ik weet dat er al meer topics over zijn geweest, maar zoeken lukt niet zo heel goed. vanchtend dus ondekt dat ik zwanger ben, nu twijfel ik alleen moet ik nu met 0,025 verhogen of 0,50 (1 of 2 blauwe) mijn internist is op vakantie, en in het zh konden ze me daar niet verder mee helpen, behalve de 15de een belafspraak met mijn internist. de ha heeft er te weinig verstand van, maar wil zowiezo bloedprikken morgen ochtend, dan kan ik vrijdag het zh bellen voor mijn waardens. deze waren een paar week geleden heel goed, tsh net onder de 1 en de ander t4 22. ik slik al 150 (1 roze) slik ook al selenium(mee begonnen na mijn laatste miskraam) heeft het ook nut dat ik mijn tpo laat prikken, heb hashimoto.
Volgensmij kun je ook met de schildklierstichting bellen,, kijk maar eens op hun site. Ook op de hypomaarniethappy.nl kun je veel informatie vinden.
ook nog contact gehad met de ha assistente, krijg gelukkig vandaag wel recept voor extra pillen, maar voorderest kwam ik daar niet verder, zal idd even op de andere sites gaan kijken. baal wel dat mijn internist op vakantie is hahaha,
Ik mocht pas na het bloedonderzoek mijn medicatie verhogen. Ze willen namelijk eerst zien wat de waardes precies zijn. Ik ben van één witte (100 microgram) naar één witte en twee blauwe (150 microgram) gegaan deze zwangerschap. Wel vreemd dat ze nu niks kunnen omdat de internist met vakantie is. Want je moet wel zo snel mogelijk de waardes laten onderzoeken zodat je medicatie aangepast kan worden. Anders je huisarts bellen??
Nadat ik erachter kwam dat we zwanger zijn, heb ik ook gelijk mijn internist gebeld. Zij was er toen ook niet, maar een andere belde me wel even terug. Je kan toch vragen naar een andere internist? Er zal er vast wel één rondlopen... Uiteindelijk kon ik ook pas 3 weken later bij de internist terecht. De internist aan de tel vertelde dat je schildklier in het begin van de zwangerschap geen (of weinig) invloed heeft op het kindje en dat ik rustig 3 weken kon wachten. Aan mijn medicijnen is de hele zwangerschap niets aangepast, dus ik zou dat zeker niet zelf beslissen.. Succes!
Ik moest al bij een positieve test 25% ophogen, ongeacht mijn waardes. Ik zat op 100 mcg, nu 125 en stabiel. Ik zou meteen ophogen en niet eerst je waardes afwachten. Tpo prikken kan, maar aan de antistoffen is toch niets te doen (behalve dan misschien de selenium, maar die slik je al). Misschien krijg je dan een hoog getal terug waardoor je je alleen maar extra zorgen maakt. Enne.. Gefeliciteerd natuurlijk
mijn internist zei juist dat de eerste weken heel belangrijk zijn, en idd zodra ik wist dat zwanger was direct moest verhogen. dat heb ik nu ook gedaan, heb nu wat blauwe erbij. voordeel van mijn internist is, ik mag zelf verhogen of verlagen, en tot nutoe heb ik elke keer gelijk gehad als ik ging verhogen. (weer erg moe, pijnlijke spieren etc) ga morgen ochtend bloed prikken en dan hoor ik vrijdag wel mijn waardens
Inderdaad hier ook bij positieve test meteen ophogen met een blauwe (25), ik slikte 175, nu dus sinds dinsdag (positieve test) 200. Gisteren ook meteen bloed geprikt en dan kijken hoe het verder gaat. Dat ophogen was zo met de endocrinoloog afgesproken en gecommuniceerd naar de huisarts, dus dat scheelt. Schildklierstichting kan je misschien ook nog helpen overigens. En anders gewoon even vragen of een andere internist even kan kijken er naar en je kan bellen.
Ik heb een te snelle schildklier, misschien maakt dat ook nog uit... In ieder geval gefeliciteerd en succes!
