hee dames het is weer gezellig hier... joepie!!!! Nisa@ een jongen gefeliciteerd.... lastig he die namen wij zijn er half uit als ik een naam noem vindt die het niets. een week later is die wel leuk. maar net hoe zijn bui is... erg lastig nu hebben we 2 namen en die worden het zolang we niets anders vinden.. kwam er wel achter dat meisje naam een verbasterign van mijn ex is . daar baal ik dan weer van ... niet dat er wrok is met mijn ex maar ik weet niet of het lijkt alsof ik stiekeme gevoelens daarvoor heb... aan de andere kant het was een jeugd liefde van 15 jaar geleden...wie denk daar aan nouja ik zeg niets misschien dat niemand het opvallt .... Trees@ jeetje wat lijkt me dat eng zeg bloedverlies... nu weet je wat het betekend maar die eerste keer ging je door de grond zeker? mag je dan wel gewoon bevallen of krijg je nu automatisch een keizersnee? L78@ oh ik kan me helemaal deze tijd nog herinneren je bent blij met de goede test maar tegelijkertijd komt het 2e stress punt erbij "zal het goed gaan" maar we zijn positief... dit gaat goed komen... ik duim voor je
poeh....ik ga zo op en neer, Lieni! Gisteren weer een offday met plotseling minder signalen, vandaag weer iets beter. Ik probeer bij de dag te lezen en stapje voor stapje te doen, maar pffff ik wilde dat het nu 6 wkn later was en dat ik dan nog steeds lekker zwanger ben en het aan iedereen kan vertellen!
@linie: tja idd. het hangt een beetje van de bui af ach we komen erwel uit (met slag en stoot hihihi) @L78: ow meid dit zijn plakbeebs dus maak je niet druk!!! het komt goed (ja ja ik weet het makkelijk gezegd )
Er is nog een piepkleine kans dat de placenta opschuift en dan kan ik normaal bevallen. Anders inderdaad een keizersnee, want met een placenta voor de uitgang kan er geen kind door. Als nu verder alles goed gaat wordt het met 38 weken gehaald. Bij meerdere bloedingen of bij veel bloedverlies eerder. Wanneer is afhankelijk van wat er nu verder gaat gebeuren. Tot nu toe is het erg rustig en verlies alleen maar oud bloed en dat is niet erg.
L78 wat eng is het toch de eerste drie maanden. Ik zat ook regelmatig mijn symptomen te analyseren en bij elk krampje rende ik naar de wc. Wanneer ging het bij jou vaak fout? En hoe is je gevoel nu? Zo ik ga mijn tijdmachine even repareren om 6 weken vooruit te spoelen Lieni leuk je hier ook weer te zien. Lastig he die namen. Wij zijn er uit (denk ik....). Een verbastering van een ex van 15 jaar geleden merkt niemand en als iemand het wel opvalt en daar wat achter zoekt zou dat behoorlijk ziek zijn. Als jullie het een mooie naam vinden, zou ik zeggen doen! Nisa en hoe gaan bij jullie de namen? En hoe was het shoppen? Leuke dingen gekocht? Waar woon je eigenlijk in Turkijke (gelukkig ben ik niet nieuwsgierig ). De wandelwagen, de maxicosi mura staat boven te pronken! Gisteren hebben we de familiewieg gekregen. Treesman heeft er ook nog in gelegen, al is de wieg inmiddels al meerdere keren geverfd en gestoffeerd. Ik vind het wiegje nu helemaal perfect en heel schattig.
Inderdaad. Tot nu heb ik alleen maar uitwendige echo's gehad en daarmee kun je de placenta niet exact localiseren. Ook moet ze met een inwendige echo nog uitsluiten dat er geen bloedvaten van de baby over de baarmoedermond lopen (vasa preavia), want dan moet het al bij 35 weken gehaald worden. Ik hoop dat de boel nu rustig genoeg is om morgen de inwendige echo te kunnen doen. Vind het het toch best wel weer een beetje spannend. Wanneer heb jij nu exact de echo?
HAHAHA, thnx Trees! De meeste keren ging het mis rond de 6/7 weken. De ergste keer was voor mij toen ik dacht 8/9 wkn te zijn en bij de echo een beeld te zien was van 6 wkn. Twee weken daarna was er niets gebeurd en het duurde toen nog een week voordat de miskraam op gang kwam. Bah! Ik word morgen of overmorgen teruggebeld door de VK om een echo-afspraak te maken. Heb gevraagd of vk ook bij de echo aanwezig wil zijn. Er is 1 vk die een opleiding doet voor echoscopiste (zij heeft vanuit haar stage toen ook de echo gemaakt bij de second opinion) en zij zal dan ook aanwezig zijn. Dan is mijn verhaal iig bekend voordat ik daar kom en dan hoor ik tenminste snel of het wel of niet goed zit. Ik krijg nu al hartkloppingen als ik aan dat moment denk...getver. Trees, heb je foto's? Ik ben benieuwd naar het wiegje! Wij hadden voor onze kleine man ook het wiegje uit de fam, opnieuwe bekleed door schoonmama, zo'n wit schommelwiegje. heel schattig! Hoop zo dat ik 'm over 7/8 mnd van zolder mag trekken Oh, ik zie nu dat er een foto bij je bericht zit, maar op werk kan ik dat wrs niet zien. Ik kijk straks thuis nog ff!!!
