Lieve dames, Al sinds ik begon met menstrueren heb ik erge klachten. Mede daarom op 16 jarige leeftijd aan de pil gegaan. Sinds 3 jaar gestopt met de pil ivm zwangerschapswens. Nu zijn met menstruatieklachten steeds erger geworden en gaat er tussendoor ook bijna geen dag voorbij dat ik geen buikpijn heb. Maar sinds ik ook pijn bij het vrijen heb, ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. Nu lijken de symptomen vreselijk veel op endometriose, maar dat was volgens de huisarts erg onwaarschijnlijk aangezien ik vorig jaar een echo heb gehad waarop niks te zien is. Vanwege de pijn bij het vrijen ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog om het te onderzoeken. Nu ben ik extreem bang voor de diagnose. Wat als er iets heel ernstigs is, endometriose lijkt me ook niet fijn. Dat gevoel toen we niet zwanger raakten vond ik zo naar. Dat: "we weten niet waar het aan ligt" Wat als er nu ook niks wordt gevonden en ik naar huis wordt gestuurd om te leren leven met deze pijn en vermoeidheid. ik word er bang van. Weet niet wat ik hiermee wil bereiken.. even van mij afschrijven denk ik ..
Ik snap dat je die angst hebt, denk dat iedereen die zou hebben als er iets is maar je weet niet wat! Ik heb er geen ervaringen mee maar wil je toch sterkte wensen!! Hopelijk valt het allemaal mee en worden jullie snel zwanger!
Jouw klachten zijn idd herkenbaar m.b.t. endometriose. Goed dat je een doorverwijzing voor de gyn hebt gekregen. Een h.a. kan geen uitspraak doen of jij wel/ geen endo hebt en ook een echo geeft hier in het algemeen geen uitsluitsel over. Endoklachten zijn en blijven vaak jaren onbegrepen. Ik snap dat het je bang bent voor een diagnose en dat is ook heel terecht, want ondanks dat je met endometriose prima zwanger kan worden, kan endometriose ook hele vervelende gevolgen hebben voor je kinderwens. Ik wil je het advies geven om je goed in te lezen over endometriose ( via endometriosestichting bv. ) en op je strepen te gaan staan bij de gyn. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen, maar laat je goed onderzoeken. Je kan me altijd een PB doen, mocht je meer willen weten! Sterkte.
Succes meis. Jouw verhaal klinkt als de mijne. Ook al zo'n last sinds jonge leeftijd en op de pil gezet. Bij mij konden ze endo trouwens ook niet op de echo zien, ik heb toen een kijkoperatie gehad en ik was behoorlijk verkleefd. Bij endometriose kan er nog zat gedaan worden hoor. Lekker van je afschrijven.
Ik heb ook endometriose en herken je klachten volledig. Zoals hierboven al gezegd is endometriose niet te zien op een echo. Zorg dat je dus bij een goede gynaecoloog terecht komt die bekend is met deze ziekte.