Hoe voelen weeen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missnanda, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missnanda

missnanda Bekend lid

26 okt 2009
    510
    1
    18
    Verzorgende IG
    Regio Emmen
    Hey Hoi,

Misschien een domme vraag maar hoe voelen weeen?
    Ik heb vannacht de hele tijd menstruatie achtige kramen gehad die kwamen en gingen.
    Ze waren niet echt pijnlijk maar meer ongemakkelijk.
    Momenteel heb ik ze ook nog.
    Ze komen en ze gaan.
    Kan iemand mij duidelijkheid geven wat er aan de hand is:(

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik weet niet hoe lang je zwanger bent, maar misschien voorweeen?

3. missnanda

missnanda Bekend lid

26 okt 2009
    510
    1
    18
    Verzorgende IG
    Regio Emmen
    Ben 39.5 week zwanger:)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat valt heel moeilij uit te leggen eigenlijk. Het is echt waar als je goede echte weeen hebt dan weet je dat. Er zijn uitzonderingen ntuurlijk die een beetje pijn hebben en dan al blijkt dat ze ver ontsluiting hebben.

Heb je harde buiken?
    Ik had paar weken voor de bevalling begon vaak harde buiken en krampen maar ze zetten toen niet door. Als het pijnlijker word en er regelmaat in komt dan kun je er van uit gaan dat de bevalling is begonnen.
    Denk dat je indalingsweeen voelt

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

idd of voorweeen

6. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, dat kunnen weeën zijn, of voorweeën. Duidelijkheid kan ik je dus niet geven.
    Laat het maar over je heen komen. Als er een zekere regelmaat in komt (iedere 5-6 minuten), en als ze ongeveer een minuut duren, dan kun je je vk bellen, zeker als het overdag is.

Bij mij begon het de eerste keer met wat jij beschrijft. Menstruatieachtige pijn, die opkomt, steeds wat intenser wordt en dan weer afzwakt en helemaal verdwijnt. Die dag begon ik ook dik slijm te verliezen, met een klein beetje bloed erbij. Het ging heel geleidelijk, eerst heel onregelmatig (10, 15 minuten ertussen). Ik ben overdag nog lekker naar bed gegaan met een warme kruik, heb nog een uurtje of zo geslapen. 's Avonds werd het erger, en kwamen ze zo om de 5 minuten.
    Om 21.30 kwam de vk en had ik nog maar 1 cm ontsluiting. Volgens haar zou het nog kunnen dat de weeën weer zouden stoppen. Maar daarna ging het rap; om 1 uur 's nachts kwamen de weeën zo om de 3 minuten en om 2.20 kreeg ik persdrang. Ik bleek toen volledige ontsluiting te hebben. Om 3.48 is onze zoon geboren.

Het kan dus, dat dit weeën zijn en dat je bevalling op het punt staat te beginnen. Maar neem vooral nog rust, als je kunt. Het kan nog een lange, lange dag worden ;)

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik denk dat je voorweeën hebt. Dan gaat er vaak een lampje branden van goh, zou het??

En als je dan echte weeën krijgt die doorzetten, herken je ze echt wel. Gaan steeds meer pijn doen en op een gegeven moment ben je er nogal zat van ;)

Ik was ook bang dat ik het niet zou herkennen als de bevalling eraan zat te komen, maar je kunt er gelukkig, of helaas, niet omheen!

8. Bri

Bri Niet meer actief

TS: hoe gaat 't nu? Is het weer gaan liggen of lijkt het door te zetten?

9. missnanda

missnanda Bekend lid

26 okt 2009
    510
    1
    18
    Verzorgende IG
    Regio Emmen
    Hey Hoi,

Nou het rommelt nog wel in mijn buik.
    Heb zo af en toe wat krampjes maar verder nog niets aan de hand.
    Ga zo even lekker liggen, kijken als ik wat slaap van afgelopen nacht in kan halen.
    Ook heb ik momenteel gigantisch veel last van afscheiding:$
    Hopelijk zijn het allemaal voortekens dat het snel doorzet

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik hoop het ook voor je. Het kan nog een aantal dagen (of zelfs 2 weken, al hoop ik dat echt niet voor je) duren, maar het kan ook zomaar losbarsten.
    Slaap lekker...

11. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Iedereen voelt of beleeft het weer anders.

Bij mij voelden ze eerst aan als darmkrampen. Totdat ik bijna 8 cm ontsluiting had, vanaf toen volede het aan als hele heftige menstruatiekrampen.

Misschien zijn het voorweeën geweest en moet je het nog ietsje rustiger aan doen ;) Ik zou gewoon de tijd in de gaten houden en alles over je heen laten komen. Als ze regelmatig komen (om de 4/5 min. dacht ik) dan kan je altijd de vlos of gyn bellen natuurlijk. Want daar zijn ze voor!

Heel veel succes meid! Ben benieuwd of het gaat beginnen :)

12. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Ik vroeg me ook altijd af hoe je ze zou herkennen maar geloof me...
    ALs je echt weeen heb, dan herken je het wel...hahaha!!
    dan denk je : OHHHH zooo voelt het!!
    hahaha

Deel Deze Pagina