Zwanger na herhaalde miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trees, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Sorry was nog bezig met het ophangen van de slingers voor je :p!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Even serieus wat een goed nieuws zeg! Heb je er een beetje goed gevoel bij en wanneer krijg je de uitslagen? Hoe nu verder?

Nisa stort je hart uit! Ik vond het zelf toen ook heel erg rot dat ze bij mij in eerste instantie over een keizersnee praatte. Het klinkt een beetje stom, maar voelde me nogal mislukt. Eerst kon ik niet zwanger blijven en vervolgens zou ik niet op de normale manier een kind op de wereld kunnen zetten. Slaat natuurlijk nergens op, maar was er toch best verdrietig over. Dikke knuffel en laat je niet gek maken door de gynaecoloog.

Hoe is het verder met iedereen? Ik ben de hele dag al aan het trutten in de babykamer. Kastjes inruimen en erachter komen dat ik echt veels te veel spul heb :). Vanavond weer naar cursus!

3. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Trees....ik blijf het zo'n mooi gezicht vinden die banner van jou.:)

Ik ga dinsdag prikken en dan hopen ze voor mijn eisprong een week later de uitslagen wel te hebben.Dat als ze goed zijn we er weer voor kunnen gaan.Ik weet niet zo goed wat ik voel.Ik ben iig blij dat we niet stoppen nu.En nu voelt het nog een beetje als het uitstellen van het stopmoment :) dus het positieve wil er nog niet helemaal in.Alhoewel die slingers wel helpen hoor :D

Als je teveel babyspullen hebt,moet je er gewoon nog een kastje bij halen ;) Ik wil echt niet weten wat ik allemaal wel niet ga kopen als het wel goed gaat.Volgens mij heeft de baby dan een eigen inloopkast nodig :D

4. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hee hallo,

weekend overleeft?

wat een mooi weer zeg.... echt heel lekker
    ik wil verlof!!!!

Suzanne wat lekker dat ze je plakpillen hebben gegeven...
    nieuwe hoop en nieuw kansen.
    dit moet vast goed gaan komen...

Nisa@ echt bizar deze reden... ja zou bijna bang worden dat je deze keus wel moet maken omdat ze anders niet veel ervoor doen
    wat heus niet zo zal zijn.... maarja als jij persee toch zo wil bevallen dan is dat ook goed of snappen ze dat dan niet?

gek he dat ieder land zo verschillend beleid heeft.

nou hier echt last van alles en nog wat...
    wordt er echt gek van..
    lijk wel half incontinent ..
    bovenbeen is helemaal blauw .. dacht dat het blauwe plekken waren maar zijn allemaal adertjes... heel vreemd
    ook weer 2 kilo aangekomen in één weekend
    grrr*&$*&$(&

we gisteren even naar de beeb geluisterd bij de verlosser
    kon ook het hoofdje voelen heel bizar was dat.
    op een of ander manier vind het het leuk om met zijn hoofd naast mijn navel te duwen...
    doet gewoon zeeer hahahahahahah

5. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @trees: dankje meid :) ik werd idd. zo bang/onzker en begreeg het niet:waarom ??? allles is toch goed met mn kerel waarom nou opeens KS ?? waar kwam dat opeens vandaan??
    tuurlijk ieder bavalling neemt risicos met zich mee maar daarom bevallen toch niet alle vrouwen met KS??? (zou wat zijn :D )
    heb besloten om naar een andere gyn te gaan wil begin van de maand een afspraak mkn
    mn man vind dit goed maar ook eng om 'opeens'van gyn te veranderen bij die andere vent was die vertouwd en hij vertrouwde die man ook erg en hij was helemaal weg van hem want hij heeft ook iets rustgevends :)
    maar jammer dan ze willen niet hem snijden het is ook zijn kind maar nog steeds mijn lich. dus of hij nou hoog of laag springt we gaan bij deze gyn weg :D

suzanne: (Schaam) ik weet niets over plakpillen maar het schijnt iets pos. te zijn dus ben blij voor je hopelijk heb je ook snel mooi nieuws ;)

@lieni: nou heb besloten voor een second opinion en zal wrsch bij deze nieuwe onder beh. blijven wat hij ook zal zeggen
    dus komt goed heb er nu vrede mee
    wat gaaf !! wanneer en hoe voel je nou wat waar ligt :D
    ik voel ook echt van alles en nog wat en soms BEST hard maar dan luister ik goed maar weet niet of het nou de arm hoofd of beentjes zijn :( maar dat komt vast wel
    maar vroeg me af hoe herken je dat??
    weet je dat gewoon als het zover is???

6. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    beter een second opinion.. al is het maar je eigen gevoel
    en je hoeft toch niet gelijk weg
    wacht eerst dat af en kun je altijd beslissen.

ik wist ook nooit waar zijn hoofd zat voel wel altijd 2 harde ronde vormen met daartussen zijn rug.
    nu is het zo als een harde bal beweegelijk is dan is dat zijn hoofd.

die verlosser ging helemaal heel hard erop duwen
    dacht echt nu dat zijn hoofd als basketbal werd gebruikt:$:$

7. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    lieni: niet alleen daarom er komt ook een nieuwe regel vanaf sept. en ja hoor ben ik net eind sept uitgerekend dus alles bijelkaar opgeteld is dat het beste

ik durf nooit echt te voelen of drukken (ook niet hoe hoog mn baarmoeder is/was ben te bang :D
    denk dat ik nog even geduld moet hebben want ik zie nu wel al bewegingen als hij beweegt, heelgaaf zie je mn buik op en neer gaan :D dus denk dat ik gauw zal zien/voelen wat waar is (hoop ik)

erg he hoe hard ze soms doen wij zijn zo voorzichtig komen zij opeens grrrr :D

8. ladybird

ladybird Lid

24 dec 2007
    61
    0
    0
    Hallo Allemaal,
    Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Wat bijzonder allemaal en ook zeer zeker gegund!!!

Ik heb lang lopen te twijfelen of ik uberhaupt wel iets zou gaan schrijven hier.. maar misschien kan het me ook op een of andere manier gerust stellen..
    Inmiddels hebben we 3 miskramen gehad.. ik zat midden in de onderzoeken... en had een week ervoor een baarmoederonderzoek gehad bleek dat we zwanger zijn! Totaal onverwachts! Maar natuurlijk hartstikke mooi.. maar goed nu begint die ellendige weken weer he.. stress, angst, van alles voelen maar ook overal aan twijfelen of het wel hoort...
    Deze week hebben we een echo gehad.. ben 6 weken zwanger en het hartje hebben we zien kloppen! Erg bijzonder maar het geeft je geen garantie he...
    Ben wel heel misselijk en moe.. wat ik bij de andere zwangerschappen niet zo extreem had.. Kan dit een goed teken zijn?????????
    Vandaag heb ik weer mindere klachten en ben ik gelijk weer bang.. brrr.. moet nog drie weken wachten krijg dan pas weer opnieuw een echo!! Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen geruststellen...hahahaha.. Wil trouwens absoluut niet als een zeur over komen hoor, ben natuurlijk hartsstikke dankbaar dat we weer zwanger zijn!!!!!!!!!!

Iedereen succes toegewenst.. Ladybird

9. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hallo Ladybird..

heb je ooit weleens een hartje zien kloppen?

ik namelijk niet dus toen ik bij deze zwangerschap dat wel had was dat al een mijlpaal...
    natuurlijk kan het daarna nog misgaan maar de kans is dan wel een flink stuk kleiner.

het blijven rot weken deze weken zeker als je elke keer echo's hebt. dan ga je toch weer in spanning zitten.
    dit blijft ook nog wel zo.
    ik heb soms nog weleens zoeits van huh ik heb je niet gevoeld vandaag.. gaat het wel goed....

tja het vertrouwen is wel een beetje weg na zoveel miskramen..

maargoed wel hoop houden en dit gaat vast goed komen
    wonderen bestaan en dit is er een van

10. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hey gefeliciteerddd

tja die onzekerheid is ook hier heeeel herkenbaar :D
    en het blijft stiekem altijd wel in je achterhoofd maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit ;)

ik weet niet hoever je gekomen ben vorige zw. en idd. of je eerder al een kloppend hart heb gezien maar dat zegt al heel wat volgens mij ik hoop voor je dat je net zon mooi echo zal zien over 3 wkjes !! of beter nog mooiere want hij/zij zal weer gegroeid zijn he :D

grote knuffel en felicitaties van ons :)

11. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Hee Ladybird, gefeliciteerd joh! Ik zit ook nog midden in de onzekere fase hoor, heb die eerste slopende weken gelukkig al gehad, maar als ik dan zoals vandaag weer verhalen hoor over zwangerschappen die rond de 12de week of daarna alsnog mis gaan, slaat de schrik me weer om het hart. En dat terwijl ik toch ook een gezonde zoon heb en dus weet dat "ik" het wel kan. Ik kan je alleen maar de tip geven om niet te veel de miskramen rubriek e.d. op te zoeken, je vast te houden aan de positieve verhalen en je angsten en onzekerheden vooral hier van je af te schrijven. Denk dat we je allemaal snappen en zeker geen zeur vinden, we hebben zelf immers ook in die situatie gezeten of zitten dat nog. Spannend blijft het! Knuffel

12. ladybird

ladybird Lid

24 dec 2007
    61
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal!

