Zwanger na herhaalde miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trees, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Haha Nisa je kindje heeft toch echt een navelstreng, want anders zou het niet groeien! Als ze de echo vanuit een bepaalde hoek nemen zie je echt een wit/ grijs streepje. In mijn album staat zelfs een 3d-echo waarbij het kindje de navelstreng vastheeft! Als het maar niet te hard trekt ;).

Helia ja ook een dochter! Gefeliciteerd! Ik vond het plotseling zo echt worden toen we het wisten. Ik twijfel ook nog steeds of ze het wel zeker weten, want inmiddels is het roze en de bloemetjes behoorlijk oververtegenwoordig.

Jij ben inmiddels ook besmet met het koopvirus. Als je eenmaal begint :D. Het is wel grappig, want we hebben volgens mij een beetje dezelfde smaak. Wij hebben ook de mura en onwijs getwijfeld tussen zwart en bruin. Uiteindelijk hier toch zwart geworden. Ons kamertje is in de basis ook wit. Verder nog wat fellere kleuraccenten en lichtbruin/ goud in het printje van het behang. Ik zal binnenkort even een fotootje plaatsen, want er is net behangen!

Ik heb morgen weer een belafspraak met mijn gynaecoloog en hopelijk dan ook een doorverwijzing.

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    helia: ook een dochter gefeliciteeerrrrrdd wat leuk

ik wil de kamer ook wit met idd. wat fel kleur in accesoires enzo
    en lime groen kinderwagen lijkt me ook mooi:D

maar wij hebben nog even de tijd:D

ben benieuwd naar de kamers ;)

3. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey dames,

Trees@ ik had het verkeerd gelezen ik dacht dat ze nog niet wilde stopppen met de medicattie en jij wel. maar het moet aangepast worden..
    hoop voor je dat ze snel tot wat beslissen
    morgen ook de echo toch?

Jeetje 2 meiden hier....... wat leuk allemaal
    ik moet ook toegeven dat als ik dit lees ik ook heel nieuwschierig wordt. ik dacht altijd dat wij alleen maar jongens zouden krijgen...
    maar bij deze twijfel ik toch wel
    we hadden een mooie jongens naam maar we moeten nu toch even gaan nadenken over een mooie meidennaam

die vind ik moeilijk daarom denk ik ook dat het misschien een meid wordt.
    bij mijn zoon wisten we de jongensnaam niet ... nouja ik wel maar manlief wilde iets anders.
    pas toen ik bevallen was hij zo trots op mij dat ik mijn zin kreeg
    ben er nu nog blij om...

nou dames ik ga naar huis ... misschien dat ik morgen nog kom kijken .. maar ga eerst zwemmen met zoontje...

onze kamer is lime groen met oranje maar dat ben ik wel zat maar ik weet niet of ik zin om alles weer over te schilderen ... pfffffff

4. Trees

Trees Niet meer actief

Nisa ik las ergens dat je weer een goede echo hebt gehad!!! Super nu wordt het allemaal wel erg echt :D

Lieni en heb je besloten wat je met het kamertje gaat doen?

Helia hoe is het?

Hier een super 20-wekenecho gehad. Mijn gynaecoloog lijkt bij gedraaid te zijn en heeft overlegd met de internist voor de pillen. Ik ben wel erg moe door de schildklier, maar dat gaat als het goed is nu alleen maar beter worden. Verder gaat alles super en mijn buik lijkt de laatste dagen een groeispurt te hebben :$. Ben er supertrots op!

Wat ik me afvroeg. Denken jullie nog vaak aan de miskramen? Ik had de hoop dat ik die periode helemaal af kon sluiten als ik een goede zwangerschap zou hebben, maar het verdriet blijft. Natuurlijk zijn 'de data' minder moeilijk, maar wordt nog steeds verdrietig bij herinneringen of sommige plekken. De 20-wekenecho was in hetzelfde centrum en kamer als waar ik de eerste drie zwangerschappen te horen kreeg dat het mis was. Ik begon ook echt behoorlijk te huilen toen ik daar afgelopen vrijdag binnenliep. Blijft toch we heftig allemaal.

