Heb in totaal 6 x iui gehad waarvan de laatste 3x met clomid. nu zwanger van de eerste keer icsi. bij ons lag het probleem aan de zaadkwaliteit, als die heel laag is is met iui naar mijn idee weinig kans. maar bij ons was het zaad eigenlijk ook nooit geschikt geweest voor iui. Ik vond trouwens die 6x iui stukken zwaarder vallen dan die ene keer icsi met hormonen. heel veel succes met zwanger worden!
Z: das ook wel eens fijn om te horen! Hoor veel om me heen dat mensen IUI juist mee vonden vallen, maar ik vind t hele traject nog best heftig... Vooral de teleurstelling elke x... nu ook weer :'(
Qua hormonen vond ik de eerste 6 IUI erg zwaar (Clomid) Maar IVF-ICSI is zeker lichamelijk zwaarder dan IUI. Dat maakt de teleurstelling zeker niet minder. Heb er in die tijd behoorlijk doorgezeten kan ik je vertellen. Sterkte, ik hoop echt dat t snel raak mag zijn voor je.
Brabbel!!! wat zie ik je bent zwanger!!!! gefeliciteerd meissie!! Ik ken je via t topic vroegtesters met pregnyl foei! ohh ben echt blij voor je meid!! xxx
Brabbel: van harte. jij al op de helft zie ik! 10xvIUI, bij ons doen ze dat maar 5x... hoop voor jou op een voorspoedige zwangerschap!!
Chantal, ik ben nu bezig met ICSI. 7 mislukte IUI's achter de rug met donorzaad. En wat je zegt, ik vond de IUI's vreselijk zwaar (worden). Die teleurstellingen trok ik gewoon niet meer. Ik deed de laatste 4 IUI's met hormonen. Soms 3 follikels en toch geen zwangerschap. Vanaf de 4e IUI had ik er totaal geen vertrouwen meer in. Dat maakte het voor mij zo zwaar. Ik was ervan overtuigd dat het met IUI niet ging lukken. En dan toch iedere dag hormonen spuiten etc. In het MCK leiderdorp wilde ze perse 9x IUI. Nou dat wilde ik absoluut niet!! Ben overgestapt naar DD en nu dus bezig met ICSI. Lichamelijk zwaarder, maar voor mij geestelijk minder zwaar.
@ zonnestraal: heel veel succes! Bij ons willen ze 5x IUI. Konden ze bij jullie dan wel een oorzaak vinden? Want anders gaan ze niet zo snel voor ICSI toch? Bij ons niet, dus dan zal het IVF worden. Maar goed, eerst maar hopen dat deze 3e poging lukt. Al heb ik deze cyclus eigenwijze follies die maar niet willen groeien... grrrr
Ik kan hem nog niet invullen, want voor mij wacht in mei een intake voor iui. Maar ik had wat vraagjes: Wat is een nood iui ipv ivf? en wat is azoospermie?
Ik heb destijds per ongeluk ingesteld dat je maar 1x mag stemmen en de moderator kan het ook niet wijzigen maar ik ben nu na IUI 4 zwanger. Nog heel pril en spannend, hopelijk mag t zo blijven!
Als er te weinig follikels zijn voor ivf... bijvoorbeeld 3, dan doen ze liever een IUI ipv IVF om geen poging (voor de verzekering) te verspillen. Azoospermie is dat er geen spemacellen zitten in het semen van een man.
chantal gefeliciteerd! Hoelang was je al bezig? Aklina, heel veel succes!!!! Ik hoop het voor je dit voorjaar nog!! Voor mij komt 2 mei steeds dichterbij. Ach we zien wel.
Dan des te fijner dat het gelukt is. Fijne zwangerschap. Poeh al 1.5 jr in de MMM wat hebben ze allemaal gedaan voor IUI?
Veel onderzoeken en na hsg een half jr nix omdat ze denken dat dat vruchtbaarheid bevorderd dus dat tikt aan qua tijd
Ja, poeh he, dat kun je wel zeggen. Zou je nu met een eventueel brusje (durf het haast niet te veronderstellen) wel meteen iui krijgen? En voor je baby; Blijven plakken!!!!! Doe je best!!!!!!