Rond de 7 weken ging het bij ons altijd mis... We hebben nooit een vroege echo gehad, dus ik weet niet of toen uberhaupt ooit het hartje heeft geklopt!
    Nu ik dus langzaam naar de 7 weken toe ga merk ik dat ik het nog spannender vind! maar goed inderdaad hoop houden!!!(klinkt makkelijker dan gedaan..haha)

Hebben jullie ook onderzoeken gehad na jullie miskramen? en is daar ook wat uitgekomen????En is dat de reden dat jullie nu zwanger blijven?????

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ladybird welkom hier! Het is hartstikke herkenbaar allemaal. Ik vond de eerste drie maanden echt heel zwaar en moeilijk. Natuurlijk ben je dankbaar dat je zwanger bent, maar dat neemt niet weg dat je onwijs bang bent om weer een kleintje te verliezen. Ik werd echt woest al mensen tegen me zeiden dat ik moest genieten de eerste weken :). Ik vond de stress en spanning helemaal geen reden om te genieten. Schrijf al je onzekerheden van je af en wij vinden je echt geen zeur!

Ik heb veel onderzoeken gehad en ben in verschillende ziekenhuizen geweest. Eerst kwam er niks uit en pas bij vervolgonderzoeken vonden we een schildklierafwijking en een progesteronprobleem rond de 6-7 weken. De vruchtjes bleken gezond, maar mijn lichaam stootte ze toch af. Nu zwanger met medicatie en over twee maanden mag ik al gaan puffen en persen!

Heel veel succes en hopelijk kom je de tijd goed door!

14. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hier ook allemaal onderzoeken gehad: kwam niks uit
    ben toch o.b.v. mn gyn. begonnen met progesteron capsules + kinderaspirine 100mg toen hij het vruchtje zag met dacht 5/6wkn tot 12 wkn
    en gelukkig gaat alles nu goed en wcahten we vol ongeduld eind sept. af :)

15. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ik zou naar duitsland gaan maar ben op eigen houtje prednisson en assprine gaan nemen in een kleine hoeveel heid
    of dat de oplossing was of dat het gewoon nu goed was
    zal ik nooit weten..

16. Trees

Trees Niet meer actief

Dat voel ik nog steeds niet. Het is dat ik door de echo's weet dat schopjes boven de navel voetjes zijn en daaronder handjes, maar als de gynaecoloog me had verteld dat het andersom lag had ik het ook geloofd :). Het verschil tussen billen en het hoofje had ik anders ook niet gevoeld.

Ik voel nu wel dat er wat ligt. Dat is ook al een hele prestatie :D.

Lieni hou jij ook zoveel vocht vast? Ik heb besloten dat daardoor mijn weegschaal niet lief tegen me is ;). Het gaat nu weer zo hard en kan zelfs me slippers niet meer aan :$.

17. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    trees: weet niet hoe mr ligt maar we zien elke keer eerst zn piemeltje :D:D:D maar ik denk dat ie wel s saltos maakt en de plaats van hoofd/benen veranderd
    maar jij voelt nu ook niet het verschil zeg je zal ik dan maar wat minder hopen dat ik het straks wel voel :D
    maar de plopjes merk ik al heel duidelijk aan de buitenkant dus wie weet (blijf toch hopen denk ik :D)

18. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hei!!

ik voel ook niet elke keer het verschil hoor
    alleen als die met zijn hoofd naast mijn navel ligt.
    soms drukt die zohard daar dat ik denk dat die er doorheen komt.
    bij mij zoontje voelde ik nooit waar die lag.
    maar toen had ik mijn placente aan de voorkant van mijn buik liggen
    dat scheelt ook wel...

ja dat vocht vasthouden ken ik
    sóchtends valt alles mee maar in de loop van de dag als het warm is
    klemmen mijn schoenen en kan ik bijna niet meer lopen
    heel handig op mijn werk ahum..
    ik weet niet hoeveel kilo je in vocht kan vasthouden maar als het het veel zijn scheelt het straks alleen maar..

ik vind het nu al hard :$gaan en als ik dan trees lees denk ik wel ohoh daar moet ik nog naartoe hahahahahahah

mijn vriendin scheelt 3 weken op mij en zij is maar 8 kilo aan gekomen
    moet ze ook heel vaak zeggen...

19. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    waar is iedereen

20. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zit hier verstopt tussen 20 stapels met papieren! Ik probeer de administratie van de afgelopen jaren bij te werken en te sorteren. Stom klusje dat ik al heel lang op mijn to do lijstje had staan.

Lieni wat irritant dat mensen even moeten benadrukken dat ze maar 8 kg zijn aangekomen. Ik ben inmiddels spuugflauw van alle opmerkingen over mijn gewicht!! Nee het zijn er echt geen twee en nee ik ben nog niet uitgerekend en ja ik weet dat mijn kont en benen dikker zijn. ZO even wat frustratie eruit :).

Hoe is het verder met iedereen en de buikjes?

Weet iemand wanneer je de ziekenhuistas zo beetje klaar moet hebben staan?

Deel Deze Pagina