Hoi Guus, Gefeliciteerd, ik hoop dat het deze keer goed gaat! Ik moest na positieve test direct 50% ophogen, van 0,1625 (roze en halve blauwe), naar 0,225. En daarna na 4 weken bloed prikken. Ik prik regelmatig en de waardes zijn altijd goed, heb niet meer hoeven aanpassen. Vorige zwangerschap hetzelfde verhaal. Dus wat mij betreft goed dat je hebt opgehoogd, misschien heb je nog meer nodig? Ik heb ook hasjimoto trouwens. Succes! X Anne
Ik heb vanochtend mijn bloed laten prikken, morgen zal ik bellen voor mijn waardens. aan mijn ha heb ik echt niks, terwijl mijn tsh bijna 8 was (4jr terug) gaf hij me 1 blauwtje en vond het wel mee vallen kwa waardens.................. na lang aandringen mocht ik naar de internist en daar kreeg ik gelijk 1 witte. 15 aug is hij terug van vakantie en heb ik telefonisch consult, heb ook al even op de websites gesnuffeld van de schildklier stichting (mijn internist geeft daar ook lezingen) wacht eerst morgen mijn waardens af. ben nogal duizelig op dit moment, beetje hyper gevoel, dus verder ophogen doe ik nu nog niet
ik heb net nog maar even met het zh gebeld, overal leeg ik 25-50% ophogen. nu gevraagd of er iemand anders (lopen er 8) me antwoord kan geven, bah voel me zo onzeker, ben super blij met de zwangerschap maar vind het ook heel eng, bang dat het weer misgaat.
nog kleine update, ben terug gebeld, en ze hadden nu mijn labwaardens als binnen, en ik mocht nog meer verhogen, over 2week de 12de moet ik weer bloedprikken. gelukkig is mijn eigen arts er dan ook weer, ben nu stuk rustiger (buikpijn ook gelijk weg)
Ja, dat maakt veel uit, het is namelijk totaal anders. Guus, goed dat er een internist gekeken heeft en dat je mocht verhogen.
twijfel twijfel, ben zo moe, nu weet ik dat vermoeidheid erbij hoort, en dat ik extra moe kan zijn door de slechte nachten (2 keer uit om te plassen) nu nog verder verhogen of nog even aan kijken. voel me straks zon zeur als ik weer ga bellen, sinds vrijdag heb ik mijn medicatie al verhoogd met 50, nu nog 25 erbij doen? of wachten tot na het bloedprikken (12 aug)
Vervelend dat je zo moe bent. Ja, het hoort erbij, maar als schildklierpatiënt kun je extra last hebben en moet je je waarden ook goed in de gaten laten houden. Als je afgelopen vrijdag met 50 mcg hebt verhoogd, zou ik nu niet verhogen. Thyrax is een langzaam werkend medicijn. Pas na 4 weken kun je betrouwbaar opnieuw je bloedwaarden meten. Ook merk je er binnen een week vaak nog niets van, dat je verhoogd hebt. Dus gewoon vroeg naar bed en blijf die 50 mcg thyrax gebruiken, maar wel 12 augustus gaan bloedprikken.
oke, dankje, ben zo onzeker en bang voor weer een mk. van mij mag het snel 8 september zijn, dan zijn we 12 wk en kan ik hopelijk echt gaan genieten. gelukkig nog veel symtonen, zeer pijnlijke tepels, misselijkheid, rug pijn en mijn bekken begin ook (helaas) ook te voelen. in dit gevalletje maar zeggen pijn is fijn?!
Kan me voorstellen dat je bang bent voor een MK, ik had het deze zwangerschap ook heel erg! Kom op, houd je waardes goed en blijf onder controle bij de internist. De kans op een gezond kindje is het grootste!
ik weet dat ik mits het goed gaat, standaart elke 4wk moet prikken, en elke 2 a 3 week naar de gyneacoloog moet (wacht ongeduldig op de oproep)