Hoi meiden, Sinds week 13 voel ik al duidelijke kriebels in mijn buik. De ene keer was dit rechts, dan weer links enz. Vanaf week 16 voelde ik plop, plop net een luchtbel die kapot spatte. In week 18 begon ik een soort van dof gevoel in mijn buik te krijgen, dit zit altijd ter hoogte van mijn schaamstreek, net een stukje erboven. Vanaf week 20 voelde ik zeer duidelijke elke dag wel wat aan beweging. Nu ben ik bijna 22 weken zwanger, maar vraag me af, wanneer voel ik nu echt duidelijke schopjes? Vanaf wanneer wordt dat echt krachtiger? Het is nu veelal even in de ochtend, de middag soms en de avond dat ik de kleine voel. Maar nog steeds voel het als een doffe bonk in mijn buik, moeilijk uit te leggen. Mijn placenta ligt aan de achterkant.... Ben benieuwd :d. Liefs, Babii
ik denk hier ongeveer vanaf een week of 25, geniet nog maar even van de doffe bonk, want op een gegeven moment dacht ik echt dat ze er dwars door heen zou komen
Ja idd rond week 25 en bij week 28/29 mocht het van mij wel wat zachter haha *houdt je rib maar vast* xxxxxx
Dat hoor ik dus vaker maar ben nu 31 weken maar voel t nooit echt mega hard of ergens tegenaan eigenlijk. Ik voel dus alles wel goed maar echt hard dat de baby je een soort van pijn doet heb ik niet hoor...
Haha nog niet komt vanzelf. En vooral in de avond was het net alsof ze zich ging uit strekken. Moest dan zelf helemaal uit gestrekt gaan zitten. Na de bevalling heb ik er nog zo'n 3 maanden pijn aan mijn rib gehad was dus zwaar gekneust. Jolisa haar voetjes zaten ook helemaal tegen haar scheenbeen toen ze eruit kwam. Duidelijk geen plaats hahaha
Jeetje en kon dat geen kwaad dat haar voetjes zo zaten? Zal ook wel een verschil in grootte van baarmoeder zijn dan of je t wel of niet heel hard voelt....
Geniet nog maar even van de doffe schop. Zelf voelde ik rond de 30 weken duidelijk schoppen. Met 35-40 weken, zag je hem duidelijk draaien. Zn billen gingen van de ene kant naar de andere kant. * best bizar, maar o zo mooi * Tip: Mocht dit bij jou ook het geval zijn, film het een keer! Zo kan je altijd een keertje terug kijken.
Haha "geniet nog maar even van dat lichte doffe geschop" Er zullen best uitzonderingen zijn, maar nou komt het over alsof het allemaal zonder uitzondering heel erg vervelend is Net als dat ik antwoorden lees op vragen als: Wanneer gaat mijn buik groeien? Dan zeggen ook vaak vrouwen: Geniet er maar van dat je nu nog geen buik hebt, zometeen ben je het helemaal zat... Hier voel en zie ik de baby duidelijk 'blubberen' en 'schoppen' geen idee vanaf wanneer dat was. Geloof een week of 25 oid??? Bij mijn vorige zwangerschap was dat totaal anders. Mijn dochter was in vergelijking tot deze heeeel rustig tot het eind aan toe.
Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal, vandaar dat ik de vraag even op het forum plaatste. Ik geniet sowieso van elke beweging in mijn buik, maar was gewoon erg benieuwd wanneer je het echt goed voelt en anderen het ook kunnen voelen. Of wanneer je het gaat zien bijv. Lijkt me zo bijzonder!
Geniet er indd nog maar van. Ik vind t in deze priode echt niet fijn meer. Deels gelukkig dat t niet meer draaid maar ondanks dat zijn bewegingen wel erg duidelijk...en omdat t zo krap is...erg vervelend...arm kind, soms zwaar de hik en dat in die krappe ruimte.. (tegen blaas...ook niet fijn)...
Bij mijn vriendin schopte de baby de telefoon van haar buik af. Ze is best stevig gebouwd, en dit was bij 24 weken. Ikzelf voel de baby goed in mijn buik, maar nog niet aan de buitenkant. Ook ik ben best stevig. Wat ik het leukste vond bij mijn andere kinderen was mijn toen nog partner, mijn buik tegen zijn rug en de baby schopte hem dan wakker smorgens.
justy Nee kon geen kwaad haar linker voetje kan ik nu nog ver omhoog duwen. Ons slangenmeisje je ziet het zo niet hoor.
Ik voelde echte schopjes vanaf een week of 18 denk ik.. maar ik merk nu wel dat ze nu een stuk krachtiger zijn dan toen. Dat gaat heel geleidelijk, totdat je ineens een dreun krijgt en je realiseert dat je kleintje nu wel een stuk sterker is dan toen! Wat ik hier graag doe is even met blote buik op de bank liggen, dan kan manlief goed zien hoe mijn buik alle kanten op beweegt, erg leuk! En inderdaad, ik geniet er nog maar van, ondanks dat ik er inmiddels 's nachts wakker van wordt en 's avonds niet meer lekker op de bank kan zitten.
Haha, blijkbaar gaat het echt zeer doen als ik het zo lees. Dan staat me wat te wachten, want dit lijkt soms wel een adhder. De ene dag voel je haar continu en de andere dag voel je haar op bepaalde tijdstippen. De echte schopjes voel ik denk ik ook wel, maar vroeger me dus af wanneer ze nu echt krachtiger werden zodat mijn schoonouders het ook kunnen voelen, of dat je inderdaad je buik ziet bewegen . Ben ook bijna 22 weken en is ook mijn eerste zwangerschap. Dus heb totaal geen vergelijkingsmateriaal..... Ik ga het inderdaad opnemen als het zover is, want heb al veel van mijn zwangerschap gemist door het overlijden van mijn man. Genieten is dus best moeilijk, al probeer ik het wel. Ben allang blij dat ik goede beweging voel. Het is dus ook normaal dat je haar de ene dag de hele dag voelt en de andere dag op bepaalde tijdstippen? Veelal als ik ga zitten, dan lijkt ze toe te slaan....
Hier ook sommige dagen een stuk "aanweziger" dan andere. Je hoeft pas vanaf 27 weken elke dag beweging te voelen geloof ik.. nou dat red ik hier ruim! Beweging hier vooral als ik even ga liggen, of het nou op m'n zij is of m'n buik.. kleintje wordt dan ineens actief! Je buik gaat echt bewegen, zeker als je placenta aan de achterkant zit zul je er genoeg van gaan zien! En die schopjes kunnen je schoonouders ook gaan voelen hoor, daar zit steeds meer kracht achter! Hoop dat je inderdaad kan gaan genieten van je zwangerschap, het is wel een achtbaan van emoties zo voor je, of niet? Heb je verhaal in het andere topic gelezen, daar werd ik toch even stil van. Hoop dat je samen met je schoonouders troost kan vinden in het nieuwe leven in je buik.. dikke knuffel!
Ik weet niet precies wanneer, maar rond een week of 30 kon je het van de buitenkant heel goed zien. Nu zijn de bewegingen echt heel krachtig. Voel hem echt draaien. Soms blijft een kant uitsteken haha. Dan lijkt mijn buik helemaal scheef.