Heb nieuwe buikfoto's in mijn album!

Liefs

5. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Hey Trees ...wat een superbuik heb je :D bij mij gaat het nu ook aardig in de gaten lopen dat ik zwanger ben en ik ben net als jij natuurlijk super trots.
    Wat fijn ook voor je dat de gyn een beetje is bijgedraaid;).

Om op jouw vraag te antwoorden ..ik denk ook nog heel veel aan alle keren dat het niet goed ging en aan alle kleine beebjes die van ons zijn weggegaan.
    Ik heb ook een geboortekaartje uitgezocht waarop je een eigen foto kan plaatsen en daarlangs aan de zijkanten vliegen 7 vlindertjes (alsof het kaartje voor ons gemaakt is;)).
    Voor een ieder lijkt het een gewoon kaartje maar mijn direkte familie en vrienden zullen het wel begrijpen.
    Heb het ook aan mijn zus laten zien en die zei: ik begrijp wel dat het voor jullie belangrijk is om het zo te herdenken.
    Ik wil al die kleine vlindertjes van me laten weten dat ik ze nooit zal vergeten en dat ik ook hun mama was , al was het maar heel kort.

@Nisa...goede echo :D:) vertel vertel......

Liefs Helia

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik draag ook alleen maar strakke jurkjes en truitjes zodat ook echt iedereen ziet dat ik zwanger ben :). We hebben zo lang van dit moment dat ik er ook mee wil showen!

Wij zijn exact hetzelfde van plan met het kaartje! Treesman gaat het kaartje zelf ontwerpen en wil er 8 vlindertjes in verwerken. Inderdaad met hetzelfde idee om 'ze' te laten weten dat ze onderdeel van ons leven blijven zijn. Het verdriet om de miskramen is nu wel anders, maar niet minder. Ik beleef het op een andere manier en kan moeilijk uitleggen hoe dat is :(. Nou lekker vaag allemaal ;).

Voel jij de kleine ook al goed bewegen? En gebruik jij de doptone nog vaak? Hier eigenlijk nauwelijks meer, behalve Treesman heeft af en toe nog wat bevestiging nodig.

7. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey dames,

mooi buik hoor trees@ had hem al gespot bij de buiken show topic...
    lekker trots zijn hoor!!!!!!!! het is een mooie buik....
    ik wou dat ik dat kon. ik heb een hekel aan mijn buik normaal
    beetje een blubje en ik kan moeilijk wennen om dat nu om te zetten....
    maar komt wel als die wat groter is
    ik schrok soms ook als mensen aan mijn buik zaten maar dat deed ik normaal ook
    schaamde me voor mijn spekkie
    terwijl het wel meevalt maarja soms ontwikkel je iets wat nergens opslaat.
    nou wie weet maak ik nog een foto

misschien heeft het wel zo moeten zijn dat je in die kamer kwam. eindigen met iets moois om het mooi af te sluiten...

maar ik heb ook nog dat ik het moeilijk vind
    zeker nu ik een vriendin heb die een miskraam heeft gehad dan komt alles wel boven. en het onwerkelijke blijft en daarom ook het onzekere.
    had laatst buikpijn toen dacht ik gelijk "zie je nu gaat het mis"
    tja wat zal ons dit doen vergeten niets
    maar wil je het vergeten ?
    misschien is dat het ook wel....
    dit is wat ons maakt wie we nu zijn en misschien deste dankbaarder voor wat we krijgen..

pfff zwaar stukje...

maar mooi idee van de geboortekaartjes hoor ik weet het zelf nog niet wat we gaan doen..
    wil wat met een foto van de beeb..

8. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    jaaa heb een hele mooie echo gehad
    wij krijgen een swingende-mini-nisa :D
    lekker druk:D nu nog ruimte zat ;)
    moet nog een week progesteron gebruiken
    alleen nu 3x100mg ipv 3x200mg dus zijn aan het minderen ;)
    nou ben zelfs 5dgn vooruit gezet??? dat begrijp ik niet zo goed :D
    want dat betekent dat mini-nisa binnen 8dgn gegroeid is voor 13dgn, vind het wel knap :D
    voor echofotos zie mn album ;) (al is die niet heel duidelijk :( )
    rond de 12de hebben we weer een controle

miskramen: moet er ook vaak aan denken hoor
    en idd. zij zijn ook mijn kinderen en zou ze absouut niet willen vergeten!!
    maar mooie gedachte om het op de kaart te zetten(in vorm van vlindertjes) want zij horen er ookbij natuurlijk!!!
    hier hebben ze helaas geen geboortje kaartjes dat kennen ze niet dus helaas zou het anders ook wel gedaan hebben
    maar heb mn ketting met vlindertjes zo blijven ze altijd bij me
    het zijn 3vlindertjes 2witgoud en 1geelgoud
    hoop dat de witte voor onze echte vlindertjes zijn
    en de gele voor onze geboren kindje
    (en geen 3 echte vlinderjtes :D )
    had het gekregen van mn man de dag dat we pos. testten
    hij, ik en de baby (Dacht hij :D )
    wisten ook niet dat je 'vlindertjes' vlindertjes noemde....
    maargoed (oja foto van de ketting heb ik ook in mn album ;) )

ben gelijk van slag waar zou ik nog meer op reageren......

9. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hee Nisa,

gefeliciteerd met je super echo
    nu mag je helemaal vrijuit genieten.....
    5 dagen verder nou dat is helemaal mooi
    raar is dat he van die echo's.. bij mij was die ook ineens na 3 dagen 4 dagen verder.
    dacht later nog zal het aan het apparaat leggen
    als ze ook maar 1 mm meer meten zit je een week verder.

bij mijn zoontje is het nooit goed duidelijk geweest of hij nu de 30e of de 23e moest komen
    de een zei dit en de ander dat
    uitiendelijk kwam hij de 13e
    dus 3 weken eerder.

hebben ze geen geboorte kaartjes?
    hoe laten julllie het iedereen weten door een groot feessie?
    scheelt wel zoeken zeg.. ik vond het heel moeilijk een leuk kaartje
    ik vond niet zoveel leuk.
    uit eindelijk heb ik er maar een gekozen...

ik heb een armband en heb 3x een ringetje met paarse steentjes erom gedaan...dat zijn mijn vlindertjes maar het zijn geen vlindertjes
    snappen jullie hem nog?

hier alles wel goed heb alleen veel krampen in mijn buik
    ben blij als ik morgen het hartje weer gehoord heb

weet iemand hoe het met minimuis is gegaan?

10. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

11. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Oh gatver zeg!!!

ik kan me voorstellen dat je niet op haar zit te wachten...
    is ze ook nog irritant in haar doen en laten of komt ze gewoon te vaak langs...

mijn eigen moeder had dat die stond elke dag voor de deur maar ook als ik moest slapen. hahahahaha
    voor de rest is ze wel lief maar ze denkt daar dus helemaal niet over na, gelukkig was mijn kraamzorg erg streng en ging haar maar vermaken zolang ik sliep/...

maar pfffffff visite wanneer het hun uit komt... ik zou gek worden...
    bij mij collega kwam iedereen gelijk na de bevalling
    dus dezelfde dag
    hele huis in pijn en zij lag in bed met de kraamtranen....
    maar die mensen komen gerust na 2 weken weer...
    denk je ze gehad te hebben.....

wel balen want je zit je inderdaad wel al druk te maken terwijl je moet genieten..

12. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Hoi,ik kom me hier ook maar weer eens melden.
    En wat zie ik.Lieni zwanger....wat goed zeg!!!!En al zolang!Ben echt heel blij voor je.
    Ik zit nog maar in week 4.Het lukt me niet echt er ontspannen in te staan,dus ik kom jullie maar weer eens vervelen.Omdat jullie uit ervaring weten hoe het voelt.
    Ik test me natuurlijk weer een ongeluk ;) bij elke kramp denk ik dat het weer mis is.En ik zit ook nog in de leuke periode,dat je verschijnselen heel erg wisselen....dus een dagje wat minder zere borsten is ook al reden tot stress :)
    Maar reeel gezien wijst nog niets op een nieuwe mk.

13. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou ja ze probeert het hahha
    maar het lukt haar niet echt :D
    o jee dezelfde dag naaste fam. zoals broer zus ouders ok
    maar ik wil echt geen andere mensen de eerste dag hoor!!!
    ik heb me voorgenomen om de deur niet te openen :D
    heb het al een paar keer geprobeerd maar dan klopt ze aan de raam hahah nadeel van begane grond :D:D:D
    maar zal dan zeggen als je ziet dat ik niet open
    dring dan niet aan ben dan of zelf aan het slapen/of de babay/en anders aan het voeden dus kom dan later (liefst na een paar maanden of jaar :D) langs;)

@suzanne: hey welkom en gefeliciteerd!!!!
    ik begrijp het hoor maar probeer toch te genieten want het gaat straks sneller als je denkt!!!

14. Suzanne68

Heb even het topic weer doorgespit....las wat nare verhalen van meiden waar het weer mis was :( dikke knuf voor jullie!

En gelukkig ook veel meiden,waarbij het nu wel goed gaat.

Ben nu echt al behoorlijk misselijk.Weet dat het niets zegt,maar het voelt toch geruststellend.

15. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey dames,

Nisa@ gordijnen dicht dus de eerste weken hahahahahahahahah
    hebben jullie wel kraamzorg of is dat ook de familie die dat zouden moeten opvangen..?

Suzanne@ gefeliciteerd met je prille aanwinst.... wat een rot periodem is dit nu even he! alleen maar onzekerheid nu
    heb je wel al een echo gepland staan. is je gevoel nu wel beter?
    wanneer ging het de vorige keren mis?
    bij mij was dat met 5 weken . ik kwam er wel later achter.
    maar toen ik met 6 weken een kloppende boon had was ik wel heel gelukkig

16. Suzanne68

@Lieni

De eerste keer ging het met 7 weken mis.
    De 2e keer was het een 2ling,waarvan de eerste met 5 weken weg was en het 2e kindje was het hartje van gestopt met 8 weken.
    De 3e keer ging ik met 5,5 week al vloeien en was ik met 6 weken al schoon.

Ik vind het vreselijk die eerste weken....maak me heel de tijd druk....heb ook wat raars....constant een zoemend gevoel in mijn baarmoeder.Heb het al op het forum gevraagd,maar niemand weet wat het is.Hier misschien iemand?

Kan me goed voorstellen,dat je heel blij was met je echo.

Ik wil pas met 9 weken een echo_Omdat ik niet eerst een kloppend hartje wil zien en dan een paar weken later opeens niks meer.

17. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    lieni: haha ja idd. gordijnen dicht licht uit hahaha
    helaas heb je geen kraamzorg hier :(
    mn moeder komt wel hiernaartoe maar dan kan ik moeilijk doen alsof ik niet thuis ben hahaha (met een pasgeborene ook niet maar toch :D:D:D )
    nou ja zal zeggen dat ik mn rust nu erg nodig heb
    alleen weet je wat het is het is echt zon type die dan gaat zeggen ga jij maar slapen wij kletsen wel met je moeder!!!!!
    dat zei de ook toen mn moeder hier was met vakantie en mn man zei nou het is laat geworden wij gaan slapen
    zegt ze gaan jullie maar naar jullie slaapkamer wij zitten goed?!?!?!!?!? waar ze het lef vandaan haalt en dat ze niet begrijpt dat ze na midnacht niet meer welkom is!!!
    heb haar letterlijk het huis uitgezet
    was zoooo boos heb geschreeuwd tegen mn moeder en haar
    (kon niet alleen naar haar schreeuwen haha)
    van dat morgen weer een dag is en dat het nou mooi is geweest wij willen slapen en door haar geklep dit dus niet gaat
    nou ze was beledigd!!!! hahaha dit geloof je toch niet!!!
    je hebt echte cultuursverschillen hoor
    maar dan maar beledigd daaag ze gaat het moeten begrijpen!!!
    zooo dat is er ook weer uit hahaha

heb jij ook zon last van maagzuur???
    ik nu al best vroeg lijkt me maar goed...

