Joehoe het is weer gebeurd . Nu begint het verwerken en het verdriet weer en nog erger de angst wat nu? Per miskraam werd ik altijd moedelozer. Ik ben wel opgelucht dat het relatief goed met de tabletjes is gegaan. Bij mij is het namelijk nogal rampzalig verlopen. Ik kreeg vreselijke weeen en daarna ben ik out geraakt door heftig bloedverlies. Met spoed naar het ziekenhuis gebracht en gecurreteerd. Met name Treesman heeft hier een trauma aan overgehouden. Ik vond het daarom doodeng dat je de pillen zou gaan gebruiken, maar het leek me beter om van de week mijn mond te houden . Ik zou inderdaad even naar de poli bellen, maar waarschijnlijk ben je het al kwijt. Als je het nog niet ziet zitten om te werken, misschien thuis een projectje doen? (ik vulde mijn tijd altijd met projectjes zoals trap opknappen, muren verven, heb een keer een bootje gekocht en gerenoveerd etc.). Niet teveel hoeven na te denken, maar wel goede afleiding en de mogelijkheid om veel rust te pakken. Heel veel sterkte de komende tijd, want het zal nu wel erg moeilijk worden. Knuffel!
Nisa ik hoop met je mee dat je volgende week een mooie hartslag gaat zien en anders dan toch een inwendige echo vragen? Minimuis hoe gaat het met de paniek? Heb je dat alleen tijdens het zwanger zijn of ook daar buiten? Met 10 weken het hartje vinden is inderdaad wel erg vroeg. Hier lukte het met 12 weken ongeveer. Nog een week en dan de echo. Zenuwslopend zeg! Helia hoe gaat het met jou en de bekken? Voel je al wat beweging in je buik en krijg je al een buik? Lieni hoe is het met jou? Ben ik nu iemand vergeten? Ik hoop het niet en anders sorry . Heb een gatenkaasbrein momenteel. Ik heb maandag weer een mooie echo gehad. Placenta is helaas nog niks opgeschoven, maar verder is alles perfect. Mijn gynaecoloog is wel een zak patat :x. Hij is volgens mij nogal gepikeerd van ons uitstapje naar de privekliniek waaruit ik zwanger terug kwam. Naja zijn probleem, zolang hij de controles maar zorgvuldig uitvoert en dat doet hij wel. Ik voel sinds een week af en toe ook beweging onder in mijn buik. Heel erg bijzonder
trees: wat gaaft dat je nu al je baby voelt!!! wat bijzonderrrrrrrrrrrr. hoop het ook mee te maken nou ja ik hoop het ook en anders ja jammer dan wachten we nog een week
Hoi meiden, Hier toch maar even de poli gebeld. Ik heb wel aan je gedacht hoor trees, want gisterenavond en vannacht ben ik zoveel bloed verloren dat ik er naar van werd... ik had echt het idee: het moet nu stoppen, anders ga ik van mn stokkie.... niet fijn. Gelukkig zijn me tot nu toe helse pijnen bespaard gebleven. Die heb ik bij de eerste miskraam gehad en wil ik liever nooit meer (behalve als ik er een kind uit moet persen). De poli zei dat ik toch maar de andere pilletjes ook moest nemen en dat ik waarschijnlijk niet meer het hele heftige bloedverlies zou krijgen... ik heb idd lichte krampen en ben nog wat stolsels verloren, maar verder valt de bloeding mee. Laten we hopen dat het zo blijft en dat een curettage me bespaard blijft. Trees, wat gaaf dat je je kindje nu langzaam gaat voelen, lijkt me zoooo speciaal! PS mijn gyn is ook een zak patat... hij weet geen zak van herhaalde miskramen en verwijst me voor vragen weer naar die andere poli. Bovendien had ik heel erg het idee dat hij me de cytotec aansmeerde omdat de ok bomvol zit... maar goed. Liefs
dames elke keer als ik: zak patat zie (schaam) krijg ik trek in patat hmmm die van bram hmmmm sorry weet dat dat niet de bedoeling is maar ik hen al steeds trek in rare dingen en die zak patat doet de water uit mn mond lopen (schaam)
