Zwanger na herhaalde miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trees, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hallo

ja ik eet wel wat meer maar om te zeggen dat ik mezelf volvreet met chips .. nee maar kan wel nu meer boterhamen op en neem met een verjaardag wel het taartje terwijl ik die normaal kon afslaan.
    moet wel zeggen dat ik vaker voor een broodje vlokken kies sóchtends ipv kaas.
    maarja zul je daar echt kilo's van aankomen?
    kan ook slecht naar de wc.. zit zoooo verstopt:$... dat is al eeen bevalling opzich hahahahaha:x..
    maar heb daar nu spul voor gekregen dus kan me lol weeer op:)

ja die namen wat een drama!!! wij hadden er een voor een meisje maar nu wil hij weer wat anders..
    maar ik vind die naam niet zo.. maarja hij vind al dat ik alles bepaal..
    dus heb het nu maar even zo gelaten..

mijn vriendin heeft mijn naam die ik had voor een meisje genomen als 2e naam.
    moet wel zeggen dat ik dat zo stom vond
    maar is wel mijn beste vreindin
    kan die naam nog wel nemen maar het is toch wel een beetje jammer
    dus mijn les is gelijk "ik vertel niet meer"
    soms komen er ook namen voorbij die hun leuk vinden die wij ook leuk vinden.
    tja moet ik dan de naam niet nemen omdat hun het genoemd hebben

nu hebben we gewoon als deal wie hiet eerst komt die het eerst bevalt,

wat een gezeur he!!!

het is wel moeilijk om de naam nu ineens te wijzigen als je haar al zo genoemd heb..
    past het dan toch niet bij jullie?

anders moet je haar nu even bij de nieuwe naam noemen kijken of het went?

ik moet ook zeggen dat ik geen puf heb om te gaan zoeken naar namen

jullie nog leuke jongens namen in de aanbieding?

2. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Trees....ik zou gewoon de naam nemen,die jij leuk vindt.Ook al heeft een ander kindje die naam al.
    @Lieni....sorry geen leuke jongensnamen voor je.

@Iedereen ...een vraagje....ik blijf gewoon lekker in jullie topic zeuren ;) hoe hebben jullie na al die miskramen het geloof erin vastgehouden?Want ik merk,dat ik niet meer zo heel erg in een goede afloop geloof en misschien hebben jullie tips.

Oja....zag de buikfoto's van Trees....mooie foto's!

3. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    suzanne: ik heb 'maar' 2 MA gehad (als ik lees hoeveel sommigen gehad hebben denk ik ok ik houd mn mond:) ) maar op de vraag hoe? tja gewoon doorgaan ik denk : ooit moet het lukken?
    toch ? dus doorgaan met proberen het lukt echt!!!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Blijf lekker gezellig hier 'zeuren'!!

Hoe het geloof vasthouden?! Lastige vraag, want achteraf snap ik niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb. Het was vooral het idee dat ik me niet kon voorstellen dat ik nooit moeder zou worden en dat al deze ellende ooit ergens toe moest leiden. Het kon toch niet allemaal voor niks zijn geweest?! Ik was ervan overtuigd dat de aanhouder zou winnen (wat natuurlijk nergens opslaat) en ik denk dat je me gerust obsessief kon noemen bij tijd en wijle :). Ik had al hele plannen om naar het buitenland te gaan en had al namen van experts met adressen gevonden. Als we het zouden opgeven dan moest ik voor mijn gevoel wel minstens hemel en aarde hebben bewogen.

Overigens waren wij al serieus bezig om op een andere manier onze kinderwens in vervulling te laten gaan. We hebben ons vorig jaar ingeschreven voor adoptie (inmiddels weer uitgeschreven) en zijn naar voorlichtingsavonden over pleegzorg geweest. Voor het laatste waren we absoluut niet klaar, maar het is nog steeds een optie voor over een paar jaar.

Als ik erop terug kijk is het allemaal zeker waard geweest, maar denk ook dat het weinig had gescheeld en ik was er aan onder door gegaan. Ik verloor steeds meer mijn eigen grenzen uit het oog en ging er fysiek en emotioneel kapot aan. Ik heb daarom ook veel respect voor mensen die zeggen tot hier en niet verder en in mijn ogen vaak een sterker besluit dan blijven doorgaan. Ik had de kracht niet om te stoppen en mijn 'doorzettingvermogen' was juist een zwak punt.

5. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dag meisjes, ik ben gesloopt! Was vorige week ziek geweest en merk nu dat dagen werken er toch inhakken!

