Fietskar

Discussie in 'De lounge' gestart door Biancaaa, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Hallo allemaal
    We doen 1 auto de deur uit zodat we 1 auto overhouden
    Nu ga ik dus alles op de fiets doen.
    Maar we hebben een dochtertje van bijna 8 maanden en die is te klein voor een fiets zitje.
    Nu zit ik te denken aan een fietskar.
    Zijn er meer mensen die er 1 hebben en hoe nemen jullie je kindje mee die nog in de maxi cosi zit?
    Ik heb namelijk gelezen dat je kindje in een babyschaal mag tot 9 kg en dat is mn dochtertje al bijna

Graag hoor ik jullie ervaringen

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn reactie is niet echt een antwoord op je vraag, maar ik denk dat je dochtertje als ze rond de 9 maanden wel in een fietszitje mag toch?
    Dan zou je wellicht kunnen overwegen de auto nog even aan te houden tot je dochtertje echt kan zitten.
    Een fietskar is best wel een dure aanschaf, terwijl ze dan ook bijna in het zitje kan.

Ik vervoer mn zoontje trouwens in de babymee (maxicosi achter op de fiets). Dat frame heb je voor 90 euro. Maar volgens mij zijn er ook fietskarren waar je een maxicosi in kan zetten.

3. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    De auto is geen optie om nog te houden
    Ik kan een fietskar overnemen voor 25 euro dus dat is erg aantrekkelijk.
    Mn dochtertje kan nog niet zelfstandig zitten want ze gaat "hangen"

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

25 euro is een koopje doen zou ik zeggen, misschien kan je ook kijken voor een 2de hands babyschaal, en anders even kijken of de gewone maxicosi erin past en goed vast kan zetten.

5. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Wij hebben een fietskar, nou kan Dilano wel al goed zitten. Maar op de lange afstanden gaat hij in de maxi-cosi in de fietskar. En dan kan hij even lekker slapen. Nooit langer dan een half uur trouwens!

De maxi cosi hoort natuurlijk niet in de fietskar maar we maken hem op een veilige manier met een spin vast, en zo lang hij nog in de mc past gaat het prima zo.

6. Hier toevallig 2 dagen geleden via marktplaats voor 60 euro een bijna nieuwe fietskar gekocht.
    Ik heb voor mijn kleine van bijna 4 maanden een babyschaal gekocht zodat hij stevig-licht.
    Ook deze heb ik gevonden op markplaats,het is even sleutelen met bevestigen.
    Heb er nog niet mee gefiets dus weet niet hoe het precies zal verlopen maar voor zie geen problemen.

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Dan zou ik in jouw geval voor de fietskar gaan.

8. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb een peuterschaal gezien. daar mogen ze in tot 18 maanden. en die kost nieuw ongeveer 60 euro.
    Dan kan mn dochter die 3 is naast de peuterschaal het blijkt dat het anders krap zou worden als je de maxi cosi erin zou zetten
    Jullie hebben er dus goede ervaringen mee?

Deel Deze Pagina