Bloedverlies eerste weken van de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tadja, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tadja

Tadja Lid

5 jul 2016
    92
    0
    6
    Hoofd financiële administratie
    Hoi Dames,

Afgelopen zondag had ik voor het eerst een positieve test in handen.
    Maandag nog een digitale van CB gedaan en hier stond 1-2 weken zwanger.

Super blij natuurlijk, maar nu had ik gisteren ineens redelijk veel bruine afscheiding en een klein beetje helder bloed erbij.
    Behoorlijk geschrokken natuurlijk, verloskundige gebeld en zij kunnen nu niets doen. Ik moet afwachten, het kan het begin van een miskraam zijn, maar het kan ook een gesprongen ader of iets dergelijks zijn.

Ik heb al vanaf mijn eisprong een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, dit is nu niet meer of minder geworden.
    Ik mag over 2 weken op controle voor een eerste echo, eerder kunnen ze nog niets zien zei ze.

Iemand hier ervaring mee? Ik heb nog wel steeds gevoelige borsten en licht misselijk in de ochtend.
    Zo blij als ik was met de positieve test zo onzeker ben ik nu of het wel goed gaat :(

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Er is helaas niets over te zeggen, mijn gynaecoloog zei dat de kans 50/50 is.

Wel kun je blijven testen, als die oplopen weet je dat je iig nog hcg aanmaakt, al zegt dat ook niet alles.

Het zijn onzekere weken. Ik heb tot 9 weken gebloed maar alles hier goed!

3. Tadja

Tadja Lid

5 jul 2016
    92
    0
    6
    Die onzekerheid is echt vreselijk.
    Gelukkig dat bij jou alles goed gaat, ik hoop maar op hetzelfde

4. Charli

Charli Lid

30 jul 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je misschien gisteren seks gehad? Of harde ontlasting oid? Ik had met 6 weken ineens redelijk bloedverlies, wat vervolgens over ging in bruin slijmerig verlies. Ook waren mijn misselijkheid, vermoeidheid & pijnlijke borsten ineens weg. Aangezien ik er geen buikpijn bij had en het rode bloed niet doorzetten dacht de verloskundige dat er een goede kans was dat het wel goed zat. Met 7 weken een kloppend hartje gezien, dus inderdaad niets aan de hand. Achteraf is het waarschijnlijk een contactbloeding geweest na seks.

Er valt niet zo veel over te zeggen, maar bij mij betekende het bloedverlies dus helemaal niets. Hopelijk een mooie echo over 2 weken!

5. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hier ook elke keer lichtroze na ontlasting.
    Pffff maakt mij ook erg onzeker.
    Ik hoop echt dat het daardoor komt

6. Tadja

Tadja Lid

5 jul 2016
    92
    0
    6
    Ik heb geen harde ontlasting, eerder dun.
    We hebben wel seks gehad, maar dan zou ik verwachten dat het direct daarna bloed.
    Hoop inderdaad dat het hieraan ligt en dat alles gewoon goed is over 2 weken.

Geduldig zijn is helaas niet mijn sterkte punt, dus dat wachten duurt zo lang.

7. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Zelfs twee weken bloedverlies gehad bij de eerste :) Bleek bij mij gewoon te komen door een goed doorbloedde baarmoedermond waarbij vaatjes knapten.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Helaas echt afwachten! Dit is m'n 5e zwangerschap, de eerste was prima, tweede begon een paar dagen na de positieve test met heftig rood bloedverlies. De derde kwam m'n zoon uit, de vierde begon met wat oud bloed verlies wat S avonds alle sluizen open gooide en ook eer en miskraam werd. De 5e keer had ik met 8 weken roze slijm verlies, best wat slierten en klodders roze bruin achtig maar nu inmiddels toch bijna 32 weken zwanger. Een ding weet ik zeker; de hoeveelheid bloed bij mijn miskramen kon ik niet onderuit dat het foute boel was. Bij deze zwangerschap was dat heel anders....

9. Tadja

Tadja Lid

5 jul 2016
    92
    0
    6
    Jeetje wat erg dat je dat al twee keer mee heb moeten maken.
    Het was bij mij niet heel veel bloed, voornamelijk bruine afscheiding.
    Dat geeft wat meer hoop dat het nog goed komt

10. Charli

Charli Lid

30 jul 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan best hoor, dat het van de seks kwam, vooral ook omdat het voornamelijk bruinverlies was. Duurt gewoon even voordat bloed je lichaam uitgewerkt is, dat gebeurt niet direct na de bloeding. Wij hadden 's ochtends seks gehad, 's middags (pas uren later dus) begon het bloedverlies en de hele volgende dag heb ik nog rood slijm en bruinverlies gehad. En ondertussen 17 weken zwanger.

Het hoeft uiteraard niet zo te zijn, maar het kan wel dat het van de seks is gekomen

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb ook bloedverlies gehad op het begin, bleek een kleine hematoom te hebben (inwendige bloeduitstorting) die na een weekje weer weg was.

De menstruatiekrampen die je beschrijft heb ik ook na mijn eisprong gehad (10dpo) en gingen pas weg rond de 5 a 6 weken.
    Was volgens mij het groeien van de baarmoeder.

Gaat het bloedverlies echt doorzetten en krijg je een soort menstruatie dan zit het (vaak) niet goed, hoewel ook daar nog verhalen over zijn van meiden met een goede afloop.

12. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Bij mijn eerste twee zwangerschappen had ik bijna dagelijks bruin bloedverlies tot ongeveer 10 weken zwangerschap. De zwangerschappen verliepen goed. Geen idee waar het het bloedverlies door werd veroorzaakt. Ook had ik bij al mijn zwangerschappen de eerste weken krampjes en steekjes.
    Het is een heel onzekere periode en je kan alleen maar afwachten. Sterkte!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja waren rot ervaringen maar gelukkig kreeg ik na de eerste miskraam m'n zoon en na de tweede miskraam werd ons geluk dubbel beloond, nu over een paar weken verwachten we de tweeling.

14. Tadja

Tadja Lid

5 jul 2016
    92
    0
    6
    Wauw een tweeling, dubbel geluk! Heel veel succes nog de laatste weekjes. Ik hoop dat het over twee weken goed nieuws is voor mij bij de echo.

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ook hier de eerste 8/9 weken zeer regelmatig bruin en roze bloedverlies. Dit is nooit te verklaren geweest. Er was geen sprake van een hematoom en het kwam meestal spontaan (dus niet na seks, harde ontlasting, etc).
    Daarna is het rustig gebleven tot de 20e week, toen opeens enorm veel rood bloedverlies, het liep er letterlijk uit. Diezelfde avond naar de eerste hulp gegaan, maar hoe snel het kwam, zo snel was het ook weer weg. En ook voor deze bloeding is nooit een verklaring gevonden.
    Mijn gyn gaat er vanuit dat ik een hele gevoelige baarmoedermond heb en dat daar alle bloedingen vandaan gekomen zijn.

Nu al 6 weken lang geen spoortje bloed en een gezonde, super beweeglijke baby in m'n buik. Bloedverlies hoeft dus gelukkig niet altijd foute boel te betekenen :)

16. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook al zo onzeker meis.ook pas 1 dec. Mijn eerste echo en vanacht een dun klein sliertje bloed in afscheiding.
    Toen werd de afscheiding roze en nu bruin.. ook totaaaal geen zwanger gevoel dus onzekerheid slaat toe.
    Had wel pijnlijke borsten maar dat is nu ook veel minder.
    Heb gister wel veel geniest , dus kracht gezet , mss dat het daarvan is!
    We moeten wachten helaas en meer kunnen we niet doen!

17. Tadja

Tadja Lid

5 jul 2016
    92
    0
    6
    Vreselijk hé die onzekerheid. Ik heb sinds gisteren geen bruine/rode afscheiding meer gehad. De krampjes / zwaar gevoel onderin mijn buik blijven nog wel. Ik hou het maar erop dat dit het groeien van mijn baarmoeder is.

Kan je de verloskundige niet bellen of je misschien iets eerder mag komen om te kijken of alles goed is?
    Meer kan je helaas niet doen. Ik duim voor je dat alles goed is!

18. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL

Hopelijk blijft alles weg nu bij je en worden de krampjes etc ook snel minder! Alles bij elkaar zorgt er wel voor dat je onzeker gaat worden he.

Ik heb al gebelt en ze vertelde me dat het ook vaker voorkomt bij zo'n prille zwangerschap . Het kan nog van de innesteling zijn of door mijn niesbui van gister haha. Je baarmoeder is ook extra doorbloed dus als je daar gevoelig voor bent hoeft er nog maar dit te gebeuren en het kan gaan bloeden.
    Ik moet het even aankijken en als het toch weer toeneemt dan mag ik terug bellen en.gaan ze kijken wat ze voor mij kunnen doen. Evt een inwendige echo bij 6 weken om te zien of alles intact is... alleen het hartje klopt dan nog net niet/net wel.. dat is even aankijken maar als ik maar weet dat er niks afgebroken is zou ik al gerust zijn voor even.

19. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ik heb t ook gehad bij mn 2e kindje in de eerste weken!
    Bruinverlies en zelfs af en toe wat rood... geen sex gehad oid.
    Heb toen een echo gehad omdat we al heel lang bezig waren en ik zó onzeker was.
    gelukkig is mijn zoontje vorige week 2 jaar geworden! :D

Ik hoop dat t bij jou ook niets betekend!

20. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hier ook 2 dagen lang lichtroze en bruine afscheiding gehad alleen bij het afvegen dus minimaal. Geen buikkrampen of iets. Het maakt je idd onzeker ook al zegt de verloskundige dat je niet enorm druk hoeft te maken zolang je geen krampen hebt. Misschien een pret echo een idee?. Ik heb 9 november een pret echo afspraak omdat ik niet tot december in deze onzekerheid wil/kan wachten. Succes en rustig aan. Ik duim voor jullie mee dat het onschuldig is.

Deel Deze Pagina