O o, weer zwanger :D

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Chaotica, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaotica

Chaotica Lid

21 feb 2009
    9
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben Monique, 28 jaar oud en mamma van 2 lieve kindjes, Tim 7 en Thijs van 4. Mijn vriend waar ik al bijna 9 jaar mee samenwoon heeft ook nog een dochter van 10.

Toen ik 16 was ben ik ook al eens zwanger geraakt en heb toen een abortus laten doen, ik wilde geen tiener-mamma zijn die haar kind geen toekomst kon bieden.
    Op mijn 20 werd ik zwanger van Tim en hij was hartstikke welkom, daarna wilde we er nog wel 1 kindje bij en kreeg ik een miskraam na 7 weken zwangerschap. Gelukkig was het gelijk daarna weer raak en beviel ik 9 maanden later van weer een gezonde baby, Thijs.
    1 jaar later raakte ik door een spiraaltje heen weer zwanger. Omdat dit voor mijn vriend het 4e kind zou zijn en onze financiele situatie op dat moment niet geweldig was, hebben we toen besloten om een abortus te doen.

Nu ben ik dus weer zwanger :( . Ik ben er heel erg blij mee en vind het geweldig nog zo'n kleintje erbij, maar mijn vriend dus niet.
    Hij vind dat ik het weer weg moet laten halen, maar ik ga dat psychisch echt niet trekken. Dit zou het 4e kindje zijn dat ik dan verlies.

Ik weet dat dit een vreselijk verhaal is voor vrouwen die proberen om zwanger te raken en het maar niet wil lukken.
    Dit is de andere kant, ik ben gewoon elke keer maar zwanger, ondanks anticonceptie. Als dit kindje geboren is laat ik er zelf maar een knoopje inleggen.

Morgen een afspraak maken met de dokter en de verloskundige.
    Misschien dat zij nog wat tips voor mij hebben.

Gr. Monique

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Wat ik me eigenlijk afvraag is of je alleen een spiraaltje hebt gebruikt als anticonseptie?
    Want als je al 1 keer door het spiraaltje heen zwanger bent geworden snap ik niet dat je daar dan nog vertrouwen in kunt hebben.

Dit is toch iets waar je samen met je vriend uit moet zien te komen, maar ik zou een abortus dus NOOIT kunnen doen.

Succes met het maken van de juiste keuze voor jullie!

3. Chaotica

Chaotica Lid

21 feb 2009
    9
    0
    0
    Nee nadat ik zwanger ben geraakt door het spiraaltje ben ik aan de nuva-ring gegaan, die werkte heel goed, totdat ik een poosje ruzie heb gehad met mijn vriend en had besloten om niet meer met 'm te vrijen. Toen heb ik hem er een tijdje uitgelaten, vond het zonde van het geld. Daarna weer opnieuw begonnen met de nuva-ring, maar nu na 2 maanden toch weer zwanger. Dus tussendoor 1x gewoon ongesteld geworden.

4. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    meid ik wordt ook te pas en te onpas zwanger.. anticonceptie of niet.. maar.. geen enkele anticonceptie is 100% betrouwbaar en ook je vriend is hier zelf bij geweest.. is ook zijn verantwoording lijkt me..

Ik ben tegen abortus, maar ga niet oordelen...daar heb ik geen recht toe.. lijkt me alleen vreselijk moeilijk.. het schuldgevoel dat ik zou hebben zou ik niet aankunnen.. maar ook dat is bij iedereen verschillend.. je geeft zelf al aan dat jij dit geestelijk niet zou trekken.. en je hebt wel de verantwoordelijkheid voor je andere kids..

ik zou er nog s goed over praten en puur mijn mening? als hij het niet wil is dat zijn probleem, maar daar kan dit kindje niets aan doen. " het" is door jou en hem gemaakt tis niet uit zichzelf ontstaan.

Meid moeilijke tijd en heel veel succes en sterkte.. en een dikke knuff...

5. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Jee, moeilijk verhaal. Wil je alleen veel sterkte en wijsheid toewensen met het nemen van een besluit. Het is absoluut niet makkelijk en ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Nogmaals veel sterkte!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Van harte gefeliciteerd!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja meid wat moeilijk is dit. Ik heb ook een keer een abortus gedaan en ik weet als geen ander dat het een mega impact hebt. Ik denk dat dit iets is wat jullie samen moeten beslissen. Probeer rustig met elkaar te praten en hopelijk komen jullie er samen uit!

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Tsja, dit is weer het andere uiterste. Wij zijn al ruim 2 jaar bezig en zouden zo dankbaar zijn voor een wondertje. Ik hoop dat je vriend beseft dat nieuw leven een wonder is wat je krijgt ook al komt het niet zo goed uit. Heel veel sterkte met je beslissing. Ik hoop dat dit kindje een kans krijgt om te leven.

9. Chaotica

Chaotica Lid

21 feb 2009
    9
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties, heeft me echt kracht gegeven om mijn beslissing in stand te houden.
    Na een paar heftige ruzies dit weekend, heeft hij zich er toch uiteindelijk maar bij neergelegd. Hij wilde toch liever niet dat zijn gezin vertrok.
    Ik natuurlijk ook niet :D
    Vanmiddag heeft ie zelfs met boodschappen doen (vind ie leuk) een potje babyvoeding meegenomen, een klein gebaar, maar het deed me echt heel veel. Ik ben blij dat we dit toch weer samen kunnen doen, want ik hou toch echt heel veel van hem.

