Heeft iemand mijn conditie gezien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poohbear82, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Sorry moet even klagen.
    Voor de zwangerschap was ik goed op weg m'n conditie te verbeteren, maar ik merkte al gauw aan het begin van m'n zwangerschap dat m'n conditie hard achteruit ging. Hardlopen werd me al snel te zwaar.
    Toch ging het de laatste weken redelijk.
    Maar sinds begin deze week goed verkouden geweest (snotteren, hoesten, slijm op de longen en verhoging).
    Vandaag voelde ik me weer goed dus dacht even boodschappen te doen. De winkel is lopend misschien 5 min. En 500 meter. Maar voor de zekerheid met de auto gegaan, neem toch vaak meer mee als gepland.
    Ben net thuis maar ben kapot. M'n conditie is nog slechter als toen ik 3 jaar geleden 1,5 week thuis was geweest met een heuse griep....
    Help! Waar is m'n conditie gebleven? Hoop wel dat ik snel weer redelijk herstel van de verkoudheid, anders ga ik nog een zware tijd tegemoet vrees is.

Sorry voor het klagen. Ik weet dat er meiden zijn die het veel zwaarder hebben, maar schrok van hoe hard m'n conditie achteruit is gegaan.

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hihi! Yep, je conditie gaat dramatisch snel achteruit!
    Merkte het ook al in het begin. Toen werd het iets beter, maar vanaf een week of 26 was ik aan het einde van de dag gesloopt! Merk het nu helemaal doordat ik thuis ben ivm m'n bekken. Heb vanmiddag 1,5 uur gewerkt en heb net liggen tukken op de bank :D

3. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Ik kon rond de 12 weken ook stoppen met hardlopen en met dansen zo rond de 18 weken. Ging gewoon niet meer.

Nu 23 weken en ben aan het einde van de dag doodop. Rugklachten maken het er ook niet beter op moet ik zeggen hoor!

Sterkte in ieder geval en luister goed naar je lichaam!

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Als je hebt gevonden waar die condities zich verstoppen, laat je het me even weten? Ik lijk wel een oud wijf... als ik met mijn zoontje de trap op ben gelopen sta ik gewoon boven aan de trap uit te hijgen. Echt absurd! :( Hoe ik straks die bevalling moet gaan doen met zo'n conditie, shoot me!:$

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik ben tijdelijk gestopt met hardlopen omdat ik te moe was maar loop nu vanaf 13-14 weken weer gewoon hard, je ik ben wel moe dus ga ik gewoon om half 9 lekker naar bed hihi

Ik ben wel heel snel buiten adem (terwijl ik met gemak 5 km hard liep voor mijn zwangerschap) ik doe nu maar half tempo en half qua tijd (normaal een uur en dus max een half uurtje) en twee keer zwemmen in de week en dan nog even wandelen met de meiden (is meer kletsen hihi)

Ik probeer het toch vol te houden want als ik eenmaal eraan ga toegeven is het einde zoek en is naar de wc lopen nog een opgave LOL

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.020
    6.762
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ja, dan is je conditie tijdelijk even weg.. hij komt echt weer terug hoor! Bij mijn eerste duurde het ongeveer 3 maanden voor ik weer mijn vaste rondje van 7 km kon doen (ik was 3 mnd na de bevalling vvoor het eerst weer begonnen met lopen). Dat viel me alles mee, ik hoop dat het deze keer weer zo gaat.
    Ik denk dat je idd niet "lui" moet worden en op de bank moet blijven zitten, maar jezelf tot het uiterste drijven als het niet gaat heeft ook geen zin.

Deel Deze Pagina