@suzanne: gek he dat je misselijkheid blij wordt :D
    het geeft idd. toch een gerustheid

18. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Oh my God!!!!
    die is echt erg... wil ze misschien ook het kind opvoeden.

mischien moet je haar gewoon zo aan het werk zetten dat ze zo moe is dat ze niet meer komt
    gewoon 10x het huis schoonmaken
    alle boodschappen apart laten halen
    oh sorry ik wil eigenlijk nog appels.. zou je die nog willen halen hahahaha
    oh gemeen........

Susanne@ oh heel verschillend dus ja... dan is het met 9 weken inderdaad een goede tijd...
    nog 5 weken wachten dus.... nog 5 lange weken
    had je ook het gevoel dat het niet goed was achteraf toen?

zoemend gevoel.? niet een beetje drukkend
    bij mijn eerste voelde ik wel dat er wat aan de hand was.. alsof er wat gebouwd werd... kleine tikjes.
    misschien verwoord jij het als zoemend.
    nouja als je dit nooit gehad hebt is dit mischien wel jouw symptoom dat je goed zwanger bent..

19. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @suzanne: hmm zoemend?? mij zegt het ook niks
    heb de 1ste keer niets gemerkt het ging toen mis met 9wkn
    bij de 2de had ik wat buikpijn m.n snachts toen was het iets na 9wkn misgegaan
    maar begrijp wel dat je een echo met 9wkn wil
    dan ben je gelijk jou 'grens' voorbij

@lieni: nou toen ik ziek was komt ze langs om 22.00uur ofzo!!!
    ze ziet dat ik moeite heb mn ogen open te houden maar dat kan dr echt niets schelen keken we tv???
    en nooit overdag van heb je al gegeten wil je miss. een kopje soep ofzo nee hoor
    dus zie haar ook echt niett mn huis schoonmaken
    zou ik niet eens willen gaat ze in alle kastjes en lades zitten
    ik vertouw dat mens niet
    wat ben ik erg hahaha
    nou ja tis zo :p
    ik denk dat het flink bonje wordt straks maar dat kan me niet schelen ze moet haar plek kennen
    ik weet ook dat ik mn kind noooooit door haar laat oppasssen tenzij het een noodgeval is van leven en dood :D
    kijken hoe ze zal zijn als ze erachter komt dat ik zwanger ben
    ze wil graag kleinkinderen ze heeft nu 1 kleindochter van mei vorig jaar. maar goed genoeg over haar :D
    wil het over leuke dingen hebben :D

20. Suzanne68

@Lieni....bij de eerste keer wist ik gelijk,dat het niet goed zat.Bij de 2ling had ik er juist wel een goed gevoel over....en de laatste keer ging allemaal zo snel...toen had ik geen tijd om erover na te denken wat ik voelde;) Bij al mijn mken verloor ik vlak van tevoren wat bruin.Behalve bij het 2e kindje van de 2ling....dat was ineens gestopt.
    9 weken is voor mij idd de grens ,die ik nooit gehaald heb.
    Ja vroeger....ik heb nog 2 dochters van 15 en 17.

Eerlijk gezegd heb ik er nu wel een goed gevoel over,maar ja....ik zit er wel vaker naast.Ik merk wel dat ik er nuchterder in ben.Bij kramp denk ik:eek:h dat zijn mijn darmen maar.En vannacht was ik wat minder misselijk ...dacht ik:maar ik heb ook niet zo vet gegeten gisteren.Wat dat betreft sta ik er wel rustiger in.

En als ik de aankomende 2 weken zonder bruinverlies doorkom,ga ik stiekem een beetje hoop krijgen,dat het goed blijft gaan.

Sorry....heel egoverhaal geworden weer.

Deel Deze Pagina