Vrijen met meerdere eitjes?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mariel77, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariel77

    Mariel77 Bekend lid

    17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Wij zijn bezig met onze vierde poging IUI. Hiervoor hebben we ook al een heel traject gehad en zijn dus al een aantal jaar bezig om zwanger te raken.
    Ik ben net in het ziekenhuis geweest en nu heb ik 3 eiblaasjes van 18 mm en 2 eiblaasjes van 12 mm. Ze hebben daar besloten deze poging af te blazen, omdat de kans op een meerling te groot is. Het is zeker dat die 3 grotere eiblaasjes gaan springen en als die andere 2 doorgroeien, dan zou dat ook nog kunnen.
    Wij mogen dus verder niets doen. In het ziekenhuis zei de arts nog: "Heb je toevallig gisteravond gevreeën? Want dan zou je wel zwanger kunnen raken."
    De vraag is natuurlijk ook of de eiblaasjes springen, want ik gebruik anders altijd 10.000 Pregnyl.

    Maar nou twijfel ik. Wat zouden jullie doen? Wel vrijen en een kans op een zwangerschap hebben of echt niets doen? En dan dus deze kans voorbij laten gaan.
    Ik weet het echt niet...
     
  2. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    hmm moeilijke situatie, zelf zou ik zoiets hebben van we doen het wel want wat is de kans dat alle eitjes bevrucht worden? ik persoonlijk vind dan dat je een kans weggooit. succes met het maken van de beslissing
     
  3. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Hoi! moeilijk hoor! idd deze rond niets doen is ook zo zonde van alles... maar een meerlingzwangerschap brengt wel meer risico's met zich mee...

    maar de kans dat ze allemaal bevrucht worden is natuurlijk niet zo heel erg groot, dus ik zou deze kans gewoon pakken hoor! (en worden het er wel meer, dat is toch HELEMAAL niet erg!) Succes met je beslissing!
     
  4. Niet meer actief

    pff moeilijk
    ik zou zelf de kans wel nemen
    maar.....
    je hebt kans op een meerling
    maar er kan ook maar 1eitje bevrucht worden
    veel succes met de keuze meid ;)
     
  5. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Moeilijk, maar ik zou er wel voor gaan. De kans dat ze alledrie gezond bevrucht worden, is minimaal. Ik zou het vreselijk vinden om een kans te laten lopen. Maar het blijft inderdaad wel een lastig dilemma.
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik denk dat ik het advies van je arts op zou volgen...die heeft er tenslotte voor geleerd.
    Succes!
    Elmo
     
  7. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Ik denk dat ik de kans ook genomen zou hebben.
    Hoe groot is de kans dat ze allemaal bevrucht worden en ag als het wel gebeurd gezellig toch een 3ling :)

    Ik zou er iig niet aan moeten denken dat de artsen tegen mij zouden zeggen nou je hebt 3 eitjes en misschien nog 2 erbij maar je mag niets doen hoor. GRRRRR.
     
  8. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de arts heeft idd geleerd en op basis van jouw eitjes die op knappen staat en daarmee de kans op een meeringzwangerschap vindt hij hiet niet verantwoord.

    de vraag die je je dan zelf zal moeten stellen is of je ook gelukkig zou zijn als er meerdere eitjes bevrucht zouden worden, want al is die kans klein, hij is er wel.

    kunnen jullie het aan als er 3 ipv 1 kindje uit voortkomt, kun je het aan als er 3 bevruchtingen plaats vinden en er "overlijden" er later misschien 1 of 2?

    dat zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.

    tis in mijn ogen een gevoelsmatig iets, zou je er iets op tegen hebben om het risico te lopen op meerlingen, hebben jullie er de ruimte voor, is jouw lichamelijke gezondheid dusdanig dat het geen "probleem" moet opleveren etc etc...

    is dat het je waar, tja dan zeg ik dan moet je het proberen, staat het idee je tegen dan kun je niet anders dan "deze ronde"verstek laten gaan...

    succes meid
     
  9. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Dit is misschien een voorbeeld wat je niet wilt horen maar hou er wel rekening mee.

