Start IVF/ ICSI nov/dec 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door julia1984, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, wie gaat er aan het eind van het jaar nog voor een IVF of ICSI behandeling? Ik heb al 3 mislukte IVF pogingen gehad in NL en ga nu naar DD voor een 4e poging. Daar is de behandeling toch meer aangepast per individue dan vast zittend in een protocol.
    Ik hoop dat er meer meiden zijn die mee willen kletsen, zodat we elkaar kunnen steunen en met elkaar mee kunnen leven.

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Wat heftig Julia. Wij gaan er ook weer voor. Ik heb in september een ICSI poging gehad waar 5 eitjes, 4 bevruchtingen uit voort kwamen, waarvan 1 is tp en helaas geen cryo's waren. Dus mag bij aankomende menstruatie weer starten, ik verwacht deze eind volgende week.

Ik heb al 2 kindjes dmv ICSI. Uit toen mij tweede poging is mijn dochter geboren en 1 van de 3 cryo's die toen ontstonden is mijn zoontje geworden.

In Januari dit jaar was ik ineens spontaan zwanger, wat bij ons echt de kans van 1 op een miljoen is omdat het zaad van manlief uber slecht is. Zo blij zo gelukkig werd dit wondertje ons met 10 weken afgenomen (had al 2 goede echo's gehad). Hierna 1 cryo (nog uit 2011, van dochter) en 1 verse Emmy terug geplaats, maar helaas nog niet het gewenste resultaat.

As poging ga ik meer spuiten omdat er de afgelopen poging maar 5 eitjes waren, hoop dat dit meer zoden aan de dijk zal zetten.

Ik klets hier dus graag met je mee.

3. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Kaat, wat fijn dat jullie al 2 mooie kindjes hebben dmv ICSI en hoe verdrietig dat de spontane zwangerschap is misgegaan. Ik hoop dat deze poging jullie een 3e kindje gaat brengen.
    Welke dosering en wat voor medicatie ga je krijgen?

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Ik spuit (altijd) deca en gonal f. Ik zal deze keer 125 gaan spuiten, alle voorgaande keren was dit 112,5.

Welke medicatie gebruik jij? Heftig hoor 3 hele pogingen zonder resultaat :(

5. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb een laag AMH (vervroegde overgang) dus ik reageerde niet op gonal 225 (2 eitjes), ik spoot altijd menopur 225eh en dan met een opbrengst van 6-9 eitjes. Heb ook nooit cryo's gehad helaas.
    Ja het is zeker heftig en emotioneel erg zwaar. Hebben nu ruim een half jaar even niets gedaan met de MMM, maar begint toch weer te kriebelen.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    He meiden, ik ben deze maand al begonnen. De 6e dag prikken vandaag voor mij. Morgen weer naar het ziekenhuis.
    Zal mijn voorgeschiedenis ook vertellen Julia, kaaat kent me al (onder mijn echte naam dan :), heb een ander account genomen)
    Ik heb een dochter van 3,5 grkregen na 4 icsi behandelingen. Daarna zwanger na 3 icsi's van, in eerste instantie een tweeling maar het eerste kindje stopte met 8,2 weken met groeien en de andere had trisomie 18, heb dus de zwangerschap moeten beeindigen.
    Nu 'vol goede moed' weer begonnen, moeilijk maar mijn kinderwens is heeeeel groot.
    Ik heb dus al 7 icsi's achter de rug.

De 4e naar duitsland, woon je dichtbij de grens of erg veel reistijd nu? Had je geen vertrouwen meer in NL of zie je gewoon meer kansen in DU?

Kaaat ik hoop dat je snel kan beginnen! Heb je nu weer kort protocol of ben je wel al aan de pil?

7. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Youtan, wat fijn dat je hier mee komt kletsen. Spannend hoor ook al begonnen! Je hebt al heel wat meegemaakt zeg, maar ook met mooie resultaten. Daar houd ik mij altijd aan vast, de volhouder wint :)
    DD heeft ons nieuwe behandelingen te bieden, daarnaast heb ik al 3x ivf gehad in NL en heb alles geprobeerd wat hier mogelijk is. Daarom de beslissing genomen om naar het buitenland te gaan.
    Is enkele reis 2.5u rijden, dus het zal best wel intensief worden maar ik heb het er zeker voor over!