joehoe ik weet niet waar je in nl woon maar mischien kan je anders eens bij een andere gyn proberen ik had een afspraak staan in geertgen in brabant en ben daar heel tevreden over en anders waar trees heeft gelopen dat zit in friesland. Nisa ik heb met vlagen van die rare dingen ben helemaal zot op hotdogs deze keer heb al een keer gehad dat ik die van mij erop uit stuurde naar de burgerking hahaha maar het valt nog te overzien gelukkig. Trees wat fijn dat je de baby al voelt dit geeft wel een gevoel van rust nu hoef je niet perse meer af te wachten tot de echo ik wilde dat ik al zover was Trees op dit moment gaat het weer heel goed moet ik zeggen heb weer volop zere borsten en dit geeft toch iets van rust en vooral omdat ze zo giga groot zijn dit was de vorige keren niet en dan heb ik het nog niet over de rare dingen die ik doe. We hadden van het weekend een feestje en daar was een nieuwe vriendin van een neef van mijn vriend ga ik me voorstellen aan zijn neef ach ik kan hem pas achtjaar . Ik had vandaag ook weer zoiets word ik voor mijn werk weggestuurd om ijzer naar een bouw te brengen ik in die auto kom ik daaraan halen ze het dacht ik uit de auto, ja de helft dus maar daar kwam ik pas achter toen ik alweer een uur aan het rijden was kon ik weer terug naar die bouw ja ik ben erg oplettend
Ja misschien is st geertgen een optie, ik woon in Arnhem, dus is niet zo heel ver.... Maar wat is het voor een toegevoegde waarde dat vraag ik me wel af... kunnen ze daar meer dat bij een herhaalde miskramen poli bijvoorbeeld? Hahaha ik moet wel lachen om je capriolen hoor minimuis! klinkt als en wandelende hormonenbom Goed teken! @ Nisa ik heb nog steeds constant honger... heb op een gegeven moment maar rijstwafels gehaald om maar niet te gaan snaaien... hahaha Ik hoop wel dat de symptomen nu afnemen. Dan ga ik weer vol op aan de sushi! (als ik het toch positief moet proberen te zien). Liefs
Joehoe Geertgen is een behandelkliniek ook ik had een afspraak bij het amc deze heb ik afgezegd na dat ik in geertgen ben geweest omdat ze daar ook progesteron voorschrijven dit heeft trees ook gehad en kijk nu eens het voordeel is dat ze ook iets meer na kijken dat de standaart dingen. En wat ik ook een groot voordeel vind is geen dikkebuiken in de wachtkamer geen steriel gedoe gewoon een gezellige wachtkamer met bankjes tafels enz. Die slijmprop waar jij het overhad herkende ik trouwens ook dat had ik bij de tweeling dat was trouwens wel de eerste keer dat ik dat had toen was het ook mis dus mischien is er toch een verband tussen die slijmprop verliezen en een ma. Ik wilde het vorige keer niet zeggen omdat ik dacht dat het mischien toeval kon zijn. Hoe gaat het nu verder met je heb je behalve honger nog kwaaltjes of waren die al weg voor dat je naar de echo moest.
Ja ik heb nu bij 3 van de 4 ma die slijmprop / specifiek slijmverlies gehad... de gyn reageerd er niet op, maar ik wete nu wel zeker dat het samenhangt met dat het mis is... Ik heb verder geen kwaaltjes, die waren verder al vrij snel weg... alleen dat honger gevoel nog, maar goed zal ook wel snel verdwijnen nu... Ik zal eens nadenken over st geertgen... wordt dat eigenlijk vergoed door de ziektekostenverzekeraar?? Liefs
Joehoe ze zijn aangesloten bij de meeste zorgverzekeraars je kan altijd ff contact opnemen met de zorg om het te vragen heb ik toen ook gedaan.
Joehoe ik heb zelf eerst een second opinion gehad op de herhaalde miskramenpoli en daarna ben ik overgestapt naar de kliniek voor een third opinion. In Geertgen of Barrahus doen ze gewoon veel meer dan op een herhaalde miskramenpoli. Meer onderzoek en meer behandelingsmogelijkheden. Ik vond de aanpak veel persoonlijker en had eindelijk het idee dat er naar me geluisterd werd. Ik liep dan in het Barrahus, maar ook daar geen dikke buiken in de wachtkamer en kinderen mochten ook niet meegenomen worden. Ik vond dat echt een verademing! Zeker een aanrader en bij mij werd het 100% vergoed, omdat ze een contract hadden met mijn zorgverzekeraar. Mochten ze geen contract hebben met jouw verzekeraar dan is de verzekering verplicht om 80% uit te keren. Je moet daar wel toestemming voor vragen en daar weet ik het fijne niet van.