    Ik heb een tijdje met iemand gechat, hetzelfde verhaal, 3 eitjes, advies gekregen niet te vrijen. Ze gingen tegen het advies in en ze bleek zwanger van 3. Na veel overleg werd besloten een embryoreductie te doen omdat de 3-ling teveel risico's met zich meebracht. De reductie lukte niet meteen. Het vruchtje wilde niet dood. De 2de injectie lukt wel en het stierf. Ze was toen trouwens 14 weken en met de 2de injectie 16 weken.

    Uiteindelijk is ze met 24 weken alledrie de kindjes verloren. Ze bleef achter met niks.

    Als ik jullie was zou ik niet ingaan tegen een advies en luisteren naar de arts. Hoe zeer ik me jullie gevoel voor kan stellen want ik zou misschoen ook denken: beter 2 of 3 dan niks. Maar een meerling zwangerschap brengt risico's met zich mee, hou daar rekening mee!
     
  10. Milla

    Milla Niet meer actief

    Tip: Hier is een paar weken geleden ook een topic over geweest, misschien kun je het terug vinden.
    In het PCO- Forum schrijft Jammeke mee, ze is nu even op vakantie, maar krijgt donderdag te horen van hoeveel ze zwanger is.
    Misschien kun je contact met haar opnemen, ze heeft met het zelfde dilemma gezeten! Succes met je keuze!
     
  11. Mariel77

    Mariel77 Bekend lid

    17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Meiden, alvast bedankt voor jullie reacties!
    Wat is zo'n forum toch fijn, hè?

    Mijn man komt vanavond thuis en dan zullen we het er eens goed over hebben. Ik heb vanmorgen nog maar net gehoord dat er zo veel eiblaasjes groeien. Moet het nog even laten bezinken en afwegen wat we doen.

    Ik zal die topic eens opzoeken. Bedankt voor de tip. Jammeke is er dus wel voor gegaan! Ik zal haar berichtjes van rond die beslissing eens opzoeken. Of Jammeke, als je dit leest, heb je tips?
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ben zelfs met 3 geinsemineerd.
    En zit er maar 1tje in mijn buik.
    Ik zou er dus voor gaan.
     
  13. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Moeilijke beslissing maar ik zou het niet doen. Natuurlijk is het een gemiste kans en is dat heel erg, maar er volgen nog veel meer maanden en deze IUI wordt dan toch niet meegeteld?

    Wij hebben dat advies ook een keer gekregen ik had overstimulatie door clomid en wij hebben ons er aan gehouden.

    Succes met beslissen meid.

    gr vruchtje
     
  14. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Met drie eitjes mochten wij er gewoon voor gaan. Er is veel verschil tussen de adviezen van de artsen...

    Maar: Als er naast 3 grote eitjes ook nog 2 kleinere zitten, wordt de kans wel heel erg groot op een meerling... in dat geval was ik er zeker niet voor gegaan!

    Succes met de beslissing!
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Het lijkt mij ook wel dat het een beetje aan de eitjes ligt....
    Qua maat etc. dan.

    Nogmaals succes!

    Elmo
     
  16. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Klopt, maar als die 3 eitjes van 18 mm nog 3 of 4 dagen doorgroeien zijn ze 24/26 mm. Dat betekend dat de 2 eitjes van 12 ook nog 6 of 8 mm meegroeien, en dat ze alle 5 springen...

    Enneh... een vijfling........ :confused:

    Mijn arts zei trouwens dat je eitjes van Pregnyl ook nog een groeispurt maken, dus dat is zeker niet aan te raden.
     
  17. mariel, ik zou ook niet zo goed weten wat ik zou doen. ik zou liever geen meerling hebben namelijk.. maar als je zelf zegt dat niet erg te vinden.. dan zou ik gewoon vrijen. als je al maanden bezig bent en steeds word er geeneen eitje bevrucht, ook met de IUI's niet. zouden ze dan opeens op de natuurlijke wijze alle 3 (5) bevrucht worden? die kans is klein. en ik lees dat je dat niet eens erg zou vinden. ik zou het gewoon doen! maar succes ik ben benieuwd wat je man ervan vind.
    liefs rachel
     

Deel Deze Pagina