Heb vandaag mijn leidinggevende ingelicht, ze was blij voor me en begon daarna heel praktisch over mijn afwezigheid ;) nou ja

Ga nu lkr slapen, maar wilde ff laten weten dat de echo goed was en dat ik nog wel mee lees, maar ff geen puf heb om uitgebreid te reageren. Komt hopelijk weer snel! Lfs

6. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey dames!

tja er mee omgaan?
    ik kon er ook niet echt mee omgaan maar stoppen was geen optie
    ik zou wel naar duitsland gaan maar dat was niet meer nodig...
    het was iets waar 24/7 mee bezig was.
    ik kon het ook niet loslaten, ik wist precies wanneer mijn ei kwam en daarna was ik druk met symtomen.
    als iemand zegt je wordt pas zwanger als je het met rust laat dan geld dat niet voor mij...
    nu zeggen mensen dat ik het los liet omdat ik naar duitsland ging.
    maar ik werd juist fanatieker. dacht toen helemaal "nu moet het lukken dan kunnen we dat afblazen"

ze zeggen weleens dat je krijgt wat je aankan. blijkbaar zijn wij erg sterk ....
    ik denk wel eens dat ik dit mee moest maken om te beseffen dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
    Mijn zoontje was gelijk de 1e maande gemaakt. dus dit viel even zwaar op mijn dak.
    ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat als we een 3e willen over een paar jaar.
    het bizare is dat je waarschijnlijk denkt dat het bij een 2e wat anders is. je hebt al een kind maar dat gaat niet op
    je hebt een voorstellign van een gezin en dat gaat even niet lukken.
    slaat nergens op maar ik was daar goed ziek van.

mijn vriendin is voor de 4e bezig en dacht nuchter te zijn maar nu ze een half jaar verder zin begint het obsesieve ook al weer tekomen...
    denk dat het vrouw eigen is..

min vent heeft wel altijd het vertrouwen gehad... soms ook wel eens irritant want ik geloofde het niet meer.

trees@ was is jouw banner deprimerend hahahahahaha:$
    een halve kilo per week KEtting!!! het ergste komt dus nog
    AAAUUUWWWW

L78@ ja die leidinggevende denken gelijk weer aan het practische maarja misschien ook maar beter ook.
    maargoed de echo was goed
    heeft die nog gezwaaid?

hier morgen een groeiecho.. ben benieuwd...
    slaap zo slecht de laatste tijd. zit mezelf echt in de weg..

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ja hij zwaaide precies toen armpje/handje aangewezen werd. Succes morgen Lieni!

8. Trees

Trees Niet meer actief

L78 super weer een goede echo met een zwaaiende beeb :D! Doe rustig aan en laat je fijn verzorgen door manlief.

Lieni hoe was de groeiecho vandaag? Sorry van mijn banner ;), maar hier klopt het niet. Het moet 1 kilo per week zijn :). Plotseling slaat de weegschaal hier weer op hol als ik erop sta.

Nisa ik las ergens dat je keizersnee gaat krijgen? Hoezo dat, wat is er aan de hand :(?

Ik heb dinsdag weer een echo gehad. De kleine werd eergisteren geschat op 2200-2300 gram. We krijgen een reuzin :$! Ook is ze al gedeeltelijk ingedaald en bokst er nog héérlijk op los. De gynaecoloog heeft een poging gedaan om de vingertjes te tellen, maar mevrouw besloot eerst luchtgitaar te spelen en vervolgens een bokspelletje tegen het echo-apparaat :p. Niks mis met haar fijne motoriek (dat heeft ze niet van mama).

Is het bij jullie ook zo lekker weer? Ik ga me zo op mijn luie bips met een boekje in de tuin settelen.

9. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hai,

hahahaha een reuzin ... en die baby's met spekkies zijn zo leuk.....
    nouja als zij ook wat spek heeft dan scheelt dat weer voor jouw:D.

kilo per weeek hahahahahaha:$ ja ik ken het!!! mijn weegschaal kan het zelfs al niet meer bijhouden. ik had niet veel gesnoept en beschaafd gegeten .. en een kilo aangekomen in 1 dag... :$:$
    werd even helemaal niet goed. maar bij de 2e weegmoment was het weer minder..
    bij de vorige zs ging ik niet eens meer wegen. werd er gewoon verdrietig van.. maarja bij de verlosser moet ik er ook op .... dus ik ontkom er niet aan.

probeer nu echt niet over mijn gewicht van de 1e heen te komen
    dat was 93 kilo maar daar ben ik nog 5 kilo van verwijderd... dus ik denk niet dat het gaat lukken.
    ik starte nu ook 5 kilo zwaarder dus dat zat ook al niet mee....

maargoed...daarna maar flink weer naar sportschool en aan de sla en water... :):);)

oja hier nog een echo gehad vanmorgen
    alles was goed en het lag precies op schema vond hij..
    maar op het formuliertje aan de verlosser staat wel dat volgens de berekening hij 27 en 6 dagen is . dus een dagje korter maar dat is niet noemenswaardig denk ik
    bij mij zoon dachten ze juist dat die voor liep.

dacht overigens weer een piemie te zien maar de gyn schrok zelf ook ging snel weg daar ....
    ik weet ook niet of een navelstreng ook echt tussen de benen hangt?

hier officieel het laatste trimester in gegaan.
    volgens de tekst maak ik nog wat bijzondere dingen mee
    wat bedoelen ze daarmee ???:(
    die kilo's explosie met 32 weken hahahaha:$

10. Trees

Trees Niet meer actief

Het meest bijzondere wat ik meemaak is het op tilt slaan van mijn weegschaal en een abonnement op de wc 's nachts :D.

Super dat de echo goed was. Mevrouw loopt hier een week voor en dat schijnt ook allemaal goed te zijn (auch gaat dat wel passen? :)).

Ik vind het wel een 'strak' plan om de weegschaal het raam uit te knikkeren! Ik heb geluk dat ik tijdens de controles nooit hoef te wegen. Sowieso alleen maar wegen als je net naar de wc bent geweest en 's ochtends vroeg. Scheelt weer hihi. Een kilo per dag is niet leuk :$. Ik denk dat de batterijen van je weegschaal niet goed zijn ;).

En misschien weer een jochie? Spannend! Touwtje springen met de navelstreng schijnt wel een leuk tijdsverdrijf te zijn van babies.

Oh ja luie bips en zon!

11. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    trees: ja ben niet meer te genieten de laatste week :(
    omdat de gyn bang is voor complicaties wil hij een KS doen
    waar ik dus echt niet op zate te wachten
    zit nu te twijfelen over een second opinion en zelfs
    miss. het veranderen van mn gyn.
    maar weet niet of dat verstandig is...
    want deze gyn had en mn laatste curr. gedaan en een hysto.film
    en mn hele zwangerschap me begeleid
    vraag me dus af wat het beste is voor mij en natuurlijk mn zoon
    want wil hem zo graag gezond en wel in mn armen houden (en het liefst terwijl ik heel ben :) ik vind dat zooo eng een KS als het niet anders kan ok maar om nu al zonder dat er zich compl.zich voordoen om te zeggen je krijgt een KS vind ik een beetje tja ...... dus ik kom niet meer zo vaak gezelllig kletsen op ZP want ben alleen maar hiermee bezig

12. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hi,

niSA@ welke reden gaf hij dan aan om een keizersnee te doen?
    je kan natuurlijk ook een second opinion doen zonder weg te gaan
    hier hoeft hij natuurlijk niets van te weten.

KS schijnt achteraf wel erg mee te vallen... het lijkt heel wat maar je ziet er niet veel meer van.
    alsof die snee in mijn doos heel charmant is...
    raar stukje huid geworden... maargoed snap ook wel dat dit een tegenvaller is,
    soms heb ik het idee dat dit ook een ks gaat worden door een stuit ofzo..

hier staat mijn buik zo op spanning lijkt wel alsof die scheurd
    het net zo'n zin in popcorn maar lijkt wel alof het niet gaat passen...

13. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    lieni: zijn reden was wat ik ook wel op internet heb gelezen bij redens van KS: 'dierbaar/waardevolle baby' - met de mededeling dat ALLE babys waardevol zijn :D- als ik het goed vertaal en dan bedoelen ze dat als er hiervoor MK's waren of via İUİ of İVF zwanger ben geraakt dus als de zwangerschap niet zo vanzelfsprekend was als soms gedacht word.
    dit was dus ook zijn reden hij wil niet wachten tot de kleine zich aankondigd maar hem halen terwijl die nog leeft (heel grofff gezegd) en elke zw.schap heeft natuurlijk risicos en in mijn geval heb ik 2 MA gehad met 10/11wkn maar ik kan makkelijk zwanger raken gelukkig dus hij wil geen risico lopen om dit kans ook kwijt te raken (ben ik nog te volgen :D ? )
    wat zouden jullie doen ? wat vinden jullie van de argumenten???