Foto?! Ik heb geen foto geplaatst. Ik ben nu wel erg benieuwd welke foto er staat . De bekleding moet eerst gewassen worden van het wiegje en dan komt er een foto! Je wordt dus deze week gebeld voor een afspraak. Ik neem aan dat je dan niet nog eens weken hoeft te wachten? Dat zou echt een marteling zijn!
@trees: ow van mij mag je ook wel de tijd verderspoelen het liefst tot eind sept. maar denk dat jij dat niet leuk zal vinden mis je net het mooie begin van mama-zijn haha oh wat mooi ben ook al aan het kijken voor babykamer en wagen maar wil daar nog een beetje mee wachten rond juli komt mn moeder naar TR wil dan met haar samen kijken maakt ze ook wat mee van haar kleinzoon voordat ie er is en tis nog de vraag of ze tijdens/na de geboorte er bij zal zijn ze woont alleen met mn zusje van 17 en die gaat natuurlijk naar school en jippie ik ga net na de zomervakantie beavallen als de scholen net openzijn en haar alleen achterlaten durft mn moeder niet (wat ik goed begrijp) ze kan wel bij goede fam. vrienden logeren maar dat wil ze vast niet en de band met mn broer is vreselijk dat durf ik niet eens voor te stellen dus maakt ze iig de voorbereidingen mee ik woon in Bursa (net onder İstanbul aan de andere kant van het water) heel mooi groen stad lekker veel cultuur/gesch., zee, wintersport, natuur maar ook een al grote snel groeiende provincie je hebt hier alles !!! een zekere aanrader jaaa gisteren nog een leuke pak gekocht groen/wit en 3paar sokjes (van voetbalteam van Bursa ) heel schattig mini-supporter zn papa natuurlijk helemaal trots en we hebben onze fotolijst omgeruild met een blauwe (Weet niet of ik het eerder had genoemd maar had eerst een roze en nu we weten dat het een jongen is is blauw toch veel mooier ) over de namen pffff daar zijn we nog niet helemaal uit dat het een turkse naam wordt dat wel ik wil een 2de naam hij niet, hij zegt dat het verwarrend zal zijn (ook voor het kind) en met welke naam ga je hem dan roepen?? en wat voor zin heeft een 2de naam dan en jaa hoor ga zo maar door we hadden eerst zoiets van is het een meisje mocht ik een naam kiezen en bij een jongen hij. maar al gauw had ik zoiets van neee dit wordt een jongen en heb ik straks niks te zeggen over zn naam!!!1 dus heb snel teruggekrabbeld (maar goed ook haha) wat leuk een fam.wieg !! ow maakt toch niet uit dat ie wat geverf is!! maar heb jij nog een voorkeur voor keizersnee of gewone bevalling?? hier mag je kiezen maar wil ook een gewone bevalling al ben ik als de dood voor de knip, weet niet waarom ??? maar vind dat zoo enggggg
nee, ik ga uit van een afspraak in week 7 (eind april). Haha, het was geen foto, maar je banner werd ff niet weergegeven..... Maar wacht met smart op de foto hoor
Je hoeft geen reclame te maken voor Bursa. Ik ben er een aantal jaren geleden geweest en kan me de Iskender Kebab nog goed herinneren . Ik vond het inderdaad een mooie stad! Wat grappig dat jullie voetbalkleertjes hebben gekocht. Onze kleine is uitgerekend op de dag van de finale van het WK en heb Treesman pas een mini-huphollandhup shirtje cadeau geven. Wij hebben wel twee namen. De tweede naam is een vernoeming naar zowel mijn vader als moeder en is ook mijn tweede naam. Het grappige is dat alle vrouwen in de familie van Treesman ook zo heten. Ik vind de naam niet mooi genoeg als eerste naam, maar ik vind het wel belangrijk om de traditie in eren te houden. Ik heb heel sterk de voorkeur voor een gewone bevalling! Het lijkt me heerlijk om na de uitsputtingslag zo natte, glibberige baby op mijn buik te krijgen ipv dat mijn buik eerst moet worden dichtgehecht en ik naar de uitslaapkamer wordt gereden. Sowieso zie ik op tegen het herstellen van de keizersnee in de kraamperiode. Je bent na een bevalling veel sneller hersteld en bij een keizersnee duurt het 6 weken. Maar ik heb geen keuze en de baby moet er toch gezond en wel uit, dus ik heb me er wel bij neergelegd dat het waarschijnlijk een keizersnee wordt.
trees: haha dus je bent hier wel s eerder geweest???!!! mooi is het he? zelf kom ik uit een kleiner stad en ken bursa pas 4jaar (3jaar wonend) en vind het echt een mooie stad ok ok geen reclame haha maar idd. die iskender is oooow zoo lekker heb er gelijk trek in haha nou ja het was een heel mooi pak en Bursaspor is als het zo doorgaat kampioen dit jaar (staat op nr. 1!!! ) dus overal heb je voetal-dingen hebben zo'n 1delig pakje gekochten dan sokjes erbij ook Bursaspor haha oja ik zou geen reclame maken he mar jij heb morgen dus een echo om te kijken hoe en wat daarbinnen idd. het herstellen duurt wal langer maar wat het beste is voor je ukkie toch? dan duurt het maar 6wkjes langer!!! en L78: jij gaat ook binnenkort voor echo dus. ik moet vrijdag bloedprikken en krijg ik een soort screening netals bij de 20wkn echo, vind het best vroeg maar goed wat de gyn.zegt miss. dat ik hem later nog s krijg??? begrijp het soms niet helemaal maargoed
hi, je de menigen zijn verdeeld over een keizersnede mijn vriendin vond het een eitje en had daarna ook weinig last het enige probleem was dat ze niet meer dan 5 kilo mocht dragen en haar zoon woog 10 pond tja daar ga je al. maar goed niet teveel belasten en het ging goed. ze was ook nog eens moeder alleen ( pa kreeg jeuk en peerde hem) tja en wees blij dat ze het zo doen..., want bij mijn andere vriendin lag die er ook half voor maar was toch weg getrokken op het einde... maar haar kind bleef steken.. heeel bizar was met zijn hoofd er al uit. dan kunnen ze niet meer terug maarja hij ging ook niet verder... dus toch terug getrokken via keizernee... was eigenlijk onmogelijk........ maar is toch gelukt ze weet nu niet of het door de placente kwam of doordat hij een sterrenkijker was....wat houd dat eigenlijk in? jeetje trees als het komt met 38 weken dan is dat over 11 weken... dat is snel zeg!!!!!!! L78@ pffff nog tot eind april.. en dan ben je 10 weken?
Ik raak plotseling compleet in shock. Had dit zelf nog niet zo berekend. Ik ben spontaan begonnen met een lijstje maken wat er allemaal nog moet gebeuren!
Uhm mijn lijstje valt eigenlijk best mee. Al staan er ook wat achterlijke dingen op ... Kleine greep uit de rare dingen: Ik heb plotseling bedacht dat trouwen misschien wel handig is voor de rechten van Treesman. Beetje kort dag (en wat klinkt het romantisch op deze manier *ahum*). Ik heb net ook een gedragstherapeut ingeschakeld voor onze hond. Wie weet kunnen we haar adhd-gedrag nog iets indempen. Lieni wat een positief verhaal dat je vriendin weinig last had van de keizersnee. Tot nu toe hebben mensen de neiging om alleen de enge verhalen te vertellen. Er is hier nog steeds een kleine kans dat de placenta wegtrekt, maar hij ligt er in zijn geheel overheen en moet nog behoorlijk schuiven om de baarmoedermond vrij te laten komen. Is een sterrenkijker niet dat ipv hoofje op de borst dat het hoofdje omhoog 'kijkt'? 11 weken... tjonge dat is best snel..
haha, wat kun je er toch anders in zitten...voor mij klinkt 11 weken echt als een eeuwigheid! En Trees, ik heb ook een vriendin die na de keizersnede weer lachend de trap op rende! De tweede keizersnede was wel een ander verhaal, maar dat lijkt me ook logisch (helemaal omdat ze snel weer zwanger was). Oh en Trees trouwen is leuk! Maar ik ben dan ook een romantische knuppel Ik ben gisteren door VK gebeld en heb 29 april echo....pfff wat ongelooflijk spannend zeg. Sinds zondag heb ik het idee dat mijn borsten minder gevoelig zijn. Ben gelukkig bij vlagen nog wel misselijk maar niet zo zeer 's ochtends. Ach, ik word helemaal gek van mezelf!
haha jaa nog even dus ik zou nog even genieten want tis zo voorbij!! haha ik ben nu al begonnen met een lijstje maken, alleen..??? het schiet echt niet op mn man vind het nog te vroeg om helemaal los te gaan wij moeten nog wat verbouwen om een kinderkamer te creeren daar zie ik erggg tenenop maar het moet gebeuren of we wachen met de kamertje tot volgend jaar zomer en dat de kleine pas naar de eigen kamer gaat met zo 6mnd??? maar weet niet of verbouwen met een kleine wel zo handig is hmmm denk het niet maar heb jij je kamertje al af?? @sterrekijker: ow weer wat geleerd, nooit over nagedacht ook @trouwen: wat leukkkk !!! wil nog een keer!!! @L78: nog 2wkjes ongeveer en dan mag je bij je spruitje kijken!!!