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Youtan wat ontzettend fijn dat je weer komt meeschrijven op zp! Ik duim mij gek voor jullie!
    Ik begin denk ik eind volgende week aan de pil en heb het langeprotocol zoals ik het nu uitreken week voor kerst punctie ofzo.

Wat een reistijd Julia zeker intensief, maar als je daardoor krijgt wat je wenst is het het zeker waard!

9. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi! Ik ben ook vandaag begonnen met ivf 2, ook in DD Julia!
    Leuk om even ervaringen uit te wisselen.
    Wat gaan jullie spuiten? Ik 75 eh Menopur en 75 eh gonal f. Mijn amh is juist verhoogd dus moeten oppassen voor overstimulatie.

Zit nu in de wachtkamer bij mijn streek zh voor een start echo, hij wilde ook even een nulmeting.

Echt fijn hè dat persoonlijke en niet die standaard protocollen!

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    ]Zo dat is wel een eind Julia! Moeten jullie dan (Hi Willeke :)) voor elke echo daar naartoe? Ik zit op een half uur van huis, kwartier van mijn werk en vind het al een opgave elke keer heen en weer.

Week voor kerst is wel ok toch Kaat! Drinken doe je toch al niet... Lekker veel afleiding die weken.

Ik spuit 300eh menopur per dag en decapeptyl. 3 spuiten per dag.
    Dat ziet er zo uit na een week spuiten....

Bekijk bijlage 480007

Ik ben vanmorgen geweest voor een echo, dag 7, op dit moment heb ik 7 foll rechts en 2 links. (Ik heb links een cyste zitten, waardoor ik vorige maand moest afbreken, maar voor nu ziet het er ok uit).
    Ze zijn nog klein, dus moet nog doorspuiten en dinsdag terug.

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Gezellig Willeke! Menopur en gonal zijn toch allebei medicijnen die worden gebruikt om meerdere eitjes te laten groeien? Fijn dat het in samenwerken met een streekziekenhuis kan.

Ik loop in het OLVG (Amsterdam), 10 minuten van mijn werk 25v minuten van thuis maar de tpen vinden plaats in het AMC.

Youtan enig idee hoe lang je moet spuiten (uit ervaring).

Week voor kerst is top idd, lekker veel afleiding de weken erna. En geen alcohol is geen probleem hier nee :D

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Youtan, wat heftig van je beeindigde zwangerschap.. :( heel verdrietig!
    Dd is voor mij ook ruim 2 uur rijden, maar ik mag de echo's gewoon bij mijn eigen gyn in het streekzh doen. Dus dat is wel heel fijn! Dus ik denk alleen voor de punctie en de tp terug naar DD.
    Haha mooie verzameling heb je al :D en 9 klinkt al goed zeg!!

Kaaat, ja klopt, beide om te laten groeien. In menopur zit extra LH wat ook weer bevorderend werkt (heb ik mij laten vertellen ;)) Dus nog geen onderdrukker nu, waarschijnlijk na dag 8.
    Dus jij krijgt dan eerst de pil? En wanneer mag je dan gaan spuiten?

Zit hier nog steeds te wachten op een telefoontje uit DD :$ Zou vandaag worden teruggebeld of ik vandaag kan starten met spuiten. Tussendemiddag gebeld en ze zou het nog laten weten maar nog steeds niets gehoord nu. :x Heb dus nog maar even een mailtje gestuurd. Het is nl wel erg 'belangrijk' om nu te gaan beginnen met stimuleren want ik heb eind november een grote kerstfair (5 dagen) waar ik op sta met mijn bedrijf. Die dagen zijn erg intensief (van 10 tot 22) dus als ik dan een dag van te voren een punctie heb ben ik een beetje bang dat ik niks kan straks. Dus liever snel beginnen hihi!
    Dus ik zit hier met mn telefoon in mn handen....

13. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Hoi meiden,

ik start niet met een behandeling, wel met onze eerste cryo-terugplaatsing deze maand. Mag ik ook mee kletsen?
    In de zomer is onze 1e icsi afgebroken i.v.m. overstimulatie, in september wel een geslaagde behandeling, maar helaas de verse tp mislukt. Na een rustmaand afgelopen maand, deze maand onze eerste cryo-tp. Deze vindt plaats in eigen cyclus, dus op een paar echo's na hoef ik niet zoveel te doen eigenlijk. Fijn dat het allemaal zonder hormonen kan, maar merk dat ik de tijd nu al langzaam vind gaan doordat ik zelf weinig stappen hoef te ondernemen. Gister 1e echo en er was een follikel van 12 mm te zien, maandag weer heen en dan waarschijnlijk eind volgende week de terugplaatsing. Dat wordt weer spannend!

14. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mag ik ook mee kletsen? Ik start dit weekend met het opwekken van mijn menstruatie middels Provera. Woensdag uitleg en medicijnen ophalen en dan zodra ik ongesteld ben starten met onze 1e IVF poging. Inmiddels zitten we al 2 jaar in de MMM dus hopelijk voor kerst eindelijk positief nieuws:D.

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Willeke nog contact gehad met DD?

Hier eerst de pil meestal tussen de 7-10 dagen dan deca en dan na een week gonal erbij. Dus al bij al wel lang bezig ja.

MZ jeeeeh eindelijk mag je! Welkom hier.

Dreamer ik vond terug plaatsingen in eigen cyclus juist heerlijk en was er mentaal ook minder mee bezig, wat ik als prettig ervoer.

16. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dreamer, spannend dus! Bijna weer een echo!

MZ25, welkom! Heb je lang of kort protocol? Spannend om te gaan starten he!

Kaaat, Ja ze belde dus rond 6en nog ;) Gelukkig hihi! Morgen beginnen met spuiten!
    Oké ja dat is dan idd wat langer. Ik krijg geen onderdrukker (zoals deca) voorlopig, maar waarschijnlijk pas na een week. Nieuw voor mij dit, want ik kreeg met mijn vorige ivf gelijk deca. Toen kwam het ook allemaal wat trager op gang, nu hopelijk wat sneller.

Ik ga 75 eh menopur en 75 eh gonal f spuiten, en jullie?

17. mamavjaquil

mamavjaquil Actief lid

26 apr 2015
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames ook ik ga deze maand beginnen zodra mijn menstruatie komt . Ik heb een lange protocol ik ga decapeptyl spuiten en 2 25 EH menopur. Dit is mijn 2 de poging nadat ik dit jaar april ben bevallen van mijn zoontje met bijna 15 weken zwangerschap. Ik had pure pech mijn eerste terugplatsing was gelijk raak maar zoontje verloren door vlokkentest want verder was alles goed bij hem en bij mijn partner ook de bloedonderzoeken . Zou het leuk vinden om met jullie mee te mogen kletsen en ervaringen wisselen .

18. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mamavjaquil, Jeetje wat heftig zeg...! Wat een tegenslag is dat, heel verdrietig. Waarom hebben jullie de vlokkentest laten doen?was er aanwijzing voor een aandoening?
    Succes met spuiten ook!

Hier gaat straks de tweede spuit er weer in! Sochtends de gonal f en savonds de Menopur!

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaaat: yes eindelijk:D. Heb jij dan het lange protocol dat het zo lang duurt?
    @Willeke86: ik krijg het ultra korte protocol. Ik krijg geen pil maar start op dag 1 met 125 eh Gonal F en dan op dag 6 de Orgalutran erbij. Vlak voor de punctie moet ik Decapeptyl spuiten ipv Pregnyl. Ze zijn bij mij bang voor overstimulatie dus vandaar dit protocol. Tijdens de IUI pogingen had ik met 62,5 Gonal F elke keer al 3/4 eitjes. Waarom spuit je Menorpur en Gonal F en niet een van beiden?
    @MamavJaquil: spannend om weer te starten na zo'n heftige gebeurtenis:(. Heel erg verdrietig dat het bij jullie mis is gegaan na de vlokkentest. Hadden jullie uit voorzorg voor een vlokkentest gekozen?

Hier vandaag op de 4de dag met de Provera kuur. Woensdag dus uitleg en medicijnen ophalen en dan starten op dag 1 menstruatie. Zal volgende week zijn verwacht ik.

20. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Lieve meiden weer een nieuw topic voor nieuwe kansen. Ook al 'hoor' ik hier niet meer thuis, ik leef zeker mee.
    Veel bekende namen. Heel veel succes, kracht etc. gewenst. Hoop zo voor jullie dat het deze keer raak is!!!

Deel Deze Pagina