14. Trees

Trees Niet meer actief

Om heel eerlijk te zijn, vind ik het een beetje een vreemde argumentatie van de gynaecoloog. Ik mag met mijn 7 miskramen ook gewoon op de natuurlijke manier bevallen en er zijn een heleboel dames met herhaalde miskramen die natuurlijk bevallen. Ik zie zelf een keizersnee toch als een operatie en als er geen goede medische reden voor is, waarom dan wel gaan snijden? Tijdens de bevalling word ik goed in de gaten gehouden en mocht er enige twijfel zijn, kan er dan alsnog tot een keizersnee worden besloten. Ik zou denk ik ook voor een second opinion gaan en je goed laten voorlichten over de voor en tegens.

15. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben het helemaal met Trees eens! Kan dit ook iets zijn wat cultuurbepaald is of niet? De redenen die ik gehoord heb voor een geplande ks zijn: stuitligging, eerdere ks, meerling etc. De reden die jij noemt Nisa, herken ik alleen van leden koninklijk huis. En dat heb ik in deze tijden ook altijd raar gevonden....het blijft een operatie. Maar sterkte met de keuze Nisa!

16. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @L78: ow miss. ben ik ook wel van het koninklijk huis :D
    moest wel lachen en dit deed me goed dus als eerst: DANKJEWEL :D
    nou ik vond de reden ook absurd en vandaar dat ik ermee zit en niet begrijp???
    het waren geen vroeggeboortes na bv de 20wkn ofzo
    maar in het begin en ik vind het idd. ook een operatie en zie het niet zo vanzelfsprekend als de gyn
    maar hier is de percentage van KS best hoog dit doordat je zelf mag kiezen wat voor soort bevalling je wil en dat de meeste voor KS kiezen omdat ze geen pijn willen met weeen enzo
    en omdat ze het nier aandurven??
    (nou ja ieder zn mening maar vind het belachelijk :D )
    en artsen vinden dit best want daar krijgen ze meer voor betaald
    hier draait het ook best om het commerciele dus daarom ben ik zo wantrouwend tegenover artsen met dit soort dingen
    en hoop ook dat ik hier goed in de gaten gehouden zal worden zoals dat bij ieder zwangere hoort en mocht er 'iets' zijn dan ben ik natuurlijk niet tegen KS maar om nou nu op voorbehoud gelijk voor een KS te gaan??? nog steeds zie ik er geen logica in want ook al zou ik hiervoor geen MA's gehad hebben ieder zwangerschap kan er zich compl. voordoen toch??
    en ik heb er 'maar' 2 gehad wat je zegt er zijn zoveel meiden met meerdere MK/MA die ook gewoon nat. bevallen

sorry meiden hoop dat jullie me geen zeur vinden (maar mn man vind me wel een beetje een zeur omdat ik me er nu al zo druk om maak,want we horen hat pas na15wkn met zekerheid. tja makkelijk praten voor hem ze willen niet 'zonder reden' aan hem gaan snijden!! die man begint er niet voor niets nu al over. maar ik zie dat hij het echt niet begrijpt hij is ook de nuchterheid zelfe he hij zegt we horen met 36/37 wkn wel wat de arts uiteindelijk beslist want hij is de arts en zal het beste wel weten voor mij en onze zoon maar ik zie dat niet zo wil niet 'zomaar' geopereerd worden dus helaas kan ik mn hartje niet bij hem storten dus doe ik bij jullie ....
    vinden jullie niet erg, toch.....?

17. Suzanne68

@Nisa...ik vind het een beetje vreemd,dat je gyn nu al verzint ,dat een KS het beste zou zijn.Vervelend dat je er niet me je mannetje over kunt praten.Ik zou misschoen toch voor de second opnion gaan.

@iedereen....bedankt voor jullie uitgebreide reacties op mijn vraag.
    Morgen Geertgen...zie er een beetje tegenop.Tegen allebei de eventuele scenario's.Dat ze of gaan zeggen,dat ze niets voor ons kunnen doen.Maar ook als ze gaan zeggen dat ze dat wel kunnen.Klinkt misschien stom,maar dat zou inhouden,dat ik zelf ook weer ergens de moed en het geloof vandaan moet gaan halen om er weer in te gaan geloven en ik weet nu echt even niet waar ik dat vandaan moet gaan goochelen.

18. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ach meisje, kan me het zo goed indenken, maar maak je daar nou niet druk om. Eerst maar 's afwachten hoe het gesprek gaat. Wie weet bouw je al meteen wat vertrouwen en hoop op. Succes, ik zal aan je denken! X

19. Suzanne68

Ben weer terug uit het Geertgen en ik heb ze:plakpillen!!!jeej!
    En ze gaan dinsdag mijn schildklierfuncties prikken en nog iets wat ik vergeten ben.Een of ander lastig woord ;)

20. Suzanne68

Waar zijn jullie nou ?Ben ik helemaal blij met mijn plakpillen,is er niemand hier :D

Deel Deze Pagina