Zwanger na ivf: last van eierstok

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Snuky, 30 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Hooooooi!!

    Ik ben vandaag 5 weken en 2 zwanger, jeeeeej! Na een strijd van 3 jaar en 3 maanden is het eindelijk gelukt via onze 2e IVF poging. Ik heb helaas nog maar één eierstok, vandaar dat ik nu steeds de enkelvoudvorm ga gebruiken. ;)

    Ongeveer een week na de punctie had ik geen last meer van mijn eierstok. Toen ik vorige week positief testte had ik veel steekjes en ook was mijn eierstok weer wat aanwezig.

    Na een paar dagen niks aan mijn eierstok te hebben gevoeld, heb ik er vandaag weer veel last van. Niet echt pijn, maar hij is gewoon aanwezig. En af en toe voel ik wel een hele felle steek.

    Bij mij gingen meteen de alarmbellen al rinkelen wat betreft een bbz. Ik had nog even naar het ziekenhuis gebeld, maar die zei dat mijn eierstok nog steeds zwaar is (3 weken na de punctie?) en dat dat door de hormonen nu nóg zwaarder kan worden.

    Is dit herkenbaar? Het maakt me zo angstig!
     
  2. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Als allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Je eierstok heeft een flinke opdonder gehad van de punctie. Ik begrijp dat je zwanger bent geraakt van een verse tp? Er gieren zoveel hormonen door je lijf. Je eierstok heeft nog niet echt de kans gehad om te herstellen. Probeer veel te drinken en ff niet te gek te doen. Wanneer staat je 1e echo gepland?
     
    Snuky vindt dit leuk.
  3. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ja ik ben zwanger van een vers embryo'tje. ♥ De 1e echo heb ik volgende week maandag, 10 dec. Dan ben ik 6 weken en 5 dagen. Lijkt nog zo lang te duren!

    Ik heb gisteren inderdaad goed gedronken en vanochtend de hele dag in bed gelegen. En het is al een stukje minder nu! Nu zijn het weer random steekjes overal, hihi.

    Had jij nog lang last van je eierstokken na je punctie? Ik had nu 12 blaasjes, aan 1 kant dus.
     
  4. momim

    momim Niet meer actief

    Na een punctie heeft je eierstok inderdaad een flinke opdonder gehad, bij mij was het zelfs een week of 3 na de punctie (niet zwanger) nog niet rustig. Als je zwanger bent gaat je eierstok (of eigenlijk de follikels op je eierstok) hormonen afgeven, waardoor die wat groter is dan normaal. Niet gek dus dat je die ook meer voelt.
    Rustig aan doen en lief voor jezelf zijn, je lijf is een klein mensje aan het bouwen:D
    Als buikpijn ineens heel anders wordt moet je natuurlijk wel aan de bel trekken..
     
    Snuky vindt dit leuk.
  5. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik ben helaas niet zwanger geworden van een verse tp maar heb wel echt lang last gehad van de punctie.

    Miss dat je volgende week bij de echo ff kan vragen of ze ook je eierstokken ff na willen kijken? Miss dat ze nog wel wat opgezet zijn. Dat heeft echt tijd nodig.
     
    Snuky vindt dit leuk.
  6. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ah dank je, dat klink lief: dat mijn lijf een klein mensje aan het bouwen is! ♥

    Heb er maar 1 dag last van gehad gelukkig. Af en toe voel ik hem wel bij een bepaalde beweging, maar ik ben er een stuk rustiger onder gelukkig. :)
     
  7. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ja mijn arts kenende, gaat hij op de echo echt alles bij langs. Ik ben erg benieuwd, nog een week wachten!

    Fijn dat je nu wel zwanger bent van een cryo! ♥ Wij hebben helaas niks in de vriezer, dus ik wil koste wat het kost niet naar IVF poging 3. :( Dus dit kleintje moet gewoon goed blijven plakken. ♥
     
  8. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Dat snap ik dan idd. Komt vast goed!! :D
     
    Snuky vindt dit leuk.
  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan je ook geruststellen, dit is echt normaal en zeker bij 12 follikels. Die zwellen flink op. Waarschijnlijk voelt je eierstok nu wat beurs en zwaar als je loopt. Gewoon rustig aan doen, goed drinken en veel eiwitten eten. Bij mij duurde het een paar weekjes na de punctie voordat het beurse gevoel weg was. En als je nu zes weken zwanger bent kan het ook goed zijn dat je je baarmoeder en banden al voelt groeien en rekken. Dat zijn die kleine steekjes overal.
     
