Zwanger na herhaalde miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trees, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Tot zover mijn verstand van schildklieren....ik dacht dat het juist steeg tijdens een zwangerschap :) Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken bij de ha voor een verwijzing.Op het hypoforum vinden ze zo'n schommelde schildklier ook zorgwekkend en die 3,5 ook nog erg hoog.Behalve 1 iemand,die alles op mijn leeftijd wilde schuiven.Maar verder leggen ze alles goed uit daar.

2. Suzanne68

Trouwens echt lief van jullie,dat jullie mij helpen!:)

3. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ik wil je graag helpen, tuurlijk! Als mijn ervaring een ander kan helpen of behoeden, heel graag. Maar word ook zo boos als ik lees hoe je behandeld wordt. Ik hoop echt dat je met de verwijzing een stapje verder komt en dat de ellende van mk ook voor jou voorbij is!

4. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey meiden,

Om even terug te komen op mijn eerdere bericht: ik ben aan het sporten geslagen, ik doe Wii fit en ben begonnen met hardlopen met een vriendin. De Gyn heeft dit me aangeraden omdat ik een zogenaamde cardiale hyperdynamiek heb in combinatie met verlaagde vasculaire weerstand. het is een goede mogelijkheid dat dit de oorzaak is van mijn miskramen. In het kort: mijn lichaam pompt te veel bloed per minuut, waardoor mn organen "overbebloed" kunnen raken, wat hetzelfde is als je je tuin teveel water in een keer geeft... dit kan dus ook voor mn baarmoeder in zwangere toestand niet goed zijn. Ik heb verder nergens last van alleen regelmatig hartkloppingen (wat dus ook daarvan kan komen). Het enge is dat ik de laatste zwangerschap bij die gyn was voor de uitslag en dat hij toen mijn baarmoeder slagader heeft gemeten en al zag dat daar veel te hoge pieken in zaten... later heb ik hem gevraagd of hij dacht dat dit de oorzaak was, en hij gaf aan dat hij dit in deze gevallen veel vaker had gezien. Kortom.. het enige wat ik hieraan kan doen is: sporten.

Discipline heb ik ook niet, maar mijn motivatie kan nu natuurlijk niet beter! ;)

Dikke knuffel voor jullie!

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb het even opgezocht, want begon te twijfelen of ik zelf niet aan het raaskallen was.

Even dezelfde link weer.

http://www.internisten.nl/uploads/j5/Pk/j5PkxeDLXwGlL3cFaxJB5A/Schildklierfunctiestoornissen-DEFINITIEF-mei-2007.pdf

Blz. 82 staat o.a. geschreven dat HCG een schildklierstimulerend effect heeft en dat TSH met name in het eerste trimester lager is. Op blz. 78 in de 'inleiding' staat dat TSH daalt en bij 10% zelfs lager dan 0.4

Het zou hier namelijk de verklaring zijn, waarom mijn FT4 te laag was en mijn TSH goed. Buiten de zwangerschap zou dit heel vreemd zijn.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Joehoe dat klinkt in ieder geval erg sportief. Hier ook een motivatie van 0.0 als het om sporten gaat, maar deze reden moet inderdaad erg motiverend werken. Ik hoop echt dat het gaat werken en dat dan eindelijk eens een Joehoebeebje mag blijven. Dikke knuffel terug en liefs!

7. Suzanne68

Even snel een egobericht....ik heb een afspraak gemaakt bij het Geertgen.Ik las dat iemand hier op het forum daar behandeld wordt voor haar schildklier en bedacht me dat ik daar dan maar moest wezen.

Einde ego.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Geertgen staat erg goed bekend. Vorig jaar zijn ze eerste geworden van lijst beste klinieken/ ziekenhuizen op vruchtbaarheidsgebied. Ik hoop dat ze daar wat voor je kunnen betekenen.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Hoe is het verder met iedereen? Ik heb weer wat nieuwe buikfoto's gemaakt. Ze staan in mijn album. Buik paste net op de foto :) :D

10. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    vandaag 20 wknnnnnnnnnnn !!!!
    ben zo blij!!!!! -snik-

11. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Gefeliciteerd Nisa, officieel op de helft: mooi!

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @L78: ja dankjewel ben zo blij/gelukkig!!!
    ben zo vrolijk opgestaan vandaag, lekker ontbeten
    het lijkt vandaag mooier als een andere dag ,
    heb de ramen open hoor de vogeltjes fluiten :)

13. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    haha, zwanger zeker :)

14. Trees

Trees Niet meer actief

Nisa wat een fijne dag! Je bent nu officieel over de helft. Reden genoeg om weer wat vogeltjes te laten fluiten :D!

Bah het is hier zo vies en nat weer :(.

L78 met jou gaat het ook lekker. Banner tikt vrolijk door. Begin je er al wat vertrouwen in te krijgen?

We hebben gisteren onze eerste cursusavond van 'samen bevallen' gehad. Voornamelijk heel erg gezellig en een hele leuke groep. Juist door de mannen erbij blijft het lekker luchtig en het is soms hilarisch om te horen hoe de mannen over zwangerschap en bevallen denken :D.

Liefs

15. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Klinkt goed Trees! Fijn om de humor erbij te hebben!
    Hier gaat t nt zo hee lkr, ben sinds zondag ziek, weet nt zo goed wat ik heb. Dus strax ff naar de ha. Maak me ook weer erge zorgen; je ziet nog niets aan mijn buik en bij de andere meiden wel, zeker als ze zwanger zijn van de tweede. Maandag weer echo, oh hoop zo dat het dan goed is. Ik wil zo graag vertrouwen hebben, maar kan nog niet :(

16. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @trees: ja ben helemaal happy en positief (vond mn man ook)
    hele leuke dag gehad gister samen naar de markt gegaan lekkere fruit gekocht oww heerlijkkk ben gek op fruit !!!
    en vis :D dus heb m omega's ook weer binnen :D
    (eet te weinig vis omdat de hele huis dan naar vis stinkt :D )
    eet wel elke dag 2stuks ong. walnoten zitten ook omega3 in ;)
    en thuis lekker gekroeld heel leukkkk we hadden zaterdag en zondag wat bonje gehad... weekend he dan wil ik zoveel doen en mn man zo weinig omdat hij al zoveel werkt en thuis heel veel doet... :D
    en als je mooi weer wil kom maar langs!!! (heb ook lekkere fruit ;) ) het zonnetje schijnt heeerlijk tis hier al zomer :D

en wat gaaf wil ook naar zon cursus maar weet niet waar je ze hier heb :( en mn man staat er niet echt op te springen dus ben benieuwd OF we überhaupt zullen gaan :( maar heel leuk voor jullie lekker samen genieten
    hoe zit het trouwens met je placenta die lag toch eerst laag en weet niet meer of het nu goed was gekomen en dat je normaal kon bevallen???? (Sorry :D)

@L78: ow jammer dat je ziek /niet lekker ben :(
    en houd eens onmiddelijk op met klagen over dat je buik niet te zien is!!!! ben al 20 wkn als ik het zelf niet zeg zien ze het ook nog steeds niet bij mij (Soms niet eens als ik het zeg :D )
    dus maak je alles behalve zorgen daarom !!!

17. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey dames,

tijd hier niet geweest. maar er wordt alweer flink gekletst
    gezellig!!

Nisa gefeliciteerd je mag nu officieel gaan aftellen. vind je het snel gaan?

ik vind het echt zo langszaam gaan .. nog 3 maanden voelt als oneindig terwijl ik over 7 weken met verlof ga...
    dat is dat weer snel..

trees@ mooie pic's hoor ik zag ze al bij de buiken topic ook altijd erg leuk om te kijken.
    heb alleen nog niet the guts om zelf even een kiekje te maken

maar jouw buik valt wel mee hoor! hier soort zeekoe formaat aangenomen.. mensen vragen me ook hoelang ik nog moet
    jahaaaa nog wel 3 maanden .... :$
    ik heb al het gevoel dat mijn buik gaat scheuren
    alles staat zo op spanning....

hier ook een mijlpaal bereikt (26 weken) niet dat het nu mag komen maar er is een overlevingskans.....

samenbevallen dat klinkt gezellig.. ik krijg die van mij echt niet mee
    ik zit bij een clubje waar een partner dag bij komt
    maar hij wil echt niet omdat hij de vorige x al is geweest...
    hij weet het nog zegt die hahahahahahah

18. Trees

Trees Niet meer actief

#318 Trees, 12 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2010
    L78 maandag heb je weer een echo! Balen dat je ziek bent :(. Beterschap en hopelijk maandag een klein minimensje. Ik vond de echo rond dat termijn zo mooi! Buik komt vanzelf. Iedereen die nu al buik heeft, heeft alleen maar opgeblazen darmen. Volgens mijn zwangerschapsboek is je baarmoeder nu zo groot als een walnoot. Dat is echt inieminie!

Lieni jij ook alweer 26 weken! Fijn dat je mijn buik mee vindt vallen. Ik krijg constant te horen dat deze zo dik is en zo voel ik me soms ook. Gisteren had ik ook veruit de grootste buik op cursus, maar was ook het verste (dat was mijn excuus :D). Ik heb nog geen striemen *klopt heel hard op hout* Heb jij het kamertje al min of meer af?

Nisa ik pak het eerste beste vliegtuig richting Turkije! Ik wil zon en fruit :p. Ik weet alleen niet of ze me nog willen meenemen ;). Treesman had helemaal geen zin in de cursus, maar hij vond het wel erg gezellig met de mannen. Alle mannen vonden hem heel zielig dat ik tijdens de WK-finale ben uitgerekend!

19. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @lieni: de ene dag wel de ander dag niet
    het liefst wil ik vandaag al mn ventje in mn armen hebben ....
    en jaa het aftellen mag BEGİNNEN :D
    was dat 26wkn ??? ow dan heb jij ook weer een mijlpaal bereikt
    dan ga ik nu ook daarvoor :D

@trees: idd. ook je kamertje is heel mooi
    achhhh arme trees-mannnn :p

20. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Nisa, ik heb als weerwoord nog wel dat ik zwanger ben van de tweede. Maar jij en Trees hebben gelijk hoor! Ben alleen zo ontzettend bang dat het alsnog mis gaat. Ik wil niet zeuren, maar trek het soms gewoon even niet. Helemaal omdat een vriendinnetje afgelopen maandag heeft gehoord dat het weer mis is en mijn echo dichterbij komt.

Haha Trees, moet nu denken aan die amstel reclame...je zal maar tijdens finale NL - DUI ofzo bevallen ;) ach kindje komt wanneer het er klaar voor is.

Ik ga strax nog ff naar ha voor de zekerheid, wil graag ff de bevestiging dat ik een virus te pakken heb.

Deel Deze Pagina