Hoi meiden! Ik kom niet meer zo heel veel op zp, probeer me een beetje af te sluiten voor de nare verhalen (voor zover mogelijk). Ook bij de december 2010 mama's kwamen weer een aantal heel vervelende berichten langs. Ik weet dat dan altijd wel te koppelen aan mijn eigen situatie en schiet weer in de stress, dus beter om zo veel mogelijk te vermijden Maar hier kan ik wel lekker schrijven! Trees, ik had mijn tasje zo rond mijn verlof klaar gemaakt. Uiteindelijk ben ik toen gewoon thuis bevallen. Las van de week nog even wat de VK in het log geschreven hadden, maar dat was echt heel rooskleurig, zoiets van 6 uur ontsluiting en 15 minuten persen. In mijn beleving was dat allemaal iets langer, maar dat maakt niet uit. Heb in ieder geval goede en mooie herinneringen aan mijn eerste bevalling. Ben vandaag weer bij de verloskundige geweest en mocht weer even hartje horen. Over twee weken weer! Ze snappen allemaal wel dat ik probeer vertrouwen op te bouwen. Het komt langzaam, want het gekke is dat ik het wel aan mensen durf te vertellen, ik heb de kraamzorg geregeld etc. Dus ergens weet ik dat het nu goed gaat. Maar ik durf het besef van een kindje nog niet toe te laten. Misschien komt dat wel naarmate ik een buik krijg en het kindje ga voelen. Wie weet. Toen de vk het hartje probeerde te zoeken, draaide de wurm de hele tijd weg. Dat vond ik wel weer heel fijn, het ging gelijk iets meer leven voor me. Gek he? Ik ben wel de twaalf weken grens gepasseerd! Nog niet het spontane abortus tijdperk voorbij, maar wel als magische grens voor velen..... Trees, als je bevallen bent, zet je dan het kaartje op zp of wil je het aan me sturen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ontwerp! Ben zelf nog steeds aan het nadenken over "iets". We hadden nu een leuk standaard-kaartje gezien waarbij er op de linkerpagina aan de binnenkant twee hartjes stonden. Ik dacht daar kan ik er ook 3 of 4 van laten maken. Denk dat ik mijn eerste miskraam - voor de geboorte van ons zoontje - eigenlijk niet op dit geboortekaartje er bij zal zetten. Wat vinden jullie? Nisa, hoe is het met jou? Wanneer heb je die second opinion? Lieni, spannend grietje! Hoe is het nu met jou en je partner? Alweer wat meer tijd voor elkaar en begrip? Hope so! kus
@L78: ik probeer ook minder vaak op ZP te komen maar dat lukt niet altijd maar heb maar een paar topics waar ik reageer en hier reageer ik ook wel altijd ( vind het hier vertrouwder) gefeliciteerd de 12wkn voorbij (dat was ook onze magische grens en vind het al een heeeeeeeele grote stap in de goede richting!!! second opinion: moet nog een afspraak maken zal 1dezer dgn bellen voor een afsrpaak maar aan de ene kant durf ik niet zo goed... vind het eng...een nieuwe arts, een nieuwe Zh vind het een beetje eng...stom he? gelukkig gaat alles goed met mn kerel en voel ik hem regelmatig en dat doet me echt goed want daar put ik natuurlijk mn kracht uit maar al dat nieuwe vind ik nu nog een beetje eng... maar ik moet deze week wel bellen voor een afspraak want hij schijnt een drukke afsrp.lijst te hebben
he hallo, fijn dat alles goed gaat met iedereen grappig om te lezen eigenlijk dat iedereen met zijn eigen dingen zit... what's on your mind!!! Trees@@@ oh wat knap dat je je er nu toe kan zetten ik wilde mijn school afmaken bij de eerste.. moest nog zoveel werkstukken maken (pabo) nou ik was met van alles bezig (heg snoeien , perkje aanleggen) maar niet met school. nu denk ik echt waarom in godsnaam een perkje en een heg snoeien... hahahahahaha nu staat op mijn lijst .. systeem boekhouding voor mijn man onder de knie krijgen en fotoboek maken en de filmpjes op dvd zetten.. hopen dat het me nu wel lukt hahahahaha je mag nu toch gewoon bevallen met je gekke placenta? wil je naar het ziekenhuis of moet dat? ik moet... maar vind het niet erg. tja je ziekenhuis tas. je kan nu alvast