Nu krijg ik zelf ook zin ... Ik heb al bijna een week niet overgegeven en mijn eetlust komt weer helemaal terug!! Ben helemaal happy! whaha minimuis jij bent ook lekker bezig zeg . Jouw concentratie en geheugen zijn ver te zoeken hihi
@joehoe : fijn dat je iig alleen nog maar dat honger heb. en jaaa sushi lijkt me ook lekker hmmm (volgens mij heb ik trek in alles) @trees: ow wat lekker (joehoe miss. kunnen we delen is zie 2 porties ) maar ik lees dat jij ook progesteron heb geslikt?!?!?!?!?! ik gebruik het nu ook 2maal daags maar ben er zoooooooo slaperig van echt moe ook het lijkt alsof ik een kater heb. had jij dat ook of ligt dat aan mij : @minimuis: ja jij ben zeker lekker bezig hihihi maar ik ook hoor heb een concentratie nul en alles dringt echt pas later door maargoed het ligt niet aan ons maar aande hormonen D:
Joehoe ik weet niet of je hier nog meeleest, maar in ieder geval nog een knuffel voor je. Hoe gaat het nu met je Minimuis nog een nachtje slapen voor jullie! De echo is toch 's ochtends? Had ik al verteld dat ik inmiddels blaren op mijn duimen heb voor jullie . Nisa lekker he die patatjes . Eenmaal raden wat ik die avond heb gegeten? Hihi... Ik heb inderdaad ook progesteron gebruikt. Afhankelijk van de bloedwaarde (prikte elke week op progesteron in het bloed) wisselde de dosering tussen de 2-6 bolletjes per dag. Ik was onwijs moe en labiel, maar ik weet niet of het door de bollen of uberhaupt het zwanger zijn kwam. Ik heb ze tot 13 weken gebruikt en daarna was ik nog steeds moe. Sinds vorige week is de extreme vermoeidheid en misselijkheid pas verdwenen. Gebruik je ze vaginaal of slik je ze? Vaginaal schijn je minder last van bijwerkingen te hebben. Hoe is met Lieni en Helia? Hier alles goed! Volgende week gaan we het kamertje behangen. We zijn hier twee jaar geleden komen wonen en aangezien het nieuwbouw was en ik er heel naief vanuit ging dat ik binnen afzienbare tijd wel een goede zwangerschap zou hebben, hebben we de muren van de babykamer leeg gelaten. We kijken dus al twee jaar tegen betonnen muren aan en ben zo blij dat er eindelijk wat opkomt! We hebben heel gaaf behang uitgezocht.
Hoi Trees, Dank voor je knuffel, ik lees nog mee hoor! Het gaat op zich wel ok, hoewel ik denk dat de grote klap nog moet komen... maar misschien wordt je er ook wel harder in, ik weet het niet. Vandaag weer gaan werken en heel veel lieve reacties gehad van collega's die het weten. Ik doe er verder niet geheimzinnig over, dan weten ze het ook als ik even niet in mn hum ben... Verder ben ik nog steeds aan het bloeden en heb ik nog steeds het idee dat er nog iets is achtergebleven... ik heb bijna de hele dag last van lichte krampen, vooral onderin mn rug en aan de rechterkant... Morgen controle echo dus dan weten we meer... ik hoop niet ook nog een curettage... maar als het moet dan moet het... Vandaag in mn pauze een leuke spijkerrok gekocht.. (voor Nisa: ook nog in de sale dus dubbel kicken!) Trees wat schiet het al op zeg!! Pfff ben telkens weer verbaast! Echt supergaaf! En ook dat kamertje... eindelijk wordt het ingericht! @ Minimuis er gaan hier weer kaarsjes aan! Laat je het ons morgen wel even weten?? @ Nisa & Trees... van dat plaatje kreeg ik zelfs trek in patatjes... toch nog wat resthormonen?? Nisa hoe was je echo? Heb je al wat meer kunnen zien?? X
@trees: ik gebruik ze oraal, 2xper dag maar mn gyn heeft niet hiervoor speciaal bloed laten prikken volgens mij hmmm... ik gebruik ze nu een week en hij heeft er niet eens over gehad @joehoe: ow dat woord 'sale' doet het bloed al sneller stromen bij mij hahahah ik hoop voor je dat er niet wat is achtergebleven en dat alles schoon is tijdens de nacontrole hier: we hebben net zooooooooooo'n mooi knipperend hartje gezien, zooooooooooooooooo gaaaaaaaaaaf!!!! dit hebben we voor het eerst gezien samen de 1ste 2 zw. waren we steeds te laat, alleen had ik tijdens de 2de wel een hartje zien kloppen maar toen kon mn man niet mee dus dit was voor hem het eerste keer. we zijn helemaal happy tot de we de 10 wkn voorbij zijn gaan we eens per week op controle dus volgende week mogen we weerrrrrrr en trees wat gaaf dat jullie aan het babykamer gaan beginnen, je wist al wat het ging worden toch (of heb ik het mis) @minimuis: veeel succes morgen!!!!!! laat je ons niet in de zenuw zitten en laat je weten hoe het afloopt?
Ik laat jullie het zo snel mogelijk weten morgen maar ik bereid me alvast voor op slecht nieuws heb vandaag al meerdere keren bruinverlies gehad
Oh nee ik hoop zo dat het vals alarm is . Ik ga nog een tandje harder duimen en alle positieve energie die ik heb stuur ik jullie kant op!
bedankt lieverds maar het was een voorbode van slechtnieuws schijnbaar is het niet voor ons voorbestemd ik ga vanmiddag geergen bellen