitgekomen
    maar een meid was evenveel welkom hoor!!!
    zolang 'het' maar gezond is ;)

15. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb dezelfde ideeën, grappig! Mijn eerste is ook een jongen hè en ik heb zelf ook een oudere broer. Ik zou het fantastisch vinden om nog een meisje te krijgen, maar een jongen is nog meer welkom als dit ukkie maar blijft plakken en gezond wordt/blijft.

16. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

ik ook!!! heb een 3 jaar oudere broer en dat was altijd heeel leuk!!!
    wat grappig dat jij dat ook had ken nog iemand die een zoon heeft en nu zwanger is van een meisje!!!
    wie weet komt onze 'wens' ook uit!!!
    maar wat je zegt als het maar een gezonde plakbeeb is maakt het geslacht echt niets uit!!

hoe ziet jou afsprakenlijst er verlopig uit?

17. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Gisteren bloed geprikt, di 13 april terugbelafspraak internist,
    ma 19 april terugbelafspraak gyn,
    week erna afspraak vk en echo (word daar nog over teruggebeld) en ook in die week weer bloedprikken en 29 april afspraak internist.

Pffff ik ga zo op en neer qua zenuwen. Soms kan ik het wel even loslaten en een ander moment komt het in volle hevigheid op me. Ik ben wel blij dat ik in ieder geval gespannen borsten houd en misselijk blijf, dat zijn voor mij goede tekens haha!

18. Trees

Trees Niet meer actief

Nisa een zoon wat gaaf! Van harte gefeliciteerd! Nu kun je heel gericht shoppen en namen verzinnen :D. Toen wij het geslacht wisten, vond ik het plotseling allemaal zo echt worden.

L78 goed dat je hebt geprikt. Hier werd de eerste keer ook al rond de 6 weken aangeraden. Word je nu elke maand of één keer in de twee maanden geprikt? Het kan vrij rap gaan met de schildklier. In week 16 waren mijn waardes nog goed en in week 20 had ik een te laag Ft4 en hebben we medicatie weer aangepast. Wist je ook dat er andere Ft4-waardes tijdens de zwangerschap worden gehanteerd?

Enne schrijf al je spanningen en zorgen hier van je af! We herkennen allemaal de stress van de eerste drie maanden. Bah afschuwelijk vond ik het!

Nisa ik ben 4x gecurreteerd bij 3 zwangerschappen, maar elke zwangerschap laat een litteken van de innesteling achter. Normaal komt een placenta praevia met name voor bij oudere vrouwen die al meerdere kinderen hebben gebaard. Niet echt op mij van toepassing ;). Vandaar dat de gyn denkt dat mijn voorgeschiedenis de boosdoener is.

Vandaag wordt de kinderwagen bezorgd! Ik wacht nu vol smart op het vrachtwagentje van de babydump :D.

19. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    thnx Trees, ik vind het heel fijn om het hier van me af te kunnen schrijven. Doe dat ook wel een beetje op de andere topics, maar daar zitten ook meiden die nog steeds op een goede zwangerschap wachten en ik weet uit ervaring dat een prille zwangere dan lastig is. En hier voel ik me iets minder bezwaard :)

Je had op het topic met de trage schildklier al de FT4 waardes gezet in de 3 trimesters, die zal ik even op gaan schrijven. Ik heb een dagboekje waar ik in schreef toen ik de vorige keer zwanger was. Dat boekje werd een waarde-en uitslagen-bij-houd-boekje en is nu weer beide!

Ik weet niet om de hoeveel weken ik bloed moet prikken, maar in ieder geval dus nu week 4 (de internist ging hier in mee voor 'mijn eigen gemoedsrust' mooi!) en dan weer in week 7. Ik overleg dinsdag wel even om de hoeveel weken verder, maar ik vind de echo rond 7 wkn belangrijker, eerst maar 's zien of deze beeb echt blijft plakken en een hartslag gaat ontwikkelen.

Is die auto er al? Wat voor kinderwagen hebben jullie gekozen? En jij krijgt een meisje, leuk! Als wij ooit een meisje krijgen, wordt ze naar je vernoemd haha, maar dat had ik al ooit gezegd he?

Namen verzinnen is zo leuk!! Wij zijn er alleen al uit....maar misschien komt dat omdat we al een tijd met de kinderwens bezitg zijn en ook al een menneke hebben rondlopen. Leuk hoor en daarna kaartjes uitkiezen en kleertjes en babykamers, behangetjes. Oh meiden, ik hoop zo dat het goed gaat en dat ik ook weer mag!!

LIEFS!!

20. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @trees: jaaa we krijgen een zoon!!! in 1keer hup zo duidelijk :D
    nou ja we zijn gister na de echo toen we naar de metro liepen al begonnen met ruzieen over namen :D
    we wilden allebei een andere naam voor een jongen
    en voor een meisje waren we er snel over eens.
    maar wachtten nog het geslacht af.
    dus ik zeg nou geven we toch 2 namen jij1 ik1 :D
    nee dat is verwarrend voor het kind om 2 namen te hebben
    en met welke gaan we hem noemen (welke ik geef :p ) bla bla bla maar tis wel leuk :D
    en idd. we gaan zaterdag of zondag shoppen
    gister al gekeken maar nietssss gevonden gr....

@L78: wat een drukke belverkeerrrrrrrrr :D
    gelukkig dat er wat gedaan word ;)
    hoop dat alles gewoon goed gaat

het zijn echte plakbabys deze hoor!!!
    komt vast goed!!!!

ow ja trees ik krijg de screening die je normaal met 20wkn krijgt over 2wkn al!!!
    das toch veels te vroeg!!!! voor een screening???
    weet jij hier iets van???

Deel Deze Pagina