de kleertjes erin doen die jouw kindje aan krijgt... en een paar grote maanverband bestendige onderbroeken. en geen halve strings zoals ik deed hahahahahaha en een badjas was ik ook vergeten. maar ik denk dat je hem voor je 35ste week niet nodig hebt. en anders moet iemand even heen en weer rijden in het ergste geval.. ja bizar he dat mensen wat van je gewicht moeten zeggen ik had een verjaardag van mijn ouders zaterdag en mijn familie zijn best direct. ik denk dat iedereen wat van mijn buik heeft gezegt hahahah nou kan ik het van hun wel hebben... maar denk wel mmmm het is dus echt erg.... vandaag woog ik 90 kilo 18 kilo erbij oohhhh moet er gewoon om lachen maar vind het niet leuk ....nouja heb me er maar bij neergelegd en ga extra hard mijn best doen erna... veeeel wandelen... nisa@ ja gewoon bellen . je zit er niet aan vast.. het is een vrijblijvende second opiniun L78@ tja die nare verhalen blijven toch wel komen. mensen willen deze ook graag aan je vertellen. nu ben ik daar niet zo gevoelig voor oik wil ze ook graag lezen alsof ik me wil inbeelden hoe hun zich voelen,. aan de andere kant besef je je misschien hoe gezegd wij zijn met een wondertje.. ik denk altijd van mijzelf dat ik even het besef moest ontwikkelen dat het allemaal niet zo vanzelf sprekend is.. maar nu gaat het goedkomen... maf is dat het onwerkelijk houd je angstig maar toch wil je wel al alles regelen. dus je hebt ook goede hoop en dat is maar goed ook...
gewicht: grappig dat het bij iedereen anders is ik ben juist heel weinig aangekomen (was 47 en nu 53kg)dat als ik het niet zeg dat sommigen het niet eens zien (das ook niet altijd leuk ) ben je eindelijk 'gezond' zwanger.... zondag kwam een tante en nicht van mn man en die vonden me maar aangekomen ja zegt die nicht je kont is echt groter geworden en je heb een buikje gekregen ze hadden echt zoiets van: he?? je figuur is helemaal weg wat is er met je gebeurd !!! nou ja ben 23wkn zwanger gek he ik zeg ook tegen (bijna) iedereen dat ik minder ver ben als werkelijk omdat ze anders zo staren naar je buik vind ik niet zo prettig kan het me aan de ene kant wel voorstellen dat ze zich afvragen waar dan het kind zit denk ik zelf ook soms namelijk
bij een vriendin van mij kwam het ook pas met 23 weken toen begon het te groeien... was wel heel raar ik met buik en zij zonder terwijl wij 3 weken schelen.
Hallo, Ik kom ook maar eens even weer neuzen.. Inmiddels hebben we al 3 goeie echo´s gehad.. en morgen krijgen we er weer 1.. Hartje al zien kloppenn bij de 2e echo... maar bij de laatste zelf gehoord!!! Nou tranen met tuiten natuurlijk.... ik was zo blij... maar goed het is en blijft spannend vooral ook omdat het in deze week (7e week) altijd mis ging.. ben nu 7 wken en 5 dagen zwanger.. dus langzaam kruipen we naar de acht weken.... Hebben jullie het ook gehad dat elke buikpijntje of iets dergelijks je dacht het gaat weer mis.. ik zit nog steeds broek te loeren etc. ik hoop echt dat deze zich goed vast blijft houden!!! En jullie ?? Kunnen jullie het allemaal een beetje volhouden????? Trees succes met de laatste loodjes.....
Ladybird, gefeliciteerd meis, wat een goed nieuws op de vroege ochtend (nu voor mij dan he). Ik heb heel lang gedacht dat het alsnog mis zou gaan, pas de laatste week/anderhalve week, krijg ik langzaam het vertrouwen dat deze wurm blijft plakken. Ik durf me nu langzaam iets meer te hechten en te denken aan het babietje dat in mijn buik zit. Daarvoor was ik alleen maar 'zwanger' en durfde ik echt nog niet aan leven te denken. Kleine stapjes Succes meis, de kansen worden steeds groter dat het hartje blijft bonken. Ik blijf voor je duimen. Trees, stil van jouw kant. Hoe is het? Lienie, trek je het nog? En Nisa, afspraak al gemaakt? Snap dat dat heel spannend is hoor, maar misschien voor jouw gemoedsrust wel goed als je dat eenmaal gehad hebt?
Halllo!!! ladybird... ja slopende weken zijn dit voor je ... je moet er echt even door heen en voor je het week loop je met een buikie rond. heb vertrouwen!!! L78@ jeetje wat ga je alweer hard zeg... op naar de 20 weken.. of vind je het zelf heel langszaam gaan. daar heb ik wel eigenlijk gaat het heel snel maar ik vind het maar langszaam gaan. ben ook ziek , heb griep...en mijn lijf heeft het zwaar had 2 feestjes dit weekend en ik ging sávonfs naar huis en dacht echt dat de beeb eruit ging scheuren... sóchtends gaat het wel weer... moet echt rustig aan doen.. zeker als je bedenkt dat ik nog ruim 2 maanden moet... Trees@@@ hoe gaat het met je vocht ophopingen hahahhaa
Wauw Lieni!! Je bent goed in beeld . Je hebt een hele mooie buik! Ben je nog grieperig? Dat is ook niet leuk met dit weer (nou ja vandaag is het wel weer om ziek te zijn). Nisa hoe gaat het met jou? Voel je de kleine al flink bewegen en heb je al een trampolinebuik. Ik vind het geweldig als je je buik zo heen en weer ziet gaan. Ladybird wat een goed nieuws!! Het is heel moeilijk te geloven bij het begin. Ik heb de eerste echo's zelfs wat geblockd . Ik kan ze gewoon niet meer goed herinneren door alle stress en spanning toen. Hoe was de echo vandaag en hoever ben je nu precies? L78 wat fijn dat je elke keer even het hartje mag komen luisteren. Langzaam komt het vertrouwen er wel, maar denk dat we allemaal pas echt opgelucht zijn als de kleine veilig in onze armen ligt. Hier vanochtend ook op controle geweest. Alles ziet er goed uit, maar ze wordt groot!! De gynaecoloog noemt haar een dikkerdje en haar buikje loopt drie weken voor op groei. Momenteel is het geschat gewicht 3100 gram. Mijn schildklier was wel weer iets te traag en dus wat extra pilletjes slikken. Verder ben ik 5 kilo aangekomen in 3 dagen tijd. Ik ben compleet opgeblazen en het ziet er heel vreemd uit. Ik voel me echt een olifant... Ik ben dus heel blij dat het vandaag niet zo warm is.
nou dank je hoor! heb de foto maar sóchtends genomen sávonds is die 2 x zo groot. Trees@ ik weet ook niet of je die vocht kilo's weer makkelijk kwijt raakt zodra het minder warm is..of dat het blijft zitten. ohhhhwww echt erg he . maar je moet maar denken deze kilo's zijn er straks ook weer snel af ook leuk om dan weer in 1 dag 5 kwijt te raken toch? een klein dikkertje hahahah wat schattig alleen moet deze schat er nog wel uit.. je bent al 35 weken . over 2 weken zou ze al kunnen komen.. kun je je dat al voorstellen? mijn zoon onmschreven ze ook als HUGE maar was 3520 met de geboorte en de grote van zijn hoofd was ook helemaal niet zo groot. mijn vriendin ging een stuit bavalling doen halverwege kwamen ze er achter dat deze kruimel een 10 ponder was... toch maar een keizersnee... is ze wel al ingedaald? deze ligt nog elke x met zijn hoofd boven.. hoop wel dat die straks beseft dat die de andere kant op moet liggen
@ladybird: supeer dat het zo goed gaat!!! nou eerlijk gezegd heb ik vandaag nog gebroekeloerd had wat steekje in mn buik en moest toch even kijken idd. denk dat we pas gerustgesteld zullen zijn als ze gezond en wel in onze armen liggen @L78: je heb gelijk maar moet nog steeds een afspraak maken -zucht- ik stel het steeds uit maar heb de tijd tot de 17de dus ik maak me zelf alleen maar zenuwachtig ben vandaag te laat maar morgen bel ik ZEKER voor een afspraak wil mn zoon ook zien heb hem best gemist @trees: haha idd. hier is het ook al feest het