Zwanger na herhaalde miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trees, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Lieni nogmaals succes vandaag.
    Trees haha je heb groot gelijk dat je de boel heb leeg gekocht , ik zou het zelfde doen. Mijn kwaaltjes die verschillen van dag tot dag maar echt ziek ben ik weer niet nog nooit geweest ook.

2. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    haai,

hier nog even snel een berichtje
    ik moet om half 3 maar ga zo mijn moeder ophalen
    vriendlief kan niet weg van zijn werk
    moest de echo verzetten anders ... tja en dat wilde ik niet
    niet echt leuk maargoed!!!
    is niet anders hij heeft wel de boon gezien
    maarja als het een beetje meezit zie je nu veel meer..

Trees @ het duurt wel lang jouw realatie inderdaad met meneer toilet....bij mijn zoon was het in week 12 over
    ik voelde het gewoon wegtrekken.
    ik hoop dat het snel over is. en dat je dan alles power weer het middelste trimester.. die is het beste....

nou tjuz en tot vanmiddag!!

(ga verder met nagelbijten):D:D

3. Trees

Trees Niet meer actief

Oh Lieni inmiddels weet je hoe of wat. Ik hoop dat je zo goed nieuws mag komen melden!

Duimduimduimduimduim!

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees ik dacht dat er nieuws was maar jij had een bericht neer gezet.

lieni je hou het spannend ik hoop ook dat je met heel goed nieuws kom er word hard geduimd voor je

5. Trees

Trees Niet meer actief

Lieni nog steeds geen nieuws :(

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees lieni zou die middag nog komen hoop niet dat dit slecht nieuws betekend.

7. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    #47 Joehoe, 9 jan 2010
    Laatst bewerkt: 9 jan 2010
    Hallo meiden,

Ik meld me toch ook maar aan. Wil eigenlijk zo weinig mogelijk aan mn zwangerschap denken omdat ik zo bang ben dat het weer misgaat. Het lijkt me daarentegen toch fijn om af en toe mn verhaal te kunnen delen met jullie!

Ik zie overigens dat het heel spannend is voor Lieni, ik zal nog even een kaarsje voor dr aansteken!

Ik ben nu net over de 5 weken zwanger na 3 miskramen en ook bijna 3 jaar verder... ik merk heel erg dat de 3 miskramen er flink zijn ingehakt. Voordat ik zwanger was hield het me de laatste tijd al erg bezig en ik voelde me regelmatig beroerd eronder (kortademig, hartkloppingen, paniek gevoel in mn buik etc). Dan word ik natuurlijk weer bang dat dat niet goed is voor mn zwangerschap... en zo is het cirkeltje rond...
    Gelukkig gaat het de laatste paar dagen beter. Hoewel ik nog wel veel steekjes en krampjes heb (zijn het nou mn darmen of niet?) en daar onwijs angstig van werd, word ik nu iets rustiger gelukkig!!
    As maandag heb ik de uitslag van de het prius onderzoek (herhaalde miskramen poli) ben benieuwd of ze nog iets kunnen melden...
    Verder heb ik mn eerste echo pas 1 februari als ik ruim 8 weken ben. Minimuis jij ook geloof ik he? Spannend! Maar goed ook ik heb de vorige keren telkens kloppende hartjes gezien die vervolgens weer zijn gestopt..

Ik haal gelukkig veel kracht uit verhalen als die hier op de pagina en vooral van Trees die ik erg heb gevolgd!

Dikke kus

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    joehoe welkom en je verhaal over kloppende hartjes zijn heel herkenbaar hopelijk hebben we op 1feb een hele mooie echo en komen we samen met het goede nieuws dat alles goed is. Ik herken dat gevoel van krampen en dat het dan je darmen zijn, ik heb namelijk overgevoelige darmen die snel reageren op olijfolie of vet nu is dat nog erger en moet ik als ik zo'n aanval heb eerst controleren of ik bloedverlies heb maar tot op heden geen bloed wel darm krampen, ja zwanger zijn is voor ons niet echt leuk meer een hel waar je doorheen moet vooral de eerste 12maanden, maar je vind hier wel veel steun dus gooi het er lekker uit hier kan je klagen en begrijpen we je onzekerheid en zullen niet zeggen meid geniet ervan want we weten hoe moeilijk dit is, ondanks dat moet ik zeggen dat ik wel geniet van de weinige kwaaltjes die ik heb;).

9. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Hallo meiden .....ben ik weer:D moest even bij-lezen.

@Trees ik heb een doptone aangeschaft na wat jij schreef en inderdaad geeft het me heel veel rust vooral als ik buikpijn heb zo als van de week . Kan ik even horen of alles nog goed gaat daarbinnen. (bedankt voor de tip):) . Wat leuk dat jij al spulletjes bent gaan kopen YOU GO GIRL.

@minimuis.......ellendig he dat wachten maar ook hier draaien de duimen dat jouw droom een voorspellende droom is geweest en dat je bij jullie eerste echo goed nieuws krijgt.

@Joehoe meid ik denk dat iedereen hier jouw angst heel goed kan begrijpen. Ik ben over de 12weken grens en nog steeds vind ik het eng en denk ik bij ieder krampje : ooh nee he het zal toch niet weer.
    Maar ik durf gelukkig ook steeds meer te genieten en te geloven dat er echt een minimensje in mijn buik groeit en dat deze een blijvertje is:).

@ Lienie44 Hoe is het nu met je? Hoe ging de afspraak, ik hoop dat je snel terug bent met goed nieuws , ik brandt een kaarsje voor jullie.

@Louisje Hoe was de echo?

Verder voor Trees laatste update over mijn vader, hij ligt nog steeds in het ziekenhuis dus dat is een heel heen en weer gerace met de bezoekuren. Maar hij gaat vooruit, krijgt waarschijnlijk een pacemaker. Heeft van de week hartcatheterisatie ondergaan en ze hebben hem geprobeerd te dotteren maar daarbij hebben ze een ader gebroken, dus al met al maken we ons nog steeds zorgen.
    Hij is pas 66 en ik wil hem wel nog een paar jaar bij ons hebben.

Nou allemaal tot snel en dikke knuf
    Helia

10. louisje

louisje Lid

24 dec 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op mijn echo zag alles er heel goed uit.
    Het hartje klopte en het groeit als een gek.
    Ik ben nu zelfs 1 dag eerder uitgerekend!
    Ik durf nu voor het eerst een beetje blij te zijn.
    liefs, Louisje.

11. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Kijk dat geeft hoop! Wat goed Louisje! En Lienie heeft volgens mij ook een goeie echo gehad... ik heb even stiekum bij haar berichtjes gespiekt!

Ik steek inmiddels elke dag kaarsjes op voor een goede afloop van onze beeb's in de maak. ;)

Vandaag heb ik wel een goeie dag, ik voel mn borsten en dat geeft me een goed gevoel, hoewel ik ook weer bang wordt als ik ze een dag minder voel... maar goed dat is ook wel logisch...

Wat moeten mensen die gewoon zwanger worden en het blijft in een keer zitten toch een ander soort zwangerschap ervaren. Heel jammer dat wij dat niet meer mogen meemaken... maar ik geloof wel dat wij straks extra waarderen wat wij hebben!

Dikke knuffel

12. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    #52 lieni44, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
    hey hallo,

ik zie gr$%%$ net dat mijn hele bericht niet hier neer gezet is.
    heb een heel verhaal getikt en nu lees ik terug en staat die er niet.

nou nogmaals dus inderdaad een goede echo
    wat een opluchtig zeg.
    zag al gelijik wel dat er een grote zwarte cirkel was ontstaan (BM) met daarin iets wits.. maar het is toch even spannend of dat hartje het wel doet.
    maar die klopte goed en hard al.
    de hele wachtkamer kom mee genieten hahahahahaha

je leest wel eens dat na het kloppen van het hartje bij de2e echo deze het niet meer doet.
    waren deze meiden ook zover?
    volgens die gyn daar is de grootste kans op mk nu wel geweken. er blijft natuurlijk nog wel een risico.
    ik krijg de 25e mijn laatste echo en dat is het klaar voor hun.

louisje gefeliciteerd met je echo wat een fijn gevoel zal dat zijn. en inderdaad proberen te genieten. (zeg dit ook voor mijnzelf)
    helia@ zo'n doptone lijkt mijn inderdaad ook wel geruststellend...zijn er nog goede en slechte varianten van?
    joehoe@ ik hoop voor je dat de weken snel voorbij gaan en je de eerste echo hebt.
    killling is het ik weet het. en het lijkt wel alsof je bij elke nieuwe echo weer aftellen is... kan me wel voorstellen dat trees nu zoiets heeft van voorlopig geen echo's

oja ik had vandaag voor het eerst in bed ook iets toen ik op mijn buik lag van pfff er zit een bal in de weg.

ik heb al een zoontje maar ik ben echt alles vergeten hoe het toen gegaan is.
    wilde ook nu een dag boek bij houden maar ik ben weer zo slecht in consequent schrijven.

13. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Louisje en lienni :) wat een goed nieuws zeg...GEFELICITEERD.

Over die doptone, ik had als eerste een angelsound gekocht maar ik hoorde helemaal niks.
    Wat me natuurlijk nog onzekerder maakte toen heb ik bij google op doptone gezocht en er een aangeschaft die verloskundigen ook gebruiken en nu hoor ik mijn sneltreintje heeel goed, en dat geeft een heerlijk gerustellend gevoel.
    Ook ik begin nu pas een beetje te geloven dat het deze keer wel goed gaat ik heb vanmorgen kraamzorg geregeld :D, moest je eigenlijk doen voor week 14 (dus ik was net te laat lol) maar ik durfde het gewoon nog niet eerder.
    Iets kopen durf ik ook nog niet echt, ik kijk wel heel veel.
    Gek he onbezorgd zwanger zijn lijkt me zo veeeel makkelijker.
    Maar ik denk inderdaad dat wij het extra waarderen en dat wij heel goed weten hoe bijzonder het is om zwanger te mogen worden en blijven.

Liefs Helia

14. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Yo Meiden,

Ahhhh Lienie goed hoor!! heel langzaam moet het vetrouwen bij jou nu ook groeien... lekker gevoel moet dat zijn!
    Helia, ik kan me voorstellen dat je af en toe bevestiging nodig hebt hoor... pff ik wou dat ik dagelijk even binnen kon kijken... wordt er af en toe echt gek van!

Gisteren uitslag gekregen bij de herhaalde mk poli. De uitslagen waren bijna allemaal goed, alleen mn hartminuut volume is afwijkend (te hoog) met daarbij perifere vaatweerstand die te laag is, kortom mn baarmoeder krijgt teveel bloed, wat niet goed is (bedenk dat je je planten teveel water geeft).
    Wat ik eraan kan doen? Bewegen, yoga, wandelen. Daarnaast minder snelle suikers eten want er is gebleken dat mn suiker goed is, maar mn lichaam moet meer moeite doen het te verwerken.
    Omdat ik weer zwanger ben heeft hij nog even gekeken. Helaas nog niets te zien... alleen vruchtzakje en dooierzakje (ik natuurlijk weer meteen onzeker, moet je niet nu al iets kunnen zien??) huuu. Maar goed ik moet toch afwachten, toch overheerst het gevoel dat het weer niet goed zit, heel vervelend, meestal is dat gevoel namelijk juist :(
    Ik kan echter toch niets doen dan afwachten...

verder heeft de gyn even mn bloeddruk opgemeten en mn hartslag was ook te hoog, dus hij heeft me medicijnen voorgeschreven om deze te temperen. Ik hoop dat het werkt.

Nou meiden... ik ga maar weer n kaarsje opsteken en mn eerste medicijnen innemen.

Dikke knuffel

15. Trees

Trees Niet meer actief

Lousie en Lienie wat een goed nieuws!! Op naar de volgende mooie echo :D

Even snel hier ben sinds gisteren weer aan het werk (had vakantie) en ben echt kapot.

Helia wel gelukt met kraamzorg. Ik weet niet of je ook KDV nodig hebt, maar dat moet je ook vroeg regelen. Ik was daarmee ook al te laat, terwijl ik het zelf belachelijk vroeg vond.

Joehoe. Hoe hebben ze dat van je hartvolume onderzocht? Ik hoop dat de pillen gaan helpen en ter geruststelling rond jouw termijn zagen wij ook alleen nog maar een vruchtzakje (zelfs het dooierzakje was bij ons nog niet zichtbaar).

Ik ga bankhangen!

Liefs

16. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hoi Trees,

Ja ze hebben mn hartvolume onderzocht... met een zogenaamde snorkeltest... hier kwam uit 7,1 liter per minuut... bij een "normaal" mens is dat 5 liter.. is dus te hoog en mn vaatweerstand weer te laag.... anyway ik hoop dat die pillen wa kunnen temperen... heb ze nu n dag genomen... net even met n thuismeter mn hartslag en bloeddruk gemeten... was erg laag! 89 over 59, maar goed het schijnt beter te laat dan te hoog.... hartslag per minuut was nu naar 83 gisteren nog 90...

Nou ja ik moet er maar niet al teveel op letten en gewoon maar kijken hoe het nu gaat....

Dank!~ik ben nu al weer meer gerustgesteld over de echo! Geeft me een goed gevoel! :)

Liefs

17. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    hey dames kwam even kijken of er al nieuws was van Trees, die had vandaag toch een echo?.......

@joehoe gelukkig ben je een beetje gerustgesteld door de positieve ervaring van Trees.:)

Ik kom later wel weer even neuzen of er nieuws is:D.....

Liefs Helia

18. Trees

Trees Niet meer actief

Ons kindje doet het hartstikke goed. Hoofd en buikje lagen goed op termijn en het was weer fijn aan het spartelen :D.

Alleen de placenta lag niet goed. Deze ligt geheel over de uitgang en de kans is groot dat ik daar bloedingen van ga krijgen (placenta praevia). Als deze niet opschuift wordt het een keizersnee. Dat maakt mij eigenlijk allemaal niks uit, maar de bloedingen vind ik wel doodeng. Ook omdat ik bloedverdunners gebruik is dit nogal een ongelukkig combinatie. Natuurlijk heb ik allemaal enge dingen op internet gelezen over placenta praevia die ik beter niet had kunnen lezen :(. Ik merk dat ik er wat om zit te panieken en daar baal ik onwijs van. Ik moet in ieder geval rustig aan gaan doen, minder werken, niet tillen, fysieke inspanningen en een seksverbod (nou dat is moeilijk...;)). Ik baal gewoon van mezelf dat ik nu niet meer kan genieten en meteen van ergste uitga, terwijl er helemaal niks aan de hand hoeft te zijn.

Zo moest even van me afschrijven ;).

Joehoe is zo snorkeltest bij jullie standaard bij onderzoek na herhaalde miskramen? Ik blijf me verbazen dat ziekenhuizen in Nederland allemaal wat anders lijken te doen.

Minimuis het gaat goed he tot nu toe? Wanneer begon het bloedverlies bij de miskramen die vanzelf kwamen bij jou?

Helia hoe ist met jou?

Lieni al op een roze wolkje geklommen of nog even voorzichtig?

Louisje krijg je later nog weer een echo en nog steeds aan het genieten?

Liefs

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Lieni en louisie gefeliciteerd met jullie goede echo's

Trees wat goed dat die kleine het zo goed doet. Ik weet trouwens uit ervaring dat je beter niet kan gaan zitten google dat maakt je alleen onzeker, ze houden je nu goed in de gaten en het gaat allemaal goed komen met jullie kleine spruit.

Hier gaat het goed, Trees bij mijn spontane miskramen was het heel kort na week 5 al dat het bloedverlies begon alleen bij de eerste kreeg ik op 7weken of zoiets bloedverlies maar toen wist ik al dat het fout was kreeg toen een spoedecho en daar zeiden ze alles is goed, maar ik geloofde dat totaal niet. Nu gaat het goed heb geen behoefte om nog te testen, geen bloedverlies gehad wel nog steeds menstruatiepijn en steken.

Ik ben trouwens van de week in geertgen geweest ze had me ook aangeboden een echo te doen maar dit hebben we afgeslagen. Het gesprek is ons heel goed bevallen als het nu mis gaat (waar ik nog steeds niet van uit ga ) dan moeten we bellen voor een nieuwe afspraak en dan ga ze me progesteron voor schrijven. Ze heeft trouwens een uur op ons moeten wachten omdat we verdwaald waren tomtom deed het niet en de routeplanner van de anwb klopt helemaal niks van echt slecht.

20. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Hè jeetje Trees het ging allemaal zo lekker. Gelukkig is het met jullie frommeltje allemaal goed, maar dan toch zo'n vervelend bericht.
    Internet is heel fijn om bepaalde zaken op te zoeken, maar soms kan je het mss beter niet doen, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Jouw angst is heel begrijpelijk natuurlijk met jullie achtergrond, maar het zal vast allemaal goed gaan.
    Op welk termijn moet de placenta opgeschoven zijn ... of kan dat tot vlak voor de bevalling?
    Nou Trees probeer niet te veel te piekeren!

Dikke kus,
    I S

Deel Deze Pagina