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Fijn meid, en nu lekker gaan genieten.

Liefs Zora

11. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Hallo

Ik ben nu voor de 3de keer Zwanger
    we hebben 2jongens van 3jaar en 7maanden

bij ons was het ook niet de bedoeling
    we schrokken ook heel erg toen ik een positieve test in handen had

en het eerst wat we allebei zeiden
    die komt ook wel groot haha dat vondt ik super!
    wij zelf zijn heel erg tegen abortus
    maar dat is bij iedereen anders
    dit komt ook puur omdat wij vrienden hebben in onze kring
    die al ruime tijd er mee bezig zijn

we hebben ook zoiets van het is onze eigen schuld en niet de schuld van het kindje
    maargoed dat is mijn mening ;)

meid ik ben heel blij dat jullie er samen zijn uitgekome
    en ga lekker genieten van je Zwangerschap en
    van het kindje wat over een tijdje word geboren :D

Liefs Maria

12. jean29

jean29 Lid

7 mrt 2009
    19
    0
    0
    moeder
    utrecht
    hoi hoi,

oooo wat een moeilijk iets voor jouw zeg!Ik snap dat je dat nu niet weer gaat trekken!Het is wat zeg constant zwanger door de anticonceptie heen!
    Maar goed jouw vriend had natuurlijk ook even beter moeten na denken natuurlijk!Ik bedoel door een condoom zwemmen ze niet heen !En vooral als je weet dat je makkelijk door antconc. heen zwanger word!
    Het is indedaad niet leuk om te lezen voor vrouwen die al lang bezig zijn....maar ik snap dat je dat persoonlijk ook niet constant kan verwerken!
    Uiteindelijk hadden jullie samen verandwoordelijk moeten zijn en een condoom daarbij moeten gebruiken!Dus ik zal zeggen hij is ook verandwoordelijk voor deze zwangerschap!Netzo als jij!
    Ik wens je heel veel succes en neem de goede beslissing samen!En laat het hem ook inzien dat het niet een makkelijk iets is voor een vrouw!Tenslotte hoeft hij het niet door te maken!
    Sorry voor mijn eerlijkheid....maar zeg zelf het is toch ook zo!

Veel sterkte met dit probleem!

Groetjes jean

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    :) :baby: van harte gefeliciteerd geniet ervan :baby: :)

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    gefeliciteerd
    geniet ervan

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Probleem? :confused: We hebben het hier wel over een kindje. ;)

16. jean29

jean29 Lid

7 mrt 2009
    19
    0
    0
    moeder
    utrecht
    Nou zora dan moet je mijn tekst maar eens goed gaan lezen!
    Als je goed leest ja ....dan is het probleem dat haar man /vriend haar niet begrijpt!Dat is het probleem.......ze moeten er samen over eens worden....en niet zo afgezaagd als hij was lekker makkelijk doe maar WEER een abortus!
    Dus het hem duidelijk maken van gevoelens die zij heeft zodat hij het begreep!En op 1 lijn komen was het PROBLEEM!
    En als je nog beter leest dan lees je ook dat ik vind dat hij zijn verandwoordelijkheid moet nemen!Gelukkig zijn ze er uit gekomen en kunnen ze nu lekker genieten van hun zwangerschap SAMEN!
    Is het duidelijk!? :D
    Verder wens ik jou veel geluk met het zwanger worden!Hoop dat het gauw gaat lukken!Het zou een mooi wonderdje zijn!
    Bij mij heeft het 13 maanden geduurd ......lukt e niet!Toen dacht ik ik geef het op het gaat nooit meer lukken!Met andere dingen bezig geweest en alles gewoon ze beloop gelaten!En raaraa plots zwanger!

Gooi je gedachten op iets anders waar je lekker druk mee bent en wat je leuk vind!Heel veel succes

Groetjes jean :D

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Nu reageer ik even op dat focussen op leuke dingen. Je weet niet waarom Zora in de medische molen zit.

Bij ons is het zo dat mannetje antistoffen aanmaakt en daarom heel weinig goede zaadcellen over houdt. Dan kun je wel zeggen, we gaan er deze keer minder mee bezig zijn, maar daar wordt zijn zaad heus niet beter van...

Vind dat dus ook een beetje raar gezegd (je zal het wel goed bedoelen) Want als het bij Zora ook zoiets is (kan het niet uit je onderschrift halen) dan kun je harstikke druk zijn met andere dingen, maar dat helpt dan echt niet...
    En zeg nou zelf, als je zwanger wilt worden, dan ben je er toch veel mee bezig, of je nou wil of niet...

Sorry dat ik even off-topic ging.

Liefs Loesie

18. jean29

jean29 Lid

7 mrt 2009
    19
    0
    0
    moeder
    utrecht

19. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik vind het helemaal niet aanvallend van Loesie.... Ik snap precies wat ze bedoelt.... Maar goed, ieder haar mening.
    Ik snap ook wat jij bedoeld met de moed opgeven. Maar daar moet je echt helemaal aan toe zijn....en veel vrouwen zijn daar niet toe bereid.

20. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Op internet is niks persoonlijk....helemaal niet op een forum. Voor persoonlijke berichtjes zijn er PB'tjes. :D

Deel Deze Pagina