trampolinespringen is ook hier begonnen ZO LEUK!! en soms voel ik een soort gekietel in mn zij dan begin ik opeens te lachen waarop mn man me aankijkt of alles nog goedgaat ) ik vertel dat onze zoon ook een deugniet zal worden zo te zien goh op wie zou die lijken ( we zijn allebei wel zo ) @gewicht: mn buik lijkt weer een groeispurtje gehad te hebben maar de weegschaal die weet dit nog niet of het komt net als de vorige keer in 1x ofzo @lieni: wat een prachtige buik!!!! @trees : ik zag je banner en dacht: tis bijna zover!!! kan je nog slapen word nu al hyper als ik het bij jou zie lijkt me zo spannenddddddd!!!!!! nog heeeeeeel even en je heb je kleine in je armen owww kan niet wachten tot het zover is
lieni:Mooie foto hoor.. je hebt een mooi rond buikje.. Trees: nog 5 weekjes ongeveer.. spannend hoor.. en ach een grote baby of niet.. als het maar gezond is.. daar gaat het om!!! Nisa: Kijk aan jij bent ook al een eind op weg.. Dus jij bent dus ook nog wel aan het broekloeren.... tja ik denk dat het ook gewoon helemaal in mijn systeem zit hoor.... L78; Ik vind je banner zo mooi.. langzaam groeit het vertrouwen..Ik hoop dat je steeds meer vertrouwen kunt op bouwen en lekker kunt genieten!!! Ik wou dat ik ff een zomerslaap kon houden en dat ze me wakker maakten als ik 13 weken was... maar goed.. moed houden he!!! De echo gister was goed... ik dacht dat ik 7 weken en 5 dagen was maar volgens de meting 7 weken en 4 dagen... Volgens gyn was alles goed.. maar toch ga je zelf dan weer twijfelen he.. ( is het wel goed dat het nu in eens een dag minder is etc) terwijl het hartje mooi klopte... ik word soms echt ramp gek van mezelf maar goed.. volgende week dinsdag weer echo ben benieuwd kan de dagen wel vooruit kijken!!!! Gr Lady..
ja de echo's zijn wel fijn maar je kijkt ook weer naar iest uit waardoor de tijd nog langzamer gaat... maar ja om daarom maar geen echo's te doen is ook zo wat. ik denk zelf wel als je termijn klopt of verder is dan zit het wel goed als het vruchtje achter gaat lopen dan gaat er wat mis met de groei...
@ladybird: ow ja hoor als ik even twijfel dan is het ook even broekeloeren en nu even stil op mn rug liggen en wachten tot mn kereltje me een schop geeft van mama I'm ok en dat je nu opeens 1dg korter ben zegt zoooo niks he ik heb tot 12wkn elke week een echo gehad en nu nog steeds 1soms 2xmaand en vooral in het begin was het opeeens 3dgn korter dan weer 4dgn langer??? dacht tis goed met je gyn ik hou mn NOD aan want ze zijn dan nog zo klein dat 1mm verkeerd meten al dgn kan uitmaken dus maak je geen zorgen meid je hebt je knipperende hartje gezien dat is het belangerijkst
Ladybird gefeliciteerd met de goede echo! Probeer niet teveel op die ene dag achterstand te letten, want ze mogen er zo pril zelfs een paar dagen naast zitten. Tot 9 weken liep ik bij elke echo ook één of meerdere dagen achter. Bij de echo van ruim 8 weken hebben ze die keer gemeten in 5 minuten en elke keer kwam er een ander termijn uit. Het is erg lastig te meten als het zo klein is. De eerste weken leek het of ik achterloop, terwijl er echt een reusje in mijn buik zit . Nisa heb je al een mooie nieuwe foto van je nieuwste groeispurt? Lieni ze is hier al ingedaald en ligt al redelijk vast in het bekken. Tot wanneer kunnen ze nog draaien? Nog een paar weekjes hier . Krijg nu toch echt de kriebels. Ze is wel rustiger, maar ik begreep dat dit normaal is als de kleine is ingedaald?!? Weet iemand dat?