    Snuky vindt dit leuk.
  10. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ah fijn om te horen, dat stelt me gerust!! Ik vond het vreemd omdat ik een week na de punctie mijn eierstok zo goed als niet meer voelde. En nu opeens wel weer. Maar er gebeurt natuurlijk ook vanalles daar.

    Vannacht werd ik hoestend wakker en deed mijn onderbuik me toch zeer. Hij voelt nu nog helemaal beurs. ;) Ik kan niet wachten tot de echo volgende week. Duurt laaaang.
     
  11. K00

    K00 Niet meer actief

    @Snuky echo dag! Hoe is het??
     
  12. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Jaaaa spannend! Ik heb hem over een uur, dus we gaan met een half uur de deur uit. Ben toch wel erg zenuwachtig...!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  13. K00

    K00 Niet meer actief

    Ja blijft spannend. Ik ga heel hard voor je duimen!
    Laat je wat weten?
     
  14. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Lief, dank je wel! En ja, ik zal het zeker laten weten!! :D
     
  15. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Ik had het zelfde hoor bij mij waren er 19 weg gehaald en verse tp en lag half krom van de pijn daar. Werd mij gezegd dat het normaal is . En vooral met de hormonen. Nu spontaan zwanger en ik voelde het zelfde (wel veel minder erg) eerdere echo gehad en toen zag je ook duidelijk dat er vocht in me eistok zat waar die gesprongen is en kan dan gaan groeien door de hormomen. Dus al er eentje vult met vocht laat staan die 12 van jou. En lees dat je vandaag de echo heb en wss al heb gehad spannend hoor ben heel benieuwd ;):):D
     
    Snuky vindt dit leuk.
  16. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ik ben zo dankbaar en blij, het hartje klopt!!!!!!! ♥ Wat was dat geweldig om te zien!!! Echt bizar, maar nu is het écht. Puk is 8,7 mm dus ook goed qua grootte.

    Moet wel aan de aspirine omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging had. Door het bloedverdunnende effect is dat goed voor de opbouw van de placenta en is de kans minder klein dat ik een te hoge bloeddruk krijg.

    28 december mag ik nog terug naar de fertiliteitspoli en zeggen we daar gedag. Morgen bel ik de verloskundige om een afspraak voor de intake te maken. Wat bijzonder allemaal, we zijn zo dankbaar!

    En inderdaad @Mayflower, mijn eierstok lag er nog erg onrustig bij. Wat grotere en kleinere blaasjes te zien en één mega cyste van 46 mm. Gelukkig wel helemaal zwart dus waarschijnlijk geen endometriosecyste. Maar dat verklaart wel waarom ik hem de afgelopen dagen nog meer voelde. Poe poe, wat een joekels zaten erbij haha.
     
    K00, nizzie86, Spiegeleitje en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    @Snuky ooohh wat leuk nieuws gefeliciteerd!! Mooi he het hartje zien kloppen voor het eerst hihi. Daarom kan nog wel even aanhouden hoor. Maar nu ben je wel gerustgesteld dat je weet dat het daar van daar komt. Teminste dat vond ik hoor haha. Heb bij me zoontje tot 14 weken last gehouden ppffo_O. En bij deze tot net 9 weken. Ja zolang ze helemaal "zwart" zijn is het goed zeiden ze bij mij ook. Ik had er eentje van ook ongeveer 4mm en nog eentje aan de buitenkant van 2 mm.

    Ben echt zo blij voor je:D nu heerlijk genieten meis :thumup::D
     
    Snuky vindt dit leuk.
  18. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Lieeeeef, dank je wel!! Maar poe, heb je zo lang last gehouden! :eek:
    Het is gelukkig niet dat ik het elk moment van de dag merk, en nu weet ik inderdaad dat er geen bbz is. ;) Pukkie zit netjes in mijn baarmoeder, jeej!! :D
     
  19. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik ben heel blij voor je!